Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf ExCoastal » 4. nov 2018, 00:47

Yngre mand med braids, fint jakkesæt og meget orange cykelhjelm fiser afsted på sit motoriserede skate board :D
4
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf dgd2007 » 4. nov 2018, 01:06

ExCoastal skrev:Yngre mand med braids, fint jakkesæt og meget orange cykelhjelm fiser afsted på sit motoriserede skate board :D

Ok, så vidt er det dog endnu ikke kommet her ... tror jeg da ikke! :lol:
0
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf ExCoastal » 4. nov 2018, 05:24

dgd2007 skrev:
ExCoastal skrev:Yngre mand med braids, fint jakkesæt og meget orange cykelhjelm fiser afsted på sit motoriserede skate board :D

Ok, så vidt er det dog endnu ikke kommet her ... tror jeg da ikke! :lol:


Cykler, løbehjul og skateboards er sandeligt kommet langt :lol: Bare tilsæt et stort batteri og en elmotor... :lol:
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf 1234 » 4. nov 2018, 16:29

At social status/klasse er så nemt at observere som det er bare ud fra folks udseende. Og det handler jo meget sjældent om, hvor dyrt ens tøj er fx.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf LadyFox » 4. nov 2018, 16:46

kidkomb skrev:
Ghattner skrev:Man kan åbenbart godt tage ud og handle i klipklapper i november

Også hvis det er de der afskyelige pelsklipklappere i øvrigt. Inklusiv sokker (i sandalerne) og dynejakke. Jamen altså :stoned:

Sagtens :genert: Klipklapperne (dog uden pels) er bare så nemme at træde ned i, strømperne er jo på i forvejen og Netto ligger jo lige ved siden af :blush2: :kaffe:
1
...
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Ghattner » 4. nov 2018, 17:39

Ghattner skrev:
paint skrev:Man kan åbenbart også have det så varmt i November, at man føler sig nødsaget til at cykle iført shorts, på grund ad den stegende hede. :forvirret:


Forleden så jeg en der lige toppede den ved at a cykle i bare fødder


Og i den anden ende: det er åbenbart blevet så meget sibirisk vinter i København at voksen-flyverdragterne er begyndt at fylde i gadebilledet
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25606

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Delfin » 4. nov 2018, 18:57

Det er efterhånden ikke ret mange gravhunde man ser i gadebilledet. De må være gået af mode
1
14 11 14
Brugeravatar
Lisva
Indlæg: 1198
Tilmeldt: 11. apr 2016, 15:01
Kort karma: 135
Likede indlæg: 4408

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Lisva » 4. nov 2018, 22:46

Det er meget lidt klædeligt at være iført tights, som man købte for cirka syv kilo siden. :gisp:

Som jeg ser det, har jeg nu tre muligheder:

1. Tage til træning med mig selv væltende ud over buksekanten. Fordel: Sparer penge på nyt tøj. Ulempe: Mindre motiverende at gå ud i offentligheden. (Får jeg så trænet?)

2. Købe tights, der passer. Fordel: Ikke (lige så) pinligt at blive set. Kommer derfor (måske) af sted. Ulempe: Spild at bruge penge på tøj, hvor det overordnede mål er ikke at kunne passe det længere.

3. Give op.

4. Overser jeg nogen muligheder?

Lige nu er jeg mest på en kombination af 3 og 4. Er jeg nået frem til, imens jeg har ædt en halv rulle Marie kiks. For fanden da! :genert:
0
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8188

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Anilara » 4. nov 2018, 23:01

Lisva skrev:Det er meget lidt klædeligt at være iført tights, som man købte for cirka syv kilo siden. :gisp:

Som jeg ser det, har jeg nu tre muligheder:

1. Tage til træning med mig selv væltende ud over buksekanten. Fordel: Sparer penge på nyt tøj. Ulempe: Mindre motiverende at gå ud i offentligheden. (Får jeg så trænet?)

2. Købe tights, der passer. Fordel: Ikke (lige så) pinligt at blive set. Kommer derfor (måske) af sted. Ulempe: Spild at bruge penge på tøj, hvor det overordnede mål er ikke at kunne passe det længere.

3. Give op.

4. Overser jeg nogen muligheder?

Lige nu er jeg mest på en kombination af 3 og 4. Er jeg nået frem til, imens jeg har ædt en halv rulle Marie kiks. For fanden da! :genert:

Har du ikke et par shorts eller joggingbukser som kan bruges i stedet?
0
Brugeravatar
Lisva
Indlæg: 1198
Tilmeldt: 11. apr 2016, 15:01
Kort karma: 135
Likede indlæg: 4408

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Lisva » 4. nov 2018, 23:13

Anilara skrev:
Lisva skrev:Det er meget lidt klædeligt at være iført tights, som man købte for cirka syv kilo siden. :gisp:

Som jeg ser det, har jeg nu tre muligheder:

1. Tage til træning med mig selv væltende ud over buksekanten. Fordel: Sparer penge på nyt tøj. Ulempe: Mindre motiverende at gå ud i offentligheden. (Får jeg så trænet?)

2. Købe tights, der passer. Fordel: Ikke (lige så) pinligt at blive set. Kommer derfor (måske) af sted. Ulempe: Spild at bruge penge på tøj, hvor det overordnede mål er ikke at kunne passe det længere.

3. Give op.

4. Overser jeg nogen muligheder?

Lige nu er jeg mest på en kombination af 3 og 4. Er jeg nået frem til, imens jeg har ædt en halv rulle Marie kiks. For fanden da! :genert:

Har du ikke et par shorts eller joggingbukser som kan bruges i stedet?


Godt bud til punkt 4. :) Men nej, desværre ikke lige umiddelbart. Jeg har faktisk mest tøj, som passede ganske udmærket før min graviditet.

Måske kan mine tights stå for en slags omvendt motivation. Det er i hvert fald meget motiverende for et vægttab at se mig selv i de bukser. Og man forbrænder sandsynligvis også mere med maven trukket ind i 55 minutter. :D
1
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf 1234 » 5. nov 2018, 06:13

Jeg er altid lært at det frygtelig svært at få sin normale krop tilbage efter graviditet og det virkelig kræver hårdt arbejde. Så jeg har med forbløffelse observeret at mine søstre og min svigerinde fuldstændig ligner sig selv efter 2-3 graviditeter og ingen af dem har trænet meget for det eller spist ultra sundt.
0
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4584

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Undtagelsen » 5. nov 2018, 06:36

1234 skrev:Jeg er altid lært at det frygtelig svært at få sin normale krop tilbage efter graviditet og det virkelig kræver hårdt arbejde. Så jeg har med forbløffelse observeret at mine søstre og min svigerinde fuldstændig ligner sig selv efter 2-3 graviditeter og ingen af dem har trænet meget for det eller spist ultra sundt.


Forhåbentlig har du også altid lært at alle kroppe er forskellige og der derfor ikke rigtig er den store grund til forbløffelse.
8
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf 1234 » 5. nov 2018, 06:52

Undtagelsen skrev:
1234 skrev:Jeg er altid lært at det frygtelig svært at få sin normale krop tilbage efter graviditet og det virkelig kræver hårdt arbejde. Så jeg har med forbløffelse observeret at mine søstre og min svigerinde fuldstændig ligner sig selv efter 2-3 graviditeter og ingen af dem har trænet meget for det eller spist ultra sundt.


Forhåbentlig har du også altid lært at alle kroppe er forskellige og der derfor ikke rigtig er den store grund til forbløffelse.

Det ved jeg nu ikke. Jeg har hørt virkelig mange udsagn som "man hopper jo ikke i sin jeans igen før et år efter graviditeten" af ret mange forskellige kvinder, så jeg synes da ikke det så sært, at jeg er lidt forbløffet over min søster gjorde det dagen efter :lol:
1
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Muspel » 5. nov 2018, 09:31

Lisva skrev:Det er meget lidt klædeligt at være iført tights, som man købte for cirka syv kilo siden. :gisp:

Som jeg ser det, har jeg nu tre muligheder:

1. Tage til træning med mig selv væltende ud over buksekanten. Fordel: Sparer penge på nyt tøj. Ulempe: Mindre motiverende at gå ud i offentligheden. (Får jeg så trænet?)

2. Købe tights, der passer. Fordel: Ikke (lige så) pinligt at blive set. Kommer derfor (måske) af sted. Ulempe: Spild at bruge penge på tøj, hvor det overordnede mål er ikke at kunne passe det længere.

3. Give op.

4. Overser jeg nogen muligheder?

Lige nu er jeg mest på en kombination af 3 og 4. Er jeg nået frem til, imens jeg har ædt en halv rulle Marie kiks. For fanden da! :genert:



Køb et par billige nye thigths i fx HM - stadig billigere end et ubrugt fitness abbonoment.

- eller tag en løsere trøje over - så skjuler det dellen nogenlunde. (Ved mig i hvert fald) også HM har nogen, der har en kant forneden som gør at trøjen sidder stramt ved kanten, men poser på maven.
2
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25606

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Delfin » 5. nov 2018, 22:41


Kære Delfin

Vi skriver til dig, fordi du er en af de kunder, som fik en prisstigning på mere en 5% ved takstharmoniseringen på Sjælland, Lolland, Falster og øerne i januar 2017. Folketinget har bevilget en pulje penge for at kompensere de pendlere, som er blevet berørt at denne prisstigning.

Perioden på dit rejsekort med kortnummer xxx er udløbet, og vi har beregnet beløbet du har optjent for perioden fra den 04-09-2018 til 31-10-2018. Du har i perioden optjent 69,02 kr., og din samlede optjente kompensation er hermed 69,02 kr.

Beløbet bliver udbetalt til din NemKonto, når det samlede beløb når 500 kr. eller når der er gået 6 måneder siden beregningen af den første kompensation. Du vil modtage en e-mail, inden du modtager en kompensation.


Jamen mange tak da lidt har da også ret, men hvad med alle de penge, jeg har brugt ekstra på ture udenfor mine faste takstzoner, sammenlignet med dengang mit pendlerkort gjaldt til alle zoner? De 69 kr dækker som en skrædder i helvede
1
14 11 14

Tilbage til "Generelt"