Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16991
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41305

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf LaMariposa » 13. apr 2019, 05:26

Mani skrev:
Dirtylittledevil skrev:
abcd skrev:
LaMariposa skrev:Jeg havde ikke fået lukket min beskedapp, så min telefon havde på eget initiativ brygget følgende besked sammen til min mand, mens den lå i min taske :lol:


Det rigtige svar havde været "hvilket wc?"


Det handler tydeligvis om sex ude på DSBs wc.

Men med ExCostal? Hvorfor skal manden vide det? :nerve:


Ja, det er faktisk en ret flabet måde at informere om, at man tilsyneladende fantaserer om en fra debatten og om at gøre det på DSB's wc :genert: Undskyld til min mand og til ExCostal :D
4
:lun: Be brave
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Wizzze » 13. apr 2019, 05:28

PerXX skrev:
Wizzze skrev:Uanset hvor meget umage man gør sig, så går første forsøg på at sætte et USB stik i, altid galt, og man må vende det om for at få det i.
Fact of life!

Billede


Billede

:lol:
8
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf ExCoastal » 13. apr 2019, 05:44

LaMariposa skrev:
Mani skrev:
Dirtylittledevil skrev:
abcd skrev:
LaMariposa skrev:Jeg havde ikke fået lukket min beskedapp, så min telefon havde på eget initiativ brygget følgende besked sammen til min mand, mens den lå i min taske :lol:


Det rigtige svar havde været "hvilket wc?"


Det handler tydeligvis om sex ude på DSBs wc.

Men med ExCostal? Hvorfor skal manden vide det? :nerve:


Ja, det er faktisk en ret flabet måde at informere om, at man tilsyneladende fantaserer om en fra debatten og om at gøre det på DSB's wc :genert: Undskyld til min mand og til ExCostal :D


På en tur (eller flere) til DC :lol:
2
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25607

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Delfin » 13. apr 2019, 09:08

Wizzze skrev:
PerXX skrev:
Wizzze skrev:Uanset hvor meget umage man gør sig, så går første forsøg på at sætte et USB stik i, altid galt, og man må vende det om for at få det i.
Fact of life!

Billede


Billede

:lol:


Jeg vidste, at der var lidt heks over mig ;)
1
14 11 14
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Daine » 14. apr 2019, 06:25

Man ved en filmtrilogi er kendt, når kanal 5 viser ‘Ringenes Herre: De To Tårne’ i påsken. Uden at vise de to andre film. Og de genudsender endda filmen, hvis man ikke nåede den den første dag.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Stitch » 14. apr 2019, 22:32

Nørrebro er et skønt sted. Lige indtil nogen udefra kommer og vil ødelægge vores lille hub, hvor vi lever i skøn diversitet og forståelse.

Jeg startede dagen med at cykle ned af Nørrebrogade og nyde roen og den stille summen af os, der var tidligt oppe på en søndag. Ind til messe i Sakramentskirken, der ligger rundt om hjørnet af Blågårdsplads. Lyttede til det hellige budskab. Hørte om Palmesøndag.
Ud på gaden igen. Smilede til de hijabier, der smilende sagde godmorgen til mig, som jeg kom ud af kirken med en fredsgren i hånden.

Ned af Blågårdsgade som emmede ro og hygge. På pladsen var der det sædvanlige loppemarked. Caféer igang med deres brunchklientel. Nogle unge knægte sad og snakkede på et trappetrin.
Alt var ro. Alt var godt.

Ytringsfriheden findes her. Men vi vil ikke krænkes. Vi vil ikke disses af en ulv i fåreklæder, der kommer med falsk budskab om fred.

Alt var fred.
12
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Akehurst2 » 15. apr 2019, 06:39

Stitch skrev:Nørrebro er et skønt sted. Lige indtil nogen udefra kommer og vil ødelægge vores lille hub, hvor vi lever i skøn diversitet og forståelse.

Jeg startede dagen med at cykle ned af Nørrebrogade og nyde roen og den stille summen af os, der var tidligt oppe på en søndag. Ind til messe i Sakramentskirken, der ligger rundt om hjørnet af Blågårdsplads. Lyttede til det hellige budskab. Hørte om Palmesøndag.
Ud på gaden igen. Smilede til de hijabier, der smilende sagde godmorgen til mig, som jeg kom ud af kirken med en fredsgren i hånden.

Ned af Blågårdsgade som emmede ro og hygge. På pladsen var der det sædvanlige loppemarked. Caféer igang med deres brunchklientel. Nogle unge knægte sad og snakkede på et trappetrin.
Alt var ro. Alt var godt.

Ytringsfriheden findes her. Men vi vil ikke krænkes. Vi vil ikke disses af en ulv i fåreklæder, der kommer med falsk budskab om fred.

Alt var fred.


Sålænge man bare ikke er jøde med kalot.
2
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Stitch » 15. apr 2019, 06:46

Akehurst2 skrev:Sålænge man bare ikke er jøde med kalot.


Jeg har nu set jøder gå i ro og fred her helt uden problemer. Og jeg er født og opvokset og bor på Nørrebro.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Slettet bruger » 15. apr 2019, 07:01

Stitch skrev:Jeg har nu set jøder gå i ro og fred her helt uden problemer. Og jeg er født og opvokset og bor på Nørrebro.


Jeg har kun boet på Nørrebro i 2 år, men jeg synes dit billede virker lidt romantiseret.

Der var flere skyderier i de par år jeg boede der. Der var visitationszoner. Jeg har ingen andre steder set så mange politibiler hele tiden. Og engang blev min kærestes dyre mountainbike stjålet fra gården hvor jeg to dage senere så nogle indvandrer-gutter nede i gården med cyklen - og nej, det var ikke en anden cykel af samme type. Jeg gik ned og spurgte dem hvor de havde den fra, men det blev hurtigt tydeligt at det var bedst jeg gik min vej hvis det ikke skulle ende med at jeg fik tæsk.

Nå ja, og så synes jeg roen søndag morgen blev lidt ødelagt af den allestedsnærværende lugt af pis som altid fulgte nattens festligheder - men ansvaret for den del ligger nok mest hos etniske danskere.
6
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Stitch » 15. apr 2019, 07:12

abcd skrev:
Stitch skrev:Jeg har nu set jøder gå i ro og fred her helt uden problemer. Og jeg er født og opvokset og bor på Nørrebro.


Jeg har kun boet på Nørrebro i 2 år, men jeg synes dit billede virker lidt romantiseret.

Der var flere skyderier i de par år jeg boede der. Der var visitationszoner. Jeg har ingen andre steder set så mange politibiler hele tiden. Og engang blev min kærestes dyre mountainbike stjålet fra gården hvor jeg to dage senere så nogle indvandrer-gutter nede i gården med cyklen - og nej, det var ikke en anden cykel af samme type. Jeg gik ned og spurgte dem hvor de havde den fra, men det blev hurtigt tydeligt at det var bedst jeg gik min vej hvis det ikke skulle ende med at jeg fik tæsk.

Nå ja, og så synes jeg roen søndag morgen blev lidt ødelagt af den allestedsnærværende lugt af pis som altid fulgte nattens festligheder - men ansvaret for den del ligger nok mest hos etniske danskere.


Jeg er klar over her er en del problemer. Vi er også mange mennesker.

Da jeg cyklede forbi Assistensens her til morgen, var politiet igang med at gennemsøge den gamle del. Antager det er våben eller drugs de søger efter.
Politet har altid været her. I stor grad. Da jeg var barn, var det pga. rockerne. Nu er det nogle andre, der laver (mere) ballade. Det er intet nyt at de er her.

Mi ex' dyre cykel blev stjålet i Hellerup - det er ikke begrænset til Nørrebro. Og er ret sikker på at uanset hvilken tyv du konfronterer, så vil han ikke kigge mildt på dig.
De romaer der holder til på Nørreport, kiggede ikke ligefrem venligt på mig, da jeg forhindrede dem i at stjæle en cykel.
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf cola » 15. apr 2019, 10:25

Jeg kunne ikke finde en tråd der hed noget i stil med "hvad har du sidst gjort af gode ting for dig selv" så jeg vælger bare at sige, jeg jeg i dag opgraderede min kontorstol fra en hvor selve hæve systemet ikke virker og derfor har siddet på en pude og under puden, poser med luft, ja det har virket længe, men i dag har jeg så fået en ny stol... og jeg havde glemt at sådan en jo først skal siddes til...Men min røv vil sikkert takke mig :-)
1
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14693

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 15. apr 2019, 11:21

Når man får 19 notifikationer fra den samme person, som man ikke kender, på Instagram på én gang, så har man meget lidt lyst til at komme til at kende den person..
3
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf dgd2007 » 15. apr 2019, 12:47

EDIT: Slettet efter henstilling fra moderator.
Overvejer min videre deltagelse på debatten. :(
Senest rettet af dgd2007 3. maj 2019, 18:13, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Stitch » 15. apr 2019, 13:07

dgd2007 skrev:
abcd skrev:Jeg har kun boet på Nørrebro i 2 år, men jeg synes dit billede virker lidt romantiseret.
[...]

Bare rolig - Stitch kan bortforklare alt ... :lol:


Nej, sådan er det nu ikke. Men der bor idioter i hele landet. Nogle af ballademagerne fra igår bor faktisk slet ikke herinde.
Nørrebro, synes jeg, er en fantastisk bydel. Men selvfølgelig er der også mindre fede ting herinde. Ligesom der er alle andre steder.

Du er godt nok nederdrægtig.
Senest rettet af Stitch 15. apr 2019, 14:17, rettet i alt 1 gang.
8
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Aesel82
Indlæg: 2635
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:17
Kort karma: 176
Likede indlæg: 4244

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Aesel82 » 15. apr 2019, 13:57

dgd2007 skrev:
abcd skrev:Jeg har kun boet på Nørrebro i 2 år, men jeg synes dit billede virker lidt romantiseret.
[...]

Bare rolig - Stitch kan bortforklare alt ... :lol:



Det var da en nederen kommentar :boo:
5

Tilbage til "Generelt"