Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf lillebjoern » 23. sep 2019, 07:58

PublicLibrary skrev:Jeg har fulgt et face-fitnes-træningsprogram i 2 dage og har vildt ondt i mine ansigtsmuskler.


Hvad går det ud på? :lol:
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29903

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf TinaW » 23. sep 2019, 08:32

Vi har fået opfølgende mail fra den flinke mand fra Odense Bys museer, i forbindelse med at de har foretaget opmålinger på b.la. vores grund, for at muligvis kunne kortlægge den vikinge landsby de har fundet en masse spor fra, ude i de omkringliggende marker.
Selvom jeg som sådan ikke interesserer mig for arkæologi, så bliver jeg alligevel helt grebet af hans entusiasme og det er da også spændende, om vi har rester af en landsby liggende under græsset.
7
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7329
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23139

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Aragorn » 23. sep 2019, 16:39

Fyrst Eberhard skrev:Man vasker i øvrigt godt gulv til System Of A Down.


Here you go create another fable!
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4590
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 667
Likede indlæg: 21053

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf catnip » 23. sep 2019, 18:44

Jesus, hvor skrev jeg mange dumme ting på Facebook for 10 år siden. Thank God for de daglige memories, så man ubemærket kan slette dem.
16
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12947
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55657
Kontakt:

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Ado » 23. sep 2019, 18:53

catnip skrev:Jesus, hvor skrev jeg mange dumme ting på Facebook for 10 år siden. Thank God for de daglige memories, så man ubemærket kan slette dem.

#metoo Jeg krummer dagligt tæer over mig selv, når dagens minder popper op derinde.
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf DetSorteCirkus » 23. sep 2019, 19:09

Ado skrev:
catnip skrev:Jesus, hvor skrev jeg mange dumme ting på Facebook for 10 år siden. Thank God for de daglige memories, så man ubemærket kan slette dem.

#metoo Jeg krummer dagligt tæer over mig selv, når dagens minder popper op derinde.


Kunne faktisk blive en genial tråd, tror jeg.

Som undertegnede ikke ville deltage i :-D
11
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf musling » 23. sep 2019, 19:34

Ado skrev:
catnip skrev:Jesus, hvor skrev jeg mange dumme ting på Facebook for 10 år siden. Thank God for de daglige memories, så man ubemærket kan slette dem.

#metoo Jeg krummer dagligt tæer over mig selv, når dagens minder popper op derinde.


:lol2: Godt jeg ikke er alene om dén oplevelse :lol2: :lol2:
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46096

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf LadyFox » 23. sep 2019, 19:49

DetSorteCirkus skrev:
Ado skrev:
catnip skrev:Jesus, hvor skrev jeg mange dumme ting på Facebook for 10 år siden. Thank God for de daglige memories, så man ubemærket kan slette dem.

#metoo Jeg krummer dagligt tæer over mig selv, når dagens minder popper op derinde.


Kunne faktisk blive en genial tråd, tror jeg.

Som undertegnede ikke ville deltage i :-D


Den tråd ville jeg virkelig kunne bidrage til - på en god dag bare med VIRKELIG ligegyldige informationer, men ofte også med virkelig tåkrummende ting.
1
...
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7329
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23139

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Aragorn » 24. sep 2019, 04:32

Jeg har egentlig sympati for hele det der grønne halløj. Altså, jeg har ikke lyst til at tage 100 tønder olie og hælde ud over græsplænen eller smide kviksølv i en nærliggende sø.

Og Greta Thunberg kæmper den noble sag. Men jeg er lidt i tvivl om, hvordan jeg kan bidrage. Jeg har cirka 70 kilometer på arbejde, så jeg er nødt til at sætte mig ud i min (meget nye og moderne) dieselbil for at køre dertil. Jeg kan få et fårehold, så jeg kan klippe uld af dem og strikke mit eget tøj, så jeg ikke skal have en t shirt på, som en eller anden indisk dreng har stampet på i et syrebad med sine bare ben. Nej, vent, dyrene udleder gas fra tarmsystemet. Jeg må dyrke hamp og så sy mit tøj af dét. Det vil så godt nok tage al min tid, så jeg vil have nice hamp tøj, men ikke så meget andet.

Jeg ved egentlig godt at pointen er, at hvis jeg bliver ved med at bekymre mig om, hvorvidt jeg kommer på arbejde til tiden, at der så ikke længere vil være et arbejde at komme til fordi jorden går under etc. - men jeg skal jo leve indtil da.

Og i mine øjne er det ikke så meget jorden, der går under. Jeg synes egentlig det er topmålet af menneskelig arrogance at tale om at vi er er skyld i at alt muligt uddør. Jo, helt bestemt er vi skyld i at noget uddør, men over 99% af alt liv der nogensinde har eksisteret er uddødt, og vi har ikke dræbt det hele.

Jeg tror mere at jorden er okay. Men at de mennesker der lever på den, ikke er helt lige så meget okay. Men det hjælper nok også hvis der nu dør to - tre - fire milliarder af os.

Nu vil jeg tage en skjorte på og så flytte et tons jern 70 kilometer med 130 km/t og tjene mit daglige brød. Og så må nogle andre finde ud af, hvad jeg egentlig skal gøre.

For jeg skal altså leve af noget til jeg dør. Trods alt.
5

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf lillebjoern » 24. sep 2019, 06:18

Aragorn skrev:Jeg har egentlig sympati for hele det der grønne halløj. Altså, jeg har ikke lyst til at tage 100 tønder olie og hælde ud over græsplænen eller smide kviksølv i en nærliggende sø.

Og Greta Thunberg kæmper den noble sag. Men jeg er lidt i tvivl om, hvordan jeg kan bidrage. Jeg har cirka 70 kilometer på arbejde, så jeg er nødt til at sætte mig ud i min (meget nye og moderne) dieselbil for at køre dertil. Jeg kan få et fårehold, så jeg kan klippe uld af dem og strikke mit eget tøj, så jeg ikke skal have en t shirt på, som en eller anden indisk dreng har stampet på i et syrebad med sine bare ben. Nej, vent, dyrene udleder gas fra tarmsystemet. Jeg må dyrke hamp og så sy mit tøj af dét. Det vil så godt nok tage al min tid, så jeg vil have nice hamp tøj, men ikke så meget andet.

Jeg ved egentlig godt at pointen er, at hvis jeg bliver ved med at bekymre mig om, hvorvidt jeg kommer på arbejde til tiden, at der så ikke længere vil være et arbejde at komme til fordi jorden går under etc. - men jeg skal jo leve indtil da.

Og i mine øjne er det ikke så meget jorden, der går under. Jeg synes egentlig det er topmålet af menneskelig arrogance at tale om at vi er er skyld i at alt muligt uddør. Jo, helt bestemt er vi skyld i at noget uddør, men over 99% af alt liv der nogensinde har eksisteret er uddødt, og vi har ikke dræbt det hele.

Jeg tror mere at jorden er okay. Men at de mennesker der lever på den, ikke er helt lige så meget okay. Men det hjælper nok også hvis der nu dør to - tre - fire milliarder af os.

Nu vil jeg tage en skjorte på og så flytte et tons jern 70 kilometer med 130 km/t og tjene mit daglige brød. Og så må nogle andre finde ud af, hvad jeg egentlig skal gøre.

For jeg skal altså leve af noget til jeg dør. Trods alt.


Jeg synes da ikke der har været andet end kampagner om, hvordan man lever (mere) miljøvenligt? Folk er da ved at kløjes i det :) Undgå rødt kød, nedsæt dit flyveforbrug, køb brugt - og genbrug dit eget, sorter dit skrald, tag offentlig transport eller kør med en kollega, undgå skyllemiddel, køb økologisk, sluk alle dine elektriske apparater når de ikke bruges, reparer i stedet for at køb nyt... bare for at nævne et par stykker. Ja, i det store billede er det ingenting, men det er måder, hvorpå du kan bidrage på individuelt niveau. Man behøver ikke producere mælk fra egne køer eller uld fra egne får.
9
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf kidkomb » 24. sep 2019, 09:11

Naboen, der har en noget løs tilgang til det at holde dyr, forsøger at lære deres schæfer at hun skal blive inde på deres egen grund.
Jeg ved ikke hvordan de forsøger at lære hende det.
Nu er hun i løbetid og så forsøger de lidt ekstra. Jeg ved stadig ikke hvad det ekstra er. Hun har stået i vores have to gange det sidste døgn.
Så det....
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29903

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf TinaW » 24. sep 2019, 09:18

kidkomb skrev:Naboen, der har en noget løs tilgang til det at holde dyr, forsøger at lære deres schæfer at hun skal blive inde på deres egen grund.
Jeg ved ikke hvordan de forsøger at lære hende det.
Nu er hun i løbetid og så forsøger de lidt ekstra. Jeg ved stadig ikke hvad det ekstra er. Hun har stået i vores have to gange det sidste døgn.
Så det....


Så det virker ikke, at de bare siger til hunden, at den ikke må forlade matriklen? :D
4
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf kidkomb » 24. sep 2019, 09:31

TinaW skrev:
kidkomb skrev:Naboen, der har en noget løs tilgang til det at holde dyr, forsøger at lære deres schæfer at hun skal blive inde på deres egen grund.
Jeg ved ikke hvordan de forsøger at lære hende det.
Nu er hun i løbetid og så forsøger de lidt ekstra. Jeg ved stadig ikke hvad det ekstra er. Hun har stået i vores have to gange det sidste døgn.
Så det....


Så det virker ikke, at de bare siger til hunden, at den ikke må forlade matriklen? :D

Nej, jeg tror det ikke :devil: Og måske er det fordi de siger det i nøjagtig samme tonefald som alt andet de siger til hunden.
Blidt og med hovedet på skrå. Ligesom de snakker til deres børn.
Men held og lykke med hvalpene tænker jeg.

PS de er søde og dejlige mennesker og vores to hunde (vores er også en tæve) elsker at lege sammen.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Tricolette » 24. sep 2019, 10:50

At trøstespise 500 g gulerødder kommer aldrig til at virke på samme måde som 500 g blandselvslik gør....
19
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29903

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf TinaW » 24. sep 2019, 12:22

Når vores chef holder ferie bliver der givet langt oftere kage til efter frokosten, end når han er her.
Samt min kollega her på kontoret har langt flere dage, med 1-2 timers afspadsering (ikke at hun ikke må afspadsere, hun gør det bare sjældent, når han er her)
Jeg foretrækker at afspadsere, når han er her :fløjt:
0

Tilbage til "Generelt"