Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16226
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1406
Likede indlæg: 30204

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf TinaW » 17. jun 2019, 10:34

Når man har tankerne alle mulige andre steder om morgenen, kan det hænde man kommer hjemmefra i ført sutskoene i stedet for de påtænkte sandaler,
12
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5924
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14742

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 17. jun 2019, 10:54

Dilemmaet mellem at blive på arbejdet med høj puls, brystsmerter samt besvær med at trække vejret og at tage hjem hvor man kan slappe af.

Hvis noget går galt arbejder jeg på et hospital omgivet af sundhedspersonale, men at konstant skulle gå frem og tilbage hjælper ikke ligefrem. Men hvis jeg er hjemme kunne jeg bare sidde stille og roligt, hvilket plejer at hjælpe med vejrtrækningsbesværet :gruble:

Decisions, decisions. Nogle gange ville jeg ønske andre bare ville tage beslutninger på mine vegne :lol:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12723
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12456

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Guilded_Lily » 17. jun 2019, 12:52

Der går åbenbart rygter i byen om, at der er "masseflugt" af elever på vores skole. Men vi er kun 10 elever færre efter sommerferien :gruble:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12723
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12456

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Guilded_Lily » 17. jun 2019, 12:52

Der går åbenbart rygter i byen om, at der er "masseflugt" af elever på vores skole. Men vi er kun 10 elever færre efter sommerferien :gruble:
0
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7757
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 595
Likede indlæg: 11471

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Kerrigan » 17. jun 2019, 16:45

Mand kommer langsomt gående forbi mig, lige indtil han runder hjørnet og sætter i spring.
Da jeg selv lidt efter runder hjørnet, ser jeg hvad det skyldes. En parkeringsvagt skal til at udskrive en bøde. Han afværger det dog da vagten endnu ikke har blokken fremme.
2
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Andromeda
Indlæg: 315
Tilmeldt: 8. nov 2017, 21:46
Kort karma: 14
Likede indlæg: 458

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Andromeda » 17. jun 2019, 21:21

Mug smager syrligt, i hvert fald på en gammel mælkesnitte xD, eller skulle man kalde det en mælkenitte som jeg først kom til at skrive :D
6
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5924
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14742

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 17. jun 2019, 21:44

Mine venner har en skala for hvor dårligt jeg har det. Åh-åh niveauet er “siger nej til bacon”
5
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Dirtylittledevil » 17. jun 2019, 22:41

Andromeda skrev:Mug smager syrligt, i hvert fald på en gammel mælkesnitte xD, eller skulle man kalde det en mælkenitte som jeg først kom til at skrive :D

Eller en roquefortsnitte :deer:
1
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Slettet bruger » 18. jun 2019, 03:53

Da jeg gik på gymnasiet var der en skoleavis. Jeg kunne lidt med IT, så jeg blev spurgt om jeg ikke ville være ansvarlig for at sætte det op i et eller andet layout-program, og jeg sagde at det kunne jeg da godt. Det var en tidlig lektie i hvordan mennesker og deadlines ofte fungerer. Processen var at skribenterne havde nogle uger eller en måned eller hvad det nu var til at levere indholdet, og jeg skulle have alt materialet 2 dage før aftalen med et trykkeri. Aftalen med trykkeriet var en hård deadline, aftalen med mig var blød, og det resulterede selvfølgelig i at jeg blev mast helt op imod den hårde deadline og måtte sidde sen aften/nat for at få det klar til trykkeriet.

Det var en frivillig skoleavis styret af teenagere, nu arbejder jeg med voksne mennesker og halvdyre IT-projekter, men mønsteret er meget ofte det samme. Der er måneder til at gøre noget færdigt, men det ender alligevel med at blive færdigt i sidste øjeblik og klokken 3 om natten. Hvis nu de sidste 6 timer imellem kl. 21 og kl. 3 var fordelt over f.eks. den seneste måned, ville det være 12 minutter om dagen. Men hvis Socialdemokratiet havde fået deres vilje og vi alle arbejdede 12 minutter mere om dagen, ville det stadig først have været færdigt kl. 3 om natten. Det ville det også hvis vi arbejdede 12 minutter mindre. Det har næppe så meget med reelt tidspres at gøre, der lader til at være en psykologisk mekanisme som gør at mange mennesker bare ikke har andre muligheder end at være færdige kl. 3 om natten på den absolut sidste mulige dag inden den hårde deadline.
12
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17183
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3573
Likede indlæg: 41759

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf LaMariposa » 18. jun 2019, 05:04

Humlebi flyver ind i vores stue fra haven. Den går direkte efter vores chiliplante og tager sig et lille sip af en af blomsterne. Efter dette flyver den direkte til vejrs og støder hårdt mod loftet et par gange, inden den flyver rundt i cirkler lige under loftet, som den støder ind i mere end en gang. På et tidspunkt indser den, at havedøren nok er bedre, hvis man gerne vil ud, så den tager tilløb fra loftet og hamrer direkte ind i glasruden, inden den endelig finder vejen ud.

Vi spekulerer stadig over, om det skyldes chilien, eller om det er normal adfærd for humlebier :D
9
:lun: Be brave
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16226
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1406
Likede indlæg: 30204

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf TinaW » 18. jun 2019, 05:15

LaMariposa skrev:Humlebi flyver ind i vores stue fra haven. Den går direkte efter vores chiliplante og tager sig et lille sip af en af blomsterne. Efter dette flyver den direkte til vejrs og støder hårdt mod loftet et par gange, inden den flyver rundt i cirkler lige under loftet, som den støder ind i mere end en gang. På et tidspunkt indser den, at havedøren nok er bedre, hvis man gerne vil ud, så den tager tilløb fra loftet og hamrer direkte ind i glasruden, inden den endelig finder vejen ud.

Vi spekulerer stadig over, om det skyldes chilien, eller om det er normal adfærd for humlebier :D


Jeg kender ikke så meget til chiliers effekt på humlebier, men synes ofte de virker knap så skarpe.
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17183
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3573
Likede indlæg: 41759

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf LaMariposa » 18. jun 2019, 05:20

TinaW skrev:
LaMariposa skrev:Humlebi flyver ind i vores stue fra haven. Den går direkte efter vores chiliplante og tager sig et lille sip af en af blomsterne. Efter dette flyver den direkte til vejrs og støder hårdt mod loftet et par gange, inden den flyver rundt i cirkler lige under loftet, som den støder ind i mere end en gang. På et tidspunkt indser den, at havedøren nok er bedre, hvis man gerne vil ud, så den tager tilløb fra loftet og hamrer direkte ind i glasruden, inden den endelig finder vejen ud.

Vi spekulerer stadig over, om det skyldes chilien, eller om det er normal adfærd for humlebier :D


Jeg kender ikke så meget til chiliers effekt på humlebier, men synes ofte de virker knap så skarpe.


Måske :D Vi har ikke så tit blomstrende planter indendøre, så har jeg ikke så stor erfaring med humlebier :D
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6505
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14439

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Mangoness » 18. jun 2019, 07:29

Den anden dag gik vi meget.

Dagen efter havde jeg ondt i mine ankler, når jeg gik rundt.

Pt er det sket flere gange, og jeg ved ikke hvorfor. Måske jeg skulle få lavet indlæg til skoene :genert:
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Ghattner » 18. jun 2019, 07:47

Twitter er det værste ekkokammer af rygklappere uden kritisk sans. Er man bare lidt semikendt medieperson eller influencer-agtig får man likes og positiv feedback primært pga. ens status. Det er de færreste følgere der rent faktisk sætter sig ind i hvad de skriver og liker alene på baggrund af tweetet uden at kende konteksten. Og er man uenig, så svines man til eller bliver beskyldt for at misforstå.
1
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf cola » 18. jun 2019, 09:56

Fyrst Eberhard skrev:Hus Forbi-sælger sidder på en bænk lige ved lysreguleringen, og giver cyklister og fodgængere besked, hver gang de tager den over for rødt, ved at råbe “DER ER RØØØDT!”

Folks febrilskhed og tydelige forlegenhed, når deres overtrædelser bliver udbasuneret på den måde, er så forrygende, at jeg nu har lyst til at sætte mig ved siden af ham.

Så kunne vi skiftes til at råbe.

Jeg gad godt have et horn der råber "der er rødt" når jeg bruger mit horn... jeg håber at de snart begynder at fotografere alle dem der tager den for rødt, så de kan få en bøde
0

Tilbage til "Generelt"