Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf paint » 10. dec 2018, 16:40

LadyFox skrev:Det er ikke særlig hyggeligt at have et hul i væggen/muren på 220x80 cm, heller ikke selvom der er en tynd træplade for.

Vi mangler mangler en smiley der er ved at fryse ihjel.


;)

Billede
3
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12375

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Guilded_Lily » 10. dec 2018, 19:47

Hold nu kaje, vi trænger til ferie her i huset! Ungerne er umulige at få i seng, vi voksne er umanerligt trætte, når vi kommer hjem, så vi slæber os igennem madlavning, børnebadning, madpakker, opvask, hundeluftning - og så lige en speedy tøjvask, når det pludselig kniber med at sammensætte rent tøj, der ikke ligner noget fra et fugleskræmsel.

Lige nu står manden i køkkenet og kæmper med madpakker under højlydt brok, mens jeg hundser med børn, der ikke synes, det er sengetid. Og så kalder opvasken. Gab!
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7323
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23135

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Aragorn » 10. dec 2018, 22:01

Siden jeg var barn, måske 6 år, har jeg været den der med undren i tankerne og med ydmyghed betragtede nattehimlen. Jeg har stået mange aftener og set på stjerner i absolut stilhed, og spekuleret på hvor det kommer fra, hvad meningen er, og jeg har længtes voldsomt efter svaret.

Men hvis jeg i dag blev tilbudt det svar, så tror jeg faktisk ikke jeg længere ville bryde mig om at kende det.
4

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
differentdaydifferentperson
Indlæg: 881
Tilmeldt: 27. sep 2016, 19:04
Kort karma: 99
Likede indlæg: 1124

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf differentdaydifferentperson » 10. dec 2018, 22:16

Aragorn skrev:Siden jeg var barn, måske 6 år, har jeg været den der med undren i tankerne og med ydmyghed betragtede nattehimlen. Jeg har stået mange aftener og set på stjerner i absolut stilhed, og spekuleret på hvor det kommer fra, hvad meningen er, og jeg har længtes voldsomt efter svaret.

Men hvis jeg i dag blev tilbudt det svar, så tror jeg faktisk ikke jeg længere ville bryde mig om at kende det.



Interessant. Jeg er ligesom dig.

Men hvorfor ville du ikke bryde dig om at kende svaret? Vil din motivation for at leve forsvinde?
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf kidkomb » 10. dec 2018, 22:21

Personen der bestemmer hvornår, hvor længe og i hvilken rækkefølge programmerne på dr.dk skal ligge online må være enten Satan selv eller fuldkommen debil.
10
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7323
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23135

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Aragorn » 10. dec 2018, 22:54

differentdaydifferentperson skrev:
Aragorn skrev:Siden jeg var barn, måske 6 år, har jeg været den der med undren i tankerne og med ydmyghed betragtede nattehimlen. Jeg har stået mange aftener og set på stjerner i absolut stilhed, og spekuleret på hvor det kommer fra, hvad meningen er, og jeg har længtes voldsomt efter svaret.

Men hvis jeg i dag blev tilbudt det svar, så tror jeg faktisk ikke jeg længere ville bryde mig om at kende det.



Interessant. Jeg er ligesom dig.

Men hvorfor ville du ikke bryde dig om at kende svaret? Vil din motivation for at leve forsvinde?


Næh, jeg har altid været af den opfattelse af jeg og alle andre mennesker er betydningsløse og en evolutionær fejltagelse, og at livet er lidelse.

Jeg kan ikke helt sætte ord på det. Men ligesom vores drømme om og håb for vores liv er hængt som stjerner på nattehimlen, og vi kan få lyst til at trække dem ned derfra når de ikke går i opfyldelse, så er jeg efterhånden af den opfattelse at det er bedst at modstå den trang og lade mysteriet forblive.

Jeg har ganske enkelt svært ved at se, hvad jeg skal kunne bruge svaret til, på den ene side. Og så hænger mit liv også bare bedst sammen, når jeg fokuserer på at leve fuldt og helt hvor jeg er. Hvad kunne en idiot som mig dog bibringe verden blot fordi jeg kendte svaret?

Man ville ende sit liv i et lille rum med madrasser på væggene, gulv og loft, med en meget tyk dør for enden der ville have et lille stykke rundt glas i til at se ind på tossen.

Jeg tror jeg er ved at slutte fred med, og acceptere, at jeg aldrig kommer til at vide alt. Og at man lever hvor man er.

Den ro har jeg aldrig kendt før.
1

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf paint » 10. dec 2018, 22:58

kidkomb skrev:Personen der bestemmer hvornår, hvor længe og i hvilken rækkefølge programmerne på dr.dk skal ligge online må være enten Satan selv eller fuldkommen debil.


Jeg ville have gættet på en kombination ;)
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Ghattner » 11. dec 2018, 07:54

Folk i fitness-centret der snakker i telefon mens de løber, crosstrainer og sågar mens de skubber jern. Og vi snakker folk der løber telefonen op til øret. Arj, men så køb i det mindste et headset!

Forleden så jeg en midalrendende kvinde der tog sin telefondate med fra maskine til maskine. Hun sad bl.a. på den der mavebøjnings-maskine (jeg ved ikke lige hvad den hedder) og snakkede, mens hun lavede mavebøjninger. Videre til næste maskine hvor hun lagde sig på maven og lavede benbøjninger mens telefonen blev lagt nedså hun kunne lægge øret ned til og snakke. Det så sgu' lidt komisk ud.

Fint nok, at man vil slå to fluer med et smæk og ordne sine telefonsamtaler mens man laver noget andet, men jeg tænker at man måske ikke får så meget ud af sin træning, da fx åndedræt også er vigtigt? I hvert fald, så gad jeg ikke sidde i den anden ende og lytte på en der pruster.
3
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Akehurst2 » 11. dec 2018, 08:27

Ghattner skrev:Folk i fitness-centret der snakker i telefon mens de løber, crosstrainer og sågar mens de skubber jern. Og vi snakker folk der løber telefonen op til øret. Arj, men så køb i det mindste et headset!

Forleden så jeg en midalrendende kvinde der tog sin telefondate med fra maskine til maskine. Hun sad bl.a. på den der mavebøjnings-maskine (jeg ved ikke lige hvad den hedder) og snakkede, mens hun lavede mavebøjninger. Videre til næste maskine hvor hun lagde sig på maven og lavede benbøjninger mens telefonen blev lagt nedså hun kunne lægge øret ned til og snakke. Det så sgu' lidt komisk ud.

Fint nok, at man vil slå to fluer med et smæk og ordne sine telefonsamtaler mens man laver noget andet, men jeg tænker at man måske ikke får så meget ud af sin træning, da fx åndedræt også er vigtigt? I hvert fald, så gad jeg ikke sidde i den anden ende og lytte på en der pruster.


Jeg er ude af stand til at tale mens jeg træner. Det må være verdens mest ineffektive træning.
3
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Stitch » 11. dec 2018, 09:26

Jeg kan sagtens tale mens jeg træner med vægte - giver dog op under cardio.


PS: med headset.
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
gro71
Indlæg: 913
Tilmeldt: 2. nov 2015, 12:26
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3246

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf gro71 » 11. dec 2018, 09:30

Ghattner skrev:Folk i fitness-centret der snakker i telefon mens de løber, crosstrainer og sågar mens de skubber jern. Og vi snakker folk der løber telefonen op til øret. Arj, men så køb i det mindste et headset!

Forleden så jeg en midalrendende kvinde der tog sin telefondate med fra maskine til maskine. Hun sad bl.a. på den der mavebøjnings-maskine (jeg ved ikke lige hvad den hedder) og snakkede, mens hun lavede mavebøjninger. Videre til næste maskine hvor hun lagde sig på maven og lavede benbøjninger mens telefonen blev lagt nedså hun kunne lægge øret ned til og snakke. Det så sgu' lidt komisk ud.

Fint nok, at man vil slå to fluer med et smæk og ordne sine telefonsamtaler mens man laver noget andet, men jeg tænker at man måske ikke får så meget ud af sin træning, da fx åndedræt også er vigtigt? I hvert fald, så gad jeg ikke sidde i den anden ende og lytte på en der pruster.


En kvinde på mit step-hold tjekker sin telefon og svarer på beskeder/holder gang i messengersamtaler i hvert fald 20-25 gange i løbet af hver eneste time. Det er ikke bare, når vi lige holder en kort pause for at puste ud. Det er også midt i hver enkelt blok (timen er delt op i 3 blokke og evt. en ekstra-blok, hvis der er tid til det). Hvordan fanden hun får nogetsomhelst ud af de timer er mig en gåde.
1
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22868

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf POCKETKITTEN » 11. dec 2018, 10:15

"Alt godt" er det nye "så fint!".
1
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Ghattner » 11. dec 2018, 10:53

POCKETKITTEN skrev:"Alt godt" er det nye "så fint!".


For real? Jeg synes stadig at "Det er SÅ fint!" florerer mange steder. Måske det bare er nogle lastmovers jeg mænger mig med.
2
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46093

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf LadyFox » 11. dec 2018, 11:41

I følge Momo er det langt mere problematisk at folk går uden foran hullet i væggen og snakker, end at fremmede mænd hopper ind og ud af vinduet konstant.

Godt at han ikke er købt som en yderst fimset vagthund.
3
...
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Slettet bruger » 11. dec 2018, 14:47

Elcykler er irriterende. Jeg gider ikke overhales af flere halvgamle damer op ad bakke som sidder helt oprejst på deres damecykler i højhælede støvler og pæn frakke og med hovedet højt hævet imens de afslappet træder rundt som om de var adelige ryttere til hest. Det er fint nok hvis de kommer på knallert eller scooter, men de cykler der udgiver sig for at være noget andet end de er, og det ligner at de også narrer brugerne.
15

Tilbage til "Generelt"