Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5887
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14690

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 30. nov 2018, 09:10

Når man om morgenen tænker “er jeg syg nok til at blive hjemme fra arbejde?” Og efterfølgende skal koncentrere sig om ikke at kaste op på trammen, så ja, så er man for syg til at tage på arbejde.

Så nu har jeg brugt en time på at komme på arbejde, 15 minutter på en henvisning og nu bruger jeg så en time på at komme hjem igen. Forhåbentlig uden at kaste op....
0
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8017

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Charly » 30. nov 2018, 09:33

Trappestige skrev:
Stitch skrev:Fy for den lede.

Og VILDT at hun kunne få foden ned sammen med den. Og at hun ikke har skåret sin fod af efterfølgende.

Jeg fatter det slet ikke. Støvlerne er helt nye og har ikke givet sig endnu. Hun kan kun liiiige akkurat få foden ned og ind, da der ikke er lynlås. Den er lige så stor som hendes bette fod.
Jeg er stadig lykkelig over at det ikke var mig. Jeg havde helt seriøst ikke overlevet det.

Hold nu kæft, hvor er det klamt :puke:

Jeg ville stadig rendende skrigende rundt i cirker, hvis det havde været mig :tie:
1
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Stitch » 30. nov 2018, 09:34

TakeAChanceOnMe skrev:Når man om morgenen tænker “er jeg syg nok til at blive hjemme fra arbejde?” Og efterfølgende skal koncentrere sig om ikke at kaste op på trammen, så ja, så er man for syg til at tage på arbejde.

Så nu har jeg brugt en time på at komme på arbejde, 15 minutter på en henvisning og nu bruger jeg så en time på at komme hjem igen. Forhåbentlig uden at kaste op....


Det kender jeg godt. Og det er sjældent en god ide at tage på arbejde alligevel.

Rigtig god bedring :ae:
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf sigge » 30. nov 2018, 10:04

Nu giver det mening for mig, hvorfor min chef fornylig spurgte interesseret ind til min køretur til og fra arbejde. Jeg har været ansat i 7 år, og det er ikke noget, han sådan har været voldsomt interesseret i før. I dag fik vi så besked om, at der er ansat en ny afdelingsleder, som bor i min by (50 km fra arbejdspladsen). Så det var åbenbart et forsøg på at vurdere, om køreturen er så træls, at det potentielt kunne få en anden til at opgive jobbet efter en periode.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Stitch » 30. nov 2018, 10:33

Endnu en højresvingsulykke :( . Normalt synes jeg at cyklister ofte selv er skyld i det. Men nu kender jeg krydset. Og der er højresving forbudt. Hvor er det dog trist.

Screen Shot 2018-11-30 at 10.30.13.png
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf lillebjoern » 30. nov 2018, 11:13

Stitch skrev:Endnu en højresvingsulykke :( . Normalt synes jeg at cyklister ofte selv er skyld i det. Men nu kender jeg krydset. Og der er højresving forbudt. Hvor er det dog trist.

Screen Shot 2018-11-30 at 10.30.13.png


Måtte lige ringe til min kæreste og høre om han var OK. Det er vores daglige kryds :(
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36729

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Daine » 30. nov 2018, 11:19

Tre mænd ~30 år kommer ind på Bones. To af dem har røde sweatre med julemotiv og blinkende lys på. Og kalder ham der ikke har, for kedelig :D
13
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Stitch » 30. nov 2018, 11:20

lillebjoern skrev:
Stitch skrev:Endnu en højresvingsulykke :( . Normalt synes jeg at cyklister ofte selv er skyld i det. Men nu kender jeg krydset. Og der er højresving forbudt. Hvor er det dog trist.

Screen Shot 2018-11-30 at 10.30.13.png


Måtte lige ringe til min kæreste og høre om han var OK. Det er vores daglige kryds :(


Håber din kæreste er helt ok :ae:

Jeg bor også lige rundt om hjørnet og synes, at både det og Rantzausgade krydset er ret farlige. Jeg færdes der på gåben, cykel og i bil og synes ofte, at der er mange selvmordscyklister, der lader til ingen livsvilje at have. De kaster sig bare ud i det, uden at tjekke om der er grønt eller rødt.
Men lige i det her tilfælde tror jeg, at chaufføren har skyndt sig og ikke set sig ordentligt for, fordi han var gang med noget ulovligt. At det så er så mørkt pt. hjælper ikke.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf lillebjoern » 30. nov 2018, 12:33

Stitch skrev:
lillebjoern skrev:
Stitch skrev:Endnu en højresvingsulykke :( . Normalt synes jeg at cyklister ofte selv er skyld i det. Men nu kender jeg krydset. Og der er højresving forbudt. Hvor er det dog trist.

Screen Shot 2018-11-30 at 10.30.13.png


Måtte lige ringe til min kæreste og høre om han var OK. Det er vores daglige kryds :(


Håber din kæreste er helt ok :ae:

Jeg bor også lige rundt om hjørnet og synes, at både det og Rantzausgade krydset er ret farlige. Jeg færdes der på gåben, cykel og i bil og synes ofte, at der er mange selvmordscyklister, der lader til ingen livsvilje at have. De kaster sig bare ud i det, uden at tjekke om der er grønt eller rødt.
Men lige i det her tilfælde tror jeg, at chaufføren har skyndt sig og ikke set sig ordentligt for, fordi han var gang med noget ulovligt. At det så er så mørkt pt. hjælper ikke.


Han var heldigvis OK, og havde ikke været i nærheden af det, da det skete.

Jeg var faktisk ikke klar over, at der var højresving forbudt dér. Jeg kører ellers også både i bil og på cykel dér dagligt, men skal altid ligeud (ned mod Bispeengbuen). Men ja, Rantzausgadekrydset er også farligt, især fordi der gælder forskellige lysreguleringer for hhv. cykler, biler og gående. Jeg oplever dagligt cyklister der kører over for rødt, ikke kigger hverken bagud eller foran når de overhaler, m.m., og jeg finder det virkelig farligt, især fordi de også sætter andre i fare - men det handler bare om at komme hurtigt frem. Men ja, mon ikke han har skyndt sig, fordi han lige ville nå det uden nogen lagde mærke til det. :(
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Pityt » 30. nov 2018, 12:37

Hvis man går hurtigt på gaden fordi man 1. har for vane at holde et højt gå-tempo og 2. pissefryser og bare vil have turen til supermarkedet overstået, kan det åbenbart provokere ældre mænd i en grad, så de bliver nødt til at råbe ukvemsord efter en :forvirret2:
6
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf kidkomb » 30. nov 2018, 13:01

Pityt skrev:Hvis man går hurtigt på gaden fordi man 1. har for vane at holde et højt gå-tempo og 2. pissefryser og bare vil have turen til supermarkedet overstået, kan det åbenbart provokere ældre mænd i en grad, så de bliver nødt til at råbe ukvemsord efter en :forvirret2:

Jamen, hvorfor går du dog også så provokerende. Helt ærligt altså, så tag dig dog sammen :rulle:


:devil: :kys:
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Pityt » 30. nov 2018, 13:09

kidkomb skrev:
Pityt skrev:Hvis man går hurtigt på gaden fordi man 1. har for vane at holde et højt gå-tempo og 2. pissefryser og bare vil have turen til supermarkedet overstået, kan det åbenbart provokere ældre mænd i en grad, så de bliver nødt til at råbe ukvemsord efter en :forvirret2:

Jamen, hvorfor går du dog også så provokerende. Helt ærligt altså, så tag dig dog sammen :rulle:


:devil: :kys:

Jeg ved det godt :trist: :-D
Faktisk var jeg ret omhyggelig med ikke at gå for tæt på ham, da jeg overhalede så han ikke skulle blive forskrækket over, at jeg nu kom der og var provokerende hurtig. Men nej, det var ikke nok :nej: Jeg må på et “langsom gang”-kursus.
1
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Miss_no_More » 30. nov 2018, 16:00

Pityt skrev:Hvis man går hurtigt på gaden fordi man 1. har for vane at holde et højt gå-tempo og 2. pissefryser og bare vil have turen til supermarkedet overstået, kan det åbenbart provokere ældre mænd i en grad, så de bliver nødt til at råbe ukvemsord efter en :forvirret2:


Jeg overhalede en ældre mand i morges, der gik ind til siden og morsomt konstaterede, at jeg ville da "fremad i livet" :-D

Det kan du fandme tro, jeg skulle jo på arbejde, inden jeg kunne holde weekend :D
4
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Pityt » 30. nov 2018, 16:19

Miss_no_More skrev:
Pityt skrev:Hvis man går hurtigt på gaden fordi man 1. har for vane at holde et højt gå-tempo og 2. pissefryser og bare vil have turen til supermarkedet overstået, kan det åbenbart provokere ældre mænd i en grad, så de bliver nødt til at råbe ukvemsord efter en :forvirret2:


Jeg overhalede en ældre mand i morges, der gik ind til siden og morsomt konstaterede, at jeg ville da "fremad i livet" :-D

Det kan du fandme tro, jeg skulle jo på arbejde, inden jeg kunne holde weekend :D

Jeg har også før oplevet, at det blev kommenteret og så længe det er på den måde, som du beskriver, er det også fint nok :lol: Jeg har bare svært ved at forstå, at man kan blive direkte vred over at blive overhalet :nerve:
1
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 288
Likede indlæg: 7851

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Nicolait » 1. dec 2018, 07:11

Pityt skrev:Hvis man går hurtigt på gaden fordi man 1. har for vane at holde et højt gå-tempo og 2. pissefryser og bare vil have turen til supermarkedet overstået, kan det åbenbart provokere ældre mænd i en grad, så de bliver nødt til at råbe ukvemsord efter en :forvirret2:


:8:
1
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"

Tilbage til "Generelt"