Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
hthy
Indlæg: 575
Tilmeldt: 17. aug 2015, 22:48
Kort karma: 32
Likede indlæg: 699

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf hthy » 15. okt 2018, 00:47

hthy skrev:
hthy skrev:
hthy skrev:
Flora skrev:
Skralde skrev:
dgd2007 skrev:
Skralde skrev:To yngre kvinder står i køen i Netto og taler sammen, da den ene som en del af samtalen henkastet nævner Kim Larsens død inden hun fortsætter talestrømmen. Sekunder efter udbryder den anden højt og meget forundret "what!? Er Kim Larsen død?"

Ha ha. Det kan jo have været ironisk? :)


Det troede jeg faktisk først at det var, men nej for de brugte resten af min tid i køen på at tale om det. :stoned: Faktisk var venindens reaktion også mærkelig, for hun lod slet ikke til at finde det mærkeligt at hun ikke kendte til det. :gruble:
Måske har det været skjult kamera? :D


Måske hun lige er kommet hjem fra et par ugers ferie i udlandet. Så kan man vel godt have undgået at have hørt det? :gruble:


Det oplevede jeg, da vi for godt 2½ år siden var i Cuba i 12 dage. Mens vi var væk døde Bitten Clausen (Danfoss enken) og da der var meget ustabile internetforbindelser fik vi ikke lige nyheder hjemmefra og da slet ikke her fra Als. Det var helt sikkert noget der blev snakket om hernede. Så det var faktisk først da jeg herinde læste at Guilded Lily havde set hendes grav, at det gik op for mig.

Man kan selvfølgelig ikke sammenligne hende med Kim Larsen, men hun var meget kendt og vellidt i lokalsamfundet og blev over 100 år.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Guilded_Lily » 15. okt 2018, 04:54

hthy skrev:
Flora skrev:
Skralde skrev:
dgd2007 skrev:
Skralde skrev:To yngre kvinder står i køen i Netto og taler sammen, da den ene som en del af samtalen henkastet nævner Kim Larsens død inden hun fortsætter talestrømmen. Sekunder efter udbryder den anden højt og meget forundret "what!? Er Kim Larsen død?"

Ha ha. Det kan jo have været ironisk? :)


Det troede jeg faktisk først at det var, men nej for de brugte resten af min tid i køen på at tale om det. :stoned: Faktisk var venindens reaktion også mærkelig, for hun lod slet ikke til at finde det mærkeligt at hun ikke kendte til det. :gruble:
Måske har det været skjult kamera? :D


Måske hun lige er kommet hjem fra et par ugers ferie i udlandet. Så kan man vel godt have undgået at have hørt det? :gruble:


Det oplevede jeg, da vi for godt 2½ år siden var i Cuba i 12 dage. Mens vi var væk døde Bitten Clausen (Danfoss enken) og da der var meget ustabile internetforbindelser fik vi ikke lige nyheder hjemmefra og da slet ikke her fra Als. Det var helt sikkert noget der blev snakket om hernede. Så det var faktisk først da jeg læste at Guilded Lady havde set hendes grav, at det gik op for mig.


Øhm - er det mig, du mener? Jeg har ikke set hendes grav :gruble:
1
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf ExCoastal » 15. okt 2018, 05:28

En fyr i en stor SUV skifter bane lige foran mig og knalder bremserne i, fordi trafikken foran ham er stoppet. Han følte åbenbart, at jeg kom for tæt på, så han råbte og skreg ad mig. Mig: "Do you want to watch my dashcam?" Ham: Lunter tilbage til sin bil. Måtte lufte min finger, da jeg kørte forbi ham :lol:
8
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Badesandalen » 15. okt 2018, 07:45

hthy skrev:Det oplevede jeg, da vi for godt 2½ år siden var i Cuba i 12 dage. Mens vi var væk døde Bitten Clausen (Danfoss enken) og da der var meget ustabile internetforbindelser fik vi ikke lige nyheder hjemmefra og da slet ikke her fra Als. Det var helt sikkert noget der blev snakket om hernede. Så det var faktisk først da jeg læste at Guilded Lady havde set hendes grav, at det gik op for mig.

Det er vist mig du tænker på. :D
3
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18523

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf PaleSeptember » 15. okt 2018, 14:08

Rumænsk varebil til biltransport med en trailer til biltransport på ladet samt endnu en på anhængeren - og endnu en ovenpå den på anhængeren kommer kørende med omkring 130 km/t nordpå på motorvejen.

Mon jeg er den eneste, der bliver mistænksom?
2
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
hthy
Indlæg: 575
Tilmeldt: 17. aug 2015, 22:48
Kort karma: 32
Likede indlæg: 699

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf hthy » 15. okt 2018, 21:08

Guilded_Lily skrev:
hthy skrev:
Flora skrev:
Skralde skrev:
dgd2007 skrev:
Skralde skrev:To yngre kvinder står i køen i Netto og taler sammen, da den ene som en del af samtalen henkastet nævner Kim Larsens død inden hun fortsætter talestrømmen. Sekunder efter udbryder den anden højt og meget forundret "what!? Er Kim Larsen død?"

Ha ha. Det kan jo have været ironisk? :)


Det troede jeg faktisk først at det var, men nej for de brugte resten af min tid i køen på at tale om det. :stoned: Faktisk var venindens reaktion også mærkelig, for hun lod slet ikke til at finde det mærkeligt at hun ikke kendte til det. :gruble:
Måske har det været skjult kamera? :D


Måske hun lige er kommet hjem fra et par ugers ferie i udlandet. Så kan man vel godt have undgået at have hørt det? :gruble:


Det oplevede jeg, da vi for godt 2½ år siden var i Cuba i 12 dage. Mens vi var væk døde Bitten Clausen (Danfoss enken) og da der var meget ustabile internetforbindelser fik vi ikke lige nyheder hjemmefra og da slet ikke her fra Als. Det var helt sikkert noget der blev snakket om hernede. Så det var faktisk først da jeg læste at Guilded Lady havde set hendes grav, at det gik op for mig.


Øhm - er det mig, du mener? Jeg har ikke set hendes grav :gruble:


Du må undskylde, jeg husker forkert og kan se at det var badesandalen
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14700

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 15. okt 2018, 21:20

Det er nemmere at barbere ben, specielt omkring knæet, når knæet er hævet :lol:
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Daine » 16. okt 2018, 07:12

Militær dude i toget synes det er pisse irriterende at jeg pænt beder om at må få det ikke-reserverede sæde ved siden af ham, hvor hans taske ellers hyggede sig. Så meget, at han først bad om jeg ikke kunne sætte mig på klapsæderne. Prøv med nej?
Nu forsøger han at brede sig så meget som muligt. Idiot.
21
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Joe » 16. okt 2018, 17:09

Hørt ud af vinduet.

Råbende mand: Sov godt, sov godt, sov godt, sov godt! Nu har jeg sagt det fire gange, og du sover stadig ikke!

Anden mand: Nej!
10
Brugeravatar
Chatsy
Indlæg: 1000
Tilmeldt: 1. nov 2015, 09:30
Kort karma: 212
Likede indlæg: 4669

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Chatsy » 17. okt 2018, 17:12

På motionscenteret kommer et ungt par ind og skal til crosstrainerne.
De holder i hånd. Inden de stiger op på hver deres crosstrainer kysser de hinanden sådan ca. ti gange. Så går de i gang med hver deres maskine, men når de får øjenkontakt med hinanden, hvilket er ofte, skulle de da lige holde i hånd lidt indtil det blev for svært pga. håndtagene.
Da de er færdige med at bruge maskinerne holder de igen i hånd og kysser hinanden kontinuerligt.
Så får de tørret maskinerne af og går over til løbebåndene. De holder stadig hinanden i hånden og fortsætter med det, som de stiger op på hver deres løbebånd. Så går de tæt på hinanden for lige at kysse hinanden adskillige gange igen. Så giver de slip på hinanden og den ene løber lidt medens den anden slentrer lidt derudaf. Efter nogen tid stopper den ene med at løbe for så at holde i hånd med den anden igen. Så giver de slip og den anden løber lidt.
Da de så er færdige stiger de af, holder i hånd og kysser så hinanden adskillige gange igen. Maskinerne bliver tørret af og de forlader motionscenteret.
15
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Persnikedy » 17. okt 2018, 17:19

Mand på apoteket: ca 70år, måne, stok,brune bukser med presfolder, windbreaker i beige, og sko der lignede de her:
Billede
17
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Tibbler » 17. okt 2018, 17:40

Torsdag d. 11/10 har vi tid til tjek af sønnens øje på øjenafdelingen.

I løbet af formiddagen bliver der lagt en voicemail på min telefon. "Vi vil gerne se ***** til tjek i morgen fredag kl. 14.00"

Jeg bliver lidt forvirret; Han har jo tid senere samme dag, så ringer dem op, da jeg hører beskeden ved frokosttid. Det viser sig, at den oprindelige tid er blevet aflyst - Det var bare, ved en fejl, ikke blevet oplyst på telefonbeskeden.

Vi tager til tjek fredag.

I dag onsdag d. 17/10 ligger der så et brev i postkassen fra øjenafdelingen:

"Vi er desværre nødt til at aflyse din tid d. 11/10, derfor får du her en ny tid:

Ny tid: Mandag d. 8/10...."

Godt så :gruble: :D
7
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5071
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Tilly » 18. okt 2018, 07:56

Jeg sidder i en meget fyldt flixbus på vej mod København lige nu. Bussen har lige gjort holdt i Odense for at samle flere passagerer op. Inden da gjorde buschaufføren opmærksom på at bussen ville blive helt fyldt, så han henstilte til at man fjernede eventuelle tasker fra sæderne, så det ville være let for de nye passagerer at få sat sig. På trods af det observerer jeg alligevel at en ung kvinde på sædet foran mig sidder med benene delvis oppe på sædet ved siden af hende, samt hun fjerner selvfølgelig heller ikke sin taske. Heller ikke da de nye passagerer vælter ind :sarkasme:

Hvad er det der sker for nogle mennesker og deres tilsyneladende "angst" for at sidde ved siden af en fremmed?

Den unge kvinde endte btw med at måtte flytte taske og ben da en anden passager bad om sædet på en lidt insisterende måde...
7
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf dgd2007 » 18. okt 2018, 10:29

Tilly skrev:Jeg sidder i en meget fyldt flixbus på vej mod København lige nu. Bussen har lige gjort holdt i Odense for at samle flere passagerer op. Inden da gjorde buschaufføren opmærksom på at bussen ville blive helt fyldt, så han henstilte til at man fjernede eventuelle tasker fra sæderne, så det ville være let for de nye passagerer at få sat sig. På trods af det observerer jeg alligevel at en ung kvinde på sædet foran mig sidder med benene delvis oppe på sædet ved siden af hende, samt hun fjerner selvfølgelig heller ikke sin taske. Heller ikke da de nye passagerer vælter ind :sarkasme:

Hvad er det der sker for nogle mennesker og deres tilsyneladende "angst" for at sidde ved siden af en fremmed?

Den unge kvinde endte btw med at måtte flytte taske og ben da en anden passager bad om sædet på en lidt insisterende måde...

Det er selvfølgelig altid bedre med to sæder end et, og går den så går den :engel:

Personligt ville jeg nu også synes det var alt for pinligt at skulle bedes om at flytte tasken til at det kunne opveje det!
0
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 18. okt 2018, 11:37

Jeg er SÅ glad for at jeg ikke skal køre på motorvej når jeg skal på arbejde til daglig. Jeg var på kursus i Hvidovre i går og og valgte for en gangs skyld at tage E20 fra Ringsted. Det gik fint nok om morgenen, da de fleste vel sov længe pga. ferie. Men om eftermiddagen nåede jeg lige at køre på motorvejen før der var kø pga. trafikuheld.
Jeg synes det er en daglig begivenhed når jeg hører trafikradio og derfor tager jeg hellere hovedvejen fra Ringsted til Køge de dage hvor jeg skal derud.
1

Tilbage til "Generelt"