Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6677

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf 1234 » 19. sep 2018, 09:12

Rikke skrev:Når man er vant til at køre med Metro i Kbh med ny station hvert minut, er det det satme pludseligt en langtrukken affære at køre med tog ned gennem Jylland...

Sjovt jeg har det omvendt. Jeg føler aldrig man kommer nogen steder med s-tog og metro, fordi man stopper konstant. Nej lyntog derimod :love2:
4
JoyNips
Indlæg: 12041
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33854

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf JoyNips » 19. sep 2018, 09:18

Sof skrev:
JoyNips skrev:
Har I mødt Kokkedal kirke?

Billede


Den virker bare så forladt og mennesketom, ligger også i Hørsholms måske mest uinspirerende område. Vil faktisk sige den er grimmere set fra vejen.


Den er simpelthen så imponerende grim. Jeg har en veninde, der lige er blevet gift i Hørsholm kirke og hun fortalte, at de var lidt trætte af, at den er pakket ind i stilladser og presenninger, men at de i virkeligheden hører til Kokkedal kirke, og dén ville de fandme ikke giftes i. Så måtte jeg lige google billeder af den og jeg kan dælme godt forstå hende!
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6682
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34728

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Dirtylittledevil » 19. sep 2018, 10:02

Hvis man har en masse forskellige fyldte skraldeposer, og en af dem flækker i bunden, så er det helt sikkert den der er fyldt med kaffegrums og kattegrus.
5
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Planten » 19. sep 2018, 10:15

Musiklærere i gymnasiet og de store klasser i folkeskolen burde præmieres - ikke sjældent, når jeg går forbi gymnasiet her i byen, lyder "let it be" fra musiklokalet. Bevares, det er et godt nummer, men øj....
2
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Pandesteg » 19. sep 2018, 11:09

gro71 skrev:Apropos overstrømmende "Tak for handlen - nu har vi afsendt den bestilte vare"-mails fra netbutikker...

Rød.PNG


Den synes jeg er megasjov fordi den er så overdrevet sarkastisk :lol:
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf dgd2007 » 19. sep 2018, 11:24

JoyNips skrev:Har I mødt Kokkedal kirke?

Billede

Det ligner nærmest omklædningsrum og brusebade til den fodboldbane man kan se i forgrunden. ;)
8
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11454
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18448

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf PaleSeptember » 19. sep 2018, 14:34

Fyrst Eberhard skrev:Jeg har lige spist min kropsvægt i Nachos med uforskammet meget ost.

RIP figursyede skjorter.


Nu har jeg lyst til nachos....!
2
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Avino
Indlæg: 708
Tilmeldt: 17. sep 2015, 15:58
Kort karma: 207
Likede indlæg: 1156

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Avino » 19. sep 2018, 16:33

sigge skrev:Nogle gange ville jeg virkelig ønske, at vi havde kønsopdelte toiletter på min arbejdsplads. Jeg har lige bakket ud fra et toilet, fordi der var tispletter på kanten hele vejen rundt - det orkede jeg ikke lige. :tie: Jeg forstår ikke, at man(d) ikke sætter sig ned, hvis man(d) er SÅ dårlig til at ramme.


Desværre sker det også på dametoiletter.
Her er det så også blod og afføring.
Både på over-og undersiden af brættet.
Jeg arbejder i sundhedssektoren og er virkeligt chokeret over, hvilke svin folk er. :puke:
Sørgeligt, men sandt
1
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7273
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1552
Likede indlæg: 22961

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Aragorn » 19. sep 2018, 20:31

Mistermor skrev:Nogle mennesker er ikke gode for hinanden. Når de skændes, så den ene skriger og hyler, og møblerne bumper rundt, så er det ikke smart at bo sammen, selvom man ikke helt har kærestestatus mere.


Helvede er et meget virkeligt sted, som man selv kan skabe.
1

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5875
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 828
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14615

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 19. sep 2018, 20:51

Det må fanme være trist at være så jaloux at man forlader sig til rygter om personer, i stedet for at bruge en time af sin tid på at be- eller afkræfte i person.

Hesteejer godkendte mit valg af underviser INDEN jeg red første undervisningstime. Nu, 4 måneder senere hvor det går helt fantastisk med hesten og vi som equipage er i rivende udvikling, har jeg fået en besked om at jeg med omgående effekt ikke må ride ved min underviser mere. Hvorfor? Hesteejers mor har hørt en masse negative ting om underviseren. Har hun nogensinde været der og set mig ride undervisning, eller bare til hverdagstræning? Næh, hvorfor skulle hun dog det.

Det lugter af jalousi over at jeg rider hesten bedre end hendes datter. Hun er ikke engang voksen nok til at fortælle mig HVAD hun har hørt. Voksne mennesker er oftest de mest barnlige...
2
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7273
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1552
Likede indlæg: 22961

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Aragorn » 20. sep 2018, 06:51

Jeg ville elske at råbe af den kvindelige cyklist der kom i sine spandex shorts på en kæmpe mountain bike og med grim cykelhjelm og krydsede vejen netop som jeg accelererede over bygrænsen.

Hun undervurdere voldsomt sin egen hastighed fordi hun nok selv syntes hun kørte satans hurtigt, hun gav intet tegn, hun kørte mod retningen og hun havde ingen idé om, hvor hurtigt jeg kan komme fra halvtreds til firs kilometer i timen i tredje gear.

Den dumme so fik mig til at blive så utroligt bange for at tage hendes liv, og jeg er rasende over det.
3

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6682
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34728

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Dirtylittledevil » 20. sep 2018, 07:38

rejsekort.jpg


Realistisk fremtidsvision: Regeringen vil derfor lave én samlet IT-rejseplatform, de kalder den Nem-Rejse-ID. Via en app, et nyt plasticrejsekort (pris 600 kr pr. person) kombineret med et pap-kodekort (kan ikke tåle regn) skal man ved hver påstigning logge ind på sin app, sætte rejsekortet i automaten ved døren, og derefter indtaste en 12-cifret kode fra papkortet.
Man kan desværre ikke købe sine børn eller andre med på kortet da det er personligt ligesom det almindelige NemID.
Selve platformen loader på cirka 250 sekunder, den skal loade før man kan stige på bus/tog. Hele herligheden vil komme til at koste i omegnen af 300 milliarder kroner, inden det i 2023 tages af markedet igen, fordi det har skræmt cirka 75% af pendlerne væk fra offentlig trafik og det viser sig at IT-firmaet bag systemet samtidig drev flere snuff-filmstudier i Indien.
Ingen politikere kan stilles til ansvar for dette.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
31
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9158

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Kommodedyret » 20. sep 2018, 09:08

Dirtylittledevil skrev:
rejsekort.jpg


Realistisk fremtidsvision: Regeringen vil derfor lave én samlet IT-rejseplatform, de kalder den Nem-Rejse-ID. Via en app, et nyt plasticrejsekort (pris 600 kr pr. person) kombineret med et pap-kodekort (kan ikke tåle regn) skal man ved hver påstigning logge ind på sin app, sætte rejsekortet i automaten ved døren, og derefter indtaste en 12-cifret kode fra papkortet.
Man kan desværre ikke købe sine børn eller andre med på kortet da det er personligt ligesom det almindelige NemID.
Selve platformen loader på cirka 250 sekunder, den skal loade før man kan stige på bus/tog. Hele herligheden vil komme til at koste i omegnen af 300 milliarder kroner, inden det i 2023 tages af markedet igen, fordi det har skræmt cirka 75% af pendlerne væk fra offentlig trafik og det viser sig at IT-firmaet bag systemet samtidig drev flere snuff-filmstudier i Indien.
Ingen politikere kan stilles til ansvar for dette.


Altså jeg ved ikke om jeg køber den med snuff filmene, men du kunne godt bilde mig ind at de ansvarlige politikere fik medregnet deres egne privatchauffører i budgettet. :D
1
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7273
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1552
Likede indlæg: 22961

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Aragorn » 20. sep 2018, 09:59

Dirtylittledevil skrev:
rejsekort.jpg


Realistisk fremtidsvision: Regeringen vil derfor lave én samlet IT-rejseplatform, de kalder den Nem-Rejse-ID. Via en app, et nyt plasticrejsekort (pris 600 kr pr. person) kombineret med et pap-kodekort (kan ikke tåle regn) skal man ved hver påstigning logge ind på sin app, sætte rejsekortet i automaten ved døren, og derefter indtaste en 12-cifret kode fra papkortet.
Man kan desværre ikke købe sine børn eller andre med på kortet da det er personligt ligesom det almindelige NemID.
Selve platformen loader på cirka 250 sekunder, den skal loade før man kan stige på bus/tog. Hele herligheden vil komme til at koste i omegnen af 300 milliarder kroner, inden det i 2023 tages af markedet igen, fordi det har skræmt cirka 75% af pendlerne væk fra offentlig trafik og det viser sig at IT-firmaet bag systemet samtidig drev flere snuff-filmstudier i Indien.
Ingen politikere kan stilles til ansvar for dette.


Systemet vil også kun kunne køre på 7G LTE og hhv. Android 22 og iOS 35. Man vil kunne blive bevilget fritagelse for det nye system ved at udfylde en ansøgning der kun kan åbnes af Microsoft Edge på Windows 17 over en 10 Gbit/s fiberforbindelse.
9

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Lykke
Indlæg: 6927
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Lykke » 20. sep 2018, 12:09

scenen er afdelingsmøde i boligforeningen.
Alt foregår planmæssigt. Liige indtil punktet eventuelt.
Så havde dem som havde “glemt” at fremsætte forslag, endelig mulighed for at komme til orde.

Jeg måtte flere gange sige til mig selv, at disse mennesker også var mennesker.
3

Tilbage til "Generelt"