Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17000
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41322

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf LaMariposa » 18. aug 2018, 21:25

klumphen skrev:Det er altid en lille sejr, når der kommer et lige antal sokker ud af tørretumbleren.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
:lun: Be brave
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Slettet bruger » 19. aug 2018, 05:13

Jeg forstår ikke gavekort og de der smartboxe som gaver. Var det ikke smartere bare at skrive et kort med forslag til brug af de kontanter man lægger ved? Så er modtageren ikke bundet til en Luksusbrunch for to til 300 kroner som han aldrig får brugt.
7
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf DetSorteCirkus » 19. aug 2018, 05:31

abcd skrev:Jeg forstår ikke gavekort og de der smartboxe som gaver. Var det ikke smartere bare at skrive et kort med forslag til brug af de kontanter man lægger ved? Så er modtageren ikke bundet til en Luksusbrunch for to til 300 kroner som han aldrig får brugt.


Nu synes jeg ofte, at de der bokses indhold er for dårlig kvalitet og/eller misvisende, men de udløber vist trods alt først efter 2-3 år, så medmindre temaet er skudt helt forbi, burde de fleste have mulighed for at få deres gave brugt. Ellers kan boksen returneres.

Til min mor, der har et virkelig svingende helbred, er jeg dog begyndt at gøre det, du skriver, så pengene også vil kunne bruges på en ting. Jeg tror, at mange vælger bokse fremfor den hjemmelavede løsning, fordi de ikke føler, at de derved på samme måde giver kontanter, og så slipper de også for selv at skulle få en pengegave til at se festlig ud.
1
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12181

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf achillaxedprune » 19. aug 2018, 05:45

Zinde skrev:
abcd skrev:Jeg forstår ikke gavekort og de der smartboxe som gaver. Var det ikke smartere bare at skrive et kort med forslag til brug af de kontanter man lægger ved? Så er modtageren ikke bundet til en Luksusbrunch for to til 300 kroner som han aldrig får brugt.

Enig. Vi har i skrivende stund to Luksusbrunch-bokse liggende, som vi sandsynligvis aldrig får brugt. Vores børn er ikke sjove at have med på den slags restauranter, og når vi en sjælden gang er børnefri natten over, bliver vi helst i sengen hele formiddagen.


Hvis de er fra Smartbox, så kan de byttes til andre oplevelser. Det er altså temmelig smart. Så kan I forhåbentlig få byttet dem til noget, I får brugt. Alternativt: sæt dem til salg. 2 for 1’s pris, f.eks. :)
1
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 288
Likede indlæg: 7852

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Nicolait » 19. aug 2018, 05:46

Alkaia skrev:Der er ret mange ude at løbe eller gå tur klokken 7 en søndag morgen.


De er på vej hjem fra byen. :-p
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9515
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Santa » 19. aug 2018, 05:50

Zinde skrev:
abcd skrev:Jeg forstår ikke gavekort og de der smartboxe som gaver. Var det ikke smartere bare at skrive et kort med forslag til brug af de kontanter man lægger ved? Så er modtageren ikke bundet til en Luksusbrunch for to til 300 kroner som han aldrig får brugt.

Enig. Vi har i skrivende stund to Luksusbrunch-bokse liggende, som vi sandsynligvis aldrig får brugt. Vores børn er ikke sjove at have med på den slags restauranter, og når vi en sjælden gang er børnefri natten over, bliver vi helst i sengen hele formiddagen.

Jeg hader brunch. Især på cafeer.
På et godt hotel, hvor jeg har overnattet, kan det gå an.
Men hvis præmissen er, at jeg skal stå op og gøre mig anstændig nok til at gå ud og spise kl 10 en weekendmorgen, og sidde i trængsel og larm mellem 50-60 andre, som løber stafet, hver gang fadet med slatten bacon fyldes op....så nej.
4
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf DetSorteCirkus » 19. aug 2018, 05:57

Lemonella skrev:Vi er rigtig glade for de der boxe. Jeg synes nu heller ikke indholdet er for dårlig kvalitet, eller misvisende. Eller sagt på en anden måde, jeg forstår vist ikke, hvad der menes med det. :)

Vi elsker at gå ud og spise sammen. Vi er bare ikke altid så gode til at komme afsted. Tit, hygger vi os hjemme i afslappet tøj, hjemmevante omgivelser og i vores eget tempo.

Så når vi får boxe i gave, bliver de lagt i en bunke et synligt sted, så de ikke bliver glemt. Vi har endnu aldrig haft glemt en box.


I København er de steder, hvor boksene kan anvendes, mildest talt ikke blandt de bedste indenfor prisklassen. Det er fx. ofte caféer, der serverer halvfabrikata. Oveni det har jeg et par gange været ude for ikke at kunne få fx. brunch til to for det beløb, boksen gav mig ret til at købe for.
2
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Slettet bruger » 19. aug 2018, 06:16

DetSorteCirkus skrev:
abcd skrev:Jeg forstår ikke gavekort og de der smartboxe som gaver. Var det ikke smartere bare at skrive et kort med forslag til brug af de kontanter man lægger ved? Så er modtageren ikke bundet til en Luksusbrunch for to til 300 kroner som han aldrig får brugt.


Nu synes jeg ofte, at de der bokses indhold er for dårlig kvalitet og/eller misvisende, men de udløber vist trods alt først efter 2-3 år, så medmindre temaet er skudt helt forbi, burde de fleste have mulighed for at få deres gave brugt. Ellers kan boksen returneres.


Det er rigtigt. For os er det kommet snigende med et mindre lager af bokse. Det var efter vi fik børn at vi begyndte at akkumulere bokse. Folk tænkte: De har små børn, de trænger nok til lidt tid for sig selv. Og det er da en sympatisk tanke, og når vi har modtaget boksene, har vi også tænkt at det kunne da være meget hyggeligt. Men så er de røget i en skuffe og glemt, for i praksis får vi aldrig arrangeret det når det ikke bare kan være noget vi spontant beslutter søndag formiddag. Efter nogle år kiggede vi i skuffen og konstaterede at vi godt nok havde mange biograf- og brunch-ture til gode. Tingene var udløbet, men det meste af det kunne forlænges, så man har også ud over de 2-3 år til at bruge det. Vi havde dog også nogle biograf-ture som ikke kunne forlænges. Vi har fået brugt lidt af det, og noget af det har vi foræret væk til folk uden børn.
0
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Muspel » 19. aug 2018, 07:55

abcd skrev:
DetSorteCirkus skrev:
abcd skrev:Jeg forstår ikke gavekort og de der smartboxe som gaver. Var det ikke smartere bare at skrive et kort med forslag til brug af de kontanter man lægger ved? Så er modtageren ikke bundet til en Luksusbrunch for to til 300 kroner som han aldrig får brugt.


Nu synes jeg ofte, at de der bokses indhold er for dårlig kvalitet og/eller misvisende, men de udløber vist trods alt først efter 2-3 år, så medmindre temaet er skudt helt forbi, burde de fleste have mulighed for at få deres gave brugt. Ellers kan boksen returneres.


Det er rigtigt. For os er det kommet snigende med et mindre lager af bokse. Det var efter vi fik børn at vi begyndte at akkumulere bokse. Folk tænkte: De har små børn, de trænger nok til lidt tid for sig selv. Og det er da en sympatisk tanke, og når vi har modtaget boksene, har vi også tænkt at det kunne da være meget hyggeligt. Men så er de røget i en skuffe og glemt, for i praksis får vi aldrig arrangeret det når det ikke bare kan være noget vi spontant beslutter søndag formiddag. Efter nogle år kiggede vi i skuffen og konstaterede at vi godt nok havde mange biograf- og brunch-ture til gode. Tingene var udløbet, men det meste af det kunne forlænges, så man har også ud over de 2-3 år til at bruge det. Vi havde dog også nogle biograf-ture som ikke kunne forlænges. Vi har fået brugt lidt af det, og noget af det har vi foræret væk til folk uden børn.



I er præcis grunden til at de bokse er en god forretning. Jeg hørte nævnt i ‘kender du typen’ at 1/3 af alle solgte bokse aldrig bliver indløst.
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf kidkomb » 19. aug 2018, 08:07

Når folk, der ikke har kørekort, deler en artikel på FB om man da i hvert fald SKAL køre med langt lys på motorvejen og man blænder slet ikke de andre.
Ej, men Herre Jemeni. Hvorfor blander du dig overhovedet i en debat om noget du ikke aner en hujende fis om?
4
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf DetSorteCirkus » 19. aug 2018, 09:15

Det er min far og mig, som står for at planlægge og afvikle min mors fødselsdagsmiddag i år, hvilket min mor - for nu at bruge et af hendes egne faste udtryk - er "noget loren ved". I løbet af ugen har hun flere gange været "på nippet til at" ringe og bestille bord på en restaurant.
Men nu er indkøbene i gang, og der er ingen vej tilbage, og som min mor siger, er der ikke noget at gøre ved det, "når jeg nu ikke er mange sure sild værd".
9
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14701

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 19. aug 2018, 09:19

Når man siger nej tak til vagter på ens arbejde (casual, 0 timers kontrakter - vagter udbudt hver uge) så er det åbenbart lige meget.

For man får et opkald søndag morgen om hvorfor man ikke er på arbejde og når man siger at man har sagt nej tak til vagterne, så lyver man og står til at komme i problemer.

Bring it. Jeg har emailen hvor der står at jeg ikke vil have vagter denne uge - og svaret tilbage om at det er helt fint og registreret.
3
Brugeravatar
Ondemand
Indlæg: 1740
Tilmeldt: 16. aug 2016, 06:42
Kort karma: 78
Geografisk sted: Udkanten
Likede indlæg: 5990

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Ondemand » 19. aug 2018, 09:21

kidkomb skrev:Når folk, der ikke har kørekort, deler en artikel på FB om man da i hvert fald SKAL køre med langt lys på motorvejen og man blænder slet ikke de andre.
Ej, men Herre Jemeni. Hvorfor blander du dig overhovedet i en debat om noget du ikke aner en hujende fis om?


Manglende viden om et emne afholder sjældent folk fra at blande sig .. er en observation jeg gør næsten dagligt :mellow:
8
“Tradition is not the worship of ashes, but the preservation of fire.”
― Gustav Mahler
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf DetSorteCirkus » 19. aug 2018, 11:57

På amagerkansk udtales Foccacia FoKAsjia.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 911
Likede indlæg: 12377

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Guilded_Lily » 19. aug 2018, 19:27

Er der blevet slettet en masse indlæg i denne tråd? Da jeg læste på forrige side, fortsatte den til s. 548 - hvor er de sidste syv sider forsvundet hen?
0

Tilbage til "Generelt"