Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5664
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1489
Likede indlæg: 22988

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf POCKETKITTEN » 7. mar 2024, 20:39

POCKETKITTEN skrev:Man synger åbenbart “Lottes lange ben kan ikke følge med” i “Bjældeklang”.

Ikke “blot et slangeben kan ikke følge med”, som jeg har sunget hele mit liv. Det har jeg aldrig stillet spørgsmålstegn ved.



Det viser sig nu også, at man i “Ro, ro, ro din båd” ikke synger “vuggedi-vuggedi-vuggedi-vuggedi over Kattegat”, men vuggende.

Endnu en åbenbaring.
16
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7099
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13322

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Rapfisk » 7. mar 2024, 20:43

Min datter på fire går sig klar til en ny omgang af The Julekalender:

“Happy fødselsdag til you, happy fødselsdag til youuuuu…”
3
Livslinjen: 70 201 201
Boevsedragen
Indlæg: 529
Tilmeldt: 3. sep 2015, 21:05
Kort karma: 75
Likede indlæg: 1866

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Boevsedragen » 7. mar 2024, 20:57

IMG_20240307_215524.jpg

Det må ellers se sjovt ud.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Smiling_Goat
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:29
Kort karma: 1282
Likede indlæg: 12254

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Smiling_Goat » 7. mar 2024, 21:07

Aragorn skrev:Jeg mangler vitterligt noget at gøre i min fritid der ikke er i en skærm. Vi har et hus så jeg kan jo bare gå i gang med at renovere, men det er måske også lige hårdt nok.

Ting jeg har overvejet:
Købe en cykel og cykle en times tid hver dag eller hver anden dag.

Købe en el-bas og samle en gammel hobby op igen.
Købe en el-guitar og samle en anden gammel hobby igen.

For begge ovenstående gælder at konen ikke bliver pint og plaget, det ville være uden forstærker.

Købe en Commodore 64 og genopleve min barndom og få lov til at være ham der rent faktisk havde den og kunne prøve at trykke på knapperne til jeg ikke gad mere, loade spil og skrive ting i BASIC.

Købe en Amiga 500 og nogenlunde som ovenstående (begge dele involverer dog skærm og man kan jo emulere de maskiner på en PC).

Starte et massivt blandingsmisbrug i medicin, og samle en 3. gammel hobby op.

Prøve at lave et bed i haven og plante smukke blomster med de mest fantastiske farver. Det har jeg aldrig prøvet før.

Begynde at lave smart-home automatiseringer i noget 100% hjemmehostet så man ikke skal offloade en masse data til Google. Det er også en skærm.

Det er faktisk deprimerende, jeg kan ikke komme i tanker om andet. Og fælles for alle de ting er, jeg tror ikke jeg får det gjort og brugt. Instrumenter, computere, cykel - hele lortet kommer til at samle støv og jeg bliver siddende foran skærmen.

Så kunne jeg selvfølgelig se om jeg ikke kunne finde en håndfuld midtlivskriser som har købt de andre instrumenter og en mand på 45 der tror han kan synge fordi han var med i en musical som 22-årig, og så kan vi holde hinanden lidt i ørerne og øve os på Mustang Sally og mens de drikker øl i pausen popper jeg lidt piller og vi snakker om hvor hurtigt tiden går og hvor meget strøm koster og én eller anden af de andre som går ret meget op i det der IT viser mig en app der kan vise hvad strøm koster time for time det næste døgn, og forventer jeg falder i svime over hvor tech savvy han er når han viser mig sine Wi-Fi cloudbaserede kameraer derhjemme, fordi han ikke forstår hvad jeg laver i mit job som teknisk leder i en IT afdeling.

Så snakker vi om hvordan de varmer huset op og prisen på tilslutning til fjernvarme og så kører jeg hjem igen.

Jeg kunne også begynde på aftenskole og få lært tysk som jeg egentlig gerne ville kunne tale, så jeg kan sige andet end essen meine sheisse.

Jeg kunne købe en motorcykel og hvis ikke min kone når at tvinge mig til at sælge den, kan jeg køre mig selv i smadder.

Da jeg var i Polen med firmaet hos vores kolleger dernede var vi ude at skyde i en faldefærdig lade med armbryst og AK47 og Colt M4A1 og Glock 19, det kunne jeg rigtigt godt lide og jeg var faktisk temmeligt god til det, men er der et sted man kan det i Danmark?

Jeg holder meget af hverdagen og jeg er lykkelig for at være i live, men jeg gider bare ikke flere computere og omvendt ved jeg også bare at det eneste jeg gider er computere når det kommer til stykket.

Hvad fanden skal man give sig til når det ikke er for at producere noget eller opnå noget, men for at koble af? Jeg forstår mig næsten kun på konkurrencen på jobbet.


Du lyder ret meget som min kæreste (der faktisk HAR lavet noget smart-home automatisering så man ikke skal offloade en masse data til Google.)

For tiden hygger han sig med at skille en defekt højtaler ad, samle den igen og på én eller anden måde under den proces, få den til at virke igen. Måske det var noget?
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20520
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 766
Likede indlæg: 44034

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf paint » 7. mar 2024, 22:53

mu.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
11
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
AFK
Indlæg: 3078
Tilmeldt: 6. maj 2022, 10:54
Kort karma: 42
Likede indlæg: 5309

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf AFK » 8. mar 2024, 03:47

Aragorn skrev:
Hvad fanden skal man give sig til når det ikke er for at producere noget eller opnå noget, men for at koble af? Jeg forstår mig næsten kun på konkurrencen på jobbet.


Puslespil.
Sudoku.
Analog kryptografi.
Bueskydning.
0
You can't truly call yourself "peaceful" unless you're capable of great violence. If you're not capable of violence, you're not peaceful. You're harmless.

Important distinction.
abcd
Indlæg: 6223
Tilmeldt: 3. nov 2021, 09:56
Kort karma: 292
Likede indlæg: 10184

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf abcd » 8. mar 2024, 04:32

Aragorn skrev:Hvad fanden skal man give sig til når det ikke er for at producere noget eller opnå noget, men for at koble af? Jeg forstår mig næsten kun på konkurrencen på jobbet.


Bare giv efter for skærmen.

Jeg spiller lidt klaver, men derudover er skærmen min eneste hobby. Hvis jeg ikke har noget decideret arbejde, læser jeg en bog om noget arbejdsrelateret eller sidder foran skærmen og eksperimenterer med noget teknologi jeg kan bruge til arbejde. Jeg kan ikke se fordelen ved at sprede mig ud til flere ting. Hvis man vil klare sig godt i den konkurrence du nævner, er man jo nødt til at bruge sit liv på det. Og hvis det føles godt at bruge sit liv på det, er det vel okay...
1
fisken80
Indlæg: 22414
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1135
Likede indlæg: 52725

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf fisken80 » 8. mar 2024, 05:41

POCKETKITTEN skrev:
POCKETKITTEN skrev:Man synger åbenbart “Lottes lange ben kan ikke følge med” i “Bjældeklang”.

Ikke “blot et slangeben kan ikke følge med”, som jeg har sunget hele mit liv. Det har jeg aldrig stillet spørgsmålstegn ved.



Det viser sig nu også, at man i “Ro, ro, ro din båd” ikke synger “vuggedi-vuggedi-vuggedi-vuggedi over Kattegat”, men vuggende.

Endnu en åbenbaring.


Vrøvl! Selvfølgelig synger man sgu da vuggedi vuggedi



9
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Muddi
Indlæg: 3439
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2513

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Muddi » 8. mar 2024, 10:11

fisken80 skrev:
POCKETKITTEN skrev:
POCKETKITTEN skrev:Man synger åbenbart “Lottes lange ben kan ikke følge med” i “Bjældeklang”.

Ikke “blot et slangeben kan ikke følge med”, som jeg har sunget hele mit liv. Det har jeg aldrig stillet spørgsmålstegn ved.



Det viser sig nu også, at man i “Ro, ro, ro din båd” ikke synger “vuggedi-vuggedi-vuggedi-vuggedi over Kattegat”, men vuggende.

Endnu en åbenbaring.


Vrøvl! Selvfølgelig synger man sgu da vuggedi vuggedi






Blev lige i tvivl, så har googlet det og den er god nok, det ER “vuggende”. Jeg har ellers også altid troet det var vuggedi
0
fisken80
Indlæg: 22414
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1135
Likede indlæg: 52725

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf fisken80 » 8. mar 2024, 12:35

Muddi skrev:
fisken80 skrev:
POCKETKITTEN skrev:
POCKETKITTEN skrev:Man synger åbenbart “Lottes lange ben kan ikke følge med” i “Bjældeklang”.

Ikke “blot et slangeben kan ikke følge med”, som jeg har sunget hele mit liv. Det har jeg aldrig stillet spørgsmålstegn ved.



Det viser sig nu også, at man i “Ro, ro, ro din båd” ikke synger “vuggedi-vuggedi-vuggedi-vuggedi over Kattegat”, men vuggende.

Endnu en åbenbaring.


Vrøvl! Selvfølgelig synger man sgu da vuggedi vuggedi






Blev lige i tvivl, så har googlet det og den er god nok, det ER “vuggende”. Jeg har ellers også altid troet det var vuggedi


Jeg var ironisk
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Muddi
Indlæg: 3439
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2513

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Muddi » 8. mar 2024, 14:08

fisken80 skrev:
Muddi skrev:
fisken80 skrev:
POCKETKITTEN skrev:
POCKETKITTEN skrev:Man synger åbenbart “Lottes lange ben kan ikke følge med” i “Bjældeklang”.

Ikke “blot et slangeben kan ikke følge med”, som jeg har sunget hele mit liv. Det har jeg aldrig stillet spørgsmålstegn ved.



Det viser sig nu også, at man i “Ro, ro, ro din båd” ikke synger “vuggedi-vuggedi-vuggedi-vuggedi over Kattegat”, men vuggende.

Endnu en åbenbaring.


Vrøvl! Selvfølgelig synger man sgu da vuggedi vuggedi






Blev lige i tvivl, så har googlet det og den er god nok, det ER “vuggende”. Jeg har ellers også altid troet det var vuggedi


Jeg var ironisk


Nå for pokker :lol:
0
K.toldam
Indlæg: 4124
Tilmeldt: 15. dec 2021, 16:53
Kort karma: 18
Likede indlæg: 1780

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf K.toldam » 8. mar 2024, 14:47

POCKETKITTEN skrev:
POCKETKITTEN skrev:Man synger åbenbart “Lottes lange ben kan ikke følge med” i “Bjældeklang”.

Ikke “blot et slangeben kan ikke følge med”, som jeg har sunget hele mit liv. Det har jeg aldrig stillet spørgsmålstegn ved.



Det viser sig nu også, at man i “Ro, ro, ro din båd” ikke synger “vuggedi-vuggedi-vuggedi-vuggedi over Kattegat”, men vuggende.

Endnu en åbenbaring.


jeg fortsætter med “ vuggedi” :deer:
4
Der burde laves en lov i imod PaP SugerøR
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11341
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1796
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23474

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Mani » 8. mar 2024, 14:49

Muddi skrev:
fisken80 skrev:
POCKETKITTEN skrev:
POCKETKITTEN skrev:Man synger åbenbart “Lottes lange ben kan ikke følge med” i “Bjældeklang”.

Ikke “blot et slangeben kan ikke følge med”, som jeg har sunget hele mit liv. Det har jeg aldrig stillet spørgsmålstegn ved.



Det viser sig nu også, at man i “Ro, ro, ro din båd” ikke synger “vuggedi-vuggedi-vuggedi-vuggedi over Kattegat”, men vuggende.

Endnu en åbenbaring.


Vrøvl! Selvfølgelig synger man sgu da vuggedi vuggedi






Blev lige i tvivl, så har googlet det og den er god nok, det ER “vuggende”. Jeg har ellers også altid troet det var vuggedi

Undskyld, men vuggedi? :lol:
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Rhododendron
Indlæg: 440
Tilmeldt: 29. jan 2016, 19:54
Kort karma: 47
Likede indlæg: 1079

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Rhododendron » 8. mar 2024, 14:53

Aragorn skrev:Hvad fanden skal man give sig til når det ikke er for at producere noget eller opnå noget, men for at koble af? Jeg forstår mig næsten kun på konkurrencen på jobbet.


Måske kan kajakroning, crossfit eller mountainbike være noget?

Der er ikke mulighed for lige at hive telefonen frem, og man tvinger sin hjerne til bare at være i nuet.
Kajakken er for mange meditativ, hvor crossfit og mountainbike kan give en fed følelse af god energi og råstyrke :D
1
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11649
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 916
Likede indlæg: 18742

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf PaleSeptember » 8. mar 2024, 16:49

Jeg har lige stegt 20 kyllingefrikadeller. Den er sikker, hver gang jeg steger frikadeller, at de sidste er noget større end de første.
2
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner

Tilbage til "Generelt"