Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15288
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25610

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Delfin » 16. apr 2021, 14:29

Jeg faldt for et af BTs billige tricks, da jeg lod mig friste af denne overskrift.
Det handler så om tumult ved Østre Landsret, men det smager jo næsten også af Amalienborg - eller noget :cool:

Untitled.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
14 11 14
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26586

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Santa » 16. apr 2021, 14:35

zembra1986 skrev:
sigge skrev:Sidste år på dronningens fødselsdag skrev jeg om, hvor fint det var, at handelsstandsforeningen i min by havde været ude og sætte flag op langs hovedgaden, hvilket ellers kun bliver gjort til konfirmationer, byfest og tilsvarende festlige begivenheder. En debattør spurgte så, om det mon ikke var standard på dronningens fødselsdag og ikke kun på de runde, og det kunne jeg faktisk ikke huske. I dag kan jeg så konstatere, at det ikke er standard, for de er ikke oppe i dag.


Det mener jeg bestemt også min by Silkeborg gjorde engang. Altså satte flag op i gaden på majestæten's fødselsdag, men de flager heller ikke i dag. Jeg synes det er drønærgerligt. Synes da dronningens fødselsdag er en fin anledning til at kunne veje vores smukke flag i gaden. Det er så hyggeligt, når der for alvor bliver flaget igennem :lun:

Mon ikke mange steder flagede sidste år fordi hun fyldte 80 år?
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf zembra1986 » 16. apr 2021, 14:37

Santa skrev:
zembra1986 skrev:
sigge skrev:Sidste år på dronningens fødselsdag skrev jeg om, hvor fint det var, at handelsstandsforeningen i min by havde været ude og sætte flag op langs hovedgaden, hvilket ellers kun bliver gjort til konfirmationer, byfest og tilsvarende festlige begivenheder. En debattør spurgte så, om det mon ikke var standard på dronningens fødselsdag og ikke kun på de runde, og det kunne jeg faktisk ikke huske. I dag kan jeg så konstatere, at det ikke er standard, for de er ikke oppe i dag.


Det mener jeg bestemt også min by Silkeborg gjorde engang. Altså satte flag op i gaden på majestæten's fødselsdag, men de flager heller ikke i dag. Jeg synes det er drønærgerligt. Synes da dronningens fødselsdag er en fin anledning til at kunne veje vores smukke flag i gaden. Det er så hyggeligt, når der for alvor bliver flaget igennem :lun:

Mon ikke mange steder flagede sidste år fordi hun fyldte 80 år?


Jo. Men jeg er (næsten) stensikker på at der førhen blev flaget hvert år når dronningen havde fødselsdag, her i min by. Det sker desværre ikke længere. Busserne har dog stadig små flag på, så nogle kan da "finde ud af det" :klap:
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16877
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20969

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Misantropen » 16. apr 2021, 17:31

zembra1986 skrev:
Santa skrev:
zembra1986 skrev:
sigge skrev:Sidste år på dronningens fødselsdag skrev jeg om, hvor fint det var, at handelsstandsforeningen i min by havde været ude og sætte flag op langs hovedgaden, hvilket ellers kun bliver gjort til konfirmationer, byfest og tilsvarende festlige begivenheder. En debattør spurgte så, om det mon ikke var standard på dronningens fødselsdag og ikke kun på de runde, og det kunne jeg faktisk ikke huske. I dag kan jeg så konstatere, at det ikke er standard, for de er ikke oppe i dag.


Det mener jeg bestemt også min by Silkeborg gjorde engang. Altså satte flag op i gaden på majestæten's fødselsdag, men de flager heller ikke i dag. Jeg synes det er drønærgerligt. Synes da dronningens fødselsdag er en fin anledning til at kunne veje vores smukke flag i gaden. Det er så hyggeligt, når der for alvor bliver flaget igennem :lun:

Mon ikke mange steder flagede sidste år fordi hun fyldte 80 år?


Jo. Men jeg er (næsten) stensikker på at der førhen blev flaget hvert år når dronningen havde fødselsdag, her i min by. Det sker desværre ikke længere. Busserne har dog stadig små flag på, så nogle kan da "finde ud af det" :klap:

Sådan husker jeg det altså også som :gruble:

Men det giver ikke nogen mening pludselig at holde op med det :gruble: Der dæmrer dog noget med handelsforeningen og noget bøvl med frivillige og udgifter :gruble:
1
Muddi
Indlæg: 3431
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Muddi » 16. apr 2021, 20:30

Jeg har en “stalker” efter mig. En lettere handicappet mand, jeg kender perifert, og spm vist er lun på mig - eller hvad man nu skal kalde det.

Han viser interesse i, at købe de særeste ting af mig gennem Facebook. Sære, forstået på den måde, at det er to jakker til kvinder. Det er dog bare et påskud for at finde ud af hvor jeg bor, har jeg ham mistænkt for, det er nemlig ikke lykkedes mig at komme af med dem endnu. For det eneste han er interesseret i, er at få mit nummer og min adresse, og når jeg har været tøvende over for dette, og i stedet foreslår at vi i stedet mødes et neutralt sted i byen, stopper han med at skrive.
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14696

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 16. apr 2021, 21:15

Da jeg arbejdede på hospitalet fik jeg af min leder at vide at jeg ville blive en forfærdelig fysioterapeut og absolut ingen indsigt havde i neurologiske patienter.

I dag fik jeg feedback af min ene praktikvejleder for den sidste uges tid. Hun fremhævede vores session onsdag med en slagstilfælde patient. Hun brugte ordet "excellent", sagde at min hands-on håndtering var fantastisk og jeg ledte sessionen som var jeg en neuro-fysio. Hun sagde at hvis jeg ikke bestod med en Distinction og meget høj karakter, så var der noget alvorligt galt.

Utroligt hvor meget en støttende leder med tiltro til ens evner kan gøre.
13
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46093

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf LadyFox » 17. apr 2021, 05:47

Ado skrev:
Ado skrev:Det ringer på døren. Udenfor står en kær ældre dame, og ude på vejen står hendes tre jævnaldrende venner. Følgende udspiller sig:

Dame: Hej. Ja, undskyld jeg sådan kommer og ringer på. Men det er fordi...den anden dag gik jeg forbi her, og jeg synes her er så smukt. Og så sagde jeg til mine venner: "Hér skal I med ud at gå. Det skal I se". Og nu har vi stået længe og bare kigget på jeres hus og beundret det. Og så vil vi høre, om vi godt må sætte os på jeres bænk og sidde og få vores kaffe?"

Mig: Selvfølgelig må I det. Og tusind tak for de søde ord.

Dame: Så må du have en rigtig dejlig weekend.


Dame går ned af trappen, ud på gårdspladen og siger til sine venner: "Vi måtte godt".


Og nu sidder de der. :lol: Der er termokander og madpakker og fire ældre mennesker ude ved vores bænk og bord. :lol: Hold kæft, hvor er det kært.



They are back!

Jeg var i hundeskoven med Pixi, og min mand skriver til mig: "The old are back! Og de har dug med!"
Da jeg kommer kørende hjem, er der proppet omkring havebordet. :lol: Der er rød/hvidternet dug på, der er kaffe og der er rundstykker. Og de har været henne på vores terrasse for at hente ekstra stole. :D

Jeg elsker det og dem. :D :dåne:


Hvor er det skønt at i giver dem lov. :love:
1
...
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Slettet bruger » 17. apr 2021, 06:23

Faldt over en tråd på Stack overflow hvor en person stillede et spørgsmål om noget familietræ-software han havde udviklet - en af hans kunder havde meldt at det ikke virkede for ham, og grunden viste sig at være at han havde 2 børn med sin egen datter hvilket softwaren ikke tog højde for.

Der følger en længere tråd som er fuldstændigt blottet for forholden sig til moral eller gøren sig morsom over incest, bare en fuldstændig nøgtern diskussion af egenskaber ved familietræer, og hvilken klasse af grafer de tilhører - hvilket jo så ikke er træer.

Kun på et ingeniør-fags-forum tænker jeg.
12
Brugeravatar
Kesha
Indlæg: 363
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:53
Kort karma: 66
Likede indlæg: 423

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Kesha » 17. apr 2021, 06:51

Ado skrev:
Ado skrev:Det ringer på døren. Udenfor står en kær ældre dame, og ude på vejen står hendes tre jævnaldrende venner. Følgende udspiller sig:

Dame: Hej. Ja, undskyld jeg sådan kommer og ringer på. Men det er fordi...den anden dag gik jeg forbi her, og jeg synes her er så smukt. Og så sagde jeg til mine venner: "Hér skal I med ud at gå. Det skal I se". Og nu har vi stået længe og bare kigget på jeres hus og beundret det. Og så vil vi høre, om vi godt må sætte os på jeres bænk og sidde og få vores kaffe?"

Mig: Selvfølgelig må I det. Og tusind tak for de søde ord.

Dame: Så må du have en rigtig dejlig weekend.


Dame går ned af trappen, ud på gårdspladen og siger til sine venner: "Vi måtte godt".


Og nu sidder de der. :lol: Der er termokander og madpakker og fire ældre mennesker ude ved vores bænk og bord. :lol: Hold kæft, hvor er det kært.



They are back!

Jeg var i hundeskoven med Pixi, og min mand skriver til mig: "The old are back! Og de har dug med!"
Da jeg kommer kørende hjem, er der proppet omkring havebordet. :lol: Der er rød/hvidternet dug på, der er kaffe og der er rundstykker. Og de har været henne på vores terrasse for at hente ekstra stole. :D

Jeg elsker det og dem. :D :dåne:


Det er simpelthen det hyggeligste jeg længe har læst. :lun:
1
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7323
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23135

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Aragorn » 17. apr 2021, 15:46

Gamle mennesker er simpelthen sådan nogle sløve tosser.

-Jeg skal have ringet til ham. Jeg gør det på lørdag.
-Kan du ikke bare gøre det nu?
-Nej, for jeg skal i Fakta og hente mælk om 3 timer.
-Okay, men det tager jo kun et kvarter.
-Nej, jeg skal være i god tid. For mig tager det en time. Plus en halv time herhjemme før og efter.
-Kan du så ikke ringe i morgen?
-Nej, der skal jeg til lægen klokken 9 om formiddagen, det er bedst det bliver på lørdag.

[Det bliver lørdag]
-Hvad sagde han så til det?
-Han tog ikke telefonen. Jeg prøver igen en anden dag.
****

For satan det er smerteligt at se på.
1

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf FormerlyKnownAs » 18. apr 2021, 12:52

Super irriterende med typer der abejder i hverdagen og kun har fri i weekenden til at lave havearbejde
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
15
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55654
Kontakt:

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Ado » 18. apr 2021, 13:06

FormerlyKnownAs skrev:Super irriterende med typer der abejder i hverdagen og kun har fri i weekenden til at lave havearbejde

:lol:

Det kunne være en jeg kender. Hun mener, at husejere ikke må slå græs om morgenen, til middag og fra sidst på eftermiddagen. Derudover mener hun, at der skal være faste ugedage, hvor man kun må slå græs - og i et bestemt tidsrum selvfølgelig.

Hun arbejder ikke, og kan tydeligvis ikke helt forstå, at andre mennesker ikke har muligheden for at være aktive, når det passer hende.
2
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7595
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 759
Likede indlæg: 21226

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Nesnay » 18. apr 2021, 14:22

Ado skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Super irriterende med typer der abejder i hverdagen og kun har fri i weekenden til at lave havearbejde

:lol:

Det kunne være en jeg kender. Hun mener, at husejere ikke må slå græs om morgenen, til middag og fra sidst på eftermiddagen. Derudover mener hun, at der skal være faste ugedage, hvor man kun må slå græs - og i et bestemt tidsrum selvfølgelig.

Hun arbejder ikke, og kan tydeligvis ikke helt forstå, at andre mennesker ikke har muligheden for at være aktive, når det passer hende.
Jeg bor til leje, og vi må ikke bruge elværktøj overhovedet i weekenden, kun på hverdage 9-19. Der er dog blevet slækket på reglerne, siden jeg flyttede ind - dengang var der også 2,5 times pause omkring middag, hvor elværktøj og den slags larm ikke var tilladt, og det var forbudt allerede efter 18. Det er ret tydeligt, at der er en overvægt af pensionister i afdelingen.

Mine tidligere underboer brokkede sig sågar over, at jeg samlede møbler på en helligdag (på en torsdag, vel at mærke) - der burde man kunne forvente ro, mente de.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Fledermäuslein
Indlæg: 2122
Tilmeldt: 28. aug 2015, 20:06
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6831

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Fledermäuslein » 18. apr 2021, 14:33

Ado skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Super irriterende med typer der abejder i hverdagen og kun har fri i weekenden til at lave havearbejde

:lol:

Det kunne være en jeg kender. Hun mener, at husejere ikke må slå græs om morgenen, til middag og fra sidst på eftermiddagen. Derudover mener hun, at der skal være faste ugedage, hvor man kun må slå græs - og i et bestemt tidsrum selvfølgelig.

Hun arbejder ikke, og kan tydeligvis ikke helt forstå, at andre mennesker ikke har muligheden for at være aktive, når det passer hende.


I Luxembourg, hvor jeg tidligere har boet, har de fleste kommuner forbud mod havearbejde om søndagen.
1
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf 1234 » 18. apr 2021, 17:37

Fledermäuslein skrev:
Ado skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Super irriterende med typer der abejder i hverdagen og kun har fri i weekenden til at lave havearbejde

:lol:

Det kunne være en jeg kender. Hun mener, at husejere ikke må slå græs om morgenen, til middag og fra sidst på eftermiddagen. Derudover mener hun, at der skal være faste ugedage, hvor man kun må slå græs - og i et bestemt tidsrum selvfølgelig.

Hun arbejder ikke, og kan tydeligvis ikke helt forstå, at andre mennesker ikke har muligheden for at være aktive, når det passer hende.


I Luxembourg, hvor jeg tidligere har boet, har de fleste kommuner forbud mod havearbejde om søndagen.

Det havde de også der, hvor jeg boede i Belgien.
0

Tilbage til "Generelt"