Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Mi55y » 28. jan 2020, 09:42

Vi er påvirket af Corona-virussen på mit arbejde, og der er allerede nogle steder blevet erklæret force majeure. Vi har også kontor i Guangdong-provinsen, hvor tilfælde nr. 2 blev registreret. Vi er lige blevet informeret om, at der tales om, at der ligger et institut for forskning af vira i Wuhan, hvor virussen brød ud, hvor man blandt andet har forsket i Corona. Derudover ligger i samme område også et center for masseødelæggelsesvåben. Og sidst men ikke mindst - det er meget usædvanligt, at man i den grad spærrer af og lukker ned. Min chefs lejlighed ligger på en gade, hvor der har været et tilfælde - nu er hele gaden lukket af og man kan hverken komme frem og tilbage.

Det er en konspirationsteori - men jeg synes, at det er en god en af slagsen...
9
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Ghattner » 28. jan 2020, 10:00

Jeg undrer mig virkelig over de personer der på en arbejdsplads kan efterlade en toiletkumme fyldt med fartstriber. Især fordi man aldrig kan vide om der nu står én og venter på at komme ind når man går ud fra toilettet. Selv hvis jeg kom ud på et toilet med striber og bare skulle tisse, ville jeg, af angst for en pinlig situation efterfølgende, alligevel bruge toiletkummen til at rengøre den.

Den slags mennesker er ikke voksne nok til at være på en arbejdsplads.
15
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17191
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41803

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf LaMariposa » 28. jan 2020, 10:27

Ghattner skrev:Jeg undrer mig virkelig over de personer der på en arbejdsplads kan efterlade en toiletkumme fyldt med fartstriber. Især fordi man aldrig kan vide om der nu står én og venter på at komme ind når man går ud fra toilettet. Selv hvis jeg kom ud på et toilet med striber og bare skulle tisse, ville jeg, af angst for en pinlig situation efterfølgende, alligevel bruge toiletkummen til at rengøre den.

Den slags mennesker er ikke voksne nok til at være på en arbejdsplads.


Hep! Fatter det seriøst heller ikke. Jeg gider næsten ikke gå på toilettet på arbejde omkring 8.30, når kaffen virker og sender folk på toilettet. Det er simpelthen for klamt.
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17191
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41803

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf LaMariposa » 28. jan 2020, 10:28

Santa skrev:
LaMariposa skrev:Jeg er i de sidste to år blevet jagtet af et virkelig aggressivt firma, der gerne vil sælge os en serviceydelse. De ringer, sender mails, sender fysiske breve (de har base i udlandet) med kedelige standardbrochurer og skriver nu også til mig på LinkedIn. De gange, hvor jeg er faldet i fælden og har svaret på telefonen, ævler de løs om deres produkter uden at lytte til, hvad jeg evt. måtte have at sige :stoned:

Hvis vi nogensinde får brug en service a la den, de tilbyder, så vil jeg gøre ret meget for ikke at bruge dem.

Kan du ikke blokere deres tlf nr? Det gør jeg altid straks, hvis jeg bliver ringet op af sælgere og deslige. Mails ville jeg sende direkte i spamfilteret. LinkedIn kender jeg ikke, men kan man ikke osse blokere på en måde der?
Almindelige breve ville jeg bare smide ulæste ud.
Og hvis jeg kommer til at svare på tlf, så afbryder jeg straks med et tydeligt NEJ tak, og lægger på. Fører ALDRIG en samtale med dem.

På et eller andet tidspunkt giver de nok op.


Jo, det kunne jeg i teorien godt, men jeg repræsenterer jo min arbejdsgiver, og jeg synes jo, at jeg bør repræsentere den på en ordentlig måde.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf kidkomb » 28. jan 2020, 10:48

Jeg har 5 gb data at bruge i EU pr måned. Jeg har nu været i Østrig i 3 uger (indenfor januar måned) og jeg har brugt 1.83 gb.
Jeg forstår simpelthen ikke hvordan folk kan bruge så meget data. Jo, så skal man streame, men gør folk virkelig det?
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf FormerlyKnownAs » 28. jan 2020, 10:52

Mi55y skrev:Vi er påvirket af Corona-virussen på mit arbejde, og der er allerede nogle steder blevet erklæret force majeure. Vi har også kontor i Guangdong-provinsen, hvor tilfælde nr. 2 blev registreret. Vi er lige blevet informeret om, at der tales om, at der ligger et institut for forskning af vira i Wuhan, hvor virussen brød ud, hvor man blandt andet har forsket i Corona. Derudover ligger i samme område også et center for masseødelæggelsesvåben. Og sidst men ikke mindst - det er meget usædvanligt, at man i den grad spærrer af og lukker ned. Min chefs lejlighed ligger på en gade, hvor der har været et tilfælde - nu er hele gaden lukket af og man kan hverken komme frem og tilbage.

Det er en konspirationsteori - men jeg synes, at det er en god en af slagsen...


En af vores venner her arbejder for Oxfam og de får også nogle informationer fra Kina gennem krypterede beskeder når de et kort øjeblik rammer en vpn der er åben. Informationer som ikke helt er de samme som står på de offentlige udmeldinger. De der lock-downs er pænt heftige i størrelse og hastighed.

Konspirationsteorier er gode :D
1
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Persnikedy » 28. jan 2020, 11:16

kidkomb skrev:Jeg har 5 gb data at bruge i EU pr måned. Jeg har nu været i Østrig i 3 uger (indenfor januar måned) og jeg har brugt 1.83 gb.
Jeg forstår simpelthen ikke hvordan folk kan bruge så meget data. Jo, så skal man streame, men gør folk virkelig det?


Jeg synes jeg ser mange forældre der lige stikker junior en ipad eller telefon lige at se lidt på når de er ude at spise, eller handle ind. Så på en ferie når forældrene har brug for ro er det en fin måde lige at bytte sig til en times fred ved middagen
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf kidkomb » 28. jan 2020, 11:30

Persnikedy skrev:
kidkomb skrev:Jeg har 5 gb data at bruge i EU pr måned. Jeg har nu været i Østrig i 3 uger (indenfor januar måned) og jeg har brugt 1.83 gb.
Jeg forstår simpelthen ikke hvordan folk kan bruge så meget data. Jo, så skal man streame, men gør folk virkelig det?


Jeg synes jeg ser mange forældre der lige stikker junior en ipad eller telefon lige at se lidt på når de er ude at spise, eller handle ind. Så på en ferie når forældrene har brug for ro er det en fin måde lige at bytte sig til en times fred ved middagen

Pas. Jeg har gudskelov ingen børn :genert:
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Queen Molly
Indlæg: 526
Tilmeldt: 12. aug 2015, 05:52
Kort karma: 17
Likede indlæg: 813

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Queen Molly » 28. jan 2020, 11:37

Persnikedy skrev:Jeg synes jeg ser mange forældre der lige stikker junior en ipad eller telefon lige at se lidt på når de er ude at spise, eller handle ind. Så på en ferie når forældrene har brug for ro er det en fin måde lige at bytte sig til en times fred ved middagen

Seriøst?
Jeg forstår ikke pointen i at tage børnene med på restaurant hvis de skal sidde med en iPad eller telefon.
1
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Persnikedy » 28. jan 2020, 11:44

Queen Molly skrev:
Persnikedy skrev:Jeg synes jeg ser mange forældre der lige stikker junior en ipad eller telefon lige at se lidt på når de er ude at spise, eller handle ind. Så på en ferie når forældrene har brug for ro er det en fin måde lige at bytte sig til en times fred ved middagen

Seriøst?
Jeg forstår ikke pointen i at tage børnene med på restaurant hvis de skal sidde med en iPad eller telefon.


Jeg tror det er mere forældrene der vil på restaurant når de er på ferie, og det gider børnene ikke. Så de får lidt mad også underholdning imens forældrene nyder lidt voksen tid.
2
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Queen Molly
Indlæg: 526
Tilmeldt: 12. aug 2015, 05:52
Kort karma: 17
Likede indlæg: 813

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Queen Molly » 28. jan 2020, 11:48

Persnikedy skrev:
Queen Molly skrev:
Persnikedy skrev:Jeg synes jeg ser mange forældre der lige stikker junior en ipad eller telefon lige at se lidt på når de er ude at spise, eller handle ind. Så på en ferie når forældrene har brug for ro er det en fin måde lige at bytte sig til en times fred ved middagen

Seriøst?
Jeg forstår ikke pointen i at tage børnene med på restaurant hvis de skal sidde med en iPad eller telefon.


Jeg tror det er mere forældrene der vil på restaurant når de er på ferie, og det gider børnene ikke. Så de får lidt mad også underholdning imens forældrene nyder lidt voksen tid.

Det er sikkert rigtigt.
Jeg forstår det bare ikke. :D
Jeg synes det er hyggeligt at snakke med børnene om dagen der gik og alt muligt andet.
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf kidkomb » 28. jan 2020, 12:28

Queen Molly skrev:
Persnikedy skrev:
Queen Molly skrev:
Persnikedy skrev:Jeg synes jeg ser mange forældre der lige stikker junior en ipad eller telefon lige at se lidt på når de er ude at spise, eller handle ind. Så på en ferie når forældrene har brug for ro er det en fin måde lige at bytte sig til en times fred ved middagen

Seriøst?
Jeg forstår ikke pointen i at tage børnene med på restaurant hvis de skal sidde med en iPad eller telefon.


Jeg tror det er mere forældrene der vil på restaurant når de er på ferie, og det gider børnene ikke. Så de får lidt mad også underholdning imens forældrene nyder lidt voksen tid.

Det er sikkert rigtigt.
Jeg forstår det bare ikke. :D
Jeg synes det er hyggeligt at snakke med børnene om dagen der gik og alt muligt andet.

Man gør sine børn en meget stor tjeneste ved at lære dem at være med til at spise. At sidde der og tale sammen. Det bliver meget nemmere for dem senere hen :D
3
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Persnikedy » 28. jan 2020, 12:31

kidkomb skrev:
Queen Molly skrev:
Persnikedy skrev:
Queen Molly skrev:
Persnikedy skrev:Jeg synes jeg ser mange forældre der lige stikker junior en ipad eller telefon lige at se lidt på når de er ude at spise, eller handle ind. Så på en ferie når forældrene har brug for ro er det en fin måde lige at bytte sig til en times fred ved middagen

Seriøst?
Jeg forstår ikke pointen i at tage børnene med på restaurant hvis de skal sidde med en iPad eller telefon.


Jeg tror det er mere forældrene der vil på restaurant når de er på ferie, og det gider børnene ikke. Så de får lidt mad også underholdning imens forældrene nyder lidt voksen tid.

Det er sikkert rigtigt.
Jeg forstår det bare ikke. :D
Jeg synes det er hyggeligt at snakke med børnene om dagen der gik og alt muligt andet.

Man gør sine børn en meget stor tjeneste ved at lære dem at være med til at spise. At sidde der og tale sammen. Det bliver meget nemmere for dem senere hen :D


Men det skal jo være nuuuuu!
1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Slettet bruger » 28. jan 2020, 12:40

kidkomb skrev:
Persnikedy skrev:
kidkomb skrev:Jeg har 5 gb data at bruge i EU pr måned. Jeg har nu været i Østrig i 3 uger (indenfor januar måned) og jeg har brugt 1.83 gb.
Jeg forstår simpelthen ikke hvordan folk kan bruge så meget data. Jo, så skal man streame, men gør folk virkelig det?


Jeg synes jeg ser mange forældre der lige stikker junior en ipad eller telefon lige at se lidt på når de er ude at spise, eller handle ind. Så på en ferie når forældrene har brug for ro er det en fin måde lige at bytte sig til en times fred ved middagen

Pas. Jeg har gudskelov ingen børn :genert:


Hvis man falder i fælden at tænde for mobilens hotspot og lade begge børn forbinde fra bagsædet med hver deres iPad på køreturen igennem Tyskland, så er de gigabytes hurtigt brændt af.
2
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf FormerlyKnownAs » 28. jan 2020, 13:17

Vores søn på 6 år har været med ude at spise en million gange efterhånden og han er blevet eminent god til det. Forleden var vi på en lidt finere restaurant til frokost og der lagde jeg virkelig mærke til det og sagde det også til ham, at han var så god til at være med ude at spise og at det var virkelig hyggeligt at være der sammen. Vi bruger ventetiden på at gå på opdagelse på stedet og sludrer henover maden.
1

Tilbage til "Generelt"