Posten ændres igen igen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15613
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20988

Re: Posten ændres igen igen

Indlægaf 2SHY » 3. maj 2016, 12:51

Jeg vil hellere have brevugler end brevduer. Så vil jeg sende en hel masse breve og håbe nogen vil svare på dem på samme måde

Så vil jeg sidde og føle mig hensat til Hogwarts når der kom post :love:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Posten ændres igen igen

Indlægaf Rapfisk » 3. maj 2016, 13:20

Guldfisk skrev:Det minder mig om, at jeg har et brev liggende i tasken til tidligere beboer på adressen.
Er der nogen, der ved, hvad det er, jeg skal strege ud og skrive, så den ikke bare ryger en tur rundt i maskinen og ender ved mig igen?

Står der din adresse på, eller en anden?

Hvis der står din adresse på, ville jeg skrive "ubekendt på adressen". Hvis den nye adresse står på, ville jeg skrive noget med "leveret på forkert adresse".
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Posten ændres igen igen

Indlægaf Danseprinsesse » 3. maj 2016, 13:26

Privat betyder det intet for mig, det er meget sjældent efterhånden, at jeg sender et fysisk brev. Jeg har droppet Post Danmark mentalt for flere år siden og bruger andre muligheder, når de er der.

I vores virksomhed vil afskaffelse af lørdagsomdeling af pakker bare være endnu en god grund for os til at droppe Post Danmark som distributør, det er vel deres eneste lille fordel i dag.
Hvis udlægsordningen bliver fjernet, som SKAT har foreslået, så ryger de alligevel her til august. Det er udelukkende fordi, der ikke er moms på deres forsendelser, at de tilnærmelsesvis kan konkurrere med de andre (og det kan de alligevel ikke).

I dag kan vores kunder vælge mellem GLS og Post Danmark - og det er kun fordi, vi gerne vil tilbyde dem den service, at de kan vælge, at vi ikke har droppet Post Danmark endnu.
IT-mæssigt er det dyrere og mere besværligt at arbejde med Post Danmark. Alle pakker der sendes med dem, skal måles OG vejes, fordi de beregner pris efter volumenvægt, ved GLS kan vi nøjes med at lægge pakken på vægten. Og så er den service de to firmaer tilbyder af meget forskellig kvalitet - og ikke til Post Danmarks fordel.

Almindelig korrespondance foregår over mail, inkl. fakturering. Hvis vi skal sende et fysisk katalog til en kunde, så kan vi ligeså sende det som pakke, det er ikke dyrere end som brev.
1
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Posten ændres igen igen

Indlægaf Rapfisk » 3. maj 2016, 13:29

vibbsen skrev:Tjaaaa....Jeg synes det er helt fint at man slækker på Post Danmarks "forsyningspligt" på breve. Det har jeg overhovedet ingen problemer med.

Men så må man også lade andre komme til fadet og dele breve ud.... Hvem ved....Måske findes der firmaer som kan leverer folks breve hurtigere end 5 dage og som ovenikøbet også vil leverer post 6 dage om ugen.

Eller - gisp - syv dage?
0
Livslinjen: 70 201 201
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Posten ændres igen igen

Indlægaf Firebird » 3. maj 2016, 15:27

Rapfisk skrev:
Firebird skrev:Hvis jeg absolut SKAL sende et brev, benytter jeg mig af Deutsche Post.Selv deres internationale forsendelser koster under en Euro.

Er det fordi, du bor i grænselandet? Eller er det ikke dig? Jeg så gerne, at det europæiske indre marked betød, at man kunne bruge Deutsche Post herhjemme på lige fod med Post Danmark/Post Nord.


Det er mig der bor smak midt på grænsen. Sålænge det handler om breve, er det fint at sende fra Tyskland. Når vi går over i pakker, opstår der et men. Min kammerat Bress fra Kalundborg, vil med jævne mellemrum gerne have 10.000 cigaretfiltre. Hvis jeg sendte dem fra Flensborg ville de først ryge til Kiel, hvorefter de ville havne i København hos tolden. Det kan vi ikke have. Derfor kører jeg dem over grænsen, og er så tvunget til at bruge pest Danmark.

Jeg bruger gerne DHL når jeg bestiller ting (pakker) i Tyskland. Langt de fleste ting bliver bestilt til Flensborg. En tur over abecentralen i København, giver for meget bøvl og ballade.
1
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Posten ændres igen igen

Indlægaf Juki » 3. maj 2016, 16:18

Jeg handler meget på nettet. Faktisk køber jeg alt hvad jeg kan komme til via nettet, lige fra fødevarer til tøj, sko, makeup og hundemad/-udstyr. Meget af det jeg bestiller er fra England, og det har længe undret mig at det går hurtigere at modtage noget derfra, end det kan gøre fra et andet sted her i Danmark :rulle:

Men rent privat kommer det ikke til at betyde det store for mig. Medmindre jeg skal vente en uge på at få de fødevarer jeg har bestilt.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Rothkeen
Indlæg: 83
Tilmeldt: 30. dec 2015, 18:01
Kort karma: 32
Geografisk sted: Sjælland
Likede indlæg: 119

Re: Posten ændres igen igen

Indlægaf Rothkeen » 3. maj 2016, 16:51

Kommer ikke til at betyde en dyt for mig. :)
0

Tilbage til "Generelt"