1. Maj

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

1. Maj

Indlægaf Wizzze » 30. apr 2016, 21:36

I morgen (eller lige om lidt) er det den første maj, arbejdernes kampdag. Dagen hvor fagbevægelsen skal ud med de røde flag, der er øl og pølser i fælledparken og en række andre steder rundt om i landet, og når det ikke lige er en søndag, er det en fridag for mange.

Men betyder dagen noget mere? :gruble:

Er der kampe på arbejdsmarkedet som mangler at blive taget? Er kampene/konflikterne efterhånden ikke mere mellem dem som har job og dem som ikke har ?? :gruble:

Hvad skal politikkerne / fagforeningsbosserne tale om i morgen, hvis du bestemte?
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: 1. Maj

Indlægaf Wizzze » 30. apr 2016, 21:48

Jeg mener der bør være 2 prioriteter, hvordan vi får opkvalificeret folk uden uddannelse til at kunne varetage ledige job, og så hvordan vi skaber flere arbejdspladser, vækst og investeringer til de folk der allerede har en uddannelse.

Men jeg mistænker vi kommer til at høre mere om hvorfor de gule fagforeninger er slemme, hvorfor Ryanair er dårligt og hvorfor regeringen er skyldige i alt andet dårligdom, men nu må vi jo se.
0
Do as I say! :whip:
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: 1. Maj

Indlægaf Muspel » 30. apr 2016, 22:37

Jeg synes, de skal tale om, at vi risikerer at tabe en stor del af en generations mønsterbrydere på gulvet ved at have adgangskrav til erhvervsskolen og gymnasiet i en tid, hvor Folkeskolen på grund af andre udfordringer ikke magter at løfte dem.

Og så bør de tale om, hvordan vi får et mere fleksibelt arbejdsmarked, hvor det er attraktivt at ansætte en handicappet.
3

Tilbage til "Generelt"