Tonen på arbejdsplads - sjofel

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Tonen på arbejdsplads - sjofel

Indlægaf DetSorteCirkus » 29. apr 2016, 13:37

ShuruQ skrev:Det er helt korrekt, men Elvis valgte selv at uddybe historien her i tråden, der startede med at folk kom med deres generelle syn, den tog først sin drejning mod Elvis' situation da han smed historien ind. Men jeg er helt enig i at han tager reaktionerne på en beundringsværdig måde og det skal der herfra lyde stor cadeau for :gogo:.


Jeg synes heller ikke, at der er noget forkert i at kommentere på hans historie, og jeg har også liket flere af indlæggene, men hvis Ninja har ret i, at tonen er ved at spidse til, synes jeg, at det fra nu af kan være en god ide at huske på, at det her ikke er et af de tilfælde, hvor en debattør helt på eget initiativ har stillet sig frem til kommentarer og ris og ros.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Tonen på arbejdsplads - sjofel

Indlægaf Madam Pomfrey » 29. apr 2016, 13:55

Jeg har en enkelt gang gået til ledelsen pga. en kollegas sexchikane.

Vi havde været til julefrokost, jeg var gravid, og havde tilbudt omkringboende kollegaer at være chauffør ud og hjem.
Jeg fik løbende læsset dem af, og havde en enkelt meget fuld kollega i bilen. Der ved sidste aflæsning formåede at smutte om på forsædet.
Det var hænder på låret, og direkte opfordringer til at vi kunne og skulle noget, han var alene hjemme, han havde aldrig haft sex med en gravid, og ik og åh hvor var han betaget af frodigheden og udstrålingen, og pyt med ham derhjemme, man havde da lov at have det lidt sjov, og jeg vidste jo ikke hvad jeg gik glip af og bla bla bla.

Jeg sagde nej og stop MANGE gange, jeg syntes det var vildt ubehageligt at en meget direkte afvisning, og et "hey XXX, du er skide fuld, er du sød at holde din kæft, det her er virkelig ubehageligt" Jeg læssede ham af med et UD, 1 km fra hans bopæl, kunne og ville ikke mere.
Jeg gik direkte til ledelsen, - der da det var sket uden for arbejdstid ikke rigtig kunne gøre noget ved det. Men så vidste de det, og de kunne være opmærksomme på eventuelle andre upassendeheder fra hans side.

Jeg fik en form for undskyldning af kollegaen, han vidste godt han var gået over stregen, og så lige tilføjet "jeg bliver sgu altid så kåd når jeg er fuld" Jamen så tag da ansvar og lad være med at drikke dig så banke lam at du ikke kan styre dine drifter, NAR! Dertil at han vitterligt ikke formåede at respektere et meget klart STOP!

EDIT: dette indlæg var egentligt et supplement til mit oprindelige indlæg.
Jeg trives fint med "Høhø" og "det sagde hun også igår" og diverse undertoner, som "gode meloner" agtigt, det rører mig ikke, og jeg kan sagtens selv deltage i det, eller sige stop hvis det går over mine grænser.
Men der hvor det bliver en direkte og åbenlys tilnærmelse, og lummerhederne er rettet direkte mod mig som person, og ikke bare er en morsom oneliner, der går det klart over mine grænser.
for mig er det væsentlige at man respekterer et stop, og man har også ansvar for at sige stop, eller på anden måde trække sig fra det.
Senest rettet af Madam Pomfrey 29. apr 2016, 17:50, rettet i alt 1 gang.
3
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Tonen på arbejdsplads - sjofel

Indlægaf achillaxedprune » 29. apr 2016, 14:25

Der må gerne være god ping-pong og kommer der lidt lir med i samtalen, så er det OK... Så længe alle har det godt med det og det er med glimtet i øjet og grin. Jeg er nok til den lidt sippede side på min arbejdsplads, og foretrækker at der tales om ikke seksuelle ting med mine kollegaer. Dog kan jeg med nogle af mine kollegaer, som jeg også er jævnaldrende med og har været ude med flere gange, godt pjatte noget mere.

Egentlig flirten ville være langt over mine grænser... Det gider jeg ikke. Men et par typiske høhø-dobbelttydige bemærkninger er helt fint.


Jeg kan slet ikke se, at en situation som Elvisprop beskriver, ville ske for mig... Skete den alligevel ville jeg klart også gå til min leder eller tillidsrepræsentant og forvente der kom en sanktion. Og jeg er 32 og næppe "underdog". Jeg ville bare på ingen måde finde mig i lumre bemærkninger og udlevering af et telefonnummer fra en kollega.
...hver sin ting til hver sin tid. Uopfordrede scoreforsøg hører sig ikke til på en arbejdsplads... Specielt ikke når man er ude over bartender-stadiet som 21 årig.
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Tonen på arbejdsplads - sjofel

Indlægaf Pityt » 29. apr 2016, 16:09

Jeg arbejder på en "delt" arbejdsplads forstået på den måde, at adressen både rummer hovedkontoret/administration for vores organisation og en fabrik. Det giver -selvsagt- en hverdag med forskellige "toner". Som en af de få bevæger jeg mig begge steder og det kan godt indimellem give mig problemer med at huske hvor jeg er (sådan humormæssigt, altså... ;) )
Jeg trives glimrende med pik og patter og jeg er slet ikke i tvivl om, at mine kollegaer i administrationen synes, at min humor ofte bliver liiiiige kulørt nok :genert: Heldigvis er de gode til at sige det til mig og jeg gør en bevidst indsats for at lægge låg på når det er nødvendigt.
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16112

Re: Tonen på arbejdsplads - sjofel

Indlægaf Urtekussen » 29. apr 2016, 17:04

Min chef (som er på alder med min far), overhørte i dag at jeg havde været til Body Pump, og råbte højlydt at han da godt kunne give Body Pump helt gratis :lol:

Det kom lidt bag på mig, at det kom fra ham, men det er ikke noget jeg tager anstød af, for sådan er tonen på min arbejdsplads.

Bare lige for at give et friskt eksempel på, hvor forskelligt det kan være.
0
2011
2015
2018
2020
2023
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Tonen på arbejdsplads - sjofel

Indlægaf avdotja » 29. apr 2016, 18:43

@Elvispop: Hvis du er bekymret over at du ikke får mulighed for at undskylde personligt, kunne du måske skrive et brev som ledelsen kunne aflevere til hende? Ikke en halv roman, men forholdsvis kort, hvor du undskylder og forklarer at du har lært af episoden. Jeg tror det vil være godt, både for dig og hende, at få det ud af systemet.
0
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Tonen på arbejdsplads - sjofel

Indlægaf avdotja » 29. apr 2016, 18:48

Til trådens emne: Nej, jeg tror ikke jeg vil trives på en lummer og seksualiseret arbejdsplads. På trods af at jeg udelukkende har færdes i miljøer med en overvægt af mænd, har jeg dog aldrig oplevet det, som en generel ting (var slet ikke klar over at det skulle være mere udbredt her :forvirret:).
0

Tilbage til "Generelt"