Royal snik-snak tråd

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15373
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25741

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Delfin » 13. jun 2018, 18:40

Guilded_Lily skrev:Princess Annes barnebarn er vist lidt af en bully. Først holder hun Prince George for munden på balkonen til Elizabeths fødselsdag, og så skubber hun drengen ned ad en bakke. Nice little girlie...

(Undskylder for sladderbladet, men det var lige den eneste, jeg kunne få til at vise filmklippet på min pc)

http://www.dailymail.co.uk/femail/artic ... -polo.html


Wau de er helt normale børn af kød og blod, og det står sløjt til for sladderbladene, når de ikke har andet at beskæftige sig med. :lol:
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1791
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 129
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2279

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf computermus » 13. jun 2018, 18:41

Guilded_Lily skrev:Princess Annes barnebarn er vist lidt af en bully. Først holder hun Prince George for munden på balkonen til Elizabeths fødselsdag, og så skubber hun drengen ned ad en bakke. Nice little girlie...

(Undskylder for sladderbladet, men det var lige den eneste, jeg kunne få til at vise filmklippet på min pc)

http://www.dailymail.co.uk/femail/artic ... -polo.html
Hold da helt op for en opførsel af en 7 årig .
Jeg skulle ikke engang bare have tænkt tanken om at gøre sådan ved et noget mindre barn, da jeg havde den alder. Så havde der været en skideballe af format.
0
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52575

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf fisken80 » 20. jun 2018, 12:16

Utroligt at ingen har været inde at skrive, at prinsesse Elizabeth er død. Dronningen kusine og nummer 12 i tronfølgerrækken.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Wizzze » 20. jun 2018, 12:23

fisken80 skrev:Utroligt at ingen har været inde at skrive, at prinsesse Elizabeth er død. Dronningen kusine og nummer 12 i tronfølgerrækken.


Jeg tror vi er en generation for sent til rigtigt at have haft et forhold til hende og hendes brødre :gruble:
Og så hjalp det der fætter-kusine ægteskab altså ikke på generne, og var nok også med til at den gren af familien blev lidt til en side.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 20. jun 2018, 13:36

Wizzze skrev:Jeg tror vi er en generation for sent til rigtigt at have haft et forhold til hende og hendes brødre :gruble:
Og så hjalp det der fætter-kusine ægteskab altså ikke på generne, og var nok også med til at den gren af familien blev lidt til en side.


Plejer "lidt til en side" ikke at hentyde til en persons mentale udvikling?
Der har mig bekendt aldrig været noget i vejen med de tre søskende.

Jeg er klar over, at de sommetider gennem årene er blevet latterliggjort pga. deres udseende, hvor de jo egentlig bare som så mange andre har lignet deres forældre, men den slags er så også i mine øjne på niveau med al pladderen om prins Henrik.

Der er godt nok mange royale, der skal dømmes "lidt til en side", hvis nært beslægtede forældre er et kriterium i sig selv.
3
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20488
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43984

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf paint » 20. jun 2018, 13:43

Wizzze skrev:
fisken80 skrev:Utroligt at ingen har været inde at skrive, at prinsesse Elizabeth er død. Dronningen kusine og nummer 12 i tronfølgerrækken.


Jeg tror vi er en generation for sent til rigtigt at have haft et forhold til hende og hendes brødre :gruble:
Og så hjalp det der fætter-kusine ægteskab altså ikke på generne, og var nok også med til at den gren af familien blev lidt til en side.


Én generation? Mon ikke det er et par stykker? ;)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 20. jun 2018, 13:50

paint skrev:Én generation? Mon ikke det er et par stykker? ;)


Jo. Personer, der ikke gennem hele livet tilhører den inderste kerne af kongefamilien, får som regel mest opmærksomhed som børn, hvilket prinsesse Elisabeth også gjorde som Christian 10. og dronning Alexandrines første barnebarn, hvorefter de senere glider mere ud i periferien. Det vil også med tiden ske med Joachims børn.
0
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40748

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Akehurst2 » 20. jun 2018, 13:54

DetSorteCirkus skrev:
Wizzze skrev:Jeg tror vi er en generation for sent til rigtigt at have haft et forhold til hende og hendes brødre :gruble:
Og så hjalp det der fætter-kusine ægteskab altså ikke på generne, og var nok også med til at den gren af familien blev lidt til en side.


Plejer "lidt til en side" ikke at hentyde til en persons mentale udvikling?
Der har mig bekendt aldrig været noget i vejen med de tre søskende.

Jeg er klar over, at de sommetider gennem årene er blevet latterliggjort pga. deres udseende, hvor de jo egentlig bare som så mange andre har lignet deres forældre, men den slags er så også i mine øjne på niveau med al pladderen om prins Henrik.

Der er godt nok mange royale, der skal dømmes "lidt til en side", hvis nært beslægtede forældre er et kriterium i sig selv.


Ja, Elisabeth passede i årevis sit arbejde i Udenrigsministeriet, grev Ingolf sit landbrug og grev Christian sit arbejde som orlogskaptajn i Søværnet, samtidig med at de optrædte pænt og diskret og loyalt i forhold til kongehuset, der ikke altid var synderligt respektfulde over for den del af familien. De var da aldeles velfungerende og - set udefra, jeg kender dem jo ikke - gode, ordentlige mennesker.

Men lad os da håne dem for deres overbid. Særligt her samme dag som Elisabeth er død.
Senest rettet af Akehurst2 20. jun 2018, 13:56, rettet i alt 1 gang.
7
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40748

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Akehurst2 » 20. jun 2018, 13:56

DetSorteCirkus skrev:
paint skrev:Én generation? Mon ikke det er et par stykker? ;)


Jo. Personer, der ikke gennem hele livet tilhører den inderste kerne af kongefamilien, får som regel mest opmærksomhed som børn, hvilket prinsesse Elisabeth også gjorde som Christian 10. og dronning Alexandrines første barnebarn, hvorefter de senere glider mere ud i periferien. Det vil også med tiden ske med Joachims børn.


Ja, når først Frederiks børn er voksne med selvstændig profil og egne børn, så tænker jeg også, at Joakims børn bliver ret sparsomt fulgt. Medmindre de da skejer ud på en eller anden måde.
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Wizzze » 20. jun 2018, 14:00

DetSorteCirkus skrev:
Wizzze skrev:Jeg tror vi er en generation for sent til rigtigt at have haft et forhold til hende og hendes brødre :gruble:
Og så hjalp det der fætter-kusine ægteskab altså ikke på generne, og var nok også med til at den gren af familien blev lidt til en side.


Plejer "lidt til en side" ikke at hentyde til en persons mentale udvikling?
Der har mig bekendt aldrig været noget i vejen med de tre søskende.

Jeg er klar over, at de sommetider gennem årene er blevet latterliggjort pga. deres udseende, hvor de jo egentlig bare som så mange andre har lignet deres forældre, men den slags er så også i mine øjne på niveau med al pladderen om prins Henrik.

Der er godt nok mange royale, der skal dømmes "lidt til en side", hvis nært beslægtede forældre er et kriterium i sig selv.


Nej her er lidt til en side, ret "fysisk" at de blev skubbet til side. Både af medierne og danskerne, og eftersigende især af Ingrid, som efter 1953 og pigernes elevering, ikke var så glad for at folket blev mindet om alternativet.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 20. jun 2018, 14:01

Wizzze skrev:Nej her er lidt til en side, ret "fysisk" at de blev skubbet til side. Både af medierne og danskerne, og eftersigende især af Ingrid, som efter 1953 og pigernes elevering, ikke var så glad for at folket blev mindet om alternativet.


Hvorfor var det så relevant at nævne fætter-kusine-ægteskabet og generne?
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Wizzze » 20. jun 2018, 14:08

DetSorteCirkus skrev:
Wizzze skrev:Nej her er lidt til en side, ret "fysisk" at de blev skubbet til side. Både af medierne og danskerne, og eftersigende især af Ingrid, som efter 1953 og pigernes elevering, ikke var så glad for at folket blev mindet om alternativet.


Hvorfor var det så relevant at nævne fætter-kusine-ægteskabet og generne?


Fordi det var noget af det som de blev dømt bort på, jeg tror ikke de var forsvundet så hurtigt og let fra medierne og danskernes interesse, havde de lignet deres far eller de 3 prinsesser? :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20488
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43984

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf paint » 20. jun 2018, 14:08

Akehurst2 skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Wizzze skrev:Jeg tror vi er en generation for sent til rigtigt at have haft et forhold til hende og hendes brødre :gruble:
Og så hjalp det der fætter-kusine ægteskab altså ikke på generne, og var nok også med til at den gren af familien blev lidt til en side.


Plejer "lidt til en side" ikke at hentyde til en persons mentale udvikling?
Der har mig bekendt aldrig været noget i vejen med de tre søskende.

Jeg er klar over, at de sommetider gennem årene er blevet latterliggjort pga. deres udseende, hvor de jo egentlig bare som så mange andre har lignet deres forældre, men den slags er så også i mine øjne på niveau med al pladderen om prins Henrik.

Der er godt nok mange royale, der skal dømmes "lidt til en side", hvis nært beslægtede forældre er et kriterium i sig selv.


Ja, Elisabeth passede i årevis sit arbejde i Udenrigsministeriet, grev Ingolf sit landbrug og grev Christian sit arbejde som orlogskaptajn i Søværnet, samtidig med at de optrædte pænt og diskret og loyalt i forhold til kongehuset, der ikke altid var synderligt respektfulde over for den del af familien. De var da aldeles velfungerende og - set udefra, jeg kender dem jo ikke - gode, ordentlige mennesker.

Men lad os da håne dem for deres overbid. Særligt her samme dag som Elisabeth er død.


Grev Ingolf, havde nok være noget mere i søgelyset i dag, hvis ikke tronfølgerrækken, var blevet ændret. Så havde han været konge i dag.

Billede
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 20. jun 2018, 14:19

Wizzze skrev:Fordi det var noget af det som de blev dømt bort på, jeg tror ikke de var forsvundet så hurtigt og let fra medierne og danskernes interesse, havde de lignet deres far eller de 3 prinsesser? :gruble:


Nogen interesse må der nu have været, for de tre søskende er fx. jævnligt dukket op i Billed-Bladet, og det samme er grevinderne Anne-Dorte og Sussi og Rosenborg-komtesserne. Som Akehurst skriver, har de alle haft en temmelig almindelig hverdag med job og familie og været nogle ret stille og rolige nede-på-jorden-mennesker, så også på den led giver det egentlig god mening, at de ikke har været på forsiden i tide og utide. Det er Benedictes og Anne-Maries børn heller ikke, og det kommer Nikolaj og Felix familier øjensynlig heller ikke til.
1
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40748

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Akehurst2 » 20. jun 2018, 15:09

paint skrev:
Akehurst2 skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Wizzze skrev:Jeg tror vi er en generation for sent til rigtigt at have haft et forhold til hende og hendes brødre :gruble:
Og så hjalp det der fætter-kusine ægteskab altså ikke på generne, og var nok også med til at den gren af familien blev lidt til en side.


Plejer "lidt til en side" ikke at hentyde til en persons mentale udvikling?
Der har mig bekendt aldrig været noget i vejen med de tre søskende.

Jeg er klar over, at de sommetider gennem årene er blevet latterliggjort pga. deres udseende, hvor de jo egentlig bare som så mange andre har lignet deres forældre, men den slags er så også i mine øjne på niveau med al pladderen om prins Henrik.

Der er godt nok mange royale, der skal dømmes "lidt til en side", hvis nært beslægtede forældre er et kriterium i sig selv.


Ja, Elisabeth passede i årevis sit arbejde i Udenrigsministeriet, grev Ingolf sit landbrug og grev Christian sit arbejde som orlogskaptajn i Søværnet, samtidig med at de optrædte pænt og diskret og loyalt i forhold til kongehuset, der ikke altid var synderligt respektfulde over for den del af familien. De var da aldeles velfungerende og - set udefra, jeg kender dem jo ikke - gode, ordentlige mennesker.

Men lad os da håne dem for deres overbid. Særligt her samme dag som Elisabeth er død.


Grev Ingolf, havde nok være noget mere i søgelyset i dag, hvis ikke tronfølgerrækken, var blevet ændret. Så havde han været konge i dag.

Billede


Hvordan er det et svar på mit indlæg? :gruble:
0

Tilbage til "Generelt"