Hold nu kæft!!!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Hold nu kæft!!!

Indlægaf Guilded_Lily » 10. apr 2016, 08:34

Jeg kager også rundt i navnene, når mine søskende er på besøg. Så kommer jeg til at kalde mine børn mine søskendes navne og omvendt. Min mor kunne bytte rundt på mig og min moster.

Det må være en familiesvaghed, der kommer vidt omkring.
0
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6446

Re: Hold nu kæft!!!

Indlægaf Mulan » 10. apr 2016, 09:08

Buller skrev:
Mulan skrev:
Buller skrev:Min søster er sådan.

Når hun er med, så sidder hun på 95% af al samtalen. Og hun snakker både højt og længe... og det er altid om virkelig ligegyldige ting, helst bare den sidste sladder..og vi er en familie, der udover hende, ikke er interesserede i sladder.

Hun er flere gange direkte blevet bedt om at holde kæft, men det griner hun bare af og snakker videre.

Så nu er jeg bare begyndt ikke at invitere hende, det ødelægger muligheden for at samtale for alle andre, så det gider jeg ikke.

Så skal jeg kun leve med det de gange mine forældre har fået inviteret hende med, det sker nemlig heller ikke så tit længere.

Utroligt hun kan være så fatsvag. Men jeg kan forstå at hun ikke er den eneste.

Jeg vil påpege at min mor under ingen omstændigheder er fatsvag, men hun har en personlighedsforstyrrelse, der gør, at hun faktisk ikke kan lade være.


Fair nok. Jeg vidste ikke at alle indlæg i tråden omhandlede din mor. Hun må komme en del omkring så.


Har jeg skrevet det? Nej. Jeg skrev bare at i hendes tilfælde, kan hun ikke gøre for det. Det kan da ikke være uforståeligt, at jeg reagerer, når du generaliserer, som du gør og kalder de mennesker, som vi har omtalt i forskellige indlæg, for fatsvage. Det er min mor. At du så føler for pådutte mig andet, er noget du selv må stå til regnskab for. Jeg finder det mildest talt ubehøvlet, særligt fordi jeg overhovedet ikke har været ubehøvlet overfor dig.
2
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5788

Re: Hold nu kæft!!!

Indlægaf Tux » 10. apr 2016, 10:20

[list=][/list]
Bøtte skrev:I morges havde jeg egentlig også lyst til at sige det til den 3 årige, der sagde 'moar' hver halve minut gennem halvanden time :tie:

Faktisk ynder min mand at bede mig om at tie stille ind i mellem. :genert:
Men det kan gå lige op med at han fløjter. Konstant :tie:


Siger din mand så '' hold bøtte'' til dig? :klap:

.. Ej undskyld, dem var plat.. :blush2:
7
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Hold nu kæft!!!

Indlægaf Skralde » 10. apr 2016, 12:12

Tux skrev:[list=][/list]
Bøtte skrev:I morges havde jeg egentlig også lyst til at sige det til den 3 årige, der sagde 'moar' hver halve minut gennem halvanden time :tie:

Faktisk ynder min mand at bede mig om at tie stille ind i mellem. :genert:
Men det kan gå lige op med at han fløjter. Konstant :tie:


Siger din mand så '' hold bøtte'' til dig? :klap:

.. Ej undskyld, dem var plat.. :blush2:


Den var sjooov! :lol: :ninja:
2
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Hold nu kæft!!!

Indlægaf Buller » 10. apr 2016, 13:18

Mulan skrev:
Buller skrev:
Mulan skrev:
Buller skrev:Min søster er sådan.

Når hun er med, så sidder hun på 95% af al samtalen. Og hun snakker både højt og længe... og det er altid om virkelig ligegyldige ting, helst bare den sidste sladder..og vi er en familie, der udover hende, ikke er interesserede i sladder.

Hun er flere gange direkte blevet bedt om at holde kæft, men det griner hun bare af og snakker videre.

Så nu er jeg bare begyndt ikke at invitere hende, det ødelægger muligheden for at samtale for alle andre, så det gider jeg ikke.

Så skal jeg kun leve med det de gange mine forældre har fået inviteret hende med, det sker nemlig heller ikke så tit længere.

Utroligt hun kan være så fatsvag. Men jeg kan forstå at hun ikke er den eneste.

Jeg vil påpege at min mor under ingen omstændigheder er fatsvag, men hun har en personlighedsforstyrrelse, der gør, at hun faktisk ikke kan lade være.


Fair nok. Jeg vidste ikke at alle indlæg i tråden omhandlede din mor. Hun må komme en del omkring så.


Har jeg skrevet det? Nej. Jeg skrev bare at i hendes tilfælde, kan hun ikke gøre for det. Det kan da ikke være uforståeligt, at jeg reagerer, når du generaliserer, som du gør og kalder de mennesker, som vi har omtalt i forskellige indlæg, for fatsvage. Det er min mor. At du så føler for pådutte mig andet, er noget du selv må stå til regnskab for. Jeg finder det mildest talt ubehøvlet, særligt fordi jeg overhovedet ikke har været ubehøvlet overfor dig.


Hvorfor deler du dog noget om din familie hvis du er så sart overfor at dem der kommer efter dig skriver noget som du måske kunne komme til at tage personligt? Det lyder da som en nem måde at lave mange selvmål på.
0
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

MODERATION

Indlægaf decibell » 10. apr 2016, 13:23

Lad os finde tonen og emnet igen og undlade at gøre det personligt.
6
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hold nu kæft!!!

Indlægaf sigge » 11. apr 2016, 07:13

Åh, min mor snakker også virkelig meget nogle gange, så jeg virkelig får lyst til at tage en timeout. Sidste år skulle vi på en familietur til København, vi kørte i bil fra Østjylland, og allerede inden vi nåede Lillebæltsbroen, havde min mor snakket så meget, at min søster og jeg gav os til at synge "Elefantens vuggevise" i et håb om at få hende til at falde i søvn, så vi kunne hvile ørerne lidt. :genert: Det virkede dog ikke lige der, men hun falder næsten altid i søvn, når vi kører bil, så senere på turen blev der lidt ro.

Jeg forsøger at bære over med hende, fordi jeg ved, at det til dels skyldes, at hun er førtidspensionist og ikke kommer ud hver dag. Så nogle dage får hun kun snakket med min far, når han kommer hjem fra arbejde, og de har det meget med at sidde i hver sit rum og se TV og så råbe lidt til hinanden ind imellem. Derfor kan jeg godt forstå behovet for at få snakket, når hun så er sammen med andre, men for søren hun kan knevre! Og det er også som om, at hun med alderen har mistet noget filter (eller også er jeg bare blevet mere opmærksom på det), så hun siger alt, der lige falder hende ind, uden at overveje, om det kunne formuleres mere hensynsfuldt eller måske havde bedst af bare at blive inde i hendes hoved.
0
You can't spell awesome without me.

Tilbage til "Generelt"