Ville du gå frivilligt i fængsel i 60 dage?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Ville du gå frivilligt i fængsel i 60 dage?

Indlægaf ExCoastal » 2. apr 2016, 19:09

Et nyt amerikansk realityshow på kanalen A&E tager realitygenren et skridt videre. 7 uskyldige personer indvilliger i at gå i fængsel i Clark County, Indiana I 60 dage i den nye serie "60 Days In".

Det er den lokale sherif, der har taget initiativet til serien. Der har været voldsom kritik af forholdene i det lokale fængsel, beskyldninger om korruption blandt personalet, indsmugling af narkotika og mange andre kritisable forhold. Så sheriffen håber på at få en afklaring på, hvad der virkeligt foregår i fængslet.

Der er tale om et meget vel tilrettelagt svindelnummer. Den eneste person ud over tv holdet, der kender sandheden er den lokale sherif. Ingen andre kender til historien, falske sager er oprettet, så hverken de indsatte, fængselsbetjentene eller sågar dommerne kender til sandheden.

Lidt info fra ABC News om serien:
http://abcnews.go.com/Entertainment/peo ... d=37547076

Afsnit kan ses på A&Es hjemmeside, kan ikke få linket til at virke her.

Personligt ville jeg sige NEJ! Jeg har allerede overlevet et halvt år i et amerikansk fængsel, så der er intet, der kunne lokke mig tilbage i den situation. Jeg har set 4 afsnit, og serien giver et skræmmende realistisk indtryk af forholdene i de amerikanske fængsler. Der bliver dog gået let hen over nogle ting, f.eks. fængselsbanderne, de ofte ophedede forhold mellem etniske baggrunde, og hvordan man bør og skal alliere sig med sin egen hudfarve for at overleve. Jeg har lidt svært ved at se den serie, fordi der kommer så mange minder tilbage, men jeg tror egentligt, at det på lidt længere sigt kan hjælpe mig til at bearbejde den oplevelse og komme videre.
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Ville du gå frivilligt i fængsel i 60 dage?

Indlægaf Annione » 2. apr 2016, 19:16

Hvis jeg var journalist og fik løn... Så måske. Ellers nej. Fødevarehygiejnen er sikkert ikke god nok sådan et sted :tie:

....må man spørge, hvorfor du har siddet i fængsel i USA?
0
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Ville du gå frivilligt i fængsel i 60 dage?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 2. apr 2016, 19:19

ExCoastal skrev:Ville du gå frivilligt i fængsel i 60 dage?


Aldrig. Det er jo der de opbevarer pøblen.
4
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Ville du gå frivilligt i fængsel i 60 dage?

Indlægaf ExCoastal » 3. apr 2016, 05:27

Annione skrev:Hvis jeg var journalist og fik løn... Så måske. Ellers nej. Fødevarehygiejnen er sikkert ikke god nok sådan et sted :tie:

....må man spørge, hvorfor du har siddet i fængsel i USA?


Du må meget gerne spørge men jeg er ikke helt klar til at fortælle hele historien. Jeg har lige nu gang i en advokat der hjælper mig til at få min straffeattest renset. Når det et gjort så tror jeg at jeg bedre kan fortælle min oplevelse.

Jeg ser jævnligt "Lockup" på msnbc og det er mere dokumentar end noget andet. Dette show er til gengæld så ægte at det gør helt ondt at se det. Den første ankomst til en "pod" hvordan de andre indsatte ser dig.... I mit tilfælde var min sag i den lokale avis så jeg skulle ikke forklare noget til nogen.

Der er ting, som jeg har set. Ting som jeg har gjort. Altsamment ud fra et simpeltl ønske om bare at overleve. Skal man alliere sig med Aryan Nation? Eller Woods? Jeg valgte et venskab men valgte at være neutral men dog altid støtte os hvide mennesker. Så jeg måtte støtte det "venskab", sidde ved de hvide borde til måltiderne. Altsammen bare for at overleve.

Jeg har ret svært ved at skrive om det i fuld offentlighed. Du må meget gerne skrive en pb, og jeg kan give dig links til artikler osv. Jeg har skrevet om det her før på den gamle debat, så der er en enkelt debattør her, der kender hele min historie.
2
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Ville du gå frivilligt i fængsel i 60 dage?

Indlægaf Buller » 3. apr 2016, 05:33

vildt nok.

Jeg ser også mange af LockUp og har egentlig også altid troet at de var 100% realistiske, simpelthen fordi USA generelt er så fucked up et samfund at deres fængsler må være endnu værre.

Men alligevel trist at høre at det rent faktisk er sådan.
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Ville du gå frivilligt i fængsel i 60 dage?

Indlægaf HappyPaww » 3. apr 2016, 06:36

Herhjemme er de fleste fængsler jo en ren feriekoloni, så for den rette sum penge, så ja.

Amerikanske fængsler, nej tak. De hygger sig meget godt i Orange is the new black, men virkeligheden er vist grum (som den IMO faktisk også bør være i fængsler - selvfølgelig bortset fra bandevolden osv).
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55653
Kontakt:

Re: Ville du gå frivilligt i fængsel i 60 dage?

Indlægaf Ado » 3. apr 2016, 06:50

Nej, det ville jeg ikke. Jeg er så svag og nervøs, at jeg med garanti ville blive hende, der blev overfaldet og voldtaget og stukket til vagterne om ting, som jeg ikke havde gjort.
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Ville du gå frivilligt i fængsel i 60 dage?

Indlægaf Sangius » 3. apr 2016, 07:21

Nej da, overhoved ikke. Hvorfor i alverden skulle jeg dog gøre det. Tror heller ikke der findes penge der kunne få mig til det. :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Ville du gå frivilligt i fængsel i 60 dage?

Indlægaf DetSorteCirkus » 3. apr 2016, 07:26

Nej.
Det er i det hele taget meget begrænset, hvad jeg gider gøre alene for penge.
3
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Ville du gå frivilligt i fængsel i 60 dage?

Indlægaf LadyFox » 3. apr 2016, 07:28

Nej, jeg duer ikke til at være indespærret.
0
...
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12375

Re: Ville du gå frivilligt i fængsel i 60 dage?

Indlægaf Guilded_Lily » 3. apr 2016, 07:29

Har der ikke været sådan et program i DK?
0
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4061
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 107
Likede indlæg: 3672

Re: Ville du gå frivilligt i fængsel i 60 dage?

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 3. apr 2016, 07:38

DetSorteCirkus skrev:Nej.
Det er i det hele taget meget begrænset, hvad jeg gider gøre alene for penge.
De gør det antageligvis fordi de er bekymrede for forholdene i fængslerne. Her er Witold Pilecki btw. Han sneg ind i Auschwitz for at dokumenterer forholdene der til de Allierede. Var der to et halvt år før det lykkedes ham at flygte. Et helt der mangler bredere anerkendelse.
6
Grab them by the pussy
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Ville du gå frivilligt i fængsel i 60 dage?

Indlægaf Madam Pomfrey » 3. apr 2016, 07:39

2 mdr uden mand, børn, og en væsentlig reducering i de daglige pligter i mit liv - det lyder næsten som en ferie ;)
I eksperimentets navn, og med rette lønning, og uden småbørn i mit liv, så ville jeg ikke udelukke det, - i et dansk fængsel.

Men et amerikansk fængsel, aldrig aldrig aldrig.
Jeg har også sæt nogle af de nævnte programmer, og fiktions-tv, og min første indskydelse er at det er benhårdt og råt. For nogle er det måske en understregelse af "aldrig igen" , og for dem havde det sikkert været rigeligt at miste den personlige frihed i nogle langt mildere omgivelser.
Jeg tror ikke på der er noget som helt kriminal-præventivt i det typiske amerikanske fængsel, og det synes jeg er en væsentlig del af opgaven når det handler om de fleste typer kriminalitet, og race-problematikkerne gør det endnu værrre.

Men bare straf-udmåling i USA synes jeg siger en del om dels graden og alvoren af kriminalitet.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: Ville du gå frivilligt i fængsel i 60 dage?

Indlægaf lillebjoern » 3. apr 2016, 08:19

Ja, måske, hvis jeg fik nok penge for det.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Ville du gå frivilligt i fængsel i 60 dage?

Indlægaf DetSorteCirkus » 3. apr 2016, 09:04

Vlad Kalashnikov skrev:
DetSorteCirkus skrev:Nej.
Det er i det hele taget meget begrænset, hvad jeg gider gøre alene for penge.
De gør det antageligvis fordi de er bekymrede for forholdene i fængslerne. Her er Witold Pilecki btw. Han sneg ind i Auschwitz for at dokumenterer forholdene der til de Allierede. Var der to et halvt år før det lykkedes ham at flygte. Et helt der mangler bredere anerkendelse.


Det ville stadig ikke give mening for mig.
Det er ingen hemmelighed, hvordan tingene går for sig i amerikanske fængsler, og jeg mener ikke, at man yder den bedste indsats for at lave om på det ved selv at gå ind i det og blive psykisk nedbrudt, så man formodentlig mister overskuddet til at arbejde for reformer det næste lange stykke tid. Som Coastal så rigtig fortæller, er det noget, der kan tage år at komme sig over.

Jeg går ud fra, at Witold Pilecki netop opsøgte Auschwitz frivilligt, fordi det var den eneste måde at finde ud af, hvad der foregik derinde, i og med det var en dødslejr.
0

Tilbage til "Generelt"