Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf bluetof1 » 6. okt 2018, 08:38

Lisva skrev:Jeg har lige set et opslag fra en FB-ven, der skriver noget med, at deres 10-årige søn åbenbart har kaldt hende "nederen", fordi han skulle i seng. En af kommentarerne: "Emma bliver også af og til utilfreds, når hun skal i seng, men hun bruger ikke den slags ord. Det er nemlig ikke tilladt herhjemme".

Det kræver al min viljestyrke ikke at skrive noget rigtig grimt til sådan et menneske. :tie:


Åh, du godeste :lol: Sikke da en skinhellig spade :rulle:
En fin måde lige at få klemt ud mellem sidebenene at man mener at den anden ikke magter at opdrage sine børn, mens man lige pudser sin egen glorie.

Det er da heller ikke ligefrem tilladt at sige at jeg er en dum mor eller sådan noget, men det forhindrer faktisk ikke mine børn i at gøre det. Så har vi en snak om hvordan man taler til folk og det virker så indtil det ikke virker længere og vi skal have snakken igen.
16
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 6. okt 2018, 15:21

Mistermor skrev:Min hvidløgspresser! Den er simpelthen så besværligt at gøre ren - Jamie Oliver vasker åbenbart ikke selv op, siden han lægger navn til sådan noget møg. (Min kæreste irriterer mig også en smule - fordi han ikke har lagt omtalte hvidløgspresser i blød eller som minimum skyllet den lidt af)


Kan anbefale et microplane rivejern til hvidløg. Vi har aldrig haft andet og det er altså virkelig godt
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Wizzze » 6. okt 2018, 17:11

YouTubere, Instagrammere, Bloggere og generelt bare mennesker der skal tage selfies af sig selv de mest skøre steder, og ikke tager hensyn til andre turister og interesserede, der gerne vil opleve steder, monumenter, flotte udsigter mm. :evil:
13
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16992
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41305

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf LaMariposa » 7. okt 2018, 06:57

AstaPasta skrev:Den idiot, der havde stillet en pakke koteletter et tilfældigt sted i Bilka. Og resten af idioterne, der gør den slags jævnligt.
Det er det vildeste madspild OG det er grundlæggende det samme som at stjæle den pakke fra butikken. Det er så trashy.


Så enig... Den der "nå, men den skal jeg ikke bruge mere, så den stiller/smider jeg lige her"-holdning irriterer mig grænseløst. Det er ikke så længe siden, jeg så en eller anden vare, der absolut ikke skulle være i en fryser, stå i en fryser oppe ved kassen..
3
:lun: Be brave
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Kommodedyret » 7. okt 2018, 07:39

Jeg tror ikke at forretninger smider det hele ud, desværre.
0
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43832

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf paint » 7. okt 2018, 08:00

At hver evig eneste artikel om Kim Larsen, åbenbart føler sig kaldet til at oplyse de (åbenbart formodede) uvidende masser om, at Hr. Larsen altså døde sidste søndag af sygdommen prostatakræft i en alder af 72 år. Findes der mon én eneste i Danmark som ikke ved det?

Selv artikler skrevet i dag, skal lige flette det ind. Why? Er det noget de lærer på journalistuddannelsen, at det skal man? Eller går man ud fra at læserne er retarderede?
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18523

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf PaleSeptember » 7. okt 2018, 08:09

Vi har haft en myg i soveværelset de sidste 2 nætter, og den har selvfølgelig haft en fest på min krop - tror jeg har 10 myggestik, bl.a. et på min lillefinger, og min mand har ikke et eneste.
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf JoyNips » 7. okt 2018, 08:14

At der går ca 2 sekunder fra min svigerfar kommer på besøg til han har tændt tv’et og skruet volumen op på sindssyg høj. Nåmen, hyggeligt at se dig ellers, svigerfar...

Dertil kan vi så føje at han ikke lige stiller sit service hen på køkkenbordet men bare lader det stå på spisebordet (...når han rejser sig for at gå tilbage til tv’et). Jeg forventer langtfra at mine gæster rydder op, men det er da almindelig høflighed lige at tage sin tallerken ud.
10
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf LadyFox » 7. okt 2018, 11:15

JoyNips skrev:At der går ca 2 sekunder fra min svigerfar kommer på besøg til han har tændt tv’et og skruet volumen op på sindssyg høj. Nåmen, hyggeligt at se dig ellers, svigerfar...

Dertil kan vi så føje at han ikke lige stiller sit service hen på køkkenbordet men bare lader det stå på spisebordet (...når han rejser sig for at gå tilbage til tv’et). Jeg forventer langtfra at mine gæster rydder op, men det er da almindelig høflighed lige at tage sin tallerken ud.


Jeg har to venner der jævnligt besøger mig der også konsekvent laver den med at tænde fjernsynet og slå benene op. Jeg bruger selv mine fjernsyn temmelig lidt, hvilket er en bevidst beslutning fra min side. Jeg vil ikke se fjernsyn bare for at se det, jeg vil kun se fjernsyn hvis der er et formål med det - så det irriterer mig hvis mine gæster bare sætter sig og zapper. Så jeg er begyndt at italesætte det og forklare at det ikke nødvendigvis handler om at vi ikke kan se fjernsyn sammen, men at jeg jo altså gerne vil bruge tid med mine gæster og at det i den kontekst kunne være rart at finde på noget som alle har lyst til og det jo kræver at vi lige snakker om det, i stedet for bare at gå i gang med et eller andet.
Det er faktisk blevet taget rimelig godt imod. Det ender dog ofte med noget fjernsynskiggeri alligevel i en eller anden grad. Men for mig handler det heller ikke så meget om fjernsynet, men mere om at jeg føler en ligegyldighed overfor mig og mit selskab når mine gæster ikke virker til at være her for at bruge tid sammen med mig.
1
...
Muddi
Indlæg: 3431
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Muddi » 7. okt 2018, 11:48

Min underbo har gæster, med halvstore børn, lyder det til. Børnene startede med at lege og larme inde i lejligheden, fair nok. Nu har de så flyttet legen ud i opgangen, og lidt på gaden, hvor de råber og skriger, og ringer på underboens dørklokke. Forældrene tilsyneladende ingenting ved det.
0
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26585

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Santa » 7. okt 2018, 12:06

At den her vidunderlige solskinssøndag nu skal bruges på et galdestensangreb!
For fanden hvor er jeg træt af det!
Men ok, hellere på en fridag end en af de næste tre dage, som byder på et heldagsseminar og et to-dages kursus med overnatning.
Dybt, dybt suk.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16874
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20969

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Misantropen » 7. okt 2018, 12:08

paint skrev:At hver evig eneste artikel om Kim Larsen, åbenbart føler sig kaldet til at oplyse de (åbenbart formodede) uvidende masser om, at Hr. Larsen altså døde sidste søndag af sygdommen prostatakræft i en alder af 72 år. Findes der mon én eneste i Danmark som ikke ved det?

Selv artikler skrevet i dag, skal lige flette det ind. Why? Er det noget de lærer på journalistuddannelsen, at det skal man? Eller går man ud fra at læserne er retarderede?

Måske de tænker langsigtet så informationen er lettilgængelig om nogle år eller også tager de højde for at ikke alle er helt opdateret.

Men apropos så bliver der da godt nok ikke sparet på udsendelser der har en relation til ham. Det er jo næsten mere end når der er en royal begivenhed sådan som jernet bliver smedet mens det er varmt :gisp:
1
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14465

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Pjeps » 7. okt 2018, 15:29

Jeg ved ikke hvor røde kors har mit tlf nr fra, fik lige en SMS med noget i stil med “vi sulter, vi lider... “ osv. Stop det drama, skriv dog bare pænt at i samler ind til Syrien.

Heldigvis var der også vejledning til hvordan man stoppede for de SMS’er
2
:ninja:
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Sof » 7. okt 2018, 20:56

JoyNips skrev:At der går ca 2 sekunder fra min svigerfar kommer på besøg til han har tændt tv’et og skruet volumen op på sindssyg høj. Nåmen, hyggeligt at se dig ellers, svigerfar...

Dertil kan vi så føje at han ikke lige stiller sit service hen på køkkenbordet men bare lader det stå på spisebordet (...når han rejser sig for at gå tilbage til tv’et). Jeg forventer langtfra at mine gæster rydder op, men det er da almindelig høflighed lige at tage sin tallerken ud.

Det kunne være min svigerfar, det der. Hvis det er et sted uden tv, så ser han det bare på telefonen i stedet.

Vi holdte 1 års fødselsdag en dag med formel 1, der sad farfar så med telefonen i begge hænder, under bordet og kiggede ned al den tid de var her :clap: Han har i øvrigt også altid med travlt med at komme videre, uanset hvor man er. Hvis vi er hjemme hos dem for at spise, så er det stensikkert at han sidder inde ved fjernsynet igen, før folk er færdige med at spise.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf dgd2007 » 7. okt 2018, 20:59

Sof skrev:
JoyNips skrev:At der går ca 2 sekunder fra min svigerfar kommer på besøg til han har tændt tv’et og skruet volumen op på sindssyg høj. Nåmen, hyggeligt at se dig ellers, svigerfar...

Dertil kan vi så føje at han ikke lige stiller sit service hen på køkkenbordet men bare lader det stå på spisebordet (...når han rejser sig for at gå tilbage til tv’et). Jeg forventer langtfra at mine gæster rydder op, men det er da almindelig høflighed lige at tage sin tallerken ud.

Det kunne være min svigerfar, det der. Hvis det er et sted uden tv, så ser han det bare på telefonen i stedet.

Vi holdte 1 års fødselsdag en dag med formel 1, der sad farfar så med telefonen i begge hænder, under bordet og kiggede ned al den tid de var her :clap: Han har i øvrigt også altid med travlt med at komme videre, uanset hvor man er. Hvis vi er hjemme hos dem for at spise, så er det stensikkert at han sidder inde ved fjernsynet igen, før folk er færdige med at spise.

Ha ha. Jeg har dog mere pli end det. Men jeg indrømmer da at jeg ikke har samme udholdenhed ifm. komsammener som mange af damerne. :-p
0

Tilbage til "Generelt"