Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf HappyPaww » 13. aug 2018, 15:20

Fyrst Eberhard skrev:Slap lige lidt af, burger-typer, med jeres syltede rødløg og jeres såkaldte gourmet burgere! Ærlig talt.

Så længe man ikke serverer en “cafe-burger” (bare ordet er irriterende), med sprød ciabatta eller foccaciabolle, rucola og soltørrede tomater :evil:
6
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11228
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23201

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Mani » 13. aug 2018, 16:50

Jeg overanalyserer på de sms’er jeg får fra efterskolen :genert:
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Dirtylittledevil » 14. aug 2018, 10:15

Jeg bliver irriteret over radioværter hvis tunge slår knuder når de skal udtale lange eller lidt "specielle" ord.
I går var det i et nyhedsprogram hvor de interviewede en epidemiolog, der usikkert blev kaldt "epemiolog" eller noget i den stil.
Her til morgen på Radio 24-7 prøvede den ene af værterne i flere omgange at sige "formildende omstændigheder" men hver gang kom ordet "formidlende" ud i stedet.
0
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf sigge » 14. aug 2018, 11:13

Dirtylittledevil skrev:Jeg bliver irriteret over radioværter hvis tunge slår knuder når de skal udtale lange eller lidt "specielle" ord.
I går var det i et nyhedsprogram hvor de interviewede en epidemiolog, der usikkert blev kaldt "epemiolog" eller noget i den stil.
Her til morgen på Radio 24-7 prøvede den ene af værterne i flere omgange at sige "formildende omstændigheder" men hver gang kom ordet "formidlende" ud i stedet.


Åh, jeg kan sagtens følge dig.

Samtidig er jeg glad for, at jeg ikke har sådan et formidlingsjob, når min tunge engang imellem slår knuder, og jeg er nødt til nærmest at klappe stavelserne for at få sagt et ord. :blush:
3
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11499
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18523

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf PaleSeptember » 14. aug 2018, 11:52

Dirtylittledevil skrev:Jeg bliver irriteret over radioværter hvis tunge slår knuder når de skal udtale lange eller lidt "specielle" ord.
I går var det i et nyhedsprogram hvor de interviewede en epidemiolog, der usikkert blev kaldt "epemiolog" eller noget i den stil.
Her til morgen på Radio 24-7 prøvede den ene af værterne i flere omgange at sige "formildende omstændigheder" men hver gang kom ordet "formidlende" ud i stedet.


Det minder mig om, at der faktisk er flere af DRs radionyhedsværter, der udtaler Trump som Trumpf, og det er meget tydeligt. En dag var der også en af dem, der udtalte service som i servicefag, når der i virkeligheden var tale om service (tallerkener og bestik).
2
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf kidkomb » 14. aug 2018, 22:14

Fyrst Eberhard skrev:Motorcykler burde blive produceret med en indbygget chip, der registrerer lyd.
Skulle lydniveauet overstige, lad os sige, 70 dB, vil motorcyklen umiddelbart herefter eksplodere i en kæmpe ildkugle.

Det bør kunne lade sig gøre.

Jeg tror ikke jeg har følt for noget så helhjertet, som jeg gør for dét forslag, i lang tid.
5
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf hotlips » 15. aug 2018, 01:35

Alan tischmarch,angiveligt engelsk tv gartner.

Han laver sådan nogle underlige programmer hvor han kværner om farvesammensætning og hvad der er passende fylde stablede trækasser og hvad man kan få af pyntejuks til haven.

Men hvis han overhovedet bruger en spade så er det for at grave en plante der alligevel ikke er hårdfør ned så man let kan tage den ind om vinteren, og han skifter ikke engang jorden eller checker om den trænger til en større potte.

Det er meget mærkeligt, nærmest en slags indretningsprogram bare for haver og det er fuldstændig ubrugeligt i forhold til at lære hvordan man får de planter han så mener er gode til at trives, ikke mindst fordi man sjældent får at vide hvad de hedder.

Det svarer til et program om at lære at ride hvor man bruger tiden på at male stalden og finde nuttede knopper til saddelbomme og billeder til væggene, røv ligegyldigt.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16988
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41301

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf LaMariposa » 15. aug 2018, 06:07

HappyPaww skrev:
Fyrst Eberhard skrev:Slap lige lidt af, burger-typer, med jeres syltede rødløg og jeres såkaldte gourmet burgere! Ærlig talt.

Så længe man ikke serverer en “cafe-burger” (bare ordet er irriterende), med sprød ciabatta eller foccaciabolle, rucola og soltørrede tomater :evil:


Gasoline Grill siger jeg bare. Helt enkel og vildt lækker burger. Så er alle burgerproblemer løst (og man har aldrig lyst til cafeburger igen).

https://www.gasolinegrill.com
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 15. aug 2018, 09:29

Min svigermor. Hun har fanme altid været den mest skeptiske og negative tilgang til alting. Skrev i dag om hvordan det var gået med vores søns første skoledag i dag og at det naturligvis var svært når han ikke talte engelsk ret godt og han var lidt utryg ved det hele, men at det nok skal komme og vi fik en god snak med head Teacher og bla bla

“Vi voksne bryder sig ikke om nye arbejdspladser - det er svært at finde rytme. Sådan er det også for ham- måske han bliver sådan en der syntes lige så lidt om skolen, som hans Far . Det er ikke nemt, og han kender ingen”

Han er 5 år i overmorgen.

:træt2:
Senest rettet af FormerlyKnownAs 15. aug 2018, 09:35, rettet i alt 1 gang.
2
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf kidkomb » 15. aug 2018, 09:33

Underboens barnebarn!!!
Hun SKRIGER helt sindssygt og jeg er ved at blive fuldkommen vanvittig.
Så lær dog det barn at kommunikere på andre måder!
3
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15613
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20988

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf 2SHY » 15. aug 2018, 10:50

Jeg er temmelig unhappy med at være blevet moderator på en facebook side og i en fan gruppe. Jeg blev spurgt om jeg ville være admin for siden og sagde nej. Så blev jeg spurgt om moderator, som jeg også sagde nej til. Jeg fik at vide jeg stort set ikke skulle gøre noget ud over af og til poste om nye episoder. Da de kun kommer hver 14. dag fra engang i slut november tænkte jeg at jo det kunne jeg da nok godt for at aflaste lidt

At ham der er co-creator for hele podcasten så nærmest har overtaget det alligevel og skriver daglige posts på siden gør det lidt tricky for mig (og hvorfor så overhovedet spørge om jeg ville påtage mig det?)

Jeg har meldt mig ind i gruppen fordi jeg dels er fan og dels er en af deres voice actors (allerede der er min rolle mærkelig). Og puff får jeg pludselig en besked om at jeg er blevet moderator af gruppen... som jeg VIRKELIG har sagt jeg IKKE ville have noget som helst med at gøre andet end at være der som fan og VA. Og forklaringen er noget løst om at jeg bare skal lukke folk ind i gruppen. Mmhm... ja og før vi har set os om skal jeg sidde og tage mig af at nogen har sagt noget provokerende og nogen skal blokeres og pludselig er jeg hende nogen har issues med. Og det gider jeg ikke!

ARGH!!! Kæft jeg er træt af det!
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf kidkomb » 15. aug 2018, 11:28

I mit nuværende kor er der en der har et alkoholproblem.
I stedet for at en eller anden, fra bestyrelsen tænker jeg, sætter sig ned med vedkommende og forklarer at enten så stopper han med at drikke eller også så må han forlade koret, så bliver de ved at sende skrivelser ud om at man ikke må møde beruset til kor og nu, senest, at man slet ikke må have indtaget alkohol den dag der er kor om aftenen.
Det gør mig sygt irriteret at voksne mennesker ikke kan håndtere det her problem uden at involvere alle os andre.
Jeg har virkelig lyst til at drikke vin til min aftensmad hver onsdag kun fordi de siger at jeg ikke må.
Jeg tror faktisk at jeg lige vil tage mig en eftermiddags-jeg-har-ferie-øl.
Ha!
14
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf kidkomb » 15. aug 2018, 11:40

Jokes on me. Ingen kolde øl i køleskabet. Og jeg drikker ikke varm øl bare for at være på tværs.
Så nu drikker jeg en gin og tonic :devil:
11
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Pawnee_Waffle
Indlæg: 158
Tilmeldt: 26. mar 2018, 22:03
Kort karma: 56
Likede indlæg: 546

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Pawnee_Waffle » 15. aug 2018, 11:41

Når kollegaer spiser under et Skype-møde :sur: :tie:

Lyden af smask, bestik der skærer tallerkenen og gulmen er simpelthen så irriterende at høre på, når det blæser ud i hørebøfferne.
Og så er der dem hvor man kan høre at de går rundt i lokalet imens de snakker. Døre bliver åbnet, stole bliver skubbet, service flyttes... Jamen for filan, så sid dog STILLE og SNAK i de 20 minutter mødet varer :sur:
5
One person's annoying is another's inspiring and heroic.
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Lulu » 15. aug 2018, 12:02

Pawnee_Waffle skrev:Når kollegaer spiser under et Skype-møde :sur: :tie:

Lyden af smask, bestik der skærer tallerkenen og gulmen er simpelthen så irriterende at høre på, når det blæser ud i hørebøfferne.
Og så er der dem hvor man kan høre at de går rundt i lokalet imens de snakker. Døre bliver åbnet, stole bliver skubbet, service flyttes... Jamen for filan, så sid dog STILLE og SNAK i de 20 minutter mødet varer :sur:


Min chef gnasker gulerødder :slem:
Også med eksterne samarbejdspartnere.
1

Tilbage til "Generelt"