Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18523

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf PaleSeptember » 2. mar 2022, 12:34

En kollega er lige gået hjem med positiv coronatest. Jeg har en halv time før hun gik hjem siddet ved siden af hende for at hjælpe hende med noget. Jeg har IKKE tid til at være syg de næste 14 dage!
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 288
Likede indlæg: 7852

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Nicolait » 3. mar 2022, 06:41

At hfi relæet slår fra når jeg bruger min ovn.

Det betyder nok, at jeg have ny ovn. Ovnen kan bare ikke komme gennem køkkendøren, så karmene skal nok pilles af. Det kan jeg ikke lige overskue.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf IrmaPigen » 3. mar 2022, 07:05

PaleSeptember skrev:En kollega er lige gået hjem med positiv coronatest. Jeg har en halv time før hun gik hjem siddet ved siden af hende for at hjælpe hende med noget. Jeg har IKKE tid til at være syg de næste 14 dage!


Min corona varede i 14 dage. Begge gange :tie:

Sorry, nu irriterer jeg dig nok grænseløst.


Nåmen.... Putin.... Han og hans magtliderlighed irriterer mig grænseløst. Jeg håber nogen giver ham "en kop te"
2
Sofakartoflen
Indlæg: 3761
Tilmeldt: 28. sep 2020, 12:32
Kort karma: 424
Likede indlæg: 8879

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Sofakartoflen » 3. mar 2022, 08:51

Det irriterer mig grænseløst og vanvittigt, hvordan DR er begyndt at lave artikler på deres netside. I dag "Forstå Ukraines blodige fortid", hvor man må scrolle små tekststykker hen over en bagvedliggende animation.

Det gør simpelthen, at jeg ikke orker at læse teksten.

Hvis jeg vil læse tegneserier eller se film, gør jeg det. Jeg gik efter nyhedsformidling.

Når jeg nu er ved at brokke mig; hvad sker der for, at man snart på alle streamingsider skal ind på den enkelte udsendelse for at læse om den. På forsiden ligger kun billeder, der ligner gamle forsider på dvd eller video.

Er vi på vej til en verden, hvor man ikke behøver at kunne læse? Det er selvfølgelig smart, eftersom virkelig mange mennesker ikke kan stave eller formulere sig - visse journalister inkluderet. Det er til at blive tosset af.
5
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16877
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20969

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Misantropen » 3. mar 2022, 09:00

Sofakartoflen skrev:Det irriterer mig grænseløst og vanvittigt, hvordan DR er begyndt at lave artikler på deres netside. I dag "Forstå Ukraines blodige fortid", hvor man må scrolle små tekststykker hen over en bagvedliggende animation.

Det gør simpelthen, at jeg ikke orker at læse teksten.

Hvis jeg vil læse tegneserier eller se film, gør jeg det. Jeg gik efter nyhedsformidling.

Når jeg nu er ved at brokke mig; hvad sker der for, at man snart på alle streamingsider skal ind på den enkelte udsendelse for at læse om den. På forsiden ligger kun billeder, der ligner gamle forsider på dvd eller video.

Er vi på vej til en verden, hvor man ikke behøver at kunne læse? Det er selvfølgelig smart, eftersom virkelig mange mennesker ikke kan stave eller formulere sig - visse journalister inkluderet. Det er til at blive tosset af.

Jeg er glad for de billeder. Mange udsendelser har titler der er ens eller meget enslydende. Det kan være fordi det er en udsendelse der også produceres i andre lande, og titlen dermed ikke siger noget om om det er en dansk eller udenlandsk version, eller det er en geninspil. Med et billede er det nemt at frasortere resultaterne når man ikke kan det på titlen alene.

Jeg kan fint læse og skrive, men på en lille mobilskærm er coverbillederne lettere for mig at overskue end titler og 8 forskellige programbeskrivelser.
0
Sofakartoflen
Indlæg: 3761
Tilmeldt: 28. sep 2020, 12:32
Kort karma: 424
Likede indlæg: 8879

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Sofakartoflen » 3. mar 2022, 09:05

Misantropen skrev:Jeg er glad for de billeder. Mange udsendelser har titler der er ens eller meget enslydende. Det kan være fordi det er en udsendelse der også produceres i andre lande, og titlen dermed ikke siger noget om om det er en dansk eller udenlandsk version, eller det er en geninspil. Med et billede er det nemt at frasortere resultaterne når man ikke kan det på titlen alene.

Jeg kan fint læse og skrive, men på en lille mobilskærm er coverbillederne lettere for mig at overskue end titler og 8 forskellige programbeskrivelser.


Jeg har ikke noget imod, at der er billeder. Jeg ville bare foretrække, at der også var en lille kort tekst. Jeg kan ikke se på et billede, om det er noget, der ville interessere mig, og kategorierne er jo så brede, at det heller ikke er indikation nok.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16877
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20969

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Misantropen » 3. mar 2022, 09:19

Sofakartoflen skrev:
Misantropen skrev:Jeg er glad for de billeder. Mange udsendelser har titler der er ens eller meget enslydende. Det kan være fordi det er en udsendelse der også produceres i andre lande, og titlen dermed ikke siger noget om om det er en dansk eller udenlandsk version, eller det er en geninspil. Med et billede er det nemt at frasortere resultaterne når man ikke kan det på titlen alene.

Jeg kan fint læse og skrive, men på en lille mobilskærm er coverbillederne lettere for mig at overskue end titler og 8 forskellige programbeskrivelser.

Jeg har ikke noget imod, at der er billeder. Jeg ville bare foretrække, at der også var en lille kort tekst. Jeg kan ikke se på et billede, om det er noget, der ville interessere mig, og kategorierne er jo så brede, at det heller ikke er indikation nok.

Jeg tror nemt det vil blive for rodet at se på, og måske også bøvlet når man skal scrolle blandt de forskellige titler. Det er noget andet når det er ifm. en serie, for så der er det trods alt kun seriens eller en sæsons afsnit at vælge mellem og ikke 50 forskellige programmer/film at navigere i.

Så skulle det i stedet være et ikon ved billedet man kunne klikke på, for at få beskrivelsen, men jeg ved ikke om det vil gøre den store forskel frem for at skulle ind på programmet side.
0
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7722
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 589
Likede indlæg: 11407

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Kerrigan » 3. mar 2022, 09:27

Det irriterer mig grænseløst at jeg flere gange dagligt får push-up nyheder om Ukraine/Rusland til trods for at jeg ikke har abonneret på nyheder om Ukraine/Rusland. De eneste nyheder jeg abonnerer på er breaking news, boligenyheder og 5 vigtige i DRs nyhedsapp.
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf sigge » 3. mar 2022, 09:27

Sofakartoflen skrev:Det irriterer mig grænseløst og vanvittigt, hvordan DR er begyndt at lave artikler på deres netside. I dag "Forstå Ukraines blodige fortid", hvor man må scrolle små tekststykker hen over en bagvedliggende animation.

Det gør simpelthen, at jeg ikke orker at læse teksten.

Hvis jeg vil læse tegneserier eller se film, gør jeg det. Jeg gik efter nyhedsformidling.

....


Ja! Det er SÅ irriterende. Jeg opgav også at "læse" en artikel på deres hjemmeside i går pga. den enormt irriterende opbygning.
3
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41314

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf LaMariposa » 3. mar 2022, 14:21

Gadehververe. Jeg støtter allerede tre forskellige organisationer, fast hver måned, og jeg gider ikke kontaktes om at skulle donere flere penge, når jeg går på gaden.
9
:lun: Be brave
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Santa » 3. mar 2022, 16:05

sigge skrev:
Sofakartoflen skrev:Det irriterer mig grænseløst og vanvittigt, hvordan DR er begyndt at lave artikler på deres netside. I dag "Forstå Ukraines blodige fortid", hvor man må scrolle små tekststykker hen over en bagvedliggende animation.

Det gør simpelthen, at jeg ikke orker at læse teksten.

Hvis jeg vil læse tegneserier eller se film, gør jeg det. Jeg gik efter nyhedsformidling.

....


Ja! Det er SÅ irriterende. Jeg opgav også at "læse" en artikel på deres hjemmeside i går pga. den enormt irriterende opbygning.

Jeg måtte lige ind og se på den efter jeres indlæg….og jeg synes at I har ret!
Hvilket er ret trist, for jeg tror at det er en god artikel, som forklarer de to landes forhold enkelt. Grafikken er også god, jeg kunne sagtens finde på at bruge den i min undervisning.
Men sat sammen på den måde bliver begge dele ødelagt - min koncentration bliver hele tiden forstyrret, enten af grafikken, når jeg vil læse eller omvendt. Ens flow bliver hakket i stykker.

Jeg læste den heller ikke til ende, men giver den chance senere.
3
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Finidut
Indlæg: 1171
Tilmeldt: 26. feb 2016, 12:32
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1790

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Finidut » 3. mar 2022, 16:11

Sofakartoflen skrev:Det irriterer mig grænseløst og vanvittigt, hvordan DR er begyndt at lave artikler på deres netside. I dag "Forstå Ukraines blodige fortid", hvor man må scrolle små tekststykker hen over en bagvedliggende animation.

Det gør simpelthen, at jeg ikke orker at læse teksten.

Hvis jeg vil læse tegneserier eller se film, gør jeg det. Jeg gik efter nyhedsformidling.


Når jeg nu er ved at brokke mig; hvad sker der for, at man snart på alle streamingsider skal ind på den enkelte udsendelse for at læse om den. På forsiden ligger kun billeder, der ligner gamle forsider på dvd eller video.

Er vi på vej til en verden, hvor man ikke behøver at kunne læse? Det er selvfølgelig smart, eftersom virkelig mange mennesker ikke kan stave eller formulere sig - visse journalister inkluderet. Det er til at blive tosset af.


Jeg er fuldstændig enig. Den artikel er totalt ulæselig. Jeg håber virkelig ikke, at det er fremtiden, for så forsvinder min interesse for nyhedsartikler.
2
Brugeravatar
Galoldriel
Indlæg: 939
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:52
Kort karma: 215
Likede indlæg: 3464

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Galoldriel » 3. mar 2022, 17:53

Politikerselfies. Hokus pokus, dig i fokus.
0
It's turtles all the way down.
Ego81
Indlæg: 564
Tilmeldt: 4. nov 2015, 14:35
Kort karma: 52
Likede indlæg: 1505

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Ego81 » 3. mar 2022, 18:18

Det meste baggrundsmusik på Instagram. Særligt "The cuppycake song" :nerve:
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Bøtte » 3. mar 2022, 19:09

Sygdom. Siden 23/12 har vi brugt 27 dage på sygdom/isolation. And still counting…

Hver eneste gang vi skal noget lægger en af os med sygdom. Vi har fået aflyst juleaften, julefrokost, weekendtur og vinterferie. Og nu er den store så blevet syg. I en weekend hvor de skulle passes. Og den lille har lige været syg i 5 dage… for helvede altså.
0

Tilbage til "Generelt"