Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Lys
Indlæg: 5808
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10458

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Lys » 27. jun 2019, 20:29

Daine skrev:
Lys skrev:
Daine skrev:
Æble skrev:
Daine skrev:Min bankdame! Hun er virkelig sød og normalt 100% oppe på dupperne, men lige pt trækker det lidt tænder ud. Min kreditaftale på min budgetkonto er stoppet (den skal fornys hvert 5. år), og det havde vi snakket om allerede i efteråret at den selvfølgelig skulle fortsætte, for det er ikke alle måneder jeg er i plus på den konto - det udligner sig jo henover året.
Men aftalen udløb åbenbart nu her og jeg opdager det kun ved at jeg skal betale tandlægeregninger i juni som der ikke er dækning for på kontoen uden den bevilgede kredit. Jeg hiver fat i hende og ja, klar fejl at hun ikke har fået registreret den nye aftale - jeg er på toppen af hendes opgaveliste, ingen problemer. Det er så over 3 uger siden nu, jeg rykkede hende i mandags og selvfølgelig, hun skulle nok kigge på det asap osv. Der er stadig ikke sket noget :sur:
Altså regningerne betalte jeg bare via min NemKonto, men jeg har jo sat penge fra hver måned på budgetkontoen til tandlæge, så nu “mangler” jeg 1200 i mit almindelig budget, og de penge kan jeg ikke få før kreditaftalen er godkendt ...
Heldigvis er juli en ‘lille’ måned på budgetkontoen, så de penge der bliver ført over kan dække de regninger der skal betales ... men jeg er irriteret over hun er så langsom!


Forstår godt det er irriterende at hun ikke overholder aftalen. Men måske skulle du lægge dit budget så du er foran i stedet for bagud. Så er du ihvertfald helt uafhængig af din bankdames velvillighed.

Hvordan det?
Jeg har altid fået at vide (af banken) at jeg skulle regne udgifter på årsbasis ud, dividere med 12 og dét beløb skal så overføres pr måned til budgetkontoen (i mit tilfælde rundet ca 200 kr op pr måned, så der er til de småreguleringer der altid kommer). Så er der perioder hvor kontoen er i minus og perioder hvor den er i plus, men når jeg kommer til december er den altid i plus.
Det kører helt pr automatik og uden at jeg skal gøre andet end at holde øje med at der ikke kommer pludselige prisstigninger på. Det er i øvrigt første gang i 20 år, at sådan noget som dette sker, det har altid kørt uden problemer.


En måde at gøre det på er at lave en engangsindbetaling på kontoen, der er stor nok til at dække de negative saldi, som du ellers får hen over året. Om det er nok at indbetale et beløb svarende til den største negative saldo, du har på en måned, eller om du skal lægge nogle måneder sammen, afhænger af hvordan udsvingene fordeler sig over månederne.

Alternativt øger du den månedlige overførsel til et beløb, der er stort nok til at undgå negative saldi. Hvis du fx har “underskud” første gang i juni måned og det er på 500 kr, så øger du din månedlige indbetaling med 100 kr, for så har du sparet lidt op til du rammer måneden med underskud.

Giver det mening?

Det gør det - på sin vis. Jeg vil tage det i mente den dag jeg har en økonomi der er så stærk, at jeg kan have 6-8000 stående jeg ikke lige står og mangler :D

Men altså. Det er ikke MIG der har lavet en fejl, det er hende. Og det irriterer mig, at hun ikke får den rettet. Det synes jeg egenligt er fair nok - som sagt er det ikke en situation der sker hvert eller hvert andet år, det er første gang siden jeg flyttede hjemmefra for 20 år siden at min kredit på budgetkontoen ikke er fornyet til tiden (af banken!).



Jeg skriver altså ikke noget om, at du skulle have lavet en fejl. Jeg svarer bare på dit spørgsmål om, hvordan man er på “forkant”.

Din bankdame skal selvfølgelig overholde sin del af jeres aftale :)
1
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Dirtylittledevil » 28. jun 2019, 11:43

Når folk der bruger økologiske varer bliver meget pertentlige med at fortælle at hver enkelt ting er økologisk. "Ja så bagte jeg jo lige boller i går med noget virkelig lækkert økologisk rugmel og økologisk gær og en smule økologisk rørsukker".
16
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 288
Likede indlæg: 7851

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Nicolait » 28. jun 2019, 12:02

Dirtylittledevil skrev:Når folk der bruger økologiske varer bliver meget pertentlige med at fortælle at hver enkelt ting er økologisk. "Ja så bagte jeg jo lige boller i går med noget virkelig lækkert økologisk rugmel og økologisk gær og en smule økologisk rørsukker".


Næste gang, så spørg om vandet de brugte til dejen var økologisk? :-p
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Dirtylittledevil » 28. jun 2019, 12:28

Nicolait skrev:
Dirtylittledevil skrev:Når folk der bruger økologiske varer bliver meget pertentlige med at fortælle at hver enkelt ting er økologisk. "Ja så bagte jeg jo lige boller i går med noget virkelig lækkert økologisk rugmel og økologisk gær og en smule økologisk rørsukker".


Næste gang, så spørg om vandet de brugte til dejen var økologisk? :-p


Og om de penslede med buræg :-D
1
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 28. jun 2019, 12:57

Dirtylittledevil skrev:Når folk der bruger økologiske varer bliver meget pertentlige med at fortælle at hver enkelt ting er økologisk. "Ja så bagte jeg jo lige boller i går med noget virkelig lækkert økologisk rugmel og økologisk gær og en smule økologisk rørsukker".


Jeg er ret meget en økodame og synes også at det er så åndsvagt og tænker hver gang at det er så præsentiøst
2
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Daine » 28. jun 2019, 20:04

Jeg venter på en pakke som Bring skulle komme med i dag. Jeg kan også se på T&T at den er læsset på deres bil i morges, men den er ikke registreret som afleveret der hvor jeg skal hente den (eller noget andet sted). Så enten kører chaufføren stadig rundt med min pakke, eller også er der gået ged i registrering. Og deres kundeservice har selvfølgelig ikke åbent i weekenden ...

Gad vide om de (udleveringsstedet, en tankstation) vil tjekke/udlevere, hvis jeg ikke har fået en mail :gruble: Nogen der har prøvet noget lignende? Jeg har jo pakkenr - og en mail fra Bring med at der er en pakke på vej.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Buller » 28. jun 2019, 20:22

Nicolait skrev:
Dirtylittledevil skrev:Når folk der bruger økologiske varer bliver meget pertentlige med at fortælle at hver enkelt ting er økologisk. "Ja så bagte jeg jo lige boller i går med noget virkelig lækkert økologisk rugmel og økologisk gær og en smule økologisk rørsukker".


Næste gang, så spørg om vandet de brugte til dejen var økologisk? :-p


Det kan det jo desværre ikke være pga alle dem som synes det er fjong at forurene vores drikkevand med sprøjtegifte.

Men ellers er vi enige nok. Det er bare en dum ting at bringe op. Rent drikkevand er jo rigtig meget af pointen ved at købe Øko.
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Ficus » 28. jun 2019, 20:23

Daine skrev:Jeg venter på en pakke som Bring skulle komme med i dag. Jeg kan også se på T&T at den er læsset på deres bil i morges, men den er ikke registreret som afleveret der hvor jeg skal hente den (eller noget andet sted). Så enten kører chaufføren stadig rundt med min pakke, eller også er der gået ged i registrering. Og deres kundeservice har selvfølgelig ikke åbent i weekenden ...

Gad vide om de (udleveringsstedet, en tankstation) vil tjekke/udlevere, hvis jeg ikke har fået en mail :gruble: Nogen der har prøvet noget lignende? Jeg har jo pakkenr - og en mail fra Bring med at der er en pakke på vej.


Du kan godt prøve at gå derned, Bring har haft problemer med deres sporingssystem i noget tid, vil sige at det er 50/50 om pakken ligger der eller ej, når jeg snakker med vores kunder. Mit arbejde bruger Bring hver dag og det er såååå irriterende.
1
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Daine » 28. jun 2019, 20:46

Ficus skrev:
Daine skrev:Jeg venter på en pakke som Bring skulle komme med i dag. Jeg kan også se på T&T at den er læsset på deres bil i morges, men den er ikke registreret som afleveret der hvor jeg skal hente den (eller noget andet sted). Så enten kører chaufføren stadig rundt med min pakke, eller også er der gået ged i registrering. Og deres kundeservice har selvfølgelig ikke åbent i weekenden ...

Gad vide om de (udleveringsstedet, en tankstation) vil tjekke/udlevere, hvis jeg ikke har fået en mail :gruble: Nogen der har prøvet noget lignende? Jeg har jo pakkenr - og en mail fra Bring med at der er en pakke på vej.


Du kan godt prøve at gå derned, Bring har haft problemer med deres sporingssystem i noget tid, vil sige at det er 50/50 om pakken ligger der eller ej, når jeg snakker med vores kunder. Mit arbejde bruger Bring hver dag og det er såååå irriterende.

Så prøver jeg at gå forbi i morgen, om ikke andet kan jeg måske få at vide om pakken er der. Om de så kan/må udlevere må jeg jo tage som det kommer :)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Ficus » 28. jun 2019, 20:48

Daine skrev:Så prøver jeg at gå forbi i morgen, om ikke andet kan jeg måske få at vide om pakken er der. Om de så kan/må udlevere må jeg jo tage som det kommer :)


Hvis den er der, kan den i hvert fald godt scannes ud til dig, uanset om det bare er systemfejl eller om de skulle have glemt at scanne den ind i pakkeshoppen :)
1
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Daine » 28. jun 2019, 20:53

Ficus skrev:
Daine skrev:Så prøver jeg at gå forbi i morgen, om ikke andet kan jeg måske få at vide om pakken er der. Om de så kan/må udlevere må jeg jo tage som det kommer :)


Hvis den er der, kan den i hvert fald godt scannes ud til dig, uanset om det bare er systemfejl eller om de skulle have glemt at scanne den ind i pakkeshoppen :)

Fedt, godt at vide :gogo: :)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5867

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Velvet-Goldmine » 29. jun 2019, 00:11

Jetlag :rulle:
Jeg kom hjem i går aftes og fik sovet godt og en hel del timer indtil i morges inden arbejde. Jeg skal arbejde igen i morgen og lige nu er jeg på ingen måde træt da mit indre ur siger at klokken er ca. 20. Det bliver fabelagtigt at møde til hårdt fysisk arbejde i morgen tidlig! Livet som selvstændig er fantastisk ift. at arrangere ferie når man lyster, men kunderne bliver jo bare rykket rundt på begge sider af denne ferie så man seriøst rammer jorden løbende.
Well, jeg har da fri søndag :cool:
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Hunkat » 29. jun 2019, 03:28

At være vågen kl. 5 når jeg ikke har sovet mere end max 3 timer. Jeg skal ting i dag så jeg har ikke tid til at sove mere lidt senere :sur:
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12375

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Guilded_Lily » 29. jun 2019, 08:13

At sommerfesten på arbejde i går aldrig rigtigt kom i gang. Der var fri bar, og jeg fik godt med drinks, men det var én af de aftener, hvor alkohol bare ingen effekt havde whatsoever. Jeg plejer at være en af dem, der lukker og slukker efter flere timer på dansegulvet, men kl. 24 orkede jeg ikke høre mere på fulde folk, der ikke gad danse til andet end Crazy Daizy-musik (de to-tre stykker, der rent faktisk var på dansegulvet med sporadiske mellemrum). Og så har jeg alligevel hovedpine i dag. Hrmpf.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Daine » 29. jun 2019, 08:15

Der er nogen der nu på 3. døgn spiller høj techno/dum-dum-dum musik et sted i byen. Jeg gik en tur i går aftes men kunne ikke lokalisere hvor det er, andet end at det ikke var i mit nærområde. Hvis jeg kan blive irriterer over dum-dum-dum lyden - og jeg bor så mindst 1,5 km væk - så kan jeg ikke forstå at de nærmeste naboer kan holde det ud!
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.

Tilbage til "Generelt"