Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 12. apr 2018, 09:23

At det er umuligt at finde en ingeniør der vil udføre statiske beregninger for os. Det første firma jeg kontaktede udførte ikke for private (så skriv det da for helvede på jeres hjemmeside), det næste firma har slet ikke svaret tilbage på min mail.
0
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Pityt » 12. apr 2018, 11:04

En diskussion med en kollega.
Jeg har oprindeligt lavet noget arbejde for deres afdeling for at aflaste dem i en travl periode og det blev så på mystisk vis MIN opgave meget hurtigt. Fair nok...det er en opgave, som jeg godt kan lide og som jeg på sin vis også har tid til. Men de presser citronen mere og mere og "opfinder" nye procedurer og overruler mine aftaler med dem, der skal modtage det jeg laver.

Og så står h*n fandme hernede og er sur og whiner over, at de har så travlt at de næsten ikke kan få det til at hænge sammen og at mine procedurer omkring tingene er en medvirkende faktor til det. SHUT THE FUCK UP!

Det her er kun en del af mit job og jeg HAR faktisk andre opgaver, som også skal løses og som ikke bare kan rettes ind efter deres afdelings forgodtbefindende.

Så nu har jeg bedt om et møde med dem og deres chef :rulle:
5
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf sigge » 12. apr 2018, 13:41

NejJegErIkkeAsiat skrev:At det er umuligt at finde en ingeniør der vil udføre statiske beregninger for os. Det første firma jeg kontaktede udførte ikke for private (så skriv det da for helvede på jeres hjemmeside), det næste firma har slet ikke svaret tilbage på min mail.


Hvor meget skal I have beregnet?

Er det små ingeniørfirmaer, du har kontaktet? Jeg vil generelt gætte på, at der er større chance for, at et mindre firma tager småopgaver for private end et af de større. Jeg kunne godt pege dig i retning af et specifikt firma, men faktisk er jeg i tvivl om, vores afdelinger på Sjælland tager lige så mange af den type opgaver, som vi gør her i Jylland. Og ofte er det jo en fordel med et lokalt firma, hvis ingeniøren er nødt til at komme ud og se det i virkeligheden. Der er det ikke rentabelt, hvis I skal betale for alt for lang køretid.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 12. apr 2018, 14:07

sigge skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:At det er umuligt at finde en ingeniør der vil udføre statiske beregninger for os. Det første firma jeg kontaktede udførte ikke for private (så skriv det da for helvede på jeres hjemmeside), det næste firma har slet ikke svaret tilbage på min mail.


Hvor meget skal I have beregnet?

Er det små ingeniørfirmaer, du har kontaktet? Jeg vil generelt gætte på, at der er større chance for, at et mindre firma tager småopgaver for private end et af de større. Jeg kunne godt pege dig i retning af et specifikt firma, men faktisk er jeg i tvivl om, vores afdelinger på Sjælland tager lige så mange af den type opgaver, som vi gør her i Jylland. Og ofte er det jo en fordel med et lokalt firma, hvis ingeniøren er nødt til at komme ud og se det i virkeligheden. Der er det ikke rentabelt, hvis I skal betale for alt for lang køretid.


Det drejer sig om 2 loftbjælker som vi gerne vil have fjernet, men vi tror at de er bærende.
Jeg har kun kontaktet 2 lokale, godt nok større, firmaer. Men jeg synes alle firmaerne i området er større.
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Ficus » 12. apr 2018, 14:38

Jeg har simpelthen så svært ved at komme af med nogle sko, der skal sendes retur til webshop. Det er en relativ stor pakke og er ved at være godt træt af at slæbe den steder hen og har nu prøvet siden den 28. marts.

Først skrev jeg til deres kundeservice den 28. at den skulle retur og om de lige kunne bekræfte at det label der lå i var prepaid, for jeg havde aldrig set et magen til før.
To dage senere: “hvis der var et label i pakken, skal du bare aflevere.”
4 postbutikker senere, har jeg stadig pakke og er alle steder blevet bedt om at betale omkring 300 for at sende den.
Skriver samtidig til dem, vedhæfter billede af label og spørger om det er det rigtige, for posthusene vil have noget med en slags stregkode.
De er længe om at svare, så jeg smider den “for sjov” i et bur ved en postbutik der har burene stående frit. Det var i tirsdags.

I dag så kom postbuddet sgu tilbage med min pakke. For høvlede. Har i øvrigt stadig ikke hørt fra dem og gider ikke betale 300 for at sende en pakke, når de har gratis retur. Bliver åndssvag.
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf sigge » 12. apr 2018, 15:13

NejJegErIkkeAsiat skrev:
sigge skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:At det er umuligt at finde en ingeniør der vil udføre statiske beregninger for os. Det første firma jeg kontaktede udførte ikke for private (så skriv det da for helvede på jeres hjemmeside), det næste firma har slet ikke svaret tilbage på min mail.


Hvor meget skal I have beregnet?

Er det små ingeniørfirmaer, du har kontaktet? Jeg vil generelt gætte på, at der er større chance for, at et mindre firma tager småopgaver for private end et af de større. Jeg kunne godt pege dig i retning af et specifikt firma, men faktisk er jeg i tvivl om, vores afdelinger på Sjælland tager lige så mange af den type opgaver, som vi gør her i Jylland. Og ofte er det jo en fordel med et lokalt firma, hvis ingeniøren er nødt til at komme ud og se det i virkeligheden. Der er det ikke rentabelt, hvis I skal betale for alt for lang køretid.


Det drejer sig om 2 loftbjælker som vi gerne vil have fjernet, men vi tror at de er bærende.
Jeg har kun kontaktet 2 lokale, godt nok større, firmaer. Men jeg synes alle firmaerne i området er større.


Hm, ja så er det nok næsten nødvendigt at komme ud og besigtige det. Så er “mit” firma nok ikke aktuelt, for de holder til i Kbh. og Roskilde, så der løber noget kørsel på.
Hvis du har mulighed for det, så prøv at eingvril dem. Hos os kan den overordnede firmamail godt være ulæst et par dage i travle perioder. Med telefonen bliver altid taget. :)
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Skorstenen » 12. apr 2018, 17:57

At jeg har været så træt og ugidelig hele ugen.
0
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Allmost_Famous » 12. apr 2018, 19:09

At jeg er syg. Jeg tog på arbejde i dag alligevel, og det var godt nok dumt. Det dunker helt åndssvagt i mit hoved, jeg opfatter ikke helt hvad folk siger til mig, og jeg prøver ihærdigt at forlige mig med tanken om, at jeg nok er nødt til at sygemelde mig i morgen. Det irriterer mig markant mere end det burde.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Straniera
Indlæg: 901
Tilmeldt: 6. aug 2016, 21:46
Kort karma: 64
Likede indlæg: 2660

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Straniera » 12. apr 2018, 19:41

Når folk i toget sætter deres gigantiske tasker på sædet og ikke flytter dem, når det vælter ind med nye passagerer.
2
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Guilded_Lily » 12. apr 2018, 21:03

Efter en periode med præ-eksamensstress på jobbet syntes jeg lige, jeg kom godt med fra tirsdag og har haft en rimelig rolig fornemmelse i kroppen. I dag har jeg været til konference hele dagen og nu - som i sengetid - kommer jeg i tanker om, jeg sgu da har glemt at analysere den tekst, mine elever har har arbejdet med i dag. Så jeg er alligevel ikke klar til i morgen. For helvede.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Juki » 13. apr 2018, 00:57

Alkaia skrev:
Juki skrev:At det er ved at være tid til jævnligt at skulle barbere ben igen :træt:

Jaja, jeg kan bare lade være, men jeg gider ikke ligne en yeti eller skulle gå med lange bukser det næste halve år. Det er rart nok når det er gjort, det er virkelig bare en irriterende ting at bruge tid på når man har brug for at det er en større proces for at undgå irriteret hud af det.

Lige så irriterende som at skifte sengetøj..


Jeg er blevet fan af at få vokset ben (og armhuler). Det koster lidt, men så slipper man for at barbere. Jeg elsker det. :)

Det er ikke lige mig, ellers tak for tippet :D
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Dirtylittledevil » 13. apr 2018, 08:36

Når man køber en trekantkage fra Bilka, og så sidder alt det snaskede glasur fast på indersiden af plasticemballagen. Man kan godt prøve at skrabe det af og smøre det tilbage på kagen, men det bliver jo aldrig helt det samme og det ved man godt!!
5
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 13. apr 2018, 10:13

Dirtylittledevil skrev:Når man køber en trekantkage fra Bilka, og så sidder alt det snaskede glasur fast på indersiden af plasticemballagen. Man kan godt prøve at skrabe det af og smøre det tilbage på kagen, men det bliver jo aldrig helt det samme og det ved man godt!!


Det bli'r aldrig det samme!!

Sidst vi var utilfredse med kagerne i Bilka skrev min kone en klage...deres svar var så vidt jeg husker, at vi kunne komme forbi og bytte dem. Så vigtigt var det dog heller ikke...og så skal man måske lade være med at ha' for høje forventninger til kager købt i Bilka :D
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Hunkat » 13. apr 2018, 10:48

En kollega som har lidt for mange chef-fornemmelser for min smag. Jeg synes efterhånden ikke der går en uge hvor jeg ikke bemærker at vedkommende enten 1) fremhæver sig selv på vores andres bekostning eller 2) sådan lidt casual begynder at disponere over andres tid.

Vedkommende har overtaget en opgave fra min portefølje fordi jeg simpelthen ikke havde tid til at prioritere det og min leder valgte så at det var den opgave der skulle væk. Kollega opdager at h*n ikke kan komme til førstkommende møde om ny opgave og skriver en meeeeget lang mail til gud og hvermand om hvorfor ikke og om det kan rykkes, både tidsmæssigt og fysisk (ja for de 12 andre skulle jo heller ikke noget vigtigt den dag?). Selv med disse ændring er vedkommende ikke sikker på at de kan deltage for de skal jo noget MEGET vigtigt andet den dag. Men Hunkat kommer måske i stedet (skriver kollega ud på mail til alle andre uden at vende den med mig).
Og hvis jeg ikke skal afsted, så har jeg vel meldt mig til at hjælpe med det andet MEGET vigtige projekt?

Øh nej? Jeg har netop ikke tid, det var hele pointen. Jeg kan love dig for at jeg slet ikke skal udkommanderes til hverken det ene eller andet projekt af andre end min personaleleder.
3
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Straniera
Indlæg: 901
Tilmeldt: 6. aug 2016, 21:46
Kort karma: 64
Likede indlæg: 2660

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Straniera » 13. apr 2018, 10:59

En kollega, der i den grad trænger til at se en øre-næse-hals-læge. Hans næse piber og siger ubehagelige lyde, meget højt endda! Selv om jeg sidder flere meter fra ham, så kan jeg følge med i hver eneste ind-og udånding. Eeeeej, hvor det kribler i mig hver eneste gang. Mit nervesystem er i en kritisk tilstand :s
2

Tilbage til "Generelt"