Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25739

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Delfin » 8. jan 2019, 15:33

Kattefjæs skrev:
Fyrst Eberhard skrev:
differentdaydifferentperson skrev:
Fyrst Eberhard skrev:For at det hele ikke kun skal være raseri og intet konstruktivt, kommer her et lille tip til de osteskærerudfordrede:

Skær osten diagonalt (altså fra hjørne til hjørne).
Så burde det ikke kunne gå galt.

Ellers er alt håb i hvert fald ude.



Hvis man gør sådan, undgår man så den der "bue"/bro i osten? :)

Det burde være nemmere at undgå på den måde, især til sidst i skæringen, da man kun har det spidse hjørne i stedet for hele siden af osten, hvor man ofte har tendens til bare at hive opad for at undgå ostefingre, og så har man allerede taget første skridt mod en skateboard-ost

Men det kræver jo også at man grundlæggende laver om på sin skærestil, og for Guds skyld holder op med at presse osteskæreren ned i osten, like there was no tomorrow, men i stedet bare lade selv samme skærer gøre arbejdet.


Fra hjørne til hjørne, OG vælg et nyt hjørne at starte ved for hver gang du skærer en skive - sådan opnår du god ostekarma :)


Det skal prøves. Når det begynder at gå galt, plejer jeg at vende osten med siden til og skære et par strimler af, til den er plan igen, men jeg gad da godt helt undgå det. På den anden side en strimlerne en lovlig anledning til at spise ost uden brød :D Ost er en videnskab
4
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf kidkomb » 9. jan 2019, 03:00

At jeg ikke kan sove :trist:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Muddi
Indlæg: 3438
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2513

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Muddi » 9. jan 2019, 09:43

At jeg ikke bare kan slappe af, på min fridag, selvom det er det jeg trænger til. Er rastløs
0
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14591

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Pjeps » 9. jan 2019, 22:53

At folk sidder og renser tænder med tandstik ved bordet. Det er ok hvis man lige på et split sekund diskret fjerner noget der sidder og irriterer. Men jeg oplever oftere og oftere at bla. Nogle af mine kollegaer foretager en større tandrensning mens vi andre spiser færdig, gerne med højlydte svirp for hver tand :badr:

Gå for helvede id på lokummet eller i hvertfald for dig selv!
5
:ninja:
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16954
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21074

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Misantropen » 10. jan 2019, 02:53

Kameralinsen på min mobil er blevet ridset så nu er det nærmest umuligt for den at stille ordentligt skarpt og fokusere.

:whine: :whine: :whine:
0
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Dirtylittledevil » 10. jan 2019, 12:19

Jeg synes det her lyder utroligt irriterende:

"I Leading Humans læser vi om TEAL, hører om holacracy, tager på besøg i en af fremtidens DDO-organisationer (Next Jump), uddanner os i vertikal udvikling og den fænomenologiske metode"

og

"Vi har to sætninger i Leading Humans, der konstant flyver gennem luften. Den ene er good enough for now; safe enough to try. Den anden er, at vi bygger flyvemaskinen, mens vi flyver. Begge handler om rapid prototyping. Hvis vi kan se, at det potentielt virker og at der ikke er kritisk risiko forbundet med realisering, så sætter vi i gang."

Måske er det bare fordi jeg ikke forstår mig på den slags smart sprog.

(Fra https://finans.dk/debat/ECE11111558/her ... ganisation )
6
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 10. jan 2019, 13:43

Pjeps skrev:At folk sidder og renser tænder med tandstik ved bordet. Det er ok hvis man lige på et split sekund diskret fjerner noget der sidder og irriterer. Men jeg oplever oftere og oftere at bla. Nogle af mine kollegaer foretager en større tandrensning mens vi andre spiser færdig, gerne med højlydte svirp for hver tand :badr:

Gå for helvede id på lokummet eller i hvertfald for dig selv!


Sjovt, jeg troede bare det var mig der var sart. Men på min tidligere arbejdsplads var det mere reglen end undtagelsen at alle sad og rensede tænder til den helt store guldmedalje efter frokost. Jeg synes det er klamt :puke:
0
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 10. jan 2019, 14:01

At selv på dage hvor der rent faktisk er noget at lave på jobbet, der keder jeg mig. Der er absolut ingen udfordringer i det og ingen forventninger.
Jeg har brug for et job hvor der både forventes noget og hvor jeg bliver udfordret. Dage hvor jeg har mange bolde i luften og hvor jeg har været i kontakt med mange mennesker, er de dage hvor jeg føler mig mest tilfreds.
Håber på en opringning inden weekenden vedr. en ansøgning jeg sendte tirsdag. Men ellers er der også et andet spændende opslag der skal søges i weekenden.
0
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Persnikedy » 10. jan 2019, 14:13

At HBO bliver ved med at sige at jeg skal installere flash, den er der - og for at det ikke skal være løgn har jeg lige kørt opdatering mm af det for at sikre mig... rend mig
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12726
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 915
Likede indlæg: 12457

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Guilded_Lily » 10. jan 2019, 15:41

NejJegErIkkeAsiat skrev:At selv på dage hvor der rent faktisk er noget at lave på jobbet, der keder jeg mig. Der er absolut ingen udfordringer i det og ingen forventninger.
Jeg har brug for et job hvor der både forventes noget og hvor jeg bliver udfordret. Dage hvor jeg har mange bolde i luften og hvor jeg har været i kontakt med mange mennesker, er de dage hvor jeg føler mig mest tilfreds.
Håber på en opringning inden weekenden vedr. en ansøgning jeg sendte tirsdag. Men ellers er der også et andet spændende opslag der skal søges i weekenden.


Du skulle blive lærer - det har det hele :-D
4
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14591

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Pjeps » 10. jan 2019, 15:46

NejJegErIkkeAsiat skrev:
Pjeps skrev:At folk sidder og renser tænder med tandstik ved bordet. Det er ok hvis man lige på et split sekund diskret fjerner noget der sidder og irriterer. Men jeg oplever oftere og oftere at bla. Nogle af mine kollegaer foretager en større tandrensning mens vi andre spiser færdig, gerne med højlydte svirp for hver tand :badr:

Gå for helvede id på lokummet eller i hvertfald for dig selv!


Sjovt, jeg troede bare det var mig der var sart. Men på min tidligere arbejdsplads var det mere reglen end undtagelsen at alle sad og rensede tænder til den helt store guldmedalje efter frokost. Jeg synes det er klamt :puke:


Det er nemlig temlig ulækkert. En af dem spurgte mig oven i købet om jeg også ville have en tandstik! Hvortil jeg svarede, nej tak, jeg foretager min tandhygiejne på badeværelset! Den fes ikke ind :tie:
0
:ninja:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf dgd2007 » 11. jan 2019, 10:17

Dirtylittledevil skrev:[...]
Måske er det bare fordi jeg ikke forstår mig på den slags smart sprog.
[...]

:lol:
0
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 255
Likede indlæg: 5868

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Velvet-Goldmine » 11. jan 2019, 11:10

Dirtylittledevil skrev:Jeg synes det her lyder utroligt irriterende:

"I Leading Humans læser vi om TEAL, hører om holacracy, tager på besøg i en af fremtidens DDO-organisationer (Next Jump), uddanner os i vertikal udvikling og den fænomenologiske metode"

og

"Vi har to sætninger i Leading Humans, der konstant flyver gennem luften. Den ene er good enough for now; safe enough to try. Den anden er, at vi bygger flyvemaskinen, mens vi flyver. Begge handler om rapid prototyping. Hvis vi kan se, at det potentielt virker og at der ikke er kritisk risiko forbundet med realisering, så sætter vi i gang."

Måske er det bare fordi jeg ikke forstår mig på den slags smart sprog.

(Fra https://finans.dk/debat/ECE11111558/her ... ganisation )


Det der sprog skal bare dø! Det er ikke smart eller endog specielt sigende om indholdet. Det er prætentiøst, studentikost og umanerligt trættende at læse og høre på.
7
Brugeravatar
Yossarian
Indlæg: 481
Tilmeldt: 25. nov 2015, 16:21
Kort karma: 23
Likede indlæg: 922

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Yossarian » 11. jan 2019, 16:38

En toiletbørste, der står i holderen og sopper i gammelt toiletvand, hvori der flyder små lortestumper rundt.
1
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55896
Kontakt:

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Ado » 11. jan 2019, 17:43

Yossarian skrev:En toiletbørste, der står i holderen og sopper i gammelt toiletvand, hvori der flyder små lortestumper rundt.



Billede
6
Donna Martin Graduates!

Tilbage til "Generelt"