Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Galoldriel
Indlæg: 1267
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:52
Kort karma: 242
Likede indlæg: 4125

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Galoldriel » 16. apr 2024, 13:36

Raenil skrev:
Galoldriel skrev:Jeg læste en kommentar fra en mand, som mente, at politiet ikke skulle give bøder alene ud fra overskridelse af hastighedsgrænsen men ud fra en vurdering af personens køreegenskaber, hvor lang tid, vedkommende havde haft kørekort, om der var andre biler på strækningen, etc.

Det forekommer mig fuldstændig usandsynligt at han bare vil tage en tilfældig politimands mening for gode varer. Hans historik for at acceptere autoriteter er vel i forvejen ikke stor.


Ja, det er jo dét. Og fuldstændig umuligt at praktisere, i øvrigt. Det er jo helt gak.
0
“I’m a man who discovered the wheel and built the Eiffel Tower out of metal and brawn. That’s what kind of man I am. You’re just a woman with a small brain. With a brain a third the size of us. It’s science.”

- Ron Burgundy
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10223
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1215
Likede indlæg: 18364

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf .Magic. » 16. apr 2024, 18:33

.Magic. skrev:At det er så svært at få fat i en dyrlæge hernede. Min omplaceringskanin har forstoppelse og jeg har givet smertestillende og fibreplex, men vil faktisk gerne have ham til doktoren. Det er jo så lidt svært når ingen af dem tager telefonen :sur:

Det er et tilbagevendende problem hernede at folk har svært ved at få fat i en dyrlæge :rulle:

Han blev sendt videre til regnbuebroen :(
For stor lever sammen med forstoppelse gjorde at jeg tog beslutningen. 2 uger nåede han at bo her :(
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16416
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1416
Likede indlæg: 30550

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf TinaW » 17. apr 2024, 07:47

At det ser ud til kommunen hælder mest mod at sløjfe "vores" vej nede langs vandet, der blev beskadiget i stormfloden.
En reetablering vil koste i omegnen af 10 mio. kr., mens en omlægning til grusvej/cykelsti vil koste 2 mio. kr.
Det skal besluttes på kommunalbestyrelsesmøde i aften og jeg har hørt der skulle være et lille flertal for reetablering, men det kan gå begge veje.
0
Brugeravatar
Galoldriel
Indlæg: 1267
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:52
Kort karma: 242
Likede indlæg: 4125

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Galoldriel » 17. apr 2024, 09:36

Butikker, der ikke skriver kilopris på deres sortiment.
7
“I’m a man who discovered the wheel and built the Eiffel Tower out of metal and brawn. That’s what kind of man I am. You’re just a woman with a small brain. With a brain a third the size of us. It’s science.”

- Ron Burgundy
Brugeravatar
Galoldriel
Indlæg: 1267
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:52
Kort karma: 242
Likede indlæg: 4125

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Galoldriel » 18. apr 2024, 06:39

Det føles, som om jeg bruger ret meget tid på at rende rundt og lede efter ting. Min hukommelse er svækket, og jeg glemmer, hvor jeg lægger dem. Det nytter ikke altid at have et fast sted, hvor jeg lægger tingene, for jeg glemmer tit at lægge dem dér.

Det er træls, og jeg føler, jeg spilder min tid.
0
“I’m a man who discovered the wheel and built the Eiffel Tower out of metal and brawn. That’s what kind of man I am. You’re just a woman with a small brain. With a brain a third the size of us. It’s science.”

- Ron Burgundy
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16286
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32535

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf icelady » 18. apr 2024, 16:26

Tv2 news/deres journalister.

De er live da ydermurene på Børsen kollapser. Så hiver journalisten da bare op i afspærringsbåndet og går under, og siger til kameramanden at han skal følge med.

Der går heldigvis ikke mere end et minuts tid, inden de bliver verfet ud bagved båndet. Men det irreterrer mig, at de skider på det og bare vader ind.





Samme når der er oversvømmelser/slemt vejr: jamen de skal da så langt ud til kajkanten som de kan komme.
8
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11396
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1802
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23645

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Mani » 19. apr 2024, 18:20

Jeg kan kraftedme ikke finde ud af at skrue de indsatser med låge fast som jeg selv har skruet af en Kallax reol. De skulle vendes en omgang - hvor fucking svært kan det være :cuss:
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Aesel82
Indlæg: 2669
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:17
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4316

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Aesel82 » 19. apr 2024, 19:26

icelady skrev:Tv2 news/deres journalister.

De er live da ydermurene på Børsen kollapser. Så hiver journalisten da bare op i afspærringsbåndet og går under, og siger til kameramanden at han skal følge med.

Der går heldigvis ikke mere end et minuts tid, inden de bliver verfet ud bagved båndet. Men det irreterrer mig, at de skider på det og bare vader ind.





Samme når der er oversvømmelser/slemt vejr: jamen de skal da så langt ud til kajkanten som de kan komme.


Det “sjove” var, at der stod en politimand ret tæt på - måske for at holde øje med, at de netop blev på den rigtige side af afspærringen. Men da han løb, så så journalisten lige sit snit til at rende under…
3
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19704
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2453
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46486

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf LadyFox » 19. apr 2024, 20:40

At jeg skal på arbejde i morgen. Ikke fordi det er min weekend - men fordi jeg for et par uger siden selv bød ind på trods af at ingen havde efterspurgt det....
Hvorfor gør jeg sådan noget?!
1
...
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15720
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1645
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21129

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf 2SHY » 19. apr 2024, 21:04

At de bh’er jeg har fået leveret i dag er virkelig trælse at have på, så de må retur :( Jeg havde ellers bevist gået efter noget som andre havde anbefalet men nej. Jagten på den “perfekte” bh fortsætter :(
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7673
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 766
Likede indlæg: 21495

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Nesnay » 20. apr 2024, 05:31

Jeg skal have nyt pas. Jeg har derfor fået taget pasfotos. Det viser sig nu, at man ikke længere skal medbringe selv, i hvert fald fald ikke i Aarhus, det er obligatorisk at tilvælge (og betale for) at få taget billedet hos borgerservice. Øv, spild af penge, men o.k., det kunne jeg have undersøgt. Nu forsøger jeg så at bestille en tid, men jeg kan kun få vist 10 mulige datoer og intet længere fremme i tid end d. 3 maj. Det system er da virkelig ikke særlig brugervenligt for typer, der gerne vil planlægge i god tid.
4
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9613
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 995
Likede indlæg: 26893

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Santa » 20. apr 2024, 05:43

Nesnay skrev:Jeg skal have nyt pas. Jeg har derfor fået taget pasfotos. Det viser sig nu, at man ikke længere skal medbringe selv, i hvert fald fald ikke i Aarhus, det er obligatorisk at tilvælge (og betale for) at få taget billedet hos borgerservice. Øv, spild af penge, men o.k., det kunne jeg have undersøgt. Nu forsøger jeg så at bestille en tid, men jeg kan kun få vist 10 mulige datoer og intet længere fremme i tid end d. 3 maj. Det system er da virkelig ikke særlig brugervenligt for typer, der gerne vil planlægge i god tid.

100 kr på at den fotograf der tog dine billeder godt vidste det. Det kunne de godt have sagt.
5
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7673
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 766
Likede indlæg: 21495

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Nesnay » 20. apr 2024, 06:28

Santa skrev:
Nesnay skrev:Jeg skal have nyt pas. Jeg har derfor fået taget pasfotos. Det viser sig nu, at man ikke længere skal medbringe selv, i hvert fald fald ikke i Aarhus, det er obligatorisk at tilvælge (og betale for) at få taget billedet hos borgerservice. Øv, spild af penge, men o.k., det kunne jeg have undersøgt. Nu forsøger jeg så at bestille en tid, men jeg kan kun få vist 10 mulige datoer og intet længere fremme i tid end d. 3 maj. Det system er da virkelig ikke særlig brugervenligt for typer, der gerne vil planlægge i god tid.

100 kr på at den fotograf der tog dine billeder godt vidste det. Det kunne de godt have sagt.
De reklamererer specifikt for pasfotos og understreger, at de tager dem efter alle retningslinjer, så de bliver godkendt. Så jeg synes, det er lidt shady, hvis de godt ved, at billederne reelt er ubrugelige til formålet. Men hey, lesson learned.
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14790
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 689
Likede indlæg: 19219

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Flora » 20. apr 2024, 06:41

Nesnay skrev:
Santa skrev:
Nesnay skrev:Jeg skal have nyt pas. Jeg har derfor fået taget pasfotos. Det viser sig nu, at man ikke længere skal medbringe selv, i hvert fald fald ikke i Aarhus, det er obligatorisk at tilvælge (og betale for) at få taget billedet hos borgerservice. Øv, spild af penge, men o.k., det kunne jeg have undersøgt. Nu forsøger jeg så at bestille en tid, men jeg kan kun få vist 10 mulige datoer og intet længere fremme i tid end d. 3 maj. Det system er da virkelig ikke særlig brugervenligt for typer, der gerne vil planlægge i god tid.

100 kr på at den fotograf der tog dine billeder godt vidste det. Det kunne de godt have sagt.
De reklamererer specifikt for pasfotos og understreger, at de tager dem efter alle retningslinjer, så de bliver godkendt. Så jeg synes, det er lidt shady, hvis de godt ved, at billederne reelt er ubrugelige til formålet. Men hey, lesson learned.


Jeg fik lavet pas i Lyngby for 1,5 år siden, og der kunne man vælge, om man ville have taget billede på borgerservice eller selv have et med. Enig i at det er shady, hvis fotografen har vidst, at man ikke kunne have billede med selv i Århus, men det er ikke givet, at h*n vidste det, eftersom det ikke er sådan alle steder.

Det er selvfølgelig irriterende at bruge unødige penge uanset.
1
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7673
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 766
Likede indlæg: 21495

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Nesnay » 20. apr 2024, 06:57

Flora skrev:
Nesnay skrev:
Santa skrev:
Nesnay skrev:Jeg skal have nyt pas. Jeg har derfor fået taget pasfotos. Det viser sig nu, at man ikke længere skal medbringe selv, i hvert fald fald ikke i Aarhus, det er obligatorisk at tilvælge (og betale for) at få taget billedet hos borgerservice. Øv, spild af penge, men o.k., det kunne jeg have undersøgt. Nu forsøger jeg så at bestille en tid, men jeg kan kun få vist 10 mulige datoer og intet længere fremme i tid end d. 3 maj. Det system er da virkelig ikke særlig brugervenligt for typer, der gerne vil planlægge i god tid.

100 kr på at den fotograf der tog dine billeder godt vidste det. Det kunne de godt have sagt.
De reklamererer specifikt for pasfotos og understreger, at de tager dem efter alle retningslinjer, så de bliver godkendt. Så jeg synes, det er lidt shady, hvis de godt ved, at billederne reelt er ubrugelige til formålet. Men hey, lesson learned.


Jeg fik lavet pas i Lyngby for 1,5 år siden, og der kunne man vælge, om man ville have taget billede på borgerservice eller selv have et med. Enig i at det er shady, hvis fotografen har vidst, at man ikke kunne have billede med selv i Århus, men det er ikke givet, at h*n vidste det, eftersom det ikke er sådan alle steder.

Det er selvfølgelig irriterende at bruge unødige penge uanset.
Ja, hvis det ikke er en generel ting, at man ikke længere selv skal/må medbringe billleder, er det Aarhus Kommune, der er irriterende, og ikke fotografen :D
2

Tilbage til "Generelt"