Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18526

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf PaleSeptember » 30. dec 2020, 23:41

LadyFox skrev:
PaleSeptember skrev:Min mand irriterer mig lige nu. Jeg trænger til alenetid, men i stedet sidder han trofast i den anden sofa og glor i sin mobiltelefon i stedet for at gå i seng. Jeg tør vædde med, at han bliver siddende her lige så længe, som jeg gør, om jeg så bliver siddende her 3 timer endnu :sur:

Kan du ikke bare selv gå ind i sengen?

Nej...
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Guilded_Lily » 31. dec 2020, 09:00

Jeg glemte at købe hundemad i går :cuss:
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Kattefjæs » 31. dec 2020, 10:01

Min arbejdsplads. Er virkelig glad for at jeg snart skrider!

Fik at vide at det plejer at være sådan at vi må gå omkring kl. 15 nytårsaften (normalt 17) fordi der er meget stille, der er andre på vagt indtil kl. 18 og der er security hele natten. Min assistent spurgte om vi godt måtte i år også og jeg kunne ikke umiddelbart se problemet, i og med at det er sådan det tilsyneladende altid har været. Og vi er jo altså godt dækket ind. Jeg plejer i øvrigt at have arbejdstelefonen åben til kl. 18 hvis nu der skulle være noget. Den kan de jo bare ringe på - der er nærmest ikke noget som ikke kan klares telefonisk.

Det er så faldet en kollega for brystet. Én som ikke arbejder i dag og derfor ikke skal en time med offentlig transport hjem i aften, på en af de mest trælse aftener overhovedet at være ude omkring. Så han ringer selvfølgelig til senior management og sladrer, og hvad ligger der så i indbakken her til morgen - en email fra vores leder, SOM ER PÅ FERIE, hvori der står at vi skal blive til kl. 17.

Det er barnligt og småligt fordi det absolut ingen konsekvenser har for ham at vi eventuelt går en smule tidligere end normalt, men det betyder meget for os at kunne tage hjem mens det stadig er lyst udenfor. Vi har vel en 30-40 overarbejdstimer at dykke ned i, så det er bestemt heller ikke fordi der ville være tale om pjæk. Udover det er vores leder on call i sin ferie udelukkende hvis der skulle være en nødsituation - dvs. brand eller død - sgu da ikke for at tjekke folks arbejdstid.

Kollegaen er i det hele taget perfid, en rightfighter, elsker at påpege fejl og mangler hos andre (selv når de ikke er der), har lidt af et Jesus-kompleks og taler ofte ekstremt nedladende om personalegrupper (han elsker at beskylde folk for at være inkompetente).

Så vidt jeg har observeret er hans eneste reelle kompetence at han har arbejdet her i 30 år, hvilket også er lige præcis dét trumfkort han smider efter folk hvis de er uenige med ham eller har bedre argumenter end ham. Han er ældre og har mere erfaring bag sig, ergo har han ret, og han bliver ekstremt fornærmet hvis det ikke bliver respekteret. I virkeligheden har han ikke rykket sig i de 30 år og nægter at følge med organisatoriske ændringer, hvilket gør at han ofte er en klods om benet fordi han ikke forstår arbejdsgangene længere.

Han er så sindssygt irriterende og ubehagelig - man ved ikke hvor man har ham og man går altid og frygter hvornår han næste gang kaster sig over én eller stikker én i ryggen. Jeg har i noget tid gået og overvejet om han mon er sociopat. Han har lavet adskillige bagholdsangreb i den korte tid jeg har været her, og jeg kan ikke se hvad hans motivation er, andet end at udøve magt over andre.

Han er uden tvivl 90% af årsagen til at jeg simpelthen ikke magter være her længere!
11
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18526

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf PaleSeptember » 31. dec 2020, 14:13

Genboen holder åbenbart fest, og de er allerede godt i gang med at fyre fyrværkeri af ude på vejen. Det bliver en lang aften :rulle:
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Pussikat82
Indlæg: 1570
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:05
Kort karma: 611
Likede indlæg: 2922
Kontakt:

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Pussikat82 » 1. jan 2021, 15:31

At naboerne skal fyre fyrværkeri af konstant. Både i går eftermiddag og her nu ret så længe, hvilket strækker perioden med skrækslagne katte :trist: Det er virkelig heller ikke tegn på intelligens, at man tager hunden med i haven og råber "hold kæft!" af den, når den skrækslagen står og gør af det :sur: Er simpelthen så træt af, at der altid skal flytte White trash Ind i det hus, bare fordi den gamle ejer ikke kan få det solgt. Bliver de ved i morgen, ringer jeg efter politiet. De har åbenbart købt nok fyrværkeri til adskillige dage, og de er så pisse ligeglade med også deres egen hunds angst for larmen. Fuckheads! :evil:
1
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.
Nomnom
Indlæg: 840
Tilmeldt: 12. sep 2015, 23:03
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1379

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Nomnom » 2. jan 2021, 11:51

Jeg bestilte før efterårsferien en el-cykel hos en cykelhandler. Det er ny model de først skulle have hjem, så de advarede om at leveringstiden kunne være lang, da den kom fra Tyskland og lige skulle i produktion. De anslog ca. 5 uger, men ville ikke love noget og sagde skam også til mig at der kunne gå længere tid.

Den er stadig ikke kommet og de har bestemt ikke lovet mig den ville være her, men jeg er bare irriteret over det nu.
Især fordi cyleltransport er min måde at komme rundt på. Jeg har intet kørekort. Nu hvor alt er lukket ned igen, ville det bare være rart at kunne cykle til skov eller nærmeste bondegård med min søn jeg har hjemme pt. Det irriterer mig grænseløst.
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14701

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 2. jan 2021, 12:10

Mine stigbøjler er stadigvæk ikke gået over til Hermes efter at være blevet sendt d. 14 December. Min veninde som sendte med samme firma til mig, leverede de d. 27 Dec.

Og min pakke til min veninde er ikke blevet afleveret, på trods af at jeg sendte en pakke samme dag til en anden veninde, som blev leveret d. 23 Dec. Samme firma og de bor endda begge på Fyn.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Guilded_Lily » 2. jan 2021, 14:12

Det lykkedes mig ikke at komme op kl. 8.30, som var planen.
Jeg kom op kl. 10, satte mig lidt i sofaen for lige at blive opdateret og tænkte så, at jeg lige kunne spille et enkelt spil på telefonen.

Da jeg kiggede på uret næste gang, var klokken effing 14.30! Jeg sidder stadig i morgenkåbe og kan slet ikke nosse mig sammen til at komme i bad og gå i gang med at forberede mig til næste uges fjernundervisning. Fuck!
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Misantropen » 2. jan 2021, 14:54

At være på besøg et sted hvor man ikke kan låse toiletdøren.

Det føles som om døren lige så godt kunne stå åben.
15
Esme
Indlæg: 450
Tilmeldt: 29. sep 2020, 12:37
Kort karma: 30
Likede indlæg: 424

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Esme » 2. jan 2021, 16:25

Inspireret af ovenstående; at være på besøg et sted, hvor toilettet i stueetagen har et stort vindue ud mod gårdspladsen, uden persienner / folie eller lignende afskærmning :tie: Selvfølgelig lige ved toilettet.
6
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Daine » 3. jan 2021, 21:08

Jeg har lige opdaget, at jeg har tastet fejl i min e-mailadresse på den ordre jeg har sendt til Power. Kunne ikke forstå jeg ikke modtog en ordrebekræftelse :rulle: Jeg har skrevet til kundeservice, så nu håber jeg bare de kan nå at ændre det inden pakken bliver sendt. Og ellers satser jeg på, at der ikke er en der har den e-mailadresse (jeg ved faktisk ikke om vedkommende evt ville kunne omadressere en pakke), mit telefonnr er heldigvis oplyst korrekt.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Aviva
Indlæg: 1768
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:30
Kort karma: 49
Likede indlæg: 616

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Aviva » 4. jan 2021, 09:49

At GLS har kørt min pakke i pakkeshop istedetfor at aflevere den på trappen som de plejer.
0
GO ISRAEL

R.I.P Jina Mahsa Amini
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf FrøkenM » 4. jan 2021, 09:57

At de smerter jeg havde i går aftes/i nat stadig sidder i kroppen som en træthed, der bare ikke vil slippe. Det er bare typisk mandag i dag.
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Skorstenen » 4. jan 2021, 11:48

Luffegås skrev:Når folk tror man er idiot. Jeg er over 30 år gammel, jeg tror jeg har prøvet den situation før.
Hvad end det er sygdom, økonomi, eller andet.


Haha... Minder mig om engang jeg ringede til vores kreditforening for at høre om muligheden for at låne til en renovering.
I guder, han talte til mig som om jeg var en førstegangskøber på 18 år uden egne midler overhovedet..

Til sidste sagde jeg:

"Hør her Preben, skal vi to ikke lade som om jeg er en regnskabschef på 45 år der har boet i eget hus siden 1998? For så kan vi lissom bedre komme videre med samtalen".
11
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Æble » 4. jan 2021, 11:55

Misantropen skrev:At være på besøg et sted hvor man ikke kan låse toiletdøren.

Det føles som om døren lige så godt kunne stå åben.


Undskyld! Det er mig. Det er fordi den 3 årige indtil videre har smidt en nøgle væk og låst sig inde 2 gange. Så har fjernet nøglen. Det er ikke fordi jeg ikke under jer at tisse i fred!
2

Tilbage til "Generelt"