Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Miss_no_More » 17. dec 2017, 22:00

Juki skrev:Sætningen "så siger man tak" :cuss:

Jeg synes ikke jeg er nærig med at sige tak, hvis jeg har fået hjælp, en gave eller lignende, men jeg vil gerne selv have lov til at bestemme hvem der fortjener et tak og hvornår, uden indblanding fra andre.

Det er så mega belastende at blive sat i den akavede situation. Fx har jeg et familiemedlem der går meget op i at man siger "tak". Det kan være hvis vi sidder nogle stykker og snakker om et eller andet til en familiekomsammen, og en så lige vil undersøge et eller andet for mig. Fx om jeg kan få et lift til stationen. Vi aftaler måske så at snakke sammen senere når han/hun har snakket med sin partner om det kan passe med tidspunktet for hvornår de alligevel skal hjem.

Så kan sætningen komme "så siger man tak/husk at sige tak". Det er jo ikke fordi jeg ikke vil sige tak for det, men i mit hovedet er det bare først når der i den situation kommer en afklaring at det er passende at takke, hvad end udfaldet så bliver.

Det irriterer mig at blive sat i forlegenhed på den måde fordi det får mig til at virke utaknemmelig. Jeg synes jo heller ikke rigtig jeg kan tillade mig at sige "ja, jeg skal nok sige tak senere" eller noget tilsvarende.


Belastende type! :tie:
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Juki » 18. dec 2017, 05:57

Miss_no_More skrev:
Juki skrev:Sætningen "så siger man tak" :cuss:

Jeg synes ikke jeg er nærig med at sige tak, hvis jeg har fået hjælp, en gave eller lignende, men jeg vil gerne selv have lov til at bestemme hvem der fortjener et tak og hvornår, uden indblanding fra andre.

Det er så mega belastende at blive sat i den akavede situation. Fx har jeg et familiemedlem der går meget op i at man siger "tak". Det kan være hvis vi sidder nogle stykker og snakker om et eller andet til en familiekomsammen, og en så lige vil undersøge et eller andet for mig. Fx om jeg kan få et lift til stationen. Vi aftaler måske så at snakke sammen senere når han/hun har snakket med sin partner om det kan passe med tidspunktet for hvornår de alligevel skal hjem.

Så kan sætningen komme "så siger man tak/husk at sige tak". Det er jo ikke fordi jeg ikke vil sige tak for det, men i mit hovedet er det bare først når der i den situation kommer en afklaring at det er passende at takke, hvad end udfaldet så bliver.

Det irriterer mig at blive sat i forlegenhed på den måde fordi det får mig til at virke utaknemmelig. Jeg synes jo heller ikke rigtig jeg kan tillade mig at sige "ja, jeg skal nok sige tak senere" eller noget tilsvarende.


Belastende type! :tie:

Jeg tror ikke det er i ond mening, eller det ved jeg det ikke er, men det er stadig en irriterende opførsel.
3
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17166
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3569
Likede indlæg: 41699

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf LaMariposa » 18. dec 2017, 07:57

Lisma skrev:Fyrværkeri. Det er gået helt amok i dag og lige nu lød der et kæmpe brag lige ude foran, så jeg fik et kæmpe chok. Møgspassersvine, der ikke kan finde ud af at overholde reglerne omkring det. :sur:


Da jeg boede på Nørrebro var det af og til lidt som at bo i en "krigszone" i november og december. Hold kæft, hvor det bragede...
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17166
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3569
Likede indlæg: 41699

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf LaMariposa » 18. dec 2017, 08:06

Har en connection på Facebook, som har føjet mig til, fordi han har mødt min svigermor på en rejse. Har aldrig mødt manden, og kommer nok heller aldrig til det, men tænkte, at det nok ikke kunne skade at have ham på Facebook.

Manden skriver private beskeder tæt på en gang om ugen. Som regel "hi, how are you", "blessings for you and your family" og den slags. Nu har han så lige sendt mig er cyberjulekort, som jeg skal sende videre til alle og tilbage til ham.

Jeg svarer så godt som aldrig, men irriterer mig af en eller anden grund alligevel. Og mens jeg skrev dette indlæg har han sendt mig endnu en besked.
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 18. dec 2017, 08:32

Vores hypokonder-sekretær. Hun kommer hostende ind gennem receptionen hertil morgen. Sådan en rigtig påtaget hør-mig-jeg-er-så-syg hoste.
Derefter kan hun næsten ikke snakke i 10 sekunder -indtil hun skal fortælle om hvad hun har læst på nettet om sin sygdom. Så er der ingen problemer med stemmen :rulle:
6
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Stitch » 18. dec 2017, 08:56

Min negative kollega.

Hun mødte ind kl.8 og har brokket sig nonstop over alting og ingenting siden.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 18. dec 2017, 09:03

Stitch skrev:Min negative kollega.

Hun mødte ind kl.8 og har brokket sig nonstop over alting og ingenting siden.


Den slags er så opslidende. Så hellere holde kæft indtil man er i bedre humør.
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13009
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21764

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Pandesteg » 18. dec 2017, 09:27

At sidde og aflyse patienter i vildskab fra morgenstunden af. Dét kommer jeg virkelig ikke til at savne i mit nye job.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Stitch » 18. dec 2017, 11:20

NejJegErIkkeAsiat skrev:
Stitch skrev:Min negative kollega.

Hun mødte ind kl.8 og har brokket sig nonstop over alting og ingenting siden.


Den slags er så opslidende. Så hellere holde kæft indtil man er i bedre humør.



Præcis. Og hun er bare sådan konstant. Jeg bliver bims. Det må da også være trættende for hende selv.
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 18. dec 2017, 13:37

Min chefs måde at kommunikere på. Ca. 4 ud af 5 gange hun åbner kæften, får hun sagt et eller andet der pisser mig af.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Juki » 19. dec 2017, 08:10

To ting:
Jeg har i forbindelse med en omgang influenza, og hvad der dertil hører, fået nogle små flænger på indersiden af læberne. Altså i munden, ikke inde i læberne... Og et par enkelte blister. Begge dele heler fint i takt med at jeg er ved at være rask. Bortset fra en blist! Den sidder lige ved spidsen af en hjørnetand og får derfor aldrig fred. Det er godt nok irriterende, for ikke nok med at den er øm og svier så bliver jeg mindet om det hele tiden fordi tanden gnaver :tie:

Og så har jeg en "speciel" læbepomade(sådan en dyr, øko en) Den gør virkelig hvad den skal. Jeg har ellers aldrig brudt mig om at bruge læbepomade, da jeg synes de bare har sat sig som en hinde, men den her gør virkelig hvad den skal. Desværre så er det som om at den suger alle løse hår til sig! Hvad end det er mit eget eller pels. Og er der noget jeg ikke kan have så er det løse hår!! :puke: Altså vi taler om spontane/fremprovokerede opkastninger hvis jeg fx ser et løst hår i nærheden imens jeg spiser.

Det er derfor et ret stort dilemma for mig. Tørre læber eller hyppige opkastninger :panik:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Buller » 19. dec 2017, 09:15

kan du evt. tørre læbepomaden af før du spiser og så komme den på igen bagefter?
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf kidkomb » 19. dec 2017, 10:28

Svenskere. Svenskere irriterer mig grænseløst.
Nu er dem som bød højest på mit hus pludselig sprunget fra.
Og de næste også.
Bud er åbenbart ikke bindende i Sverige.
Det skaber åbenbart sådan en dba kultur.
Det er nok derfor det ikke er sådan i Danmark.
Jeg hader Sverige.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Juki » 19. dec 2017, 23:54

Buller skrev:kan du evt. tørre læbepomaden af før du spiser og så komme den på igen bagefter?

Jeg er ikke helt sikker på hvad formålet med det skulle være?

Hvis det er henvendt til mig altså :)
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Muddi
Indlæg: 3438
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2513

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Muddi » 20. dec 2017, 07:51

Jeg syntes jeg havde set at “the Sound of Music” lå på en af mine streaming tjenester, engang, så gik i seng sa der manglede ca halvanden time, da jeg så den på Charley igår. For så kunne jeg jo bare se videre idag, hvorfra jeg var stoppet igår, tænkte jeg.

Men jeg kan ikke finde den nogen steder idag :( :rulle:
0

Tilbage til "Generelt"