Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12376

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Guilded_Lily » 22. jul 2018, 20:35

At samtlige pubs/B&Bs I England har besluttet, at dobbeltdyner er da shit!

I aften er det endnu mere træls, fordi vi har fået en halvandenmands seng med dobbeltdyne i et alt for lille og derfor meget varmt værelse. Manden er allerede gået kold, fylder over det halve af sengen, flår i dynen og snorker vildt og voldsomt! Jeg kan ikke åbne vinduet, fordi han hoster, og der lugter underligt derude. Det bliver fandme en lang nat!
4
Yetie
Indlæg: 1426
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:18
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5018

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Yetie » 22. jul 2018, 20:54

Guilded_Lily skrev:At samtlige pubs/B&Bs I England har besluttet, at dobbeltdyner er da shit!

I aften er det endnu mere træls, fordi vi har fået en halvandenmands seng med dobbeltdyne i et alt for lille og derfor meget varmt værelse. Manden er allerede gået kold, fylder over det halve af sengen, flår i dynen og snorker vildt og voldsomt! Jeg kan ikke åbne vinduet, fordi han hoster, og der lugter underligt derude. Det bliver fandme en lang nat!


I hear you! Fandeme akavet da jeg skulle dele dyne med min veninde sidste sommer...
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Juki » 23. jul 2018, 05:01

Hvorfor "al" min elektronik i form af mobil, bærbare computer og tv-boks pludselig er blevet sindssygt langsomt, og ofte bruger irriterende lang tid på at reagere. Det resulterer tit i at jeg dobbeltklikker på ting, fordi jeg ikke tror det er registreret, men lige pludselig reagerer det så lynhurtig og andet klik bliver registreret som om jeg har trykket et sted på næste side, selvom jeg har trykket sekunder før siden er skiftet :cuss:

Kan det skyldes varmen ligesom det kan blive påvirket af kulde?

Det er den eneste logiske forklaring jeg kan finde. Og hvad kan man gøre ved det for at undgå at det tager skade? Andet end ikke at udsætte det for direkte sollys når det er mere end 25 grader.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf dgd2007 » 23. jul 2018, 10:06

Juki skrev:Hvorfor "al" min elektronik i form af mobil, bærbare computer og tv-boks pludselig er blevet sindssygt langsomt, og ofte bruger irriterende lang tid på at reagere. Det resulterer tit i at jeg dobbeltklikker på ting, fordi jeg ikke tror det er registreret, men lige pludselig reagerer det så lynhurtig og andet klik bliver registreret som om jeg har trykket et sted på næste side, selvom jeg har trykket sekunder før siden er skiftet :cuss:

Kan det skyldes varmen ligesom det kan blive påvirket af kulde?

Det er den eneste logiske forklaring jeg kan finde. Og hvad kan man gøre ved det for at undgå at det tager skade? Andet end ikke at udsætte det for direkte sollys når det er mere end 25 grader.

Måske routeren der trænger til at genstartes?
Det sker i hvert fald jævnligt for mig. :)
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14699

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 23. jul 2018, 10:55

Min parts ejer.

Kræet stod 5 uger med forholdsvis slem sur stråle, før hun tog sig sammen og købte noget til at behandle. Han har kun LIGE fået smed (og det er ikke rigtig job well done) - nu hvor strålen er faldet af flere steder og faktisk går i stykker når man får rørt ved den.

Derudover er han er en yderst sporty type og faktisk til den tynde side. Jeg har overfodret med hø (så det altid er tilgængeligt) og sat ham en smule op i foder i takt med at jeg har fået ham i form og træningen er blevet hårdere. Det resulterede i at han faktisk var blevet rigtig flot at se på - der var muskler på overlinjen og han var ikke kantet i krydset mere.
Så løb han tør for krybbefoder .. I stedet for at købe mere, skrev ejer en tekst til mig om at han kun skulle have en håndfuld, fordi ellers bliver han "fræk" når man rider. Hesten har ALDRIG gjort noget som helst der kunne betragtes som fræk i den tid jeg har redet ham. Tværtimod, så er han nok den mest velredne hest jeg nogensinde har arbejdet med. Nu får han så bare ikke krybbefoder og det kan allerede ses på ham. Han har tabt sig og er blevet en smule kantet igen. Ribbenene kan også ses på afstand..
En varmblodshest til den tynde side kan sgu ikke overleve på en håndfuld lucerne og 8 kg hø om dagen!

Derudover har jeg ham 4 dage om ugen. Aftalen var 3 hverdage og 1 weekenddag. Jeg tog ham så et par gange hele weekenden fordi det passede ind for os begge. Det betyder nu at ejer konsekvent vil have at jeg tager hele weekenden. Hvorfor? Fordi hun så kan gå i byen fredag+lørdag og have tømmermænd søndag.
Så kan jeg jo passende være hendes lille horse nanny.

Hun bliver også konsekvent ved med at sige at hun ikke har råd til diverse ting i forhold til hesten. Ikke har råd til smed. Ikke har råd til at købe noget at behandle sur stråle med. Ikke har råd til at smide £7.5 efter at ride stævne. Og her mistænker jeg også at han er "sat ned" i foder pga. hun ikke har råd til at købe mere.
Når hun så rent faktisk viser interesse for sin hest og dukker op, så hjælper hun ikke med noget men sidder gladeligt og ser mig gøre alt arbejdet. Hun praler derudover til sine venner over hvor mange shots hun har taget den weekend og jeg ender med at så sådan " :gruble: du har råd til at købe shots, drikke dig i hegnet og whatever, men at sørge for din hest? Nej."

Jeg bliver gal i skralden. Jo, jeg kunne jo så betale for hans foder, smed, behandling og sådan, men jeg betaler allerede £175 om måneden for at få lov til at ride ham - og skal samtidig gøre alt staldarbejde på de dage jeg har ham. Hvis jeg havde mulighed for at betale for det, så kunne jeg ligeså godt købe min egen i stedet for at skulle dele.
Jeg er så irriteret over det at jeg overvejer at sige parten op. Hvilket også irriterer mig, for ridemæssigt er han det bedste match jeg nogensinde har haft. Og han er en skøn hest. Han vandrer lige ind i ens hjerte. Men hvor er jeg efterhånden skubbet til grænsen i forhold til hvad jeg kan håndtere.....
2
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf kidkomb » 23. jul 2018, 10:57

TakeAChanceOnMe skrev:Min parts ejer.

Kræet stod 5 uger med forholdsvis slem sur stråle, før hun tog sig sammen og købte noget til at behandle. Han har kun LIGE fået smed (og det er ikke rigtig job well done) - nu hvor strålen er faldet af flere steder og faktisk går i stykker når man får rørt ved den.

Derudover er han er en yderst sporty type og faktisk til den tynde side. Jeg har overfodret med hø (så det altid er tilgængeligt) og sat ham en smule op i foder i takt med at jeg har fået ham i form og træningen er blevet hårdere. Det resulterede i at han faktisk var blevet rigtig flot at se på - der var muskler på overlinjen og han var ikke kantet i krydset mere.
Så løb han tør for krybbefoder .. I stedet for at købe mere, skrev ejer en tekst til mig om at han kun skulle have en håndfuld, fordi ellers bliver han "fræk" når man rider. Hesten har ALDRIG gjort noget som helst der kunne betragtes som fræk i den tid jeg har redet ham. Tværtimod, så er han nok den mest velredne hest jeg nogensinde har arbejdet med. Nu får han så bare ikke krybbefoder og det kan allerede ses på ham. Han har tabt sig og er blevet en smule kantet igen. Ribbenene kan også ses på afstand..
En varmblodshest til den tynde side kan sgu ikke overleve på en håndfuld lucerne og 8 kg hø om dagen!

Derudover har jeg ham 4 dage om ugen. Aftalen var 3 hverdage og 1 weekenddag. Jeg tog ham så et par gange hele weekenden fordi det passede ind for os begge. Det betyder nu at ejer konsekvent vil have at jeg tager hele weekenden. Hvorfor? Fordi hun så kan gå i byen fredag+lørdag og have tømmermænd søndag.
Så kan jeg jo passende være hendes lille horse nanny.

Hun bliver også konsekvent ved med at sige at hun ikke har råd til diverse ting i forhold til hesten. Ikke har råd til smed. Ikke har råd til at købe noget at behandle sur stråle med. Ikke har råd til at smide £7.5 efter at ride stævne. Og her mistænker jeg også at han er "sat ned" i foder pga. hun ikke har råd til at købe mere.
Når hun så rent faktisk viser interesse for sin hest og dukker op, så hjælper hun ikke med noget men sidder gladeligt og ser mig gøre alt arbejdet. Hun praler derudover til sine venner over hvor mange shots hun har taget den weekend og jeg ender med at så sådan " :gruble: du har råd til at købe shots, drikke dig i hegnet og whatever, men at sørge for din hest? Nej."

Jeg bliver gal i skralden. Jo, jeg kunne jo så betale for hans foder, smed, behandling og sådan, men jeg betaler allerede £175 om måneden for at få lov til at ride ham - og skal samtidig gøre alt staldarbejde på de dage jeg har ham. Hvis jeg havde mulighed for at betale for det, så kunne jeg ligeså godt købe min egen i stedet for at skulle dele.
Jeg er så irriteret over det at jeg overvejer at sige parten op. Hvilket også irriterer mig, for ridemæssigt er han det bedste match jeg nogensinde har haft. Og han er en skøn hest. Han vandrer lige ind i ens hjerte. Men hvor er jeg efterhånden skubbet til grænsen i forhold til hvad jeg kan håndtere.....

Vil hun måske sælge ham til dig?
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14699

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 23. jul 2018, 11:01

kidkomb skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:Min parts ejer.

Kræet stod 5 uger med forholdsvis slem sur stråle, før hun tog sig sammen og købte noget til at behandle. Han har kun LIGE fået smed (og det er ikke rigtig job well done) - nu hvor strålen er faldet af flere steder og faktisk går i stykker når man får rørt ved den.

Derudover er han er en yderst sporty type og faktisk til den tynde side. Jeg har overfodret med hø (så det altid er tilgængeligt) og sat ham en smule op i foder i takt med at jeg har fået ham i form og træningen er blevet hårdere. Det resulterede i at han faktisk var blevet rigtig flot at se på - der var muskler på overlinjen og han var ikke kantet i krydset mere.
Så løb han tør for krybbefoder .. I stedet for at købe mere, skrev ejer en tekst til mig om at han kun skulle have en håndfuld, fordi ellers bliver han "fræk" når man rider. Hesten har ALDRIG gjort noget som helst der kunne betragtes som fræk i den tid jeg har redet ham. Tværtimod, så er han nok den mest velredne hest jeg nogensinde har arbejdet med. Nu får han så bare ikke krybbefoder og det kan allerede ses på ham. Han har tabt sig og er blevet en smule kantet igen. Ribbenene kan også ses på afstand..
En varmblodshest til den tynde side kan sgu ikke overleve på en håndfuld lucerne og 8 kg hø om dagen!

Derudover har jeg ham 4 dage om ugen. Aftalen var 3 hverdage og 1 weekenddag. Jeg tog ham så et par gange hele weekenden fordi det passede ind for os begge. Det betyder nu at ejer konsekvent vil have at jeg tager hele weekenden. Hvorfor? Fordi hun så kan gå i byen fredag+lørdag og have tømmermænd søndag.
Så kan jeg jo passende være hendes lille horse nanny.

Hun bliver også konsekvent ved med at sige at hun ikke har råd til diverse ting i forhold til hesten. Ikke har råd til smed. Ikke har råd til at købe noget at behandle sur stråle med. Ikke har råd til at smide £7.5 efter at ride stævne. Og her mistænker jeg også at han er "sat ned" i foder pga. hun ikke har råd til at købe mere.
Når hun så rent faktisk viser interesse for sin hest og dukker op, så hjælper hun ikke med noget men sidder gladeligt og ser mig gøre alt arbejdet. Hun praler derudover til sine venner over hvor mange shots hun har taget den weekend og jeg ender med at så sådan " :gruble: du har råd til at købe shots, drikke dig i hegnet og whatever, men at sørge for din hest? Nej."

Jeg bliver gal i skralden. Jo, jeg kunne jo så betale for hans foder, smed, behandling og sådan, men jeg betaler allerede £175 om måneden for at få lov til at ride ham - og skal samtidig gøre alt staldarbejde på de dage jeg har ham. Hvis jeg havde mulighed for at betale for det, så kunne jeg ligeså godt købe min egen i stedet for at skulle dele.
Jeg er så irriteret over det at jeg overvejer at sige parten op. Hvilket også irriterer mig, for ridemæssigt er han det bedste match jeg nogensinde har haft. Og han er en skøn hest. Han vandrer lige ind i ens hjerte. Men hvor er jeg efterhånden skubbet til grænsen i forhold til hvad jeg kan håndtere.....

Vil hun måske sælge ham til dig?


Jeg tvivler - hele familien forguder hesten.

Derudover har jeg ikke råd til at have hest selv, desværre. Jeg ville elske at have ham som min egen, men de 175 jeg betaler er allerede en rimelig tung post i mit budget.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf kidkomb » 23. jul 2018, 11:02

TakeAChanceOnMe skrev:Jeg tvivler - hele familien forguder hesten.

Derudover har jeg ikke råd til at have hest selv, desværre. Jeg ville elske at have ham som min egen, men de 175 jeg betaler er allerede en rimelig tung post i mit budget.

Øv, hvor er det en ærgerlig situation.
Jeg bliver simpelthen så utrolig harm når folk ikke kan finde ud af at passe på deres dyr :(
4
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14699

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 23. jul 2018, 11:13

kidkomb skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:Jeg tvivler - hele familien forguder hesten.

Derudover har jeg ikke råd til at have hest selv, desværre. Jeg ville elske at have ham som min egen, men de 175 jeg betaler er allerede en rimelig tung post i mit budget.

Øv, hvor er det en ærgerlig situation.
Jeg bliver simpelthen så utrolig harm når folk ikke kan finde ud af at passe på deres dyr :(


Det gør jeg virkelig også. Jeg ved at hestehold herovre er anderledes end Danmark, men jeg kan virkelig blive sur og ked af det når jeg ser sådan noget her.

Han har derudover også svamp i ørene og du kan slet ikke få lov til at røre ved dem, så ømme er de. At give ham trense på ender med at føltes som et overgreb, selvom man spænder den op i siden og løfter den over.
Havde fået det trænet så han stod så fint og det blev nemmere for os begge. Efter 3 dage med ejer var det væk og nu er han ræd når man finder trensen frem.

Hun gider heller ikke at lægge noget grundarbejde i ham. Hun dukker bare op en dag og beslutter sig for at springe 1.20 på ham. Koordinere hun med mig for at sikre at der ikke er noget der kambolerer? Nej.
I de sidste 2 måneder jeg har redet ham, har hun redet ham måske 3-4 gange. Spring hver gang. Der er ikke engang fokus på teknik, bare der kommer højde på.
Så kan jeg jo ligge alt det grundlæggende dressur- og longearbejde i ham for at få bygget muskler og få arbejdet med det springtekniske under 1m så hun kan få glæde af det.

Efter stævne hvor han havde gået 2x springklasser og været inde og ride æresrunde, mente hun heller ikke at han behøvede at blive skridtet af :nerve: . Jeg kan slet ikke overskue det og hvis ikke det var fordi jeg får så meget positivt ud af at arbejde med ham, så var jeg skredet for længst.
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46094

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf LadyFox » 23. jul 2018, 11:22

TakeAChanceOnMe skrev:Min parts ejer.

Kræet stod 5 uger med forholdsvis slem sur stråle, før hun tog sig sammen og købte noget til at behandle. Han har kun LIGE fået smed (og det er ikke rigtig job well done) - nu hvor strålen er faldet af flere steder og faktisk går i stykker når man får rørt ved den.

Derudover er han er en yderst sporty type og faktisk til den tynde side. Jeg har overfodret med hø (så det altid er tilgængeligt) og sat ham en smule op i foder i takt med at jeg har fået ham i form og træningen er blevet hårdere. Det resulterede i at han faktisk var blevet rigtig flot at se på - der var muskler på overlinjen og han var ikke kantet i krydset mere.
Så løb han tør for krybbefoder .. I stedet for at købe mere, skrev ejer en tekst til mig om at han kun skulle have en håndfuld, fordi ellers bliver han "fræk" når man rider. Hesten har ALDRIG gjort noget som helst der kunne betragtes som fræk i den tid jeg har redet ham. Tværtimod, så er han nok den mest velredne hest jeg nogensinde har arbejdet med. Nu får han så bare ikke krybbefoder og det kan allerede ses på ham. Han har tabt sig og er blevet en smule kantet igen. Ribbenene kan også ses på afstand..
En varmblodshest til den tynde side kan sgu ikke overleve på en håndfuld lucerne og 8 kg hø om dagen!

Derudover har jeg ham 4 dage om ugen. Aftalen var 3 hverdage og 1 weekenddag. Jeg tog ham så et par gange hele weekenden fordi det passede ind for os begge. Det betyder nu at ejer konsekvent vil have at jeg tager hele weekenden. Hvorfor? Fordi hun så kan gå i byen fredag+lørdag og have tømmermænd søndag.
Så kan jeg jo passende være hendes lille horse nanny.

Hun bliver også konsekvent ved med at sige at hun ikke har råd til diverse ting i forhold til hesten. Ikke har råd til smed. Ikke har råd til at købe noget at behandle sur stråle med. Ikke har råd til at smide £7.5 efter at ride stævne. Og her mistænker jeg også at han er "sat ned" i foder pga. hun ikke har råd til at købe mere.
Når hun så rent faktisk viser interesse for sin hest og dukker op, så hjælper hun ikke med noget men sidder gladeligt og ser mig gøre alt arbejdet. Hun praler derudover til sine venner over hvor mange shots hun har taget den weekend og jeg ender med at så sådan " :gruble: du har råd til at købe shots, drikke dig i hegnet og whatever, men at sørge for din hest? Nej."

Jeg bliver gal i skralden. Jo, jeg kunne jo så betale for hans foder, smed, behandling og sådan, men jeg betaler allerede £175 om måneden for at få lov til at ride ham - og skal samtidig gøre alt staldarbejde på de dage jeg har ham. Hvis jeg havde mulighed for at betale for det, så kunne jeg ligeså godt købe min egen i stedet for at skulle dele.
Jeg er så irriteret over det at jeg overvejer at sige parten op. Hvilket også irriterer mig, for ridemæssigt er han det bedste match jeg nogensinde har haft. Og han er en skøn hest. Han vandrer lige ind i ens hjerte. Men hvor er jeg efterhånden skubbet til grænsen i forhold til hvad jeg kan håndtere.....


Det der er jo slet ikke i orden. Er der ikke steder man kan melde sådan noget, det er jo vanrøgt.
1
...
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14699

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 23. jul 2018, 11:35

LadyFox skrev:Det der er jo slet ikke i orden. Er der ikke steder man kan melde sådan noget, det er jo vanrøgt.


Man kunne nok godt melde det til RSPCA, men jeg tror ikke de ville gøre noget ved det. Han er jo ikke som sådan en vanrøgtssag - han hverken sulter, mangler eftersyn eller har presserende helbredsproblemer. Han får bare mindre opmærksomhed (fra ejers side) og care end han fortjener.

Han er ikke halt oven af den sure stråle, bare øm når man renser hove (hvilket er forståeligt, strålen falder fra hinanden!). Han er tynd, men for folk der ikke er vant til varmblodsheste ser han fin ud. Min erfaring på det punkt er at englænderne generelt vil have deres varmblods til den tynde side (hvilket vi ikke er enige i!).

Han får 2x hø net hver dag, bliver muget ud, får lucerne morgen + aften og bliver tjekket op på hver dag. Selvom det ikke er godt nok og høj nok standard, så tror jeg virkelig ikke det er noget de vil se på.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46094

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf LadyFox » 23. jul 2018, 11:44

TakeAChanceOnMe skrev:
LadyFox skrev:Det der er jo slet ikke i orden. Er der ikke steder man kan melde sådan noget, det er jo vanrøgt.


Man kunne nok godt melde det til RSPCA, men jeg tror ikke de ville gøre noget ved det. Han er jo ikke som sådan en vanrøgtssag - han hverken sulter, mangler eftersyn eller har presserende helbredsproblemer. Han får bare mindre opmærksomhed (fra ejers side) og care end han fortjener.

Han er ikke halt oven af den sure stråle, bare øm når man renser hove (hvilket er forståeligt, strålen falder fra hinanden!). Han er tynd, men for folk der ikke er vant til varmblodsheste ser han fin ud. Min erfaring på det punkt er at englænderne generelt vil have deres varmblods til den tynde side (hvilket vi ikke er enige i!).

Han får 2x hø net hver dag, bliver muget ud, får lucerne morgen + aften og bliver tjekket op på hver dag. Selvom det ikke er godt nok og høj nok standard, så tror jeg virkelig ikke det er noget de vil se på.

Altså, sur stråle, og betændelse i ørene som han bare får lov at gå med uden at det bliver gjort noget ved det gør efter et godt stykke tid. Derudover så skal han nu leve af hø nærmest.
Det synes jeg ikke bare er at han bare for mindre opmærksomhed, jeg synes det er direkte uansvarligt, uetisk og vanrøgt.

Og så tænker jeg at hvis ting som sur stråle og irriterede øre bare får lov til at stå til, fordi... Penge. Ja, selv at fodre kræet ordentligt er blevet et problem. Hvad så den dag han får brug for et mere krævende dyrlæge besøg, der rent faktisk koster?
0
...
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26586

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Santa » 23. jul 2018, 12:04

Kan du ikke forslå hende, at du køber foder og medicin til hans ører etc, og så bare trækker det fra i de 175?
Du kan jo altid sige at det er nemmere for hende, hvis du ikke vil tage konfrontationen omkring hendes økonomiske prioriteringer.
Og så kan du jo passende foreslå, at når du nu rider og passer ham 5 dage i stedet for de aftalte 4, så skal der osse ændres i jeres oprindelige aftale om 175, til din fordel self. Hun har jo ændret aftalen.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14699

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 23. jul 2018, 12:09

LadyFox skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:
LadyFox skrev:Det der er jo slet ikke i orden. Er der ikke steder man kan melde sådan noget, det er jo vanrøgt.


Man kunne nok godt melde det til RSPCA, men jeg tror ikke de ville gøre noget ved det. Han er jo ikke som sådan en vanrøgtssag - han hverken sulter, mangler eftersyn eller har presserende helbredsproblemer. Han får bare mindre opmærksomhed (fra ejers side) og care end han fortjener.

Han er ikke halt oven af den sure stråle, bare øm når man renser hove (hvilket er forståeligt, strålen falder fra hinanden!). Han er tynd, men for folk der ikke er vant til varmblodsheste ser han fin ud. Min erfaring på det punkt er at englænderne generelt vil have deres varmblods til den tynde side (hvilket vi ikke er enige i!).

Han får 2x hø net hver dag, bliver muget ud, får lucerne morgen + aften og bliver tjekket op på hver dag. Selvom det ikke er godt nok og høj nok standard, så tror jeg virkelig ikke det er noget de vil se på.

Altså, sur stråle, og betændelse i ørene som han bare får lov at gå med uden at det bliver gjort noget ved det gør efter et godt stykke tid. Derudover så skal han nu leve af hø nærmest.
Det synes jeg ikke bare er at han bare for mindre opmærksomhed, jeg synes det er direkte uansvarligt, uetisk og vanrøgt.

Og så tænker jeg at hvis ting som sur stråle og irriterede øre bare får lov til at stå til, fordi... Penge. Ja, selv at fodre kræet ordentligt er blevet et problem. Hvad så den dag han får brug for et mere krævende dyrlæge besøg, der rent faktisk koster?


Vi er helt enige i at det er uansvarligt, uetisk og på ingen måde fair overfor dyret. Men i forhold til at melde det til RSPCA tror jeg bare ikke det er "grælt" nok.

Rigtig mange heste kan leve udelukkende på hø og vitaminer/mineraler. De skal ikke nødvendigvis have krybbefoder. Derimod skal de have adgang til noget at tygge på 18-20 timer i døgnet ellers øges risikoen for mavesår. Han har hø så han levner (i hvert fald når jeg har fyldt op), men for mig har han bare også behov for den balancer han så ikke får mere.

Hendes begrundelse for at de ikke gjorde noget ved ørerne var at det ikke var generende for ham og de ikke kunne komme til. Sur stråle er jeg ikke sikker på at de overhovedet var i stand til at diagnosticere for at være ærlig.
Da jeg bragte det op fik ejerens mor en veninde til at tjekke og hendes kommentar var "Ja, det lugter lidt, så det skal nok behandles". Ikke at han tydeligvis er øm ved berøring og strålen er i opløsning. Det lugter ....

Jeg prøver mit bedste for ligesom at lære fra mig, når det føltes som om at de ikke ved bedre. F.eks. med hovolie mod fugt - olien indkapsler hoven og afviser naturligt fugt. Bedste metode mod tørre hove er at stå på en gennemblødt måtte (tekstilslagsen) i 15-20 minutter. Det fortalte jeg og de vil stadig have at jeg propper olie på hans hove....

Jeg er dog ikke i tvivl om at stod han med f.eks. kolik, så ringede de efter dyrlægen meget hurtigt. Han er deres hjertebarn og jeg tvivler på at de ville lade stå til hvis det var så alvorligt at det kræver akut dyrlæge.
0
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf bluetof1 » 23. jul 2018, 12:10

Vil bare lige indskyde at den sagtens kan leve af grovfoder, men 8 kg. om dagen ikke er ret meget. Min fuldblod får 8 kg. morgen og 12-15 kg. til nat og går på fold mindst 6 timer om dagen. Det er de dage han ikke bliver redet. Bliver han redet får han 3 kg. kraftfoder også.
Hvad det andet angår så synes jeg nok nogen bør tage fat i ejer og tale med store bogstaver. Har ikke råd til basal dyrlægebehandling og smed? Så har man altså ikke råd til at have hest.
4
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.

Tilbage til "Generelt"