Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Juki » 21. jan 2018, 19:55

Lemonella skrev:
Juki skrev:Jeg fik tidligere på måneden mit første par briller. Det er læsebriller som jeg allerede har haft stor glæde af, når jeg fx sidder ved computeren eller bruger min telefon. De sidste par dage har jeg dog været ret generet af at det har virket som om glassene ikke har været rene, selvom jeg har pudset og pudset dem. Jeg er så blevet klar over at det nok skyldes de ikke er antirefleksbehandlede(eller hvad det hedder) og at det er genskær der generer mine øjne. Det er da godt nok irriterende! Især fordi jeg netop fik lavet en synsprøve fordi jeg havde problemer når jeg læste på computeren osv. og at jeg selvfølgelig snakkede med optikeren om hvad mine problemer og behov var. Men som det er nu er jeg da lige vidt! :sur:

Og så tror jeg at jeg er kommet til at ødelægge min røremaskine! :whine:
Det er godt nok et luksusprodukt, men jeg bruger den til alt hvad jeg kan komme til. Selvfølgelig kan jeg lave fars i en skål og blande med hænderne eller med en håndmixer i stedet. Det er straks værre når der skal laves bolledej og lignende. Jeg hader at ælte dej med hænderne og synes aldrig det bliver ordentligt :( Det bliver lidt et problem når jeg i gennemsnit vel bager boller 1-2 gange om ugen. Men det ville da være værre hvis det var min vaskemaskine, komfuret/ovnen, køleskabet eller opvaskemaskine.. Så det kan jeg da glæde mig over :sarkasme:


Nu ved jeg ikke, hvor du har købt dine briller, men hos Louis Nielsen, har man 3 måneders tilfredshedsgaranti. Så der kan man i hvert fald gå ned og sige, hvad man er utilfreds med og få det ordnet.

Det må jeg lige undersøge.

Jeg skal have kontaktet dem i morgen alligevel. Det er jo ikke sikkert at der er sket en fejl eller lign.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7626

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 21. jan 2018, 20:09

vulpesVelox skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:Flabet svar fra Yousee.
Jeg bestilte d. 12. jan. mobilt bredbånd til vores hus som vi overtager d. 1/2. Jeg gør Yousee opmærksomme på at de skal sende det til vores nuværende adresse fordi vi først flytter d. 1. Det bekræftes også i ordrebekræftelsen.
Fredag får vi så besked af de nuværende ejere/beboere i huset at vi har fået post fra Yousee.
Jeg kontakter Yousee og fortæller dem at de skal sende tingene til vores nuværende adresse indtil d. 1.
Svar fra Yousee: Jeres mobile bredbånd er registreret til *indsæt vores nye adresse* og derfor bliver post sendt der til.
Yousee har lige modtaget et surt svar om at det IKKE accepteres og at de lige skal læse den ordrebekræftelse de sendte d. 12.
Det kan sgu ikke passe de nuværende beboere skal ulejliges med vores post allerede 14 dage før vi flytter ind.


Nu bliver jeg så lidt bekymret for hvad det er for nogle ansatte de har hos Yousee. Er det retarderede aber de har trænet til at svare kunderne??
Nu svarede de at jeg kunne ringe til deres kundeservice og få rettet adressen til den rigtige. Jamen I HAR JO FOR FANDEN REGISTRERET DEN RIGTIGE ADRESSE! I kan bare ikke finde ud af at læse den ordrebekræftelse som I selv har sendt til mig.
Nu svarede jeg dem at jeg absolut ikke havde tænkt mig at ringe til dem, men at jeg forventede at de selv fandt adressen og i øvrigt ikke spilder mere af min tid på det her.
Jeg ved ikke hvorfor, men jeg har sådan en fornemmelse af at modtageren af den mail heller ikke vil være i stand til at løse “problemet” :sarkasme:


Af hvad jeg har forstået på min mor, som også er YouSee-kunde, så er det helt gængs, at der ikke rigtig synes at være hul igennem til fornuften i denne hæderkronede institution.

Damned if you do and damned if you don't: Hvis de havde sendt noget til jeres gamle adresse, så ville du blot have problemer fremadrettet på den nye adresse idet de ville sende alt deres huddelihut til den gamle adresse for evigt, evigt, evigt. - Forestiller jeg mig...

Nu er jeg ikke helt vildt forstandig udi den slags pakkeløsninger, som youSee tilbyder, ej heller om der reelt er nogen alternativer, men som forbruger er tendensen klar: Hvis der er for meget tis i transaktionen indledningsvist, så finder jeg en anden udbyder, for man kan nok forvente, at det hele før eller siden bryder i brand for udbyderen, når det går så ringe med noget så simpelt som en adresseændring.


Enig. Problemet er bare at vi flytter til et sted hvor hverken fast- eller mobilt bredbånd er en selvfølge. Flere andre udbydere har allerede afvist at kunne levere signal. Så derfor tænkte jeg at Yousee/TDC nok var det mest sikre valg hvis man vil have ordentlig dækning.
Men vi får så heldigvis fiber i 2018 så det kan være alternativet.
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11604
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18656

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf PaleSeptember » 22. jan 2018, 10:29

At vores ikke engang 1 år gamle bil er begyndt på at ikke ville accelere ordentligt om morgenen, når jeg kører på arbejde. Jeg har ca. 2 km til motorvejen og på vejen derud, er der ingen problemer, men når jeg så kommer på motorvejen, så kan jeg ikke få den over 100 det første stykke (4-5 km måske). Det er pisseirriterende, og Nissan har haft kigget på den uden at kunne finde noget. Men de får den ud igen, gør de!
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24921

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf sigge » 22. jan 2018, 10:57

At det ikke lykkedes mig at får U2-billetter i presale. Jeg kom ind på siden 8 min. efter, det startede, og der var der allerede udsolgt i alle kategorier.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
filankbh
Indlæg: 47
Tilmeldt: 18. jan 2018, 18:10
Kort karma: 2
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 11

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf filankbh » 22. jan 2018, 12:52

Glemte at smøre madpakke igår, så har ikke fået frokost og har først fri om en time..
Plus jeg er ved at falde i søvn i timen..
1
Læser til IT Supporter på TEC | Sæson 2018 på Bakken :)
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Prosperity74 » 22. jan 2018, 14:11

Hovedpine i går og i dag, der ikke gider at gå væk. Øv altså :mellow:
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Ficus » 22. jan 2018, 15:42

Vira skrev:Vores overbo, hun banker søm i væggene med en hammer, flere gange om dagen, hver dag. Seriøst hvor mange ting kan der hænges op på væggene i en 3 værelses lejlighed? Som de desuden har boet i mindst 5 år. Jeg forstår det ikke :forvirret:


Hun laver da sådan noget væg”kunst” med søm og snor :-D

https://www.google.dk/search?q=nail+and ... 75&bih=553
2
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11604
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18656

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf PaleSeptember » 22. jan 2018, 15:44

PaleSeptember skrev:At vores ikke engang 1 år gamle bil er begyndt på at ikke ville accelere ordentligt om morgenen, når jeg kører på arbejde. Jeg har ca. 2 km til motorvejen og på vejen derud, er der ingen problemer, men når jeg så kommer på motorvejen, så kan jeg ikke få den over 100 det første stykke (4-5 km måske). Det er pisseirriterende, og Nissan har haft kigget på den uden at kunne finde noget. Men de får den ud igen, gør de!


Tak for de grønne kort - jeg ved ikke lige, om der er en nem måde at svare dem på, men ja, det er en diesel. Den gør det kun nogle gange, fx ikke her til eftermiddag, og det er kun, når jeg skal op over de 100 på motorvejen.
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24921

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf sigge » 23. jan 2018, 15:27

Jeg har overhovedet ikke nået, det jeg havde planlagt på arbejde i dag. Først blev jeg 1 time forsinket fra morgenen af pga. trafikkaos ifm. spærret motorvej, og så kom min chef snigende med en "lille" irriterende opgave, som jeg liiige skulle se på. AKA forsøge at sætte mig ind i nogle beregninger, som en anden har lavet på en sag, jeg absolut intet kendskab har til. *suk*
0
You can't spell awesome without me.
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf IrmaPigen » 23. jan 2018, 16:55

Min ryg er en pestilens i dag.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24638
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Daine » 23. jan 2018, 17:44

Jeg overvurderede mig selv i dag, og nu sidder jeg med en pestilens af en hovedpine :sur:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24921

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf sigge » 23. jan 2018, 17:54

Jeg har fået en bums lige på næsetippen. Den er helt vildt øm, og jeg ved bare, at den over de næste dage vil udvikle sig til at blive enorm og selvlysende rød. :deer:
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Juki » 23. jan 2018, 18:39

Hvor er det dog provokerende og pisse irriterende når folk bliver ved med at ringe op til en, efter man har "lagt på"/afbrudt/ignoreret første opkald og tilmed har skrevet en besked lige bagefter om at man vil ringe senere, når nu de ved at man er optaget af en undersøgelse eller whatever hvor man ikke kan tage telefonen.

FFS!! Jeg HAR sagt jeg nok skal give besked bagefter, når jeg ved nærmere! Du får ikke hurtigere besked af at gå amok i opkald!

Det kan squ da ikke være rigtigt at man er nødt til at blokere visse personer på telefonen i sådanne situationer! :sur:

Samtidig provokerer det mig også helt vildt, når jeg tydeligt har bedt om fred og ro til at komme mig over et forløb med stress. Det betyder at jeg har frabedt mig al unødig kontakt fra forskellige personer. Dog ikke nære venner og familie. De ved dog også at jeg har brug for ro for tiden, så nogle gange er der lidt længere svartid fra mig osv. Men de der "ligegyldige" samtaler hvor jeg skal forholde mig til en masse ting, tage beslutninger osv. Det har jeg sagt at jeg ikke kan overskue eller rumme for tiden.

Så respekter det dog for helved da!! :cuss: Jeg ved godt at begge ting er fordi de bekymrer sig om mig og vil mig det bedste, men det hjælper på ingen måde at jeg skal forholde mig til en masse ting på nuværende tidspunkt i min "tilstand". Og havde undersøgelsen fx vist et eller andet alvorligt, så forstå dog at jeg ville have brug for tid til lige at fordøje det. Det er ikke det samme som at resultatet er hemmeligt.

Men styr lige den der misforståede godhed pga. nysgerrighed :rulle:

Kan man sætte ens telefon delvis på flytilstand? :sarkasme:
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24638
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Daine » 23. jan 2018, 19:54

Juki skrev:Hvor er det dog provokerende og pisse irriterende når folk bliver ved med at ringe op til en, efter man har "lagt på"/afbrudt/ignoreret første opkald og tilmed har skrevet en besked lige bagefter om at man vil ringe senere, når nu de ved at man er optaget af en undersøgelse eller whatever hvor man ikke kan tage telefonen.

FFS!! Jeg HAR sagt jeg nok skal give besked bagefter, når jeg ved nærmere! Du får ikke hurtigere besked af at gå amok i opkald!

Det kan squ da ikke være rigtigt at man er nødt til at blokere visse personer på telefonen i sådanne situationer! :sur:

Samtidig provokerer det mig også helt vildt, når jeg tydeligt har bedt om fred og ro til at komme mig over et forløb med stress. Det betyder at jeg har frabedt mig al unødig kontakt fra forskellige personer. Dog ikke nære venner og familie. De ved dog også at jeg har brug for ro for tiden, så nogle gange er der lidt længere svartid fra mig osv. Men de der "ligegyldige" samtaler hvor jeg skal forholde mig til en masse ting, tage beslutninger osv. Det har jeg sagt at jeg ikke kan overskue eller rumme for tiden.

Så respekter det dog for helved da!! :cuss: Jeg ved godt at begge ting er fordi de bekymrer sig om mig og vil mig det bedste, men det hjælper på ingen måde at jeg skal forholde mig til en masse ting på nuværende tidspunkt i min "tilstand". Og havde undersøgelsen fx vist et eller andet alvorligt, så forstå dog at jeg ville have brug for tid til lige at fordøje det. Det er ikke det samme som at resultatet er hemmeligt.

Men styr lige den der misforståede godhed pga. nysgerrighed :rulle:

Kan man sætte ens telefon delvis på flytilstand? :sarkasme:

Jeg plejer bare at sætte min telefon på lydløs når jeg er til undersøgelse/midt i en vigtig samtale/har brug for at være uforstyrret - og telefonen ligger så i en taske eller på et bord der ikke lige står i nærheden af mig. Når jeg så er klar til at møde verden igen kigger jeg på hvem der har kontaktet mig og sorterer så derfra. De vigtigste først, resten når overskuddet er der :)
Jeg har også både min beskedapp og min messengerapp sat på lydløs som en fast løsning, fordi de der blinglyde stresser mig totalt.
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Juki » 23. jan 2018, 20:58

Daine skrev:
Juki skrev:Hvor er det dog provokerende og pisse irriterende når folk bliver ved med at ringe op til en, efter man har "lagt på"/afbrudt/ignoreret første opkald og tilmed har skrevet en besked lige bagefter om at man vil ringe senere, når nu de ved at man er optaget af en undersøgelse eller whatever hvor man ikke kan tage telefonen.

FFS!! Jeg HAR sagt jeg nok skal give besked bagefter, når jeg ved nærmere! Du får ikke hurtigere besked af at gå amok i opkald!

Det kan squ da ikke være rigtigt at man er nødt til at blokere visse personer på telefonen i sådanne situationer! :sur:

Samtidig provokerer det mig også helt vildt, når jeg tydeligt har bedt om fred og ro til at komme mig over et forløb med stress. Det betyder at jeg har frabedt mig al unødig kontakt fra forskellige personer. Dog ikke nære venner og familie. De ved dog også at jeg har brug for ro for tiden, så nogle gange er der lidt længere svartid fra mig osv. Men de der "ligegyldige" samtaler hvor jeg skal forholde mig til en masse ting, tage beslutninger osv. Det har jeg sagt at jeg ikke kan overskue eller rumme for tiden.

Så respekter det dog for helved da!! :cuss: Jeg ved godt at begge ting er fordi de bekymrer sig om mig og vil mig det bedste, men det hjælper på ingen måde at jeg skal forholde mig til en masse ting på nuværende tidspunkt i min "tilstand". Og havde undersøgelsen fx vist et eller andet alvorligt, så forstå dog at jeg ville have brug for tid til lige at fordøje det. Det er ikke det samme som at resultatet er hemmeligt.

Men styr lige den der misforståede godhed pga. nysgerrighed :rulle:

Kan man sætte ens telefon delvis på flytilstand? :sarkasme:

Jeg plejer bare at sætte min telefon på lydløs når jeg er til undersøgelse/midt i en vigtig samtale/har brug for at være uforstyrret - og telefonen ligger så i en taske eller på et bord der ikke lige står i nærheden af mig. Når jeg så er klar til at møde verden igen kigger jeg på hvem der har kontaktet mig og sorterer så derfra. De vigtigste først, resten når overskuddet er der :)
Jeg har også både min beskedapp og min messengerapp sat på lydløs som en fast løsning, fordi de der blinglyde stresser mig totalt.

Jeg har altid min telefon på lydløs uanset hvad jeg laver, medmindre jeg venter et vigtigt opkald.

Men jeg har min kalender, notater, e-mail, telefonnumre osv. på mobilen som jeg gerne vil kunne bruge uden at skulle slå opkald osv. fra for ikke at blive kimet ned.

I princippet er det lige meget om det foregår på sms, opkals, brevdue, fysiske breve, e-mails eller med ringen på ringeklokken. Det er det med at det ikke bliver respekteret at jeg har brug for ro og ingen kontakt i den dur fra de mennesker p.t. Det er ikke fordi det er noget sindssygt vigtigt eller nødvendigt at få afklaret lige nu og her, men det er sådan noget med "hvordan går det?" "Har du fundet ud af xxx?", "hvad så nu? osv. Ting der ikke haster eller er nødvendigt for den person at vide. Eller kommer den person ved, da vedkommende ikke har noget decideret at bruge den viden til. Det er ikke en læge, bankrådgiver eller noget i den dur.

Det er bare misforstået godhed. Men irriterende at det ikke bliver taget til efterretning, de ting jeg siger i de to situationer.

Det er heller ikke fordi der vil kunne ske noget akut der involverer mig, hvis vedkommende der er nysgerrig fx skulle komme ud for en ulykke eller hvad nu. Og havde det været en ven eller et familiemedlem havde jeg hurtigt fået besked om det ad andre veje lynhurtigt alligevel.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:

Tilbage til "Generelt"