Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12654
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12371

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Guilded_Lily » 17. feb 2020, 21:15

Bare fordi jeg ikke lige skal på ungdomsuddannelsesbesøg i morgen, er jeg blevet smækket på som vikar. Jeg havde lige planlagt at rette danske og engelske stile i morgen. Pis!
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Studsgaard » 17. feb 2020, 21:29

Primerose skrev:En af de nye opdateringer på iPhone har gjort det nærmest umuligt at flytte curseren ind midt i et ord. Den bliver bare ved med at markere hele ordet.
Det er pisse irriterende at bakse med, og jeg ender med at slette en masse, som jeg slet ikke havde behøvet.

Har du prøvet at holde fingeren nede på mellemrumstasten. Så kan du flytte markøren rundt meget let.
0
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf JoyNips » 17. feb 2020, 21:31

Hovbyld. Gaaah!
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Primerose
Indlæg: 1768
Tilmeldt: 29. dec 2015, 00:54
Kort karma: 465
Likede indlæg: 4980

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Primerose » 17. feb 2020, 21:34

Studsgaard skrev:
Primerose skrev:En af de nye opdateringer på iPhone har gjort det nærmest umuligt at flytte curseren ind midt i et ord. Den bliver bare ved med at markere hele ordet.
Det er pisse irriterende at bakse med, og jeg ender med at slette en masse, som jeg slet ikke havde behøvet.

Har du prøvet at holde fingeren nede på mellemrumstasten. Så kan du flytte markøren rundt meget let.


Godt tip! Det virker :gogo:
1
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf AgentPixie » 17. feb 2020, 21:46

FormerlyKnownAs skrev:Argumentet om at “hun skal jo lære det” når det kommer til vores datter og pasning.

Vi er inviteret til 2 x rund fødselsdag til sommer og det er en voksenfest med middag om aftenen osv. Vores datter er til den tid 1,5 år og det er mødt med undren at vi ikke kan komme da vi ikke ønsker hende passet af andre. Jeg kunne godt deltage og så blev min mand hjemme, men jeg har ikke lyst til at sidde alene til en stor middag og fest hvor jeg kun kender værterne og har mødt nogle af gæsterne en enkelt gang.

Vi ønsker ikke vores datter passet, ligesom at vores søn aldrig er blevet passet. Han har været alene på besøg hos bedste og hos farmor fra han var 4 år, men det har været for at være sammen med dem og efter hans og deres ønske og ikke i en pasningskontekst.

Mega irriterende argument med at “hun skal jo lære det”, når vi kører en stil fri for forældreadskillelse de første par år. Det er da ærgerligt at misse nogle sociale ting og ærgerligt for værterne som ønsker vores selskab, men det andet er bare vigtigere for os.

Jeg hader det argument. Det er en uskik at påtale andres valg ifht børneopdragelse, når man ikke er blevet spurgt/det ikke rager vedkommende.

Lige pt står jeg i en situation hvor mine svigerinder gerne vil overraske deres mor (min svigermor) med en tur ud og spise og så bagefter se Mama Mis musicalen. Jeg er selvfølgelig også inviteret, og det er dejligt de gerne vil have mig med.
Men jeg har sagt jeg ikke er klar til at efterlade min datter.
Den ene svigerinde har så skrevet en besked til min kæreste, om han ikke lige kunne få indført at vi vænner mig til at være væk fra vores datter, så jeg kan komme med.
Han blev også bedt om ikke at fortælle mig om det, det skal helst bare lyde som om det er hans idé.

Jeg blev simpelthen så vred og skuffet. Min datter er syv måneder, hende og jeg trives med at det er mig der putter og ligger hos hende & jeg har ikke lyst til at være 30 km væk, uden mulighed for at komme hjem til hende, hvis hun ikke kan finde ud af at det er far der putter.

Jeg begriber ikke, at folk synes det er ok at blande sig på den måde.
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Kalimsofie » 17. feb 2020, 22:54

AgentPixie skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Argumentet om at “hun skal jo lære det” når det kommer til vores datter og pasning.

Vi er inviteret til 2 x rund fødselsdag til sommer og det er en voksenfest med middag om aftenen osv. Vores datter er til den tid 1,5 år og det er mødt med undren at vi ikke kan komme da vi ikke ønsker hende passet af andre. Jeg kunne godt deltage og så blev min mand hjemme, men jeg har ikke lyst til at sidde alene til en stor middag og fest hvor jeg kun kender værterne og har mødt nogle af gæsterne en enkelt gang.

Vi ønsker ikke vores datter passet, ligesom at vores søn aldrig er blevet passet. Han har været alene på besøg hos bedste og hos farmor fra han var 4 år, men det har været for at være sammen med dem og efter hans og deres ønske og ikke i en pasningskontekst.

Mega irriterende argument med at “hun skal jo lære det”, når vi kører en stil fri for forældreadskillelse de første par år. Det er da ærgerligt at misse nogle sociale ting og ærgerligt for værterne som ønsker vores selskab, men det andet er bare vigtigere for os.

Jeg hader det argument. Det er en uskik at påtale andres valg ifht børneopdragelse, når man ikke er blevet spurgt/det ikke rager vedkommende.

Lige pt står jeg i en situation hvor mine svigerinder gerne vil overraske deres mor (min svigermor) med en tur ud og spise og så bagefter se Mama Mis musicalen. Jeg er selvfølgelig også inviteret, og det er dejligt de gerne vil have mig med.
Men jeg har sagt jeg ikke er klar til at efterlade min datter.
Den ene svigerinde har så skrevet en besked til min kæreste, om han ikke lige kunne få indført at vi vænner mig til at være væk fra vores datter, så jeg kan komme med.
Han blev også bedt om ikke at fortælle mig om det, det skal helst bare lyde som om det er hans idé.

Jeg blev simpelthen så vred og skuffet. Min datter er syv måneder, hende og jeg trives med at det er mig der putter og ligger hos hende & jeg har ikke lyst til at være 30 km væk, uden mulighed for at komme hjem til hende, hvis hun ikke kan finde ud af at det er far der putter.

Jeg begriber ikke, at folk synes det er ok at blande sig på den måde.


Shit, det er flabet - og ubehøvlet - at gå bag din ryg på den måde. Og tilmed bede din kæreste om at lyve om det? Altså, wtf?!
2
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28057

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 18. feb 2020, 02:13

AgentPixie skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Argumentet om at “hun skal jo lære det” når det kommer til vores datter og pasning.

Vi er inviteret til 2 x rund fødselsdag til sommer og det er en voksenfest med middag om aftenen osv. Vores datter er til den tid 1,5 år og det er mødt med undren at vi ikke kan komme da vi ikke ønsker hende passet af andre. Jeg kunne godt deltage og så blev min mand hjemme, men jeg har ikke lyst til at sidde alene til en stor middag og fest hvor jeg kun kender værterne og har mødt nogle af gæsterne en enkelt gang.

Vi ønsker ikke vores datter passet, ligesom at vores søn aldrig er blevet passet. Han har været alene på besøg hos bedste og hos farmor fra han var 4 år, men det har været for at være sammen med dem og efter hans og deres ønske og ikke i en pasningskontekst.

Mega irriterende argument med at “hun skal jo lære det”, når vi kører en stil fri for forældreadskillelse de første par år. Det er da ærgerligt at misse nogle sociale ting og ærgerligt for værterne som ønsker vores selskab, men det andet er bare vigtigere for os.

Jeg hader det argument. Det er en uskik at påtale andres valg ifht børneopdragelse, når man ikke er blevet spurgt/det ikke rager vedkommende.

Lige pt står jeg i en situation hvor mine svigerinder gerne vil overraske deres mor (min svigermor) med en tur ud og spise og så bagefter se Mama Mis musicalen. Jeg er selvfølgelig også inviteret, og det er dejligt de gerne vil have mig med.
Men jeg har sagt jeg ikke er klar til at efterlade min datter.
Den ene svigerinde har så skrevet en besked til min kæreste, om han ikke lige kunne få indført at vi vænner mig til at være væk fra vores datter, så jeg kan komme med.
Han blev også bedt om ikke at fortælle mig om det, det skal helst bare lyde som om det er hans idé.

Jeg blev simpelthen så vred og skuffet. Min datter er syv måneder, hende og jeg trives med at det er mig der putter og ligger hos hende & jeg har ikke lyst til at være 30 km væk, uden mulighed for at komme hjem til hende, hvis hun ikke kan finde ud af at det er far der putter.

Jeg begriber ikke, at folk synes det er ok at blande sig på den måde.


Wtf???

Jeg var gået banjo over det der. Hold nu kæft hvor er det respektløst. Hvad svarede din mand??


Dem vi skulle til fest hos skrev i går om vi vidste hvornår vi kom permanent hjem. De overvejede at rykkede den fordi vi og et par andre venner kunne komme så. Underforstået at så ville vi kunne arrangere pasning. Nej. Det er et nej.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12654
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12371

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Guilded_Lily » 18. feb 2020, 10:19

Jeg har et ganglion på mit ene håndled. Det har voldet problemer on-off de sidste seks år.
I oktober begyndte det at drille igen efter en lang pause uden de store gener, og det blev gennem november og december ret tydeligt at se bulen. Jeg købte en ny skinne, som hjalp lidt, men da det begyndte at blive nødvendigt at sove med det om natten, nævnte jeg det lige for min læge. Han skrev en henvisning med det samme.

Sidst i januar var jeg til forundersøgelse på ortopædkirurgisk. Hun ville gerne fjerne det, men skulle regne med 2-3 mdr. ventetid. Fint fint, et par måneder fra eller til, bare det kommer ud.
Jeg skal så til journalskrivning og narkosesamtale d. 20. marts.

Og hvad sker der så? Ganglionet vælger da bare at lave en Houdini. Jeg mærker ikke meget til det (med mindre jeg overbelaster ved tunge løft eller skub), og man kan stort set ikke se det længere. FFS.
1
Brugeravatar
Elverpigen
Indlæg: 2311
Tilmeldt: 25. jun 2017, 04:31
Kort karma: 91
Likede indlæg: 2267

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Elverpigen » 18. feb 2020, 13:11

Guilded_Lily skrev:(....)
Og hvad sker der så? Ganglionet vælger da bare at lave en Houdini. Jeg mærker ikke meget til det (med mindre jeg overbelaster ved tunge løft eller skub), og man kan stort set ikke se det længere. FFS.


Jeg prøvede noget lignende, da jeg for 2 år siden fik noget irriterende eksem. Dagen efter, at jeg bestilte tid hos lægen, begyndte det at hele, og efter endnu en dag var det væk :stoned: Jeg har aldrig fundet ud af, hvorfor det kom eller gik.
0
Mamaseraptor
Indlæg: 1270
Tilmeldt: 26. okt 2015, 06:24
Kort karma: 97
Likede indlæg: 1429

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Mamaseraptor » 19. feb 2020, 09:40

Har fået slået lyden fra på min iPhone 8, så alt er lydløst, tastaturklik, opkald, sms osv. Jeg er rasende på mig selv! Hjælp please!
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16874
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20962

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Misantropen » 19. feb 2020, 10:01

Mamaseraptor skrev:Har fået slået lyden fra på min iPhone 8, så alt er lydløst, tastaturklik, opkald, sms osv. Jeg er rasende på mig selv! Hjælp please!

Er der er en knap, evt. øverste til venstre på siden?

Jeg hjalp min mor med hendes nye telefon for nylig og der var der sådan en knap. Jeg ved ikke om det er samme model, men det er også en iphone.
0
Selma156
Indlæg: 2343
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6809

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Selma156 » 19. feb 2020, 10:20

Jeg har de sidste to dage forgæves forsøgt at få åbnet et glas med rødbeder. Jeg har virkelig lyst til rødbeder. Så meget for at bo alene og have svage håndled. #independentwoman
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf kidkomb » 19. feb 2020, 10:25

Selma156 skrev:Jeg har de sidste to dage forgæves forsøgt at få åbnet et glas med rødbeder. Jeg har virkelig lyst til rødbeder. Så meget for at bo alene og have svage håndled. #independentwoman

Har du ikke noget værktøj liggende?
Har du prøvet med et knivblad under kanten på låget og vippe udad for at få vacuumet til at gå?
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16874
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20962

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Misantropen » 19. feb 2020, 10:26

Selma156 skrev:Jeg har de sidste to dage forgæves forsøgt at få åbnet et glas med rødbeder. Jeg har virkelig lyst til rødbeder. Så meget for at bo alene og have svage håndled. #independentwoman

Hvis det aldrig har været åbnet kan du lette låget med enden af en teske eller lignende. Lidt samme princip som malingbøtter man åbnet med en skruetrækker fx :)
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Sophies-mor » 19. feb 2020, 10:26

Selma156 skrev:Jeg har de sidste to dage forgæves forsøgt at få åbnet et glas med rødbeder. Jeg har virkelig lyst til rødbeder. Så meget for at bo alene og have svage håndled. #independentwoman

Stik en gammeldags dåseåbner ind under låget og vip udaf.
Så forsvinder vacummet, og så kan du åbne det. Har selv dårligt håndled, så gør det derfor selv på den måde.
Men det skal være en gammeldags dåseåbner.

(man kan også, hvis man ikke er klodset, nok godt gøre det med en kniv, eller andre værktøjer, men dåseåbneren virker bedst)
0
Hæklerier på hjernen :cool:

Tilbage til "Generelt"