Aprilsnar!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Aprilsnar!

Indlægaf Madam Pomfrey » 1. apr 2016, 18:18

Mangoness skrev:Aalborg zoo har fået en mammut :lol:

https://www.facebook.com/tv2nord/videos ... 4984977551


Temmelig gennemført indslag!
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
getitright
Indlæg: 147
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:59
Kort karma: 23
Likede indlæg: 268

Re: Aprilsnar!

Indlægaf getitright » 1. apr 2016, 19:32

BREAKING: Lukas Graham går solo - og skifter navn

http://gaffa.dk/nyhed/105429

Lukas Graham har redet på en bølge af succes i de senere måneder med placeringer på toppen af hitlisterne i både Storbritannien, Australien og USA. Nu er der imidlertid kommet grus i maskineriet. Sanger Lukas Forchhammer har afbrudt samarbejdet med sine tre musikere Mark Falgren (trommer), Magnus Larsson (bas) og Kasper Daugaard (keyboard) og vil nu arbejde som solokunstner – og skifter i den forbindelse navn.

– Folk tror alligevel at jeg er solokunstner, og så kan jeg lige så godt gå all in, fortæller Lukas Forchhammer i et eksklusivt interview med GAFFA.

Har det også noget at gøre med, at du så ikke skal dele pengene med de tre andre?

– Nej, det har slet ikke været i mine tanker. Som Franz Beckerlee engang sagde: Jeg er ikke in it for the money.

I forbindelse med skiftet til en solokarriere vælger Lukas Forchhammer at skifte kunstnernavn.

– Det er for at markere, at jeg begynder på en frisk, siger han.

Men nu har I jo opbygget et stærkt brand som Lukas Graham, vil det så ikke være forvirrende, hvis du pludselig skifter navn?

– Nej, bare tænk på, hvad der skete med Prince, da han skiftede navn til først Love Symbol og The Artist Formerly Known As Prince. Han fik bare mere succes, og det samme skete for Morten Breum, da han skiftede navn til Morten.

Men Prince hedder jo Prince igen i dag?

– Ja, men det kan da også være, jeg skifter tilbage igen på et tidspunkt. Det ved man aldrig.

Hvad vil du så kalde dig fremover?

– Jeg har faktisk flere idéer, og derfor vil jeg gerne sætte det til afstemning hos jeres læsere, og så vil jeg vælge det, der får flest stemmer.

Det lyder som en sjov idé.

– Fedt. Jeg har tænkt på Luke the Duke, det bliver jeg jo allerede kaldt i forvejen. Eller Luke Skywalker, det er nærmest symbolsk for en mand, der har så meget succes som mig. Eller Luke de Luxe. Eller Lukas Fuckhammer, det er sådan lidt frækt og minder om mit rigtige navn. Eller Lucky Luke. Du kan også spørge læserne, om de har nogle bud, der er bedre.

Eller hvad med Ganja Man? Du er jo glad for at ryge en joint.

– Ja, det er alle i Danmark. Eller i hvert fald ni ud af ti vil jeg sige, og på Christiania, hvor jeg kommer fra der er det ti ud af ni.

Er du sikker på, at de tal er rigtige?

– Det rager mig en bønne, lyder det tørt fra Lukas Forchhammer Formerly Known as Lukas Graham.
0
"I took a deep breath and listened to the old brag of my heart. I am, I am, I am." - Sylvia Plath
getitright
Indlæg: 147
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:59
Kort karma: 23
Likede indlæg: 268

Re: Aprilsnar!

Indlægaf getitright » 1. apr 2016, 19:36

Announcing the new Goodreads literary magazine!

https://www.goodreads.com/blog/show/632 ... y-magazine

Watch out Paris Review, step back n+1, Goodreads is launching a literary magazine! Today, with the first issue of Goodreads Lit!, book lovers will finally have a new magazine that speaks directly to their interests by revealing everything about their favorite authors: what they're eating for lunch, where they're going on vacation, what they're wearing to the latest hot literary party, and more!

Get ready for behind-the-scenes coverage of every major book tour, exciting glimpses of the private lives of authors, front-row reporting from controversial readings and poetry slams, insider tales from the most debauched writing residencies, fashion and beauty tips from the most glamorous writers, as well as guides to where all your favorite scribes eat, shop, and drink!


Billede

Our editorial team will be heading this new venture, Goodreads Lit!, along with high-profile hires from Granta, Vanity Fair, Us Weekly, Allure, Prairie Schooner Review.

Goodreads Lit! will be available each Friday on newsstands everywhere and via Kindle and the Kindle app.

Do you have any literary scuttlebutt for the pages of Goodreads Lit!? Share it in the comments below!


:lol:
0
"I took a deep breath and listened to the old brag of my heart. I am, I am, I am." - Sylvia Plath
OsCoccygis
Indlæg: 215
Tilmeldt: 1. okt 2015, 11:31
Kort karma: 17
Likede indlæg: 372

Re: Aprilsnar!

Indlægaf OsCoccygis » 1. apr 2016, 20:46

2
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Aprilsnar!

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. apr 2016, 21:30

landsbytossen skrev:Det norske Riksarkiv

"Nå deler vi ut middelalderdokumenter!
Hvem kunne ikke tenke seg å henge opp et fint middelalderbrev på veggen hjemme, i glass og ramme, med snirklede bokstaver og flotte kongelige segl? Riksarkivet digitaliserer sine arkiver for å rydde plass til nye og for å legge dem ut på nett sånn at hele verden kan få glede av dem. Dokumenter som blir digitalisert blir som regel kastet, men nå går vi nye veier for å rydde i våre magasiner.
- Det er jo bedre at folk som ser nytten av dem og ikke minst estetikken i de gamle pergamentene får dem enn at vi kaster dem, sier underdirektør i Seksjon for Eldre Arkiv og spesialsamlinger, Eli Fure. Riksarkivet deler ut mange godbiter, ikke bare middelalderbrev, men også dokumenter fra krigens dager.
- Selv har jeg sikret meg denne messeboksiden fra 1100-tallet som jeg skal henge på hytta mi på Roa, sier hun fornøyd.
Vil du sikre deg gamle dokumenter kan du sende en e-post til arrangementer@arkivverket.no. Spesifiser gjerne hvilken periode du er interessert i. Førstemann til mølla!"


Det der ville kunne have medført et udbrud fra min side, som ville have været Nationen (u)værdigt, hvis jeg var hoppet på historien :lol:
Men jeg er så også stadig starstruck, efter at jeg i 2001 fik lov til at holde et brev skrevet af biskop Absalon :genert:
Det var godt nok i glas og (meget stor) ramme, men alligevel...
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Aprilsnar!

Indlægaf kidkomb » 1. apr 2016, 21:35

DetSorteCirkus skrev:Det der ville kunne have medført et udbrud fra min side, som ville have været Nationen (u)værdigt, hvis jeg var hoppet på historien :lol:
Men jeg er så også stadig starstruck, efter at jeg i 2001 fik lov til at holde et brev skrevet af biskop Absalon :genert:
Det var godt nok i glas og (meget stor) ramme, men alligevel...

Hey, så kan du måske svare på noget, som har undret os meget herhjemme:
Når man ser folk håndtere gamle breve, tællebøger, i det hele taget papir/pergament i dokumentarprogrammer har de aldrig handsker på?
What up with that??
Ødelægger hudfedtet ikke dokumenterne? Bliver de ikke udsat for snavs, sved og fedt?
Vi forstår det slet ikke :forvirret:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Aprilsnar!

Indlægaf landsbytossen » 1. apr 2016, 21:40

kidkomb skrev:
DetSorteCirkus skrev:Det der ville kunne have medført et udbrud fra min side, som ville have været Nationen (u)værdigt, hvis jeg var hoppet på historien :lol:
Men jeg er så også stadig starstruck, efter at jeg i 2001 fik lov til at holde et brev skrevet af biskop Absalon :genert:
Det var godt nok i glas og (meget stor) ramme, men alligevel...

Hey, så kan du måske svare på noget, som har undret os meget herhjemme:
Når man ser folk håndtere gamle breve, tællebøger, i det hele taget papir/pergament i dokumentarprogrammer har de aldrig handsker på?
What up with that??
Ødelægger hudfedtet ikke dokumenterne? Bliver de ikke udsat for snavs, sved og fedt?
Vi forstår det slet ikke :forvirret:

Man bør bruge handsker, hvis det er meget sårbare arkivalier. Det samme gælder faktisk også arkivalier, som kun findes i et eksemplar og som bruges af mange mennesker.
2
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Aprilsnar!

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. apr 2016, 21:48

kidkomb skrev:
DetSorteCirkus skrev:Det der ville kunne have medført et udbrud fra min side, som ville have været Nationen (u)værdigt, hvis jeg var hoppet på historien :lol:
Men jeg er så også stadig starstruck, efter at jeg i 2001 fik lov til at holde et brev skrevet af biskop Absalon :genert:
Det var godt nok i glas og (meget stor) ramme, men alligevel...

Hey, så kan du måske svare på noget, som har undret os meget herhjemme:
Når man ser folk håndtere gamle breve, tællebøger, i det hele taget papir/pergament i dokumentarprogrammer har de aldrig handsker på?
What up with that??
Ødelægger hudfedtet ikke dokumenterne? Bliver de ikke udsat for snavs, sved og fedt?
Vi forstår det slet ikke :forvirret:


Det kan komme an på mange ting.

Hvis dem, der håndterer papirerne, ejer dem selv, kan de naturligvis gøre, hvad de vil med dem.

Jeg har kigget i bøger fra 17- og 1800-tallet uden at have handsker på, og at det var tilladt, skyldtes sandsynligvis, at bøgerne nok er gamle, men ikke særlig sjældne. At man fingerer med breve med bare hænder, forstår jeg til gengæld ikke, da det jo er unikke dokumenter.

Skrøbelige og uerstattelige arkivalier, som fx. Absalons brev, der er Danmarks ældste af sin slags, kan man som udgangspunkt ikke røre ved, men måske kan man det med en særlig tilladelse, hvis man fx. skal undersøge papiret eller blækket.

I det hele taget er der mange hierarkier indenfor gamle bøger og dokumenter i forhold til, hvad, hvor og hvordan man kan låne dem. Sidste år lånte jeg fx. en bog fra ca. 1850 på det helt almindelige kommunebibliotek, og den måtte jeg endda gerne tage med hjem, så det er meget forskelligt.
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Aprilsnar!

Indlægaf kidkomb » 1. apr 2016, 21:50

DetSorteCirkus skrev:Det kan komme an på mange ting.

Hvis dem, der håndterer papirerne, ejer dem selv, kan de naturligvis gøre, hvad de vil med dem.

Jeg har kigget i bøger fra 17- og 1800-tallet uden at have handsker på, og at det var tilladt, skyldtes sandsynligvis, at bøgerne nok er gamle, men ikke særlig sjældne. At man fingerer med breve med bare hænder, forstår jeg til gengæld ikke, da det jo er unikke dokumenter.

Skrøbelige og uerstattelige arkivalier, som fx. Absalons brev, der er Danmarks ældste af sin slags, kan man som udgangspunkt ikke røre ved, men måske kan man det med en særlig tilladelse, hvis man fx. skal undersøge papiret eller blækket.

I det hele taget er der mange hierarkier indenfor gamle bøger og dokumenter i forhold til, hvad, hvor og hvordan man kan låne dem. Sidste år lånte jeg fx. en bog fra ca. 1850 på det helt almindelige kommunebibliotek, og den måtte jeg endda gerne tage med hjem, så det er meget forskelligt.

Vi så en engelsk dokumentar, hvor de fortalte om livet i middelalderen med udgangspunkt i de eneste bevarede breve fra den tid.
Der undrede vi os (endnu en gang!)
Vi har set 20+ programmer hvor papir bliver håndteret uden handsker. Kun 1 gang har vi set handsker.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Aprilsnar!

Indlægaf landsbytossen » 1. apr 2016, 21:54

DetSorteCirkus skrev:
Det kan komme an på mange ting.

Hvis dem, der håndterer papirerne, ejer dem selv, kan de naturligvis gøre, hvad de vil med dem.

Jeg har kigget i bøger fra 17- og 1800-tallet uden at have handsker på, og at det var tilladt, skyldtes sandsynligvis, at bøgerne nok er gamle, men ikke særlig sjældne. At man fingerer med breve med bare hænder, forstår jeg til gengæld ikke, da det jo er unikke dokumenter.

Skrøbelige og uerstattelige arkivalier, som fx. Absalons brev, der er Danmarks ældste af sin slags, kan man som udgangspunkt ikke røre ved, men måske kan man det med en særlig tilladelse, hvis man fx. skal undersøge papiret eller blækket.

I det hele taget er der mange hierarkier indenfor gamle bøger og dokumenter i forhold til, hvad, hvor og hvordan man kan låne dem. Sidste år lånte jeg fx. en bog fra ca. 1850 på det helt almindelige kommunebibliotek, og den måtte jeg endda gerne tage med hjem, så det er meget forskelligt.

Det med at låne gamle bøger på kommunebiblioteket kommer an på, hvor mange eksemplarer der findes rundt omkring på offentlige biblioteker. Er der kun et eksemplar på Det Kongelige Bibliotek er der aldrig udlån til private. Nogle gamle bøger står i flere eksemplarer på forskellige biblioteker og så er det som regel muligt at finde et eksemplar til hjemlån.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Aprilsnar!

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. apr 2016, 22:03

kidkomb skrev:Vi så en engelsk dokumentar, hvor de fortalte om livet i middelalderen med udgangspunkt i de eneste bevarede breve fra den tid.
Der undrede vi os (endnu en gang!)
Vi har set 20+ programmer hvor papir bliver håndteret uden handsker. Kun 1 gang har vi set handsker.


Jeg tænkte nok, at det bl.a. var engelske programmer :lol:
Britiske historikere går generelt for at være nogle værre showmen m/k, når det gælder formidling, så jeg kan sagtens forestille mig, at handskerne er blevet valgt fra for at give seerne en mere nærværende oplevelse. Det kan hurtigt komme til at virke meget højtideligt, når fortidens spor bliver noget, der næsten ikke er til at komme i nærheden af, og måske har man tænkt, at det vigtigste er at lave en fængende udsendelse, så mange mennesker rent faktisk får set de spændende dokumenter, hvilket jeg i så fald godt lidt kan se rimeligheden i.
Men ellers er det noget sjusk :cuss:
2
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Aprilsnar!

Indlægaf kidkomb » 1. apr 2016, 22:12

DetSorteCirkus skrev:
Jeg tænkte nok, at det bl.a. var engelske programmer :lol:
Britiske historikere går generelt for at være nogle værre showmen m/k, når det gælder formidling, så jeg kan sagtens forestille mig, at handskerne er blevet valgt fra for at give seerne en mere nærværende oplevelse. Det kan hurtigt komme til at virke meget højtideligt, når fortidens spor bliver noget, der næsten ikke er til at komme i nærheden af, og måske har man tænkt, at det vigtigste er at lave en fængende udsendelse, så mange mennesker rent faktisk får set de spændende dokumenter, hvilket jeg i så fald godt lidt kan se rimeligheden i.
Men ellers er det noget sjusk :cuss:

Det er jeg glad for at du siger, for vi har godt nok været forargede i lang tid :blush:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Aprilsnar!

Indlægaf Miss_no_More » 1. apr 2016, 22:40

TV2 Nord havde en nyhed om at Aalborg Zoo i dag modtog en russisk, fremavlet mammut. De kørte den helt ud med reportage af fake mammut og dyrepassere og det hele. Det mest morsomme var at se dyrepasserne forsøge at holde masken :klap:

På Downtown kunne man i dag købe en nedfrysning af sin krop i X antal år, dog max. 100. Man kunne få en champagne med i "kisten", så man meget belejligt kunne fejre det, når man blev optøet igen. Synes sgu egentlig den var meget morsom :-D

Og så var der denne i en nordjysk børnehave i dag:
received_10154137570434917.jpeg


Og nå ja, Grenen skulle tilsyneladende også rettes ud, da krumningen irriterede turisterne.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36729

Re: Aprilsnar!

Indlægaf Daine » 2. apr 2016, 06:43

Bimmerdyret skrev:
fisken80 skrev:Arnold Busck dropper Arnold i deres navn - i ligestillingens navn....


De kunne vel egentlig bare have tilføjet et s efter Arnold


Det er jeg alligevel glad for ikke bliver aktuelt! Jeg ville nægte at fortælle hvor jeg arbejdede fremover så :lol:
3
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.

Tilbage til "Generelt"