Sommertid. Rom. iPhone. Fly.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Sommertid. Rom. iPhone. Fly.

Indlægaf FruKuk » 26. mar 2016, 08:08

Undskyld overskriften, kunne ikke komme med noget bedre.

Sagen er den, at jeg er i Rom (hvor klokken pt er den samme som i DK). Jeg skal flyve hjem i morgen. Billetten siger afg 9.30. Jeg regner med, at tidspunktet er i italiensk tid (altså 10.30 i DK), men hvordan med min iPhone? Stiller den sig selv om til DK-tid i nat? Og kan jeg få den til at vente? Og kan jeg være sikker på det med flytiden?

Mange vigtige spørgmål ser I :deer:
0
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3096
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6068

Re: Sommertid. Rom. iPhone. Fly.

Indlægaf Lurende Peber » 26. mar 2016, 08:33

iPhone har et verdensur, du kan tjekke.
Jeg mener, at den holder styr på sommer og vintertid, hvis den er sat til automatisk
https://support.apple.com/da-dk/HT203483
Men Rom og Danmark er da i samme tidszone? Og er hele ideen med at sommertid blev rykket for år tilbage ikke, at hele EU skulle skifte på samme dag?
1
Registreret Gammel Gris :gris:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Sommertid. Rom. iPhone. Fly.

Indlægaf Slettet bruger » 26. mar 2016, 10:35

FruDulle skrev:Jo det burde de.har ikke selv styr på hvem der gør og ikke gør, men det kan ses her


Ved ikke hvor troværdigt det kort er? Han skriver at her snakker vi blå, orange og røde lande, men farverne passer ikke med landegrænserne. USA, Brasilien og Australien er delt op i blåt og orange.

Der er også en orange klat der ligger som en slags land, men halvdelen af den er i Mexico og den anden halvdel i USA.

Der er også en lille bitte klar i østgrønland som han mener åbenbart har fornægtet sommertiden.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Sommertid. Rom. iPhone. Fly.

Indlægaf Rapfisk » 26. mar 2016, 12:17

Italien skifter da til sommertid sammen med os i nat?
0
Livslinjen: 70 201 201
derived242
Indlæg: 37
Tilmeldt: 1. jan 2016, 11:46
Kort karma: 2
Likede indlæg: 25

Re: Sommertid. Rom. iPhone. Fly.

Indlægaf derived242 » 26. mar 2016, 14:29

eks-Maupassant skrev:
FruDulle skrev:Jo det burde de.har ikke selv styr på hvem der gør og ikke gør, men det kan ses her


Ved ikke hvor troværdigt det kort er? Han skriver at her snakker vi blå, orange og røde lande, men farverne passer ikke med landegrænserne. USA, Brasilien og Australien er delt op i blåt og orange.

Der er også en orange klat der ligger som en slags land, men halvdelen af den er i Mexico og den anden halvdel i USA.

Der er også en lille bitte klar i østgrønland som han mener åbenbart har fornægtet sommertiden.


Men det er da helt rigtigt for USA og Australien.
I USA har Arizona og Hawaii ikke sommertid, men i Australien har Queensland, Northern Territory og Western Australia ikke sommertid.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Sommertid. Rom. iPhone. Fly.

Indlægaf FruKuk » 26. mar 2016, 15:02

Og efter jeg slog dette indlæg op, gik jeg forbi receptionen, hvor der hang et stort opslag med info om, at vi skifter til sommertid i nat :fløjt:

Jeg anede ikke, at sommertid fandtes udenfor Danmark :genert:

Men tak for hjælpen.
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Sommertid. Rom. iPhone. Fly.

Indlægaf Slettet bruger » 26. mar 2016, 17:03

derived242 skrev:
eks-Maupassant skrev:
FruDulle skrev:Jo det burde de.har ikke selv styr på hvem der gør og ikke gør, men det kan ses her


Ved ikke hvor troværdigt det kort er? Han skriver at her snakker vi blå, orange og røde lande, men farverne passer ikke med landegrænserne. USA, Brasilien og Australien er delt op i blåt og orange.

Der er også en orange klat der ligger som en slags land, men halvdelen af den er i Mexico og den anden halvdel i USA.

Der er også en lille bitte klar i østgrønland som han mener åbenbart har fornægtet sommertiden.


Men det er da helt rigtigt for USA og Australien.
I USA har Arizona og Hawaii ikke sommertid, men i Australien har Queensland, Northern Territory og Western Australia ikke sommertid.


Arizona osv. er jo ikke lande?
0
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3096
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6068

Re: Sommertid. Rom. iPhone. Fly.

Indlægaf Lurende Peber » 26. mar 2016, 17:40

^ USAs stater vil Majt gerne opfattes som noget nær selvstændige lande. Dog standing United ;)
0
Registreret Gammel Gris :gris:
derived242
Indlæg: 37
Tilmeldt: 1. jan 2016, 11:46
Kort karma: 2
Likede indlæg: 25

Re: Sommertid. Rom. iPhone. Fly.

Indlægaf derived242 » 26. mar 2016, 22:01

Men det ville jo også være forkert at gøre hele USA og Australien blå. Kortet ser meget rigtigt ud, hans formulering er så bare ikke optimal
0

Tilbage til "Generelt"