Hvor lang tid er kommunen om at svare?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Hvor lang tid er kommunen om at svare?

Indlægaf Mi55y » 2. mar 2016, 11:33

Jeg har sendt en henvendelse til kommunen på den der sikre måde med nem-ID. Det var i starten af januar måned. Kan jeg regne med, at de har glemt mig, eller er der virkelig så lange svartider? Jeg har ikke fået bekræftelse på modtagelse, men henvendelsen ligger i udbakke i min e-boks.

Henvendelsen angår kun ad omveje mig selv, da det handler om en udbetaling på vegne af en anden, som jeg skulle modtage, men jeg har kun modtaget lidt under halvdelen af de penge, som der var blevet meldt ud, der ville blive udbetalt. Jeg sendte derfor mest henvendelsen for at gøre opmærksom på dette, da jeg ikke går ud fra, at det vil hjælpe noget, at jeg ringer dem op, når jeg blot er modtageren af pengene og ikke den, der har fået dem bevilliget? Det er vel denne person, der skal klage - eller hvad?
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Pussikat82
Indlæg: 1570
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:05
Kort karma: 611
Likede indlæg: 2922
Kontakt:

Re: Hvor lang tid er kommunen om at svare?

Indlægaf Pussikat82 » 2. mar 2016, 11:40

Jeg vil tro, at man godt kan ringe på vegne af en anden. Du står trods alt som modtager/formidler af pengene, hvilket de vel kan se i deres system. Jeg synes, at over en måneds ventetid er lidt for lang tid mht. svar på en mail, så jeg ville nok prøve at ringe og evt. rykke for et svar eller spørge ind til svartiden, hvis de ikke kan hjælpe dig i telefonen.
1
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Hvor lang tid er kommunen om at svare?

Indlægaf Mi55y » 2. mar 2016, 12:07

Pussikat82 skrev:Jeg vil tro, at man godt kan ringe på vegne af en anden. Du står trods alt som modtager/formidler af pengene, hvilket de vel kan se i deres system. Jeg synes, at over en måneds ventetid er lidt for lang tid mht. svar på en mail, så jeg ville nok prøve at ringe og evt. rykke for et svar eller spørge ind til svartiden, hvis de ikke kan hjælpe dig i telefonen.


Jeg synes nemlig også, at det er ret lang tid at vente på svar, men jeg har aldrig rigtig brug for at kontakte kommunen, så har ingen anelse om, om det er normalt. Jeg må prøve at få tid til at ringe - sidder i reception på job, så det er ikke så ligetil med telefonkøer og sådan.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Pussikat82
Indlæg: 1570
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:05
Kort karma: 611
Likede indlæg: 2922
Kontakt:

Re: Hvor lang tid er kommunen om at svare?

Indlægaf Pussikat82 » 2. mar 2016, 12:11

Jeg vil synes, at der skulle foreligge svar inden for tre uger, det er bare min umiddelbare fornemmelse, så jeg ville prøve at ringe. I det mindste for at høre omkring svartiden. Det kan man jo altid spørge ind til.
0
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.
bralle
Indlæg: 93
Tilmeldt: 15. okt 2015, 08:33
Kort karma: 5
Likede indlæg: 76

Re: Hvor lang tid er kommunen om at svare?

Indlægaf bralle » 2. mar 2016, 12:13

Det lyder som lang tid. Du burde som minimum få en kvittering for modtagelse, evt. med angivelse af forventet ventetid, hvis det er noget der kræver længere sagsbehandling. Men er du sikker på, at det er kommunen du skal have fat i? Måske Udbetaling Danmark i stedet? Hvis de har sendt din henvendelse videre, kan det måske forklare ventetiden. Men igen - du burde få en kvittering og en forklaring. Jeg ville ringe og prøve at rede trådene ud den vej. Men du skal nok forvente at blive stillet om en del gange:)
1
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Hvor lang tid er kommunen om at svare?

Indlægaf Mi55y » 2. mar 2016, 14:24

bralle skrev:Det lyder som lang tid. Du burde som minimum få en kvittering for modtagelse, evt. med angivelse af forventet ventetid, hvis det er noget der kræver længere sagsbehandling. Men er du sikker på, at det er kommunen du skal have fat i? Måske Udbetaling Danmark i stedet? Hvis de har sendt din henvendelse videre, kan det måske forklare ventetiden. Men igen - du burde få en kvittering og en forklaring. Jeg ville ringe og prøve at rede trådene ud den vej. Men du skal nok forvente at blive stillet om en del gange:)


Jeg har mine oplysninger fra en sagsbehandler, som har oplyst, at jeg skulle kontakte Aarhus Kommune, hvis der var nogle problemer. Men det kan selvfølgelig godt ske, at der har været ment Udbetaling Danmark...
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:

Tilbage til "Generelt"