Hvornår har debatten fået dig til at ændre syn?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Brutus
Indlæg: 775
Tilmeldt: 20. sep 2015, 16:03
Kort karma: 38
Likede indlæg: 1175

Re: Hvornår har debatten fået dig til at ændre syn?

Indlægaf Brutus » 25. feb 2016, 11:07

Der var en gang, hvor jeg mente, at kvinder ikke havde humor.
Den opfattelse har jeg i den grad fået ændret. :worship:
Men jeg gider stadig ikke spise brunsvigere, hverken med eller uden flødeskum. :boo:
3
If it is not yours, dont take it
If it is not right, dont do it.
If it is not true, dont say it.
If you dont know, shut up

(Japanese Wisdom)
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Hvornår har debatten fået dig til at ændre syn?

Indlægaf Aima » 25. feb 2016, 11:13

Det der med, når voksne mennesker har tendens til at være åbenlyst irrationelle og dramatiske er noget, jeg mest har stiftet bekendtskab med på nettet, og havde jeg ikke erfaret det den vej, havde jeg opfattet det som en større sjældenhed, end jeg gør i dag. Alle de issues mennesker render rundt og støder ind i, kan stadig godt overraske mig ind i mellem. Voksne mennesker der er bitre og bærer nag og er uvenner med andre voksne mennesker, var vitterligt ikke noget jeg troede fandtes, da jeg var barn og ung, for jeg stiftede aldrig bekendtskab med det, der skal nok have været konflikter eller relationelle kriser omkring mig, men det var aldrig noget der blev talt om eller dyrket. Både mine forældre, deres omgangskreds, mine bedsteforældre m.fl. er sådan meget nogle pragmatiske 'in control'-typer, så da jeg åbnede for internettet for 12-14 år siden og blev konfronteret med, hvad nogle mennrsker tumler med, går op i og lader fylde, var det sådan lidt en 'Wow! Men shit...'-åbenbaring.

Og jeg tror egentligt det har været ganske sundt for mig. Dels har det gjort mig mere rummelig for at anerkende den slags hos andre, men dels har det nok også bevirket at jeg har nemmere ved at acceptere mine egne mere følsomme sider. Det er OK at føle noget 'bare fordi', også selvom det er pisseulogisk, og sommetider er det også OK at italesætte og reagere på det. Jeg havde nok været knap så keen, på andres og især egne, vegne, hvis ikke jeg havde fået så mangfoldigt et perspektiv gennem internettet.
2
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55656
Kontakt:

Re: Hvornår har debatten fået dig til at ændre syn?

Indlægaf Ado » 25. feb 2016, 12:22

Jeg er blevet meget mere rummelig. Og klogere. Det tænkte jeg faktisk på den anden dag. Debatten har afmonteret nogle skyklapper og gjort mange ting mere nuancerede. Det er ret fedt!
4
Donna Martin Graduates!
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Hvornår har debatten fået dig til at ændre syn?

Indlægaf Akehurst2 » 25. feb 2016, 13:04

Jeg er også blevet opmærksom på, hvor snævre cirkler jeg egentlig bevæger mig i til daglig og hvordan de mennesker jeg omgås, er meget, meget ens.
3
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Hvornår har debatten fået dig til at ændre syn?

Indlægaf Kommodedyret » 25. feb 2016, 17:07

Jeg synes at det har været et spændende studium i online identitetskonstruktion. Det er ret vildt, nogle gange, at observere de ting som folk skriver for at profilere sig selv eller deres position. Det er desuden også fascinerende at observere den måde som tingene bliver modtaget, og hvor afhængigt det er af afsender og kontekst.
Jo jo, man lærer ting og sager :-D
3
Closure, closure, closure closure closure

Tilbage til "Generelt"