Insp.: Har du nogensinde købt en ting, du allerede ejede?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.

Har du købt noget, du allerede ejede, fordi du ikke kunne finde tingen?

Ja
52
75%
Nej
8
12%
Husker ikke
8
12%
På tværs
1
1%
 
Afgivne stemmer: 69
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12653
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12371

Re: Insp.: Har du nogensinde købt en ting, du allerede ejede?

Indlægaf Guilded_Lily » 23. feb 2016, 17:20

Ork, masser af gange! Ting har det med at forsvinde her i huset, og ind imellem dukker det op, andre gange ikke.
0
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1682
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 288
Likede indlæg: 3215

Re: Insp.: Har du nogensinde købt en ting, du allerede ejede?

Indlægaf klumphen » 23. feb 2016, 17:36

Det er mest sådan noget med at jeg får købt en pakke tandpasta, hvorefter jeg finder ud af at jeg allerede havde købt en pakke.
Det er meget sjældent at nogle af mine ting bliver væk for mig. Drømmer lidt om at være noget mere distræt... det må frigøre noget energi på en eller anden måde tænker jeg. Hvis man altså ser bort fra den tid og energi man skal bruge på at lede efter sine ting når de bliver væk.

EDIT:
Det er selvfølgelig nemmere at holde styr på sine ting når man bor alene.
Senest rettet af klumphen 23. feb 2016, 18:07, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8893
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25486

Re: Insp.: Har du nogensinde købt en ting, du allerede ejede?

Indlægaf Madam Pomfrey » 23. feb 2016, 17:42

klumphen skrev:Det er mest sådan noget med at jeg får købt en pakke tandpasta, hvorefter jeg finder ud af at jeg allerede havde købt en pakke.
Det er meget sjældent at nogle af mine ting bliver væk for mig. Drømmer lidt om at være noget mere distræt... det må frigøre noget energi på en eller anden måde tænker jeg. Hvis man altså ser bort fra den tid og energi man skal bruge på at lede efter sine ting når de bliver væk.


med mindre man bare vælger at købe nyt :lol: :fløjt:
Alternativt tænker, "Nå den dukker nok op igen" - og det gør det, lige pludselig.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1682
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 288
Likede indlæg: 3215

Re: Insp.: Har du nogensinde købt en ting, du allerede ejede?

Indlægaf klumphen » 23. feb 2016, 17:49

DD_81 skrev:med mindre man bare vælger at købe nyt :lol: :fløjt:
Alternativt tænker, "Nå den dukker nok op igen" - og det gør det, lige pludselig.

Det stimulerer i hvert fald økonomien hvis man bare køber nyt hver gang :lol2:
Men det må være lidt belastende fx at skulle vente på at ens kartoffelskræller dukker op igen - især hvis man har lyst til skrællede kartofler :-D
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12653
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12371

Re: Insp.: Har du nogensinde købt en ting, du allerede ejede?

Indlægaf Guilded_Lily » 23. feb 2016, 18:14

Rosa Espinosa skrev:
DD_81 skrev:- grensakse (kan aldrig finde lortet når jeg skal bruge dem, så da jeg så et godt tilbud i efteråret købte jeg 4 stk :lol: )


Hvad er det med grensakse? Har det samme problem, ved ikke hvorfor de bliver væk hele tiden, har godt nok også købt mange i årenes løb.


Og rosensakse! Nu har jeg haft hus og have i 10 år, og jeg tror, jeg har købt 7-8 rosensakse i løbet af den tid. Hvem fanden hugger dem? :forvirret:
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11227
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23200

Re: Insp.: Har du nogensinde købt en ting, du allerede ejede?

Indlægaf Mani » 23. feb 2016, 19:10

klumphen skrev:
DD_81 skrev:med mindre man bare vælger at købe nyt :lol: :fløjt:
Alternativt tænker, "Nå den dukker nok op igen" - og det gør det, lige pludselig.

Det stimulerer i hvert fald økonomien hvis man bare køber nyt hver gang :lol2:
Men det må være lidt belastende fx at skulle vente på at ens kartoffelskræller dukker op igen - især hvis man har lyst til skrællede kartofler :-D

Har lyst til at skrælle kartofler :forvirret: :ad!: :forvirret2: :nerve: :panik: :gisp:
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Insp.: Har du nogensinde købt en ting, du allerede ejede?

Indlægaf LadyFox » 23. feb 2016, 19:15

vibbsen skrev:Ja-da....F.eks.kan jeg ikke gå i IKEA uden at tænke "Jeg har vist ikke flere lynlås poser", "Jeg har ikke flere stearinlys" , "Vi mangler batterier"....Og så hælder jeg ned i min vogn...For at finde ud af, at jeg tænkte nøjagtig sådan da jeg var i IKEA 14 dage tidligere....Vi mangler aldrig lynlåsposer, stearinglys eller batterier i vores husholdning...

Jeg har sågar oplevet at den kasse stearinlys jeg købte sidste gang jeg var i IKEA, stadig lå i bilen da jeg kom ud med en ny kasse...Det var sgu lidt pinligt...

Vi går heller aldrig ned på hverken vaniljesukker, bagepulver eller natron i vores hjem...

Bagepulver kommer jeg heller aldrig til at mangle,hver gang jeg løber tør for vaniljesukker, køber jeg en bagepulver istedet for vaniljepulver :træt3:
1
...
Brugeravatar
Tutter27
Indlæg: 341
Tilmeldt: 13. jan 2016, 17:47
Kort karma: 32
Likede indlæg: 801

Re: Insp.: Har du nogensinde købt en ting, du allerede ejede?

Indlægaf Tutter27 » 23. feb 2016, 19:22

Til jul ønskede jeg mig en bog og fik den, da jeg så begyndte og læse den, kunne jeg kende handlingen.
Jeg havde så åbenbart også ønsket mig den forrig jul og fået den, OG læst den. :LOL:
Heldigvis var den god, og kunne godt klare en tur til.
0
Brugeravatar
Sevii
Indlæg: 519
Tilmeldt: 19. nov 2015, 08:30
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1345

Re: Insp.: Har du nogensinde købt en ting, du allerede ejede?

Indlægaf Sevii » 23. feb 2016, 19:23

Altså, jeg køber hele tiden kuglepenne. Men det er fordi de forsvinder, og jeg er ret sikker på, at det er ikke min skyld. :genert:
0
:banan: :banan:
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19039

Re: Insp.: Har du nogensinde købt en ting, du allerede ejede?

Indlægaf Flora » 23. feb 2016, 20:13

Sevii skrev:Altså, jeg køber hele tiden kuglepenne. Men det er fordi de forsvinder, og jeg er ret sikker på, at det er ikke min skyld. :genert:


Det er det heller ikke. Kuglepenne er lavet af et særligt materiale som går i opløsning efter et stykke tid, hvilket gør at kuglepennen forsvinder sporløst. Eller...det gør de i hvert fald hjemme hos mig, så jeg antager det er det der er forklaringen :genert:
1
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11227
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23200

Re: Insp.: Har du nogensinde købt en ting, du allerede ejede?

Indlægaf Mani » 23. feb 2016, 20:24

Flora skrev:
Sevii skrev:Altså, jeg køber hele tiden kuglepenne. Men det er fordi de forsvinder, og jeg er ret sikker på, at det er ikke min skyld. :genert:


Det er det heller ikke. Kuglepenne er lavet af et særligt materiale som går i opløsning efter et stykke tid, hvilket gør at kuglepennen forsvinder sporløst. Eller...det gør de i hvert fald hjemme hos mig, så jeg antager det er det der er forklaringen :genert:

Det er min kollega. Han har bunkevis af penne, men hævder at han ikke hapser dem fra os andre. Hvordan adskillige af mine pink penne er havnet i hans holder er uvist...
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19039

Re: Insp.: Har du nogensinde købt en ting, du allerede ejede?

Indlægaf Flora » 23. feb 2016, 21:22

Mani skrev:
Flora skrev:
Sevii skrev:Altså, jeg køber hele tiden kuglepenne. Men det er fordi de forsvinder, og jeg er ret sikker på, at det er ikke min skyld. :genert:


Det er det heller ikke. Kuglepenne er lavet af et særligt materiale som går i opløsning efter et stykke tid, hvilket gør at kuglepennen forsvinder sporløst. Eller...det gør de i hvert fald hjemme hos mig, så jeg antager det er det der er forklaringen :genert:

Det er min kollega. Han har bunkevis af penne, men hævder at han ikke hapser dem fra os andre. Hvordan adskillige af mine pink penne er havnet i hans holder er uvist...


Så det du siger er at din kollega sniger sig ind i mit og Sevii's hjem om natten og stjæler vores kuglepenne? :8: :shock: :panik:
0
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Insp.: Har du nogensinde købt en ting, du allerede ejede?

Indlægaf Kommodedyret » 23. feb 2016, 21:38

klumphen skrev:
DD_81 skrev:med mindre man bare vælger at købe nyt :lol: :fløjt:
Alternativt tænker, "Nå den dukker nok op igen" - og det gør det, lige pludselig.

Det stimulerer i hvert fald økonomien hvis man bare køber nyt hver gang :lol2:
Men det må være lidt belastende fx at skulle vente på at ens kartoffelskræller dukker op igen - især hvis man har lyst til skrællede kartofler :-D


Jeg fik et grønt kort med et godt råd imod bortkomne kartoffelskrællere: man kan bare bruge sin bilnøgle i stedet! :D

:gruble: Jeg har dog ikke afprøvet dette trick endnu..
0
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8893
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25486

Re: Insp.: Har du nogensinde købt en ting, du allerede ejede?

Indlægaf Madam Pomfrey » 23. feb 2016, 21:40

nu vi er off topic med de der skide kartofler...
De skal kun skrælles til jul.

På alle øvrige tidspunker skal de skrubbes, skæres i både, og ovnsteges, alternativ skives fint overdænges med fløde, og bages i ovnen en god times tid ved 200 grader.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Insp.: Har du nogensinde købt en ting, du allerede ejede?

Indlægaf vibbsen » 23. feb 2016, 21:54

Rosa Espinosa skrev:
Guilded_Lily skrev:
Rosa Espinosa skrev:
DD_81 skrev:- grensakse (kan aldrig finde lortet når jeg skal bruge dem, så da jeg så et godt tilbud i efteråret købte jeg 4 stk :lol: )


Hvad er det med grensakse? Har det samme problem, ved ikke hvorfor de bliver væk hele tiden, har godt nok også købt mange i årenes løb.


Og rosensakse! Nu har jeg haft hus og have i 10 år, og jeg tror, jeg har købt 7-8 rosensakse i løbet af den tid. Hvem fanden hugger dem? :forvirret:


Hvorfor er der ingen som adresserer dette stigende (vi er trods alt tre personer indtil videre) problem i samfundet? Nogen må gøre noget.


Make that 4 of us....

Men dem som render og klipper med mine havesakse får ihvertfald ikke vabler i hænderne....For de nakker også mine havehandsker....

Jeg foreslår at Vi (alle 4) kræver handling... Der er tale om et alvorligt problem....
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof

Tilbage til "Generelt"