Den store tråd om vejret

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12723
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Guilded_Lily » 13. mar 2019, 09:22

Vi har vist været heldige i Jylland den seneste tid. Her var det også rigtig fint i sidste uge, det begyndte dog at blæse ret voldsomt fredag aften, kraftig regn lørdag, ophold søndag og mandag, og så kom regnen for alvor i går.
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11296
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23356

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Mani » 13. mar 2019, 09:45

Vi har også nydt nogle skønne solrige øjeblikke - men der har mest været regn, blæst og kulde!
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Artem » 13. mar 2019, 20:55

sigge skrev:Jeg er helt åben for muligheden for, at jeg har dårlig hukommelse, men her i Jylland synes jeg da ikke, det har regnet hver eneste dag i de to seneste uger. :gruble: Der har i hvert fald været dage med perioder af solskin. Så kan det godt være, der har været byger hver dag, men det har i hvert fald ikke været heldagsregn.

Men jeg er også godt klar over, at jeg er en af de heldige, hvis humør ikke i særligt høj grad bliver påvirket af kedeligt vejr og mørke. Jeg bliver til gengæld ret grumpy, når det er varmt. :)

Synes det har været meget normalt blandet vejr.
Hvis vi tager fra lørdag, så blæste det meget og regnede kraftigt morgen/formiddag. Over middag blev det godt vejr med lidt sol men stadig blæst.
Søndag var rigtig godt vejr, med høj sol og ikke ret meget vind.
Mandag var også med høj sol hele dagen og helt vindstille.
Tirsdag var en våd dag hvor det regnede det meste af dage.
Her onsdag har det småregnet det meste af dagen, men er tørt her til aften og ingen vind.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9843
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9578

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Spjaerten » 13. mar 2019, 21:21

Tror måske øst Danmark har fået mere regn end jer i Jylland.
For det er ikke mange timer uden blæst og regn vi kan præstere.
1
Tryk på * :slem:
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52560

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf fisken80 » 14. mar 2019, 05:22

Artem skrev:
sigge skrev:Jeg er helt åben for muligheden for, at jeg har dårlig hukommelse, men her i Jylland synes jeg da ikke, det har regnet hver eneste dag i de to seneste uger. :gruble: Der har i hvert fald været dage med perioder af solskin. Så kan det godt være, der har været byger hver dag, men det har i hvert fald ikke været heldagsregn.

Men jeg er også godt klar over, at jeg er en af de heldige, hvis humør ikke i særligt høj grad bliver påvirket af kedeligt vejr og mørke. Jeg bliver til gengæld ret grumpy, når det er varmt. :)

Synes det har været meget normalt blandet vejr.
Hvis vi tager fra lørdag, så blæste det meget og regnede kraftigt morgen/formiddag. Over middag blev det godt vejr med lidt sol men stadig blæst.
Søndag var rigtig godt vejr, med høj sol og ikke ret meget vind.
Mandag var også med høj sol hele dagen og helt vindstille.
Tirsdag var en våd dag hvor det regnede det meste af dage.
Her onsdag har det småregnet det meste af dagen, men er tørt her til aften og ingen vind.


Det må du da godt synes. Men fakta er, at man i Thy har haft det vådeste martsdøgn i 33 år...fra tirsdag til onsdag faldt der 27 mm.
Og meteorologerne forventer, at vi kommer til at slå rekorden som den vådeste marts nogensinde.

Så jo, det har regnet ualmindelig meget i den her måned.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Artem » 14. mar 2019, 08:58

fisken80 skrev:Det må du da godt synes. Men fakta er, at man i Thy har haft det vådeste martsdøgn i 33 år...fra tirsdag til onsdag faldt der 27 mm.
Og meteorologerne forventer, at vi kommer til at slå rekorden som den vådeste marts nogensinde.

Så jo, det har regnet ualmindelig meget i den her måned.

Min pointe var at det ikke har regnet hele tiden, hvor også har været flere dage med rigtig godt vejr, som her søndag og mandag med høj sol og næsten ingen vind.

For ved godt at vi har fået en del regn, som man kan se ved at der står søer med vand på marker osv.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52560

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf fisken80 » 14. mar 2019, 14:31

Artem skrev:
fisken80 skrev:Det må du da godt synes. Men fakta er, at man i Thy har haft det vådeste martsdøgn i 33 år...fra tirsdag til onsdag faldt der 27 mm.
Og meteorologerne forventer, at vi kommer til at slå rekorden som den vådeste marts nogensinde.

Så jo, det har regnet ualmindelig meget i den her måned.

Min pointe var at det ikke har regnet hele tiden, hvor også har været flere dage med rigtig godt vejr, som her søndag og mandag med høj sol og næsten ingen vind.

For ved godt at vi har fået en del regn, som man kan se ved at der står søer med vand på marker osv.


Du skrev det har været normalt blandet vejr, det har det ikke. Det har regnet langt mere end normalt i marts. Og der har været tre dage med godt vejr, fredag, søndag og mandag, ellers har det stort set regnet hele marts.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf dykkersild » 14. mar 2019, 15:19

Hjem fra job - endnu engang skal jeg iføre mig regnbukser, regnjakke, hele pivtøjet. Hold nu kaje, normalt brokker jeg mig ikke over vejret, men nu må det fedme være nok. Stop sagde damen!
1
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Artem » 14. mar 2019, 16:29

fisken80 skrev:
Artem skrev:
fisken80 skrev:Det må du da godt synes. Men fakta er, at man i Thy har haft det vådeste martsdøgn i 33 år...fra tirsdag til onsdag faldt der 27 mm.
Og meteorologerne forventer, at vi kommer til at slå rekorden som den vådeste marts nogensinde.

Så jo, det har regnet ualmindelig meget i den her måned.

Min pointe var at det ikke har regnet hele tiden, hvor også har været flere dage med rigtig godt vejr, som her søndag og mandag med høj sol og næsten ingen vind.

For ved godt at vi har fået en del regn, som man kan se ved at der står søer med vand på marker osv.


Du skrev det har været normalt blandet vejr, det har det ikke. Det har regnet langt mere end normalt i marts. Og der har været tre dage med godt vejr, fredag, søndag og mandag, ellers har det stort set regnet hele marts.

Ja sådan mindes jeg det hvor det ikke har regnet når jeg har været ude at løbe Eller lavet noget med job ude
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14799
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24907

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf sigge » 15. mar 2019, 07:15

Horsens: Overskyet men med små glimt af blå himmel mellem skyerne og ikke ret meget vind. Det gælder om at nyde det, inden regn og vind vender tilbage. :)
0
You can't spell awesome without me.
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27371

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf ajnaM » 15. mar 2019, 07:18

Jeg er så trææææææææt af regnvejr og grå himmel! :whine: Kom nu, forår! Jeg vil have bare tæer og brune ben og løse kjoler!
2
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12723
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Guilded_Lily » 15. mar 2019, 07:51

Jeg kørte på arbejde under sol og blå himmel. Nu er det overskyet igen, men det regner ikke, og der er ingen vind.
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16227
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1406
Likede indlæg: 30205

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf TinaW » 15. mar 2019, 08:04

Dagen startede med klar himmel og en fin solopgang. Nu er det gråvejr og når vi i eftermiddag skal på tur til Fyn, så lover de regn og kraftig blæst. Jubiii eller noget.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24632
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3199
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36797

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Daine » 15. mar 2019, 08:07

Gråt og overskyet i Herning efter en ret fin morgen, men pt ingen regn. Håber på det holder sig væk til sidst i eftermiddag, så jeg kan handle ind i tørvejr!
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf ExCoastal » 15. mar 2019, 08:45

Det er officielt, tørken er ovre!

https://www.nbcnews.com/storyline/calif ... rs-n983461

Det sjove er, at folk snakker om, hvor ekstremt meget vand vi har fået i år. Folks...det er faktisk normalt, I har bare glemt, hvor meget regn vi plejer at få i januar og februar.

Meteorologerne lover en fantastisk weekend med op til 25 grader, og så følger der nogle dage med enkelte byger. Men det er nok slut med de store frontsystemer for denne gang.
0

Tilbage til "Generelt"