Den store tråd om vejret

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
HappyQ
Indlæg: 2692
Tilmeldt: 12. aug 2015, 09:37
Kort karma: 398
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 3848

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf HappyQ » 4. maj 2019, 06:14

Sol i Helsingør, jeg håber sneen snart er væk igen.
0
23-06-16 :love2:
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf fisken80 » 4. maj 2019, 07:16

Artem skrev:
fisken80 skrev:
Artem skrev:
fisken80 skrev:
zembra1986 skrev:Det falder slud i Silkeborg pt :8:

Jeg har tændt for varmen igen. Det er virkelig mærkeligt.


Det er trælst, men det er faktisk ikke udpræget mærkeligt. Det sker med mellemrum, at maj starter iskold og sne er om ikke ofte forekommende i maj, så dog relativt normalt. Sidst det skete var i 2011.
Og jeg kan huske, hvor pissekoldt og regnfuldt det var på min sidste skoledag i folkeskolen, og det var midt i maj...

Men det må godt snart stoppe!

Det vender efter den 19 maj. Det har jeg bestilt :-D


Kan du ikke lige rette bestillingen til 17. maj, så det bliver godt vejr til Store Bededag?

Nej jeg skal løbe min første marathon i København den 19 maj, og håber virkelig ikke at det bliver 25 grader som sidste år. :8: 10-15 grader er perfekt. og ind til videre ser det ud til at temperaturen bliver noget i den retning. :gogo:


Jeg synes nu mere det ligner, at det skifter i dagene op til Store Bededag. Om end det næppe bliver 25 grader så har TV2 nu 17 grader på Store Bededag og 15-16 grader op til.
Og beklager, men jeg gider simpelthen ikke en bededagsferie med lave temperaturer, så jeg krydser fingre for, at den nuværende vejrudsigt, og dmis månedsprognose, holder stik. For så bliver det 15-20 grader de dage.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Artem » 4. maj 2019, 10:03

fisken80 skrev:Jeg synes nu mere det ligner, at det skifter i dagene op til Store Bededag. Om end det næppe bliver 25 grader så har TV2 nu 17 grader på Store Bededag og 15-16 grader op til.
Og beklager, men jeg gider simpelthen ikke en bededagsferie med lave temperaturer, så jeg krydser fingre for, at den nuværende vejrudsigt, og dmis månedsprognose, holder stik. For så bliver det 15-20 grader de dage.

TV2 kan man ikke stole på.
Seriøst vil da også gerne have noget mere varme og 15-18 grader kan også gå.
Men 25 grader og bagende sol er rent bogstaveligt livsfarligt under et marathon. Hvor det sker at der dør løbere.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf TinaW » 4. maj 2019, 13:26

Her er vinterjakkerne også fundet frem igen.
Jeg stemmer i for håbet om at det vender fra næste uge igen. Bare omkring de 20 grader, så sandalerne snart kan luftes.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf IrmaPigen » 6. maj 2019, 05:50

TinaW skrev:Her er vinterjakkerne også fundet frem igen.
Jeg stemmer i for håbet om at det vender fra næste uge igen. Bare omkring de 20 grader, så sandalerne snart kan luftes.


Jeg har også haft Vinterjakke på her i weekenden. Lørdag var luften megakold.

Ifølge DMI skifter vejret først i slutningen af uge 20.
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf TinaW » 6. maj 2019, 05:51

IrmaPigen skrev:
TinaW skrev:Her er vinterjakkerne også fundet frem igen.
Jeg stemmer i for håbet om at det vender fra næste uge igen. Bare omkring de 20 grader, så sandalerne snart kan luftes.


Jeg har også haft Vinterjakke på her i weekenden. Lørdag var luften megakold.


Ja. Jeg havde også min uldne strømpebukser på, under ridebukserne da jeg var ude at ride.
Hvis så bare vi får de der +20 grader fra slutningen af uge 20, så må det jo være sådan.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf LaMariposa » 9. maj 2019, 06:55

Øv, hvor er det bare trist, koldt og vådt lige for tiden.
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Wizzze » 9. maj 2019, 07:12

LaMariposa skrev:Øv, hvor er det bare trist, koldt og vådt lige for tiden.


Enig, kan mærke det påvirker mit humør meget negativt.
Forårssol og varme havde fået mig til at springe ud og være fuld af energi og godt humør. Nu er jeg træt, uoplagt og føler jeg går rundt under en tordensky :evil:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf TinaW » 9. maj 2019, 10:14

Wizzze skrev:
LaMariposa skrev:Øv, hvor er det bare trist, koldt og vådt lige for tiden.


Enig, kan mærke det påvirker mit humør meget negativt.
Forårssol og varme havde fået mig til at springe ud og være fuld af energi og godt humør. Nu er jeg træt, uoplagt og føler jeg går rundt under en tordensky :evil:


Enig.
Der i påskedagene, hvor vejret var godt, følte jeg også endelig at mit energi niveau var på vej op.
Nu, not so much.
2
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf sigge » 9. maj 2019, 10:43

Vores kontornaboer har lige grillet pølser til frokost, så de lader sig ikke gå på af, at vejret ikke er helt årstidssvarende. Det er dog solskin og ca. 14° her lige nu, så helt skidt er det ikke. Så er det bare øv, at vores vinduesautomatik synes, at det er varmt nok udenfor til, at vinduerne skal være åbne hele tiden, og vi dermed får duften af grillede pølser ind på vores kontor.
0
You can't spell awesome without me.
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf zembra1986 » 9. maj 2019, 16:14

LaMariposa skrev:Øv, hvor er det bare trist, koldt og vådt lige for tiden.



Her har der været vekslende skydække og også perioder med meget sol, plus 14 grader. Meget normalt forårsvejr.
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf TinaW » 10. maj 2019, 12:08

I dag er det godt nok gråt og trist. Jeg er forkølet og fryser.
Vil bare gerne have sol og omkring 20 grader.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf paint » 23. maj 2019, 07:54

Det lyder da ikke helt tosset :gruble:

"DMI har onsdag udsendt en prognose for vejret for juni, juli og august.

I Danmark husker vi blandt andet 2018 for en brandvarm sommer, hvor vi fra sankthans til august havde temperaturer på omkring de 30 grader.

Så varmt bliver det, ifølge DMI's nyeste sommerprognose, ikke i 2019. Alligevel er der en pæn mængde sol og varme at se frem til.

I juni siger prognoserne nærmere, at der vil være et overvejende lavtryk vest for De Britiske Øer og syd for Island, mens der vil være et højere tryk over Nord- og Østeuropa.

Det betyder, at der vil være længere perioder med solrigt vejr og temperaturer omkring de 20-25 grader. Samtidig er der også en lille risiko for byger med kraftig regn, men det bliver intet faretruende for dem, der vil have sol i stedet.

Hvis vi bevæger os over i juli og august, er vejrbeskrivelserne mindre udførlige beskrevet.

Men som det ser ud på nuværende tidspunkt, vil der være et højt tryk hen over Centraleuropa og den sydlige del af Skandinavien i juli.

Mulighederne for tørt, solrigt og varmt vejr anses dermed rigtig gode, hvor temperaturerne vil ligge over normaltemperaturen, som i juli er 21,8 grader.


August er derimod langt mere usikkert end juni og juli. Varmen fra juli ser lige nu ud til at fortsætte ind i begyndelsen af august. Efterfølgende kan der dog snige sig et lavtryk ind over Skandinavien, hvilket vil medføre en del regn og lavere temperaturer.

Blandt andet afviser DMI heller ikke, at temperaturerne kan blive højere end 25 grader, og at vi derfor også kan få hedebølger med temperaturer over de 28 grader."

:banan2:
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf TinaW » 23. maj 2019, 08:00

paint skrev:Det lyder da ikke helt tosset :gruble:

"DMI har onsdag udsendt en prognose for vejret for juni, juli og august.

I Danmark husker vi blandt andet 2018 for en brandvarm sommer, hvor vi fra sankthans til august havde temperaturer på omkring de 30 grader.

Så varmt bliver det, ifølge DMI's nyeste sommerprognose, ikke i 2019. Alligevel er der en pæn mængde sol og varme at se frem til.

I juni siger prognoserne nærmere, at der vil være et overvejende lavtryk vest for De Britiske Øer og syd for Island, mens der vil være et højere tryk over Nord- og Østeuropa.

Det betyder, at der vil være længere perioder med solrigt vejr og temperaturer omkring de 20-25 grader. Samtidig er der også en lille risiko for byger med kraftig regn, men det bliver intet faretruende for dem, der vil have sol i stedet.

Hvis vi bevæger os over i juli og august, er vejrbeskrivelserne mindre udførlige beskrevet.

Men som det ser ud på nuværende tidspunkt, vil der være et højt tryk hen over Centraleuropa og den sydlige del af Skandinavien i juli.

Mulighederne for tørt, solrigt og varmt vejr anses dermed rigtig gode, hvor temperaturerne vil ligge over normaltemperaturen, som i juli er 21,8 grader.


August er derimod langt mere usikkert end juni og juli. Varmen fra juli ser lige nu ud til at fortsætte ind i begyndelsen af august. Efterfølgende kan der dog snige sig et lavtryk ind over Skandinavien, hvilket vil medføre en del regn og lavere temperaturer.

Blandt andet afviser DMI heller ikke, at temperaturerne kan blive højere end 25 grader, og at vi derfor også kan få hedebølger med temperaturer over de 28 grader."

:banan2:


Nej, men til gengæld er vejret den kommende uge da ikke noget at råbe hurra for....
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf paint » 23. maj 2019, 08:02

TinaW skrev:
paint skrev:Det lyder da ikke helt tosset :gruble:

"DMI har onsdag udsendt en prognose for vejret for juni, juli og august.

I Danmark husker vi blandt andet 2018 for en brandvarm sommer, hvor vi fra sankthans til august havde temperaturer på omkring de 30 grader.

Så varmt bliver det, ifølge DMI's nyeste sommerprognose, ikke i 2019. Alligevel er der en pæn mængde sol og varme at se frem til.

I juni siger prognoserne nærmere, at der vil være et overvejende lavtryk vest for De Britiske Øer og syd for Island, mens der vil være et højere tryk over Nord- og Østeuropa.

Det betyder, at der vil være længere perioder med solrigt vejr og temperaturer omkring de 20-25 grader. Samtidig er der også en lille risiko for byger med kraftig regn, men det bliver intet faretruende for dem, der vil have sol i stedet.

Hvis vi bevæger os over i juli og august, er vejrbeskrivelserne mindre udførlige beskrevet.

Men som det ser ud på nuværende tidspunkt, vil der være et højt tryk hen over Centraleuropa og den sydlige del af Skandinavien i juli.

Mulighederne for tørt, solrigt og varmt vejr anses dermed rigtig gode, hvor temperaturerne vil ligge over normaltemperaturen, som i juli er 21,8 grader.


August er derimod langt mere usikkert end juni og juli. Varmen fra juli ser lige nu ud til at fortsætte ind i begyndelsen af august. Efterfølgende kan der dog snige sig et lavtryk ind over Skandinavien, hvilket vil medføre en del regn og lavere temperaturer.

Blandt andet afviser DMI heller ikke, at temperaturerne kan blive højere end 25 grader, og at vi derfor også kan få hedebølger med temperaturer over de 28 grader."

:banan2:


Nej, men til gengæld er vejret den kommende uge da ikke noget at råbe hurra for....


Så lader vi da bare være med at råbe hurra :D
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra

Tilbage til "Generelt"