Den store tråd om vejret

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Artem » 27. jul 2018, 18:30

fisken80 skrev:
Artem skrev:
PerXX skrev:
Wizzze skrev:
regn.jpg



Den er nu nede på under en milimeter.. og det skal nok også nå at blive til ingenting..
Tidligt i morges påstod DMI at der ville komme omkring 50mm på onsdag i Odsherred! :nerve:
Det har de dog fået rettet igen.

Ja det ser ud til at ende som alle de andre gange de har lovet regn.
Tidligere lovede de også en del her natten til Søndag i Thy. Nu viser de 5 dryp.
Så må vi se om det holder med tirsdag-onsdag, eller om de også snart tager det regn af skemaet.


Den model som tv2 efter sigende bruger når de laver dere vejrudsigter har været enormt pålidelig hele sommeren (modsat tv2, der åbenbart kun lader sig inspirere af modellen) og den viser regn både i morgen aften og midt i næste uge. Så jeg tror på det nok skal komme, men om det bliver de store mængder er sværere at sige.

Jeg er lidt forvirret?
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Artem » 27. jul 2018, 19:16

Her er stadig 28 grader. Synes godt nok det er vildt så sent på aften. :8:
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
fisken80
Indlæg: 22068
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf fisken80 » 27. jul 2018, 19:19

Artem skrev:
fisken80 skrev:
Artem skrev:
PerXX skrev:
Wizzze skrev:
regn.jpg



Den er nu nede på under en milimeter.. og det skal nok også nå at blive til ingenting..
Tidligt i morges påstod DMI at der ville komme omkring 50mm på onsdag i Odsherred! :nerve:
Det har de dog fået rettet igen.

Ja det ser ud til at ende som alle de andre gange de har lovet regn.
Tidligere lovede de også en del her natten til Søndag i Thy. Nu viser de 5 dryp.
Så må vi se om det holder med tirsdag-onsdag, eller om de også snart tager det regn af skemaet.


Den model som tv2 efter sigende bruger når de laver dere vejrudsigter har været enormt pålidelig hele sommeren (modsat tv2, der åbenbart kun lader sig inspirere af modellen) og den viser regn både i morgen aften og midt i næste uge. Så jeg tror på det nok skal komme, men om det bliver de store mængder er sværere at sige.

Jeg er lidt forvirret?


Som jeg skriver, så lader de sig åbenbart kun inspirere af den, sikkert sammenholdt med egne målinger og måske også andre modeller.
For hvor den har været temmelig pålidelig, så har tv2 flere gange lovet regn nogle dage ude i tiden for så at ændre det igen.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22068
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf fisken80 » 27. jul 2018, 19:31

Lemonella skrev:
fisken80 skrev:
Artem skrev:
fisken80 skrev:
Artem skrev:
PerXX skrev:
Wizzze skrev:
regn.jpg



Den er nu nede på under en milimeter.. og det skal nok også nå at blive til ingenting..
Tidligt i morges påstod DMI at der ville komme omkring 50mm på onsdag i Odsherred! :nerve:
Det har de dog fået rettet igen.

Ja det ser ud til at ende som alle de andre gange de har lovet regn.
Tidligere lovede de også en del her natten til Søndag i Thy. Nu viser de 5 dryp.
Så må vi se om det holder med tirsdag-onsdag, eller om de også snart tager det regn af skemaet.


Den model som tv2 efter sigende bruger når de laver dere vejrudsigter har været enormt pålidelig hele sommeren (modsat tv2, der åbenbart kun lader sig inspirere af modellen) og den viser regn både i morgen aften og midt i næste uge. Så jeg tror på det nok skal komme, men om det bliver de store mængder er sværere at sige.

Jeg er lidt forvirret?


Som jeg skriver, så lader de sig åbenbart kun inspirere af den, sikkert sammenholdt med egne målinger og måske også andre modeller.
For hvor den har været temmelig pålidelig, så har tv2 flere gange lovet regn nogle dage ude i tiden for så at ændre det igen.


Altså, jeg er stadig forvirret. Du skriver jo tv2 to gange, hvem er det så du mener er mere pålidelig end tv2? :)


Den model de benytter sig af. Den kan man selv slå op på nettet og tjekke. Eller det er en international vejrside, der bruger samme model som tv2 man kan tjekke, men de tolker modellen forskelligt, for tv2 lover konsekvent mere regn og lavere temperaturer end den internationale vejrside.
Alle vejrudsigter bygger på modeller og dmi bruger f.eks. en anden model end tv2-vejret gør. Men selv når to vejrtjenester bruger samme model kan der komme forskellige vejrudsigter ud af set, fordi de fortolker dem forskelligt. Og her virker den side jeg har brugt hele sommeren til at være bedre til at fortolke modellen end tv2.

Men jeg fik det skrevet kringlet, det kan jeg godt se.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Artem » 27. jul 2018, 19:39

fisken80 skrev:Den model de benytter sig af. Den kan man selv slå op på nettet og tjekke. Eller det er en international vejrside, der bruger samme model som tv2 man kan tjekke, men de tolker modellen forskelligt, for tv2 lover konsekvent mere regn og lavere temperaturer end den internationale vejrside.
Alle vejrudsigter bygger på modeller og dmi bruger f.eks. en anden model end tv2-vejret gør. Men selv når to vejrtjenester bruger samme model kan der komme forskellige vejrudsigter ud af set, fordi de fortolker dem forskelligt. Og her virker den side jeg har brugt hele sommeren til at være bedre til at fortolke modellen end tv2.

Men jeg fik det skrevet kringlet, det kan jeg godt se.

Ok og jeg er stadig forvirret over hvem du mener er bedst?
Er det DMI For er altid DMI jeg ser på. Og de har godt nok taget fejl med regnen i min del af landet hele sommeren.
Eller fejl og fejl. De lover regn en 4-5 dage ude i fremtiden, og bliver så ved med at udskyde den regn en 4-5 dage ude i fremtiden eller helt at fjerne regnen fra vejrudsigten. Sådan at det været de sidste 3 måneder.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
fisken80
Indlæg: 22068
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf fisken80 » 27. jul 2018, 19:43

Artem skrev:
fisken80 skrev:Den model de benytter sig af. Den kan man selv slå op på nettet og tjekke. Eller det er en international vejrside, der bruger samme model som tv2 man kan tjekke, men de tolker modellen forskelligt, for tv2 lover konsekvent mere regn og lavere temperaturer end den internationale vejrside.
Alle vejrudsigter bygger på modeller og dmi bruger f.eks. en anden model end tv2-vejret gør. Men selv når to vejrtjenester bruger samme model kan der komme forskellige vejrudsigter ud af set, fordi de fortolker dem forskelligt. Og her virker den side jeg har brugt hele sommeren til at være bedre til at fortolke modellen end tv2.

Men jeg fik det skrevet kringlet, det kan jeg godt se.

Ok og jeg er stadig forvirret over hvem du mener er bedst?
Er det DMI For er altid DMI jeg ser på. Og de har godt nok taget fejl med regnen i min del af landet hele sommeren.
Eller fejl og fejl. De lover regn en 4-5 dage ude i fremtiden, og bliver så ved med at udskyde den regn en 4-5 dage ude i fremtiden eller helt at fjerne regnen fra vejrudsigten. Sådan at det været de sidste 3 måneder.


Nej, det er den internationale vejrside, der er klart bedst og har været det hele sommeren. DMI er overhovedet ikke spor pålidelige i mine øjne. Jeg kan ikke linke til siden, fordi jeg er på fra ipad, men den hedder noget med worldwideweather.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Artem » 27. jul 2018, 19:50

fisken80 skrev:Nej, det er den internationale vejrside, der er klart bedst og har været det hele sommeren. DMI er overhovedet ikke spor pålidelige i mine øjne. Jeg kan ikke linke til siden, fordi jeg er på fra ipad, men den hedder noget med worldwideweather.

Aha må være den her. https://www.worldweatheronline.com Lidt træls at se på.
Men har ellers aldrig før hørt om den.

Kender ellers mange som bruger den norske og mener den er bedre.
https://www.yr.no
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
fisken80
Indlæg: 22068
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf fisken80 » 27. jul 2018, 19:57

Artem skrev:
fisken80 skrev:Nej, det er den internationale vejrside, der er klart bedst og har været det hele sommeren. DMI er overhovedet ikke spor pålidelige i mine øjne. Jeg kan ikke linke til siden, fordi jeg er på fra ipad, men den hedder noget med worldwideweather.

Aha må være den her. https://www.worldweatheronline.com Lidt træls at se på.
Men har ellers aldrig før hørt om den.

Kender ellers mange som bruger den norske og mener den er bedre.
https://www.yr.no


Jep, det er den. Den norske er også ok, men de har godt nok også ændret fra regn til ikke-regn mange gange i den her sommer. Men de er bedre end dmi, helt sikkert. Og meget bedre end tv2.
Hvorfor er den træls at se på?
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Artem » 27. jul 2018, 20:08

fisken80 skrev:Jep, det er den. Den norske er også ok, men de har godt nok også ændret fra regn til ikke-regn mange gange i den her sommer. Men de er bedre end dmi, helt sikkert. Og meget bedre end tv2.
Hvorfor er den træls at se på?

Den er jo ikke grafisk på samme måde som den fra DMI som Wizzze har postet. Synes det giver en meget bedre overblik, end hvor man skal læse de enkelte felter og et med hvor stor sandsynlighed der er for regn i procent og et andet med hvor mange mm der kommer osv.... synes virkelig det er meget rodet.
Og så er de ikke en gang enig i deres prognose for de næste 5 dage og den for de næste 10 dage. :gruble:
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
fisken80
Indlæg: 22068
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf fisken80 » 27. jul 2018, 20:18

Artem skrev:
fisken80 skrev:Jep, det er den. Den norske er også ok, men de har godt nok også ændret fra regn til ikke-regn mange gange i den her sommer. Men de er bedre end dmi, helt sikkert. Og meget bedre end tv2.
Hvorfor er den træls at se på?

Den er jo ikke grafisk på samme måde som den fra DMI som Wizzze har postet. Synes det giver en meget bedre overblik, end hvor man skal læse de enkelte felter og et med hvor stor sandsynlighed der er for regn i procent og et andet med hvor mange mm der kommer osv.... synes virkelig det er meget rodet.
Og så er de ikke en gang enig i deres prognose for de næste 5 dage og den for de næste 10 dage. :gruble:


Ups, det er ikke den samme side som jeg mente :blush: jeg trykkede ikke på dit link før, fordi det lød rigtigt, men det gjorde jeg nu og det er ikke den jeg mener. Nu tjekkede jeg og den jeg bruger hedder weather online UK (man kan søge specifikt på mange danske byer).
Sorry, det er varmen... :D
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43831

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf paint » 27. jul 2018, 21:54

Hvis man kan riste brød, ved at hænge det ud på en tørresnor, SÅ er det varmt.

Billede
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Artem » 27. jul 2018, 22:00

paint skrev:Hvis man kan riste brød, ved at hænge det ud på en tørresnor, SÅ er det varmt.

Ok så er der lidt vej endnu. Men 25 grader lige nu til midnat... :8:

Ved godt at jeg sikkert er speciel ved at jeg ikke er til varme og aldrig har været i "de varme lande" om sommeren når det netop er meget varmt der.
For ved at det ikke er mig, og fatter slet ikke at folk gør det frivilligt, når jeg er ved at dø af at vi har 25 grader en nat her.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43831

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf paint » 27. jul 2018, 22:05

Artem skrev:
paint skrev:Hvis man kan riste brød, ved at hænge det ud på en tørresnor, SÅ er det varmt.

Ok så er der lidt vej endnu. Men 25 grader lige nu til midnat... :8:

Ved godt at jeg sikkert er speciel ved at jeg ikke er til varme og aldrig har været i "de varme lande" om sommeren når det netop er meget varmt der.
For ved at det ikke er mig, og fatter slet ikke at folk gør det frivilligt, når jeg er ved at dø af at vi har 25 grader en nat her.


Varmen, føles varmere her i Danmark pga vores relativt høje luftfugtighed. Jeg har for nyligt været i Grækenland, hvor der var 34 grader. Det føltes ikke belastende varmt. Fugtigheden, virker ligesom chill faktoren ved kulde. Det forhøjer den oplevede temperatur (ved varme)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Artem » 27. jul 2018, 22:13

paint skrev:Varmen, føles varmere her i Danmark pga vores relativt høje luftfugtighed. Jeg har for nyligt været i Grækenland, hvor der var 34 grader. Det føltes ikke belastende varmt. Fugtigheden, virker ligesom chill faktoren ved kulde. Det forhøjer den oplevede temperatur (ved varme)

Ved godt at luftfugtigheden har en del at sige. For er lige ved at tro at denne dag er en af de mest ekstreme dage jeg har oplevet, hvor man jo nærmest er ved at blive slået ud når man komme inde fra, eller stiger ud af en bil, og så bliver ramt af disse 32 grader stillestående varme som vi har haft i dag.

Til forskel fra mange andre, har jeg nok været mindre ude denne sommer end normalt, fordi jeg ganske simpelt har følt det var for varmt, og hvor jeg specielt om eftermiddagen har holdt mig ude af solen.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16988
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41303

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf LaMariposa » 28. jul 2018, 10:58

Der er noget under opsejling her i Storkøbenhavn. Har sat spande ud i håb om at kunne opsamle lidt regnvand til haven til senere.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
:lun: Be brave

Tilbage til "Generelt"