Den store tråd om vejret

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Artem » 4. jun 2018, 18:56

fisken80 skrev:Nej det er ikke fedt. Men det var jo heller ikke fedt da det pissede ned dag ud og dag. Hvilket faktisk ikke er så skide længe siden. Min onkel er landmand og omkring februar var han ved at rive den sparsomme mængde hår han har tilbage af, fordi markerne sejlede i vand og de derfor ikke kunne komme i gang med forårsarbejdet.

Og da jeg hader regn og elsker varme, sol og tørvejr ja så tillader jeg mig altså at elske den her tørke lidt. Regn skal der sgu nok komme igen på et eller andet tidspunkt.

Personligt elsker jeg de fire årstider, hvor jeg gerne både vil have rigtig vinter med masser og sne, og sommer som vi har lige nu. Ikke vejret som vi havde i 2017 hvor vi nærmest havde forår og efterår hele året, uden rigtig vinter og sommer. Så der er vi enige.

Men med sommervejret, så vil jeg sige alt med måde. Hvor det nu er endt i tørke som jo ikke er godt, og vi bruger vores rene grundvand til at vande med som er lidt spild, sammen med at vandværker ikke kan følge med osv...

Rent personligt sover jeg elendig i den her hede, så savner nogle kølige nætter hvor jeg kan få sovet, og så er det ofte også for varmt til mine løbeture, hvor jeg virkelig har problemer med varmen når temperaturen er over de 25 grader.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23203

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Mani » 4. jun 2018, 19:01

DenSyngendeLussing skrev:
Daine skrev:
DenSyngendeLussing skrev:Og så synes jeg faktisk det er lidt, skal vi sige buzzkill, at jeg åbenbart skal have dårlig samvittighed, fordi jeg nyder, at vi for første gang i hundrede år faktisk har haft rigtigt sommervejr i mere end to dage. Det gider jeg simpelthen ikke.

Fair nok hvis man ikke er til høj varme og synes, det er træls at alting bliver gulligt, det kan jeg såmænd godt forstå - men ligefrem at “undre sig” sig sådan lidt moraliserende over, at mange af os synes, det er virkelig fedt med blå himmel, sol og høje temperaturer, fordi hvad så med vandløbene? Virkelig?

Jeg elsker varmen og håber den fortsætter de næste par måneder. Men vi er NØDT til snart at have noget regn, ikke bare pga vores haver, landmændenes marker og div vandløb. Men simpelthen fordi vandværkerne kæmper for at producere nok vand til husstande og dyrelandbrug rundt omkring, det er katastrofalt hvis de løber tør.
Flere steder er der rationering på vand/vandingsforbud, men det skal jo også overholdes :sarkasme: Og dér tror jeg desværre at rigtig mange danskere tænker “det gælder ikke mig, min have og mit megastore oppustelige badebassin!”.
Så stik mod egne ønsker om en varm sommer, så håber jeg efterhånden på en uges blid regn, som jorden kan nå at optage. Derefter må der gerne komme 3-4 varmt vejr igen, efterfulgt af regn (eller regn om natten og sol om dagen, men det er vist lidt atypisk Danmark :D )


Jamen det kan jeg da sagtens se og det er jo ikke tørken, jeg synes er fedt, men solen og varmen. Jeg orker bare stadig ikke at have dårlig samvittighed over, at jeg elsker det her vejr og håber det fortsætter. Det er ikke mig, der render rundt og ødsler med vand, så jeg tillader mig selv den glæde - og så synes jeg da, man skal rette sin retfærdige harme mod de folk, som overforbruger i stedet for os, der bare synes, det her vejr er dejligt. Det var bare dét. :)

Men jeg har også allerede sagt, at et par timers regn hist og pist er fint med mig - jeg håber bare, det bliver varmt igen lige bagefter!

Præcis.
Vi vander stadig fra regnvandstønden, for vi vander kun potterne og højbedet med grøntsager. Græsplænen, stauder, træer og blomsterbuske bliver ikke vandet - og jeg kunne ikke drømme om at bruge drikkevand til det.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5070
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Tilly » 5. jun 2018, 09:22

Jeg har overgivet mig, og er taget på "varmeferie" hos mine forældre. Selvom det har været lidt køligere de sidste par dage, så bliver min lejlighed ved med at holde på varmen, og uanset hvor meget jeg lufter ud, så er der konstant mellem 27-30 grader. Mine forældres hus bliver slet ikke varm på samme måde, og så har de også en dejlig have jeg kan dase lidt i. Overvejer at købe et lille badebassin :P

Men jeg klager nu stadig ikke over varmen :D I eftermiddag tager jeg min far med på badetur i anledning af "Fars dag", det skal nok blive godt :D Var ude at bade i lørdags, og det var i hvert fald skønt.
0
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Spjaerten » 5. jun 2018, 18:21

Vinden i Københavns havn, er her til aften så kold man kommer til at fryse. Faktisk ret rar fornemmelse.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16995
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41310

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf LaMariposa » 5. jun 2018, 18:52

Jeg har været nede og bade igen i aften. Det er godt nok lækkert. Tror man bliver et lidt bedre menneske af at tage svømmetur om aftenen.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Spjaerten » 5. jun 2018, 18:55

DenSyngendeLussing skrev:
Spjaerten skrev:Vinden i Københavns havn, er her til aften så kold man kommer til at fryse. Faktisk ret rar fornemmelse.


Hehe, det ved jeg nu ikke, om jeg er enig i. Jeg har lige spadseret mig en dejlig tur på Amager her til aften i shorts og sandaler. Jeg frøs ikke, tværtimod. :D


På vandet var det koldt.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5070
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Tilly » 9. jun 2018, 13:20

Har I andre fået regn? Der kom en lille bitte smule i Herning i formiddags. Spændt på om der kommer mere i aften. Lige nu er det virkelig lummert og det mærkes som om det trækker op til mere regn.
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf zembra1986 » 9. jun 2018, 13:35

Sidder og venter på regnen. Jeg trænger SÅ meget til et ordentligt skyl :panik:
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55653
Kontakt:

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Ado » 9. jun 2018, 13:56

Små fesne dryp i Silkeborg. Jeg vil have massiv regn!
1
Donna Martin Graduates!
Muddi
Indlæg: 3431
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Muddi » 9. jun 2018, 14:00

Tilly skrev:Har I andre fået regn? Der kom en lille bitte smule i Herning i formiddags. Spændt på om der kommer mere i aften. Lige nu er det virkelig lummert og det mærkes som om det trækker op til mere regn.



Her, lidt uden fo Viborg er der faldt ca syv dråber ialt. Det er stadig noget gråt, men også kig til blå himmel. Det må godt vente ned at regne til i morgen, da jeg skal cykle hjem i aften
0
Brugeravatar
HappyQ
Indlæg: 2692
Tilmeldt: 12. aug 2015, 09:37
Kort karma: 398
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 3848

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf HappyQ » 9. jun 2018, 14:00

Sol og blå himmel her i Helsingør. :sol:
0
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Daine » 9. jun 2018, 14:24

Tilly skrev:Har I andre fået regn? Der kom en lille bitte smule i Herning i formiddags. Spændt på om der kommer mere i aften. Lige nu er det virkelig lummert og det mærkes som om det trækker op til mere regn.

Vi fik 18 dråber i formiddags. Tror ikke der kommer mere i dag, med lidt held får vi i morgen ved middagstid.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf icelady » 9. jun 2018, 14:39

Der kom regn i cirka 5 minutter her for en times tid siden. Men det var da ikke noget, der gjorde en våd :D


Men føj, hvor er der blevet mere lummert!
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9417

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Modesty Blame » 9. jun 2018, 14:45

Ingen regn i Aarhus V, kun mere varme.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Daine » 10. jun 2018, 09:46

Det regner! :love: Ikke bare de der 15 dryp vi har fået et par gange, nej stille silende regn, som jorden kan nå at absorbere. Det er sikkert ikke nok det vi får ( :kryds: ), men klart bedre end ingenting.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.

Tilbage til "Generelt"