Den store tråd om vejret

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Wizzze » 19. jul 2018, 10:23

paint skrev:
Wizzze skrev:
paint skrev:"Så langt prognoserne rækker, ser det ud til, at det tørre, varme og usædvanlige danske sommervejr bliver ved. Det fremgår af DMIs seneste prognose for de kommende uger og resten af sæsonen frem til oktober.

I de kommende uger fortsætter det varme sommervejr, som vi har oplevet det siden maj måned. Generelt vil temperaturerne ligge mellem 23-28 grader, og kun ved kysterne vil man kunne finde svalende temperaturer, mens enkelte steder, lokalt, vil kunne opleve op til og over 30 grader."

Varme frem til oktober :love:


Til kysten it is, vi ses til november :wave2:


Østerbro (i hvert fald min del af det) ligger jo tæt på kysten. Men her er varmt alligevel ;)


Jeg tænkte mere noget ala Billede
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24916

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf sigge » 19. jul 2018, 12:28

paint skrev:"Så langt prognoserne rækker, ser det ud til, at det tørre, varme og usædvanlige danske sommervejr bliver ved. Det fremgår af DMIs seneste prognose for de kommende uger og resten af sæsonen frem til oktober.

I de kommende uger fortsætter det varme sommervejr, som vi har oplevet det siden maj måned. Generelt vil temperaturerne ligge mellem 23-28 grader, og kun ved kysterne vil man kunne finde svalende temperaturer, mens enkelte steder, lokalt, vil kunne opleve op til og over 30 grader."

Varme frem til oktober :love:


:whine:

Jeg magter ikke at sidde i det sydvestlige hjørne af et kontor med store glaspartier på alle sider og ingen køling på ventilationsanlægget, når det skal være så varmt og solrigt. Så jeg vil godt bede om mere humane temperaturer om to uger, når min ferie er slut. :kryds:
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20484
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43968

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf paint » 19. jul 2018, 13:39

sigge skrev:
paint skrev:"Så langt prognoserne rækker, ser det ud til, at det tørre, varme og usædvanlige danske sommervejr bliver ved. Det fremgår af DMIs seneste prognose for de kommende uger og resten af sæsonen frem til oktober.

I de kommende uger fortsætter det varme sommervejr, som vi har oplevet det siden maj måned. Generelt vil temperaturerne ligge mellem 23-28 grader, og kun ved kysterne vil man kunne finde svalende temperaturer, mens enkelte steder, lokalt, vil kunne opleve op til og over 30 grader."

Varme frem til oktober :love:


:whine:

Jeg magter ikke at sidde i det sydvestlige hjørne af et kontor med store glaspartier på alle sider og ingen køling på ventilationsanlægget, når det skal være så varmt og solrigt. Så jeg vil godt bede om mere humane temperaturer om to uger, når min ferie er slut. :kryds:


Du må købe sig sådan en her (og bruge din arbejdsplads' strøm) ;)

https://www.bedresignal.dk/melix-80cm-t ... gIYnvD_BwE

Billede
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17190
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41796

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf LaMariposa » 19. jul 2018, 14:41

sigge skrev:
paint skrev:"Så langt prognoserne rækker, ser det ud til, at det tørre, varme og usædvanlige danske sommervejr bliver ved. Det fremgår af DMIs seneste prognose for de kommende uger og resten af sæsonen frem til oktober.

I de kommende uger fortsætter det varme sommervejr, som vi har oplevet det siden maj måned. Generelt vil temperaturerne ligge mellem 23-28 grader, og kun ved kysterne vil man kunne finde svalende temperaturer, mens enkelte steder, lokalt, vil kunne opleve op til og over 30 grader."

Varme frem til oktober :love:


:whine:

Jeg magter ikke at sidde i det sydvestlige hjørne af et kontor med store glaspartier på alle sider og ingen køling på ventilationsanlægget, når det skal være så varmt og solrigt. Så jeg vil godt bede om mere humane temperaturer om to uger, når min ferie er slut. :kryds:


Sådan var mit kontor i 2014, hvor sommeren var ret varm. Jeg købte en bordventilator, som endte med at blive min bedste ven.
1
:lun: Be brave
DifferentGirl
Indlæg: 359
Tilmeldt: 20. jun 2016, 21:51
Kort karma: 42
Likede indlæg: 525

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf DifferentGirl » 20. jul 2018, 14:22

Jeg er ikke sommermenneske og trives bedst når det er noget køligere. Jeg synes, at det er en virkelig nedslående prognose. Jeg er simpelthen så træt af den her lumre varme og søvnløse nætter som følge heraf. Jeg glæder mig meget til det bliver køligere. Og nej, jeg brokker mig stort set aldrig over vejret, men kunne godt bruge en lille pause fra varmen :s :træt2:
4
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Wizzze » 21. jul 2018, 07:39

Landsdækkende og langvarig hedebølge med godt over 30 grader hver dag, starter fra midten af næste uge :panik:

http://vejr.tv2.dk/2018-07-21-langvarig ... od-danmark

Har nogen et køleskab hvor jeg kan leje plads?
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20484
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43968

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf paint » 21. jul 2018, 08:16

Hér er hvad vi kan se frem til. Selv isbilerne smelter

Billede
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24634
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36807

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Daine » 21. jul 2018, 08:24

Wizzze skrev:Landsdækkende og langvarig hedebølge med godt over 30 grader hver dag, starter fra midten af næste uge :panik:

http://vejr.tv2.dk/2018-07-21-langvarig ... od-danmark

Har nogen et køleskab hvor jeg kan leje plads?

Heldigvis ser det ud til det først rammer fra onsdag hvor jeg bor, jeg har planlagt en semilang gåtur tirsdag eftermiddag og efterfølgende shopping. Det vil jeg gerne have overskud til :D
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9843
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9578

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Spjaerten » 21. jul 2018, 08:35

Jeg synes det er en fremragende sommer!
Passer perfekt med min sommer er i DK
2
Tryk på * :slem:
fisken80
Indlæg: 22340
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52562

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf fisken80 » 21. jul 2018, 13:43

Confucius skrev:Jeg er fucking træt at det her lortevejr, og så bliver det fucking hedebølge i næste uge. Prognosen siger 28-31 grader tirsdag-søndag. Det er kraftstejleme udansk! Varmt vejr er det eneste naturfænomen, der gør mig arrig!

Hvis et menneske var ansvarlig for det der, ville jeg give vedkommende et IRA-forhør med Black & Decker power tools.

Jeg håber inderligt, at vi får den hårdeste vinter i 200 år denne gang. Den skal begynde i oktober - efter at efterårsstorme har hærget august og september - og så skal den vare ved indtil mindst 3 dyrearter på størrelse med en kat er gået tabt.


Sorry, men dmi siger, at både august, september og oktober bliver varmere end normalt... og der kommer næppe efterårsstorme i de to første måneder...
men trøst dig, ud af alle de somre jeg kan huske, er der ingen som den her. Ikke engang 1992, så der går nok en hel del år før det bliver sådan igen.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf DenBruneMunk » 21. jul 2018, 15:56

Confucius skrev:Jeg er fucking træt at det her lortevejr, og så bliver det fucking hedebølge i næste uge.

Jeg er godt nok også irriteret, for det er så svært at arbejde fra poolen i flere dage :fløjt: men det må jo til, når det bliver så varmt :)
0
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1781
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2242

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf lulu-p » 21. jul 2018, 16:16

Det er den mest fantastiske sommer. Vi har badet stort ser hver dag siden slutningen af maj. Først en løbetur, så en tur i havet efterfulgt af af en halv time i solen på altanen. Så et bad og et glas vin.

Det er 100% velvære direkte ind i årene.

Oohhh du skønne sommer, må du vare ved til og med septemper...og komme tilbage i maj 2019.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12724
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Guilded_Lily » 21. jul 2018, 19:02

Jeg anbefaler varmt en tur til England - i hvert fald den nordlige del. Vi har fået en lille dryptur i går, og selvom solen kigger frem i gode portioner, er temperaturen behagelige 20-24. Det bliver dog varmt at vende snuden sydpå til London på onsdag - 30-33 grader igen.
0
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf OberstNasig » 21. jul 2018, 22:02

Jeg elsker det varme vejr, men jeg må sige, at jeg er dybt bekymret for konsekvenserne for planter og dyr. Jeg har google artikler og der er da nogle artikler, der giver mig lidt trøst, fordi der står at naturen altid kommer igen, ligeså vel som dyrelivet. Men jeg bliver faktisk bange for om det her er "Naturligt".
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf zembra1986 » 21. jul 2018, 22:56

Jeg magter ikke den kommende hedebølge. MAGTER det IKKE! :whine:

En lille uges tid med hovedpine, kvalme, dårlig nattesøvn og forværret tinnitus :trist:
0

Tilbage til "Generelt"