WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14699

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 24. apr 2020, 14:05

Min kæreste og jeg så Pick of the Litter og snakkede om hvornår vi gerne vil have en hund. Vi er enige om at det skal vi altså en gang i fremtiden - og til dels også hvilken slags.

Min kæreste (som har haft hele 2 kæledyr i sit liv før vi fik kat): er du sikker på at du vil have hund? Det er et stort ansvar og de kræver meget træning.

Mig, som er vokset op med flere forskellige hunde, altid har haft kat (og de er trænet via. Positiv forstærkning til diverse kommandoer), har haft egen hest og passer part selvom jeg er skidt tilpas og min kæreste synes jeg skal skyde ansvaret tilbage til ejer, har modtaget undervisning i træningsmetoder og arbejdet professionelt med heste: ........ :nerve:
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf kidkomb » 24. apr 2020, 16:58

En af min mands venner har lagt et billede på Facebook af en dartskive med et hul i.
En spørger: "Qué?" og han forklarer at han træner sine drenge (10 og 12 år) til at skyde med luftgevær.
I en have på 400kvm. Inde midt i en by.
Altså wtf?
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
PerXX
Indlæg: 1372
Tilmeldt: 25. maj 2016, 13:53
Kort karma: 153
Likede indlæg: 4533

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf PerXX » 24. apr 2020, 17:15

kidkomb skrev:En af min mands venner har lagt et billede på Facebook af en dartskive med et hul i.
En spørger: "Qué?" og han forklarer at han træner sine drenge (10 og 12 år) til at skyde med luftgevær.
I en have på 400kvm. Inde midt i en by.
Altså wtf?


Hvis han ellers har en fast baggrund, så det er 100% sikkert at eventuelle forbiere ikke ryger ind til naboen, så er der vel ingen ko på isen?
Hvis det bare er en dartskive op at hækken, så er det godt nok uansvarligt!
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf kidkomb » 24. apr 2020, 17:31

PerXX skrev:
kidkomb skrev:En af min mands venner har lagt et billede på Facebook af en dartskive med et hul i.
En spørger: "Qué?" og han forklarer at han træner sine drenge (10 og 12 år) til at skyde med luftgevær.
I en have på 400kvm. Inde midt i en by.
Altså wtf?


Hvis han ellers har en fast baggrund, så det er 100% sikkert at eventuelle forbiere ikke ryger ind til naboen, så er der vel ingen ko på isen?
Hvis det bare er en dartskive op at hækken, så er det godt nok uansvarligt!

Jeg var egentlig ret sikker på at der skal være 300m til nærmeste nabo, når man skyder med luftgevær, men det kan da godt være at jeg husker forkert.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13928

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf RavenClaw » 24. apr 2020, 17:59

kidkomb skrev:
PerXX skrev:
kidkomb skrev:En af min mands venner har lagt et billede på Facebook af en dartskive med et hul i.
En spørger: "Qué?" og han forklarer at han træner sine drenge (10 og 12 år) til at skyde med luftgevær.
I en have på 400kvm. Inde midt i en by.
Altså wtf?


Hvis han ellers har en fast baggrund, så det er 100% sikkert at eventuelle forbiere ikke ryger ind til naboen, så er der vel ingen ko på isen?
Hvis det bare er en dartskive op at hækken, så er det godt nok uansvarligt!

Jeg var egentlig ret sikker på at der skal være 300m til nærmeste nabo, når man skyder med luftgevær, men det kan da godt være at jeg husker forkert.


Sikkerhedsafstanden kommer an på haglet, men som udgangspunkt skal der gerne være mere end en normal parcelhusgrund mellem gevær og mennesker/dyr. Alt efter vinkel osv. kan sådan et hagl godt flyve over hundrede meter, før det rammer jorden igen.

Edit: Jeg kan se, at nogle af de mest populære hagl til en 4,5 mm kan ramme præcist på en afstand på i hvert fald 50 meter.
1
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf kidkomb » 24. apr 2020, 18:14

RavenClaw skrev:
kidkomb skrev:
PerXX skrev:
kidkomb skrev:En af min mands venner har lagt et billede på Facebook af en dartskive med et hul i.
En spørger: "Qué?" og han forklarer at han træner sine drenge (10 og 12 år) til at skyde med luftgevær.
I en have på 400kvm. Inde midt i en by.
Altså wtf?


Hvis han ellers har en fast baggrund, så det er 100% sikkert at eventuelle forbiere ikke ryger ind til naboen, så er der vel ingen ko på isen?
Hvis det bare er en dartskive op at hækken, så er det godt nok uansvarligt!

Jeg var egentlig ret sikker på at der skal være 300m til nærmeste nabo, når man skyder med luftgevær, men det kan da godt være at jeg husker forkert.


Sikkerhedsafstanden kommer an på haglet, men som udgangspunkt skal der gerne være mere end en normal parcelhusgrund mellem gevær og mennesker/dyr. Alt efter vinkel osv. kan sådan et hagl godt flyve over hundrede meter, før det rammer jorden igen.

Edit: Jeg kan se, at nogle af de mest populære hagl til en 4,5 mm kan ramme præcist på en afstand på i hvert fald 50 meter.

Jeg må indrømme at jeg, uagtet lovgivning, synes at det er uforsvarligt at lære to unge drenge at skyde med luftgevær på en lille villagrund midt i en by.
12
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15289
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25610

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Delfin » 24. apr 2020, 18:39

Frøken Himmelblå skrev:
lillebjoern skrev:
Frøken Himmelblå skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:
Frøken Himmelblå skrev:Covid-19 vil give nogle patienter kroniske lungeskader, som vil gøre det sværere f.eks. at motionere og – for mænd – at dyrke sex, lyder det fra professor og overlæge i lungemedicin.

https://politiken.dk/forbrugogliv/art77 ... 3uMuAZHJ64

Så kvinder har generelt bare et passivt sexliv hvor man ligger og tager imod?


Uden at kunne læse artiklen vil jeg tro at det hænger sammen med at mænd er hårdere ramt. Jeg ved ikke om det er gengivet i den overordnede statistik, men på mit arbejde er størstedelen af de der kræver respirator mænd og på de respiratoriske afdelinger er det samme tendens. Flest mænd.

På vores generelle Covid-afdelinger er blanding mere lige, men stadig flest mænd indlagt.


Så burde de også have skrevet, at specielt også mænd ville være ramt ved hårdt arbejde eller motion. Men nej. I de tilfælde er begge køn ramt, hvis de får permanente lungeskader. Det er til gengæld kun mændene der er ramt når det gælder sex.

Er der permanente skader på lungerne for begge køn, vil det nok kunne mærkes på forskellige områder uafhængigt af køn.


Har du læst hele artiklen?


Ja


Det er rimeligt svært for andre at vide, hvad det handler om, når du linker til en artikel bag betalingsmur.

Jeg ville ønske at, ikke bare dig, men at alle ville advare om betalingsmur, så man slipper for bruge tid på at at klikke på en overskrift og 3-4 læselige linjer.
7
14 11 14
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5867

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Velvet-Goldmine » 24. apr 2020, 18:41

Velvet-Goldmine skrev:What the flying actual fuck???? :nerve: :nerve:

https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-04-24-trump-paa-pressemoede-maaske-kan-man-sproejte-desinficerende-middel-direkte-ind-i

Men ok - man kunne jo starte med at afprøve det på ham.



Nåååre nej, han stillede jo bare et SARKASTISK SPØRGSMÅL til medierne for at se om de dumme fake news folk ville hoppe på den... aehm.. :fløjt:

https://thehill.com/homenews/administration/494519-trump-says-remarks-about-heat-light-disinfectant-were-sarcastic
9
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14699

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 25. apr 2020, 20:30

DenGrimmeHelling skrev:Denne artikel har jeg det ret wtf over. Avisen.dk er ikke ligefrem kendt for sin høje standard, men jeg synes alligevel, det er anderledes groft af et medie at kalde en sagesløs kvinde for et “monster” fordi hendes udseende er ekstremt.


Jeg synes der er lidt monster over en hvis man kan tolerere at blive tatoveret i øjet :nerve: .
Men ja, måske lige ekstremt nok bare fordi man ikke er enig med hendes valg.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16877
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20969

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Misantropen » 25. apr 2020, 21:06

DenGrimmeHelling skrev:Denne artikel har jeg det ret wtf over. Avisen.dk er ikke ligefrem kendt for sin høje standard, men jeg synes alligevel, det er anderledes groft af et medie at kalde en sagesløs kvinde for et “monster” fordi hendes udseende er ekstremt.

Det er ikke fordi hun vil ligne et monster?

Den type udsmykning for at ligne et dyr, en alien etc. er der jo flere eksempler på. Naturlig ser hun ikke ligefrem ud.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16877
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20969

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Misantropen » 26. apr 2020, 04:56

DenGrimmeHelling skrev:
Misantropen skrev:
DenGrimmeHelling skrev:Denne artikel har jeg det ret wtf over. Avisen.dk er ikke ligefrem kendt for sin høje standard, men jeg synes alligevel, det er anderledes groft af et medie at kalde en sagesløs kvinde for et “monster” fordi hendes udseende er ekstremt.

Det er ikke fordi hun vil ligne et monster?

Den type udsmykning for at ligne et dyr, en alien etc. er der jo flere eksempler på. Naturlig ser hun ikke ligefrem ud.


Nej, hun kan bare godt lide looket og tatoveringer.

Mærkeligt så.
0
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 275
Likede indlæg: 8237

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Fru Himmelblå » 27. apr 2020, 06:19

Såeh... Jeg bestilte kattegrus og kattemad i sidste uge. Har du fået noget af kattegruset. Men ikke kattemaden.

Til gengæld har jeg fået en masse hundemad. Så det.

Alt efter hvad virksomheden siger, hvad gør man så ved hundemad man ikke skal bruge? Er der nogen herinde der vil have det? Bor i København.
0
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9015
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21835

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Purple Haze » 27. apr 2020, 16:21

Frøken Himmelblå skrev:Såeh... Jeg bestilte kattegrus og kattemad i sidste uge. Har du fået noget af kattegruset. Men ikke kattemaden.

Til gengæld har jeg fået en masse hundemad. Så det.

Alt efter hvad virksomheden siger, hvad gør man så ved hundemad man ikke skal bruge? Er der nogen herinde der vil have det? Bor i København.


Du kan også kontakte ‘Hueforbi’ så kan hun sikkert formidle det videre til nogle hjemløse:

https://www.facebook.com/DetBedsteTilGadensFolk/
6
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 275
Likede indlæg: 8237

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Fru Himmelblå » 27. apr 2020, 18:14

Purple Haze skrev:
Frøken Himmelblå skrev:Såeh... Jeg bestilte kattegrus og kattemad i sidste uge. Har du fået noget af kattegruset. Men ikke kattemaden.

Til gengæld har jeg fået en masse hundemad. Så det.

Alt efter hvad virksomheden siger, hvad gør man så ved hundemad man ikke skal bruge? Er der nogen herinde der vil have det? Bor i København.


Du kan også kontakte ‘Hueforbi’ så kan hun sikkert formidle det videre til nogle hjemløse:

https://www.facebook.com/DetBedsteTilGadensFolk/


Tusind tak for det gode forslag. Er også blevet foreslået herberger eller internater i kort.

Der er desværre ikke nogen internater i nærheden. Så hvis vi får at vide, at vi bare skal beholde hundemaden, tager jeg nok forbi mændenes hjem, der ligger lige rundt om hjørnet.
6
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16877
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20969

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Misantropen » 27. apr 2020, 19:08

Frøken Himmelblå skrev:
Purple Haze skrev:
Frøken Himmelblå skrev:Såeh... Jeg bestilte kattegrus og kattemad i sidste uge. Har du fået noget af kattegruset. Men ikke kattemaden.

Til gengæld har jeg fået en masse hundemad. Så det.

Alt efter hvad virksomheden siger, hvad gør man så ved hundemad man ikke skal bruge? Er der nogen herinde der vil have det? Bor i København.


Du kan også kontakte ‘Hueforbi’ så kan hun sikkert formidle det videre til nogle hjemløse:

https://www.facebook.com/DetBedsteTilGadensFolk/


Tusind tak for det gode forslag. Er også blevet foreslået herberger eller internater i kort.

Der er desværre ikke nogen internater i nærheden. Så hvis vi får at vide, at vi bare skal beholde hundemaden, tager jeg nok forbi mændenes hjem, der ligger lige rundt om hjørnet.

Petworld eller Maxizoo har taget imod sådanne donationer. Jeg ved ikke om det stadig er en mulighed eller om du overhovedet har sådan en i nærheden.
0

Tilbage til "Generelt"