WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Sustentaculum » 15. jun 2018, 11:17

PerXX skrev:Som Gentofteborger kan jeg nævne at Peter Nissen er forholdsvis velkendt i lokalavisen.
Nej - han er ikke seriøs, men laver ofte den slags satiriske indlæg.

Han har f.eks også tidligere anbefalet opførsel af elektrisk hegn hele vejen langs kommunegrænsen :lol:



Det er jeg trods alt lidt glad for at høre! :lol:
1
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15291
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Delfin » 15. jun 2018, 11:32

FormerlyKnownAs skrev:Trampoliner er vist der det hele starter. Fra larmende børn til larmende unge. De er ikke velkomne i Gentofte, i hvert fald ifølge det her indlæg i Villabyerne, først når de er voksne og har nogle millioner :stoned:


Haha jo længere jeg kom i læsningen, des mere sikker blev jeg på, at det enten måtte være et meget gammelt udklip eller en morsomhed.
Det var så det sidste :D
0
14 11 14
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6486
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14373

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Mangoness » 15. jun 2018, 11:50

1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf cola » 15. jun 2018, 13:16

Ladysparrow skrev:Jeg er startet på mit nye arbejde i mandags, som jeg blev headhuntet til af en tidligere chef som nu er VD.
- jeg har glædet mig rigtig meget og startede med at hilse på alle. Dem jeg så skal dele kontor med og som skal hjælpe mig med at komme ind i min rolle - er dem som jeg er så WTF over. De ignorerer mig fra første dag og bare det at de skulle spise frokost endte med at de bare gik med kommentaren: "Du ved vel hvor det er!" Jeg har forsøgt att ignorere det og bare spørge ind til dem og arbejdsopgaver. Det er bare blevet værrer og værrer. De siger ikke godmorgen eller farvel, der er dødstille med mindre de taler med hinanden eller jeg går ud af rummet. På min anden dag havde de smidt 30 dokumenter på mit bord med kommentaren om at det kunne jeg vel løse med en eller anden.

Jeg har talt med projekt lederen og andre der alle er klar over det og som vil hjælpe mig. Men kan ikke rigtig se hvordan.

De er begge i 50'erne.

I går græd jeg mere eller mindre hele aftenen. Jeg forstår ikke at man behandler nogen på den måde. I går stillede jeg et spørgsmål og fik til svar at hun ikke kunne hjælpe mig pga min parfume?¿! WTF :whine:

Har du spurgt dem direkte hvad du har gjort galt siden de sådan mobber dig, altså direkte konfrontere dem med hvad de gør, og se hvad de siger, det kunne jeg personligt godt tænke mig at vide.

Hold hovedet højt, og lad dem ikke knække dig, du er det værd.
2
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Juki » 15. jun 2018, 13:48

Tricolette skrev:
Juki skrev:
HerErJeg skrev:https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/boligforening-vil-smide-trampolinejere-paa-gaden-jeg-er-virkelig-hidsig/7198214
Børn der kan høres er en uskik og skal forbydes. De lever op til deres navn, boligforening af 1944, for det må være årstallet for håndtering af børn og opdragelse som man ønsker at genindføre.
Der har været klager, mange klager....
Mon dog, for så meget som børn er digitale i dag, så er reel leg i det fri reduceret helt vildt de senere år. Men for de mest snerpede brokrøve, så er selv et pip jo stadig en lyd for meget.

Med al den larm der er overalt hvor man færdes i dag, uanset om det er hjemme i privaten eller ej, kan det godt ske at folk generelt er mindre tolerante overfor larm end tidligere, men det er jo heller ikke for sjov at støjforurening m.m. er et stort problem.

Det gør det heller ikke bedre at høfligheden og respekten for andre mennesker samtidig nogle gange er ikke eksisterende.

Det med fodbolden er et godt eksempel. Selvfølgelig skal der da ikke spilles bold på en mur så det generer dem der bor bag muren, og slet ikke når der er lavet et område med en græsplæne med mål, opsat til samme formål. At det kan komme bag på folk og skabe utilfredshed kan virkelig undre mig.

Edit: Jeg har lige opdaget at det var en anden artikel om samme sag jeg havde læst https://www.bt.dk/samfund/boligforening ... rampoliner Der fremlægges det lidt anderledes.


Jeg forstår egentligt udemærket, at naboerne føler sig generet af trampolinerne. Lyden er ikke generende, men når ungerne konstant er over hækhøjde, så har naboerne ikke en uforstyret have at opholde sig i. (har selv boet i rækkehus, hvor naboernr havde trampoliner)

Desuden - prøv at se et luftfoto over et dansk parcelhuskvarter - hvor er alle trampolinerne lige placeret i haverne? Overvejende i den fjerneste ende af egen haven.

Jeg har ikke så mange erfaringer med havetrampoliner hvor jeg bor, men for satan sådan nogle hvinende og råbende børn kan larme! :nerve:

Det er ikke fordi jeg ikke under børn at lege og have det sjovt, men et højt lydniveau er virkelig ikke en nødvendighed for det.
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6977

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Ladysparrow » 15. jun 2018, 14:21

cola skrev:
Ladysparrow skrev:Jeg er startet på mit nye arbejde i mandags, som jeg blev headhuntet til af en tidligere chef som nu er VD.
- jeg har glædet mig rigtig meget og startede med at hilse på alle. Dem jeg så skal dele kontor med og som skal hjælpe mig med at komme ind i min rolle - er dem som jeg er så WTF over. De ignorerer mig fra første dag og bare det at de skulle spise frokost endte med at de bare gik med kommentaren: "Du ved vel hvor det er!" Jeg har forsøgt att ignorere det og bare spørge ind til dem og arbejdsopgaver. Det er bare blevet værrer og værrer. De siger ikke godmorgen eller farvel, der er dødstille med mindre de taler med hinanden eller jeg går ud af rummet. På min anden dag havde de smidt 30 dokumenter på mit bord med kommentaren om at det kunne jeg vel løse med en eller anden.

Jeg har talt med projekt lederen og andre der alle er klar over det og som vil hjælpe mig. Men kan ikke rigtig se hvordan.

De er begge i 50'erne.

I går græd jeg mere eller mindre hele aftenen. Jeg forstår ikke at man behandler nogen på den måde. I går stillede jeg et spørgsmål og fik til svar at hun ikke kunne hjælpe mig pga min parfume?¿! WTF :whine:

Har du spurgt dem direkte hvad du har gjort galt siden de sådan mobber dig, altså direkte konfrontere dem med hvad de gør, og se hvad de siger, det kunne jeg personligt godt tænke mig at vide.

Hold hovedet højt, og lad dem ikke knække dig, du er det værd.

Tak- har ikke sagt noget endnu, jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal sige og vil ikke give dem fornøjelsen ved at se mig tude, det ved jeg at jeg kommer til hvis jeg skal tage det op med dem.

På mandag kommer deres chef, min chef er sygemeldt så ham kan jeg ikke vende mig til. Føler mig som en stor fiasko - håber jeg kan få det lidt på afstand i weekenden og skrive det ned som jeg har brug for at tage op...
2
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Lurende Peber » 15. jun 2018, 14:25

Vores skråt-bagbo har også trampolin i det for dem fjerneste hjørne. Så 3 parceller kan få glæde af deres højlydt begejstrede/kede børn.
Nåh ja. Sådan er det at bo lidt tæt.
Men så brokker de sig over vores høns, især hanen. Den kapper vi så hovedet af, men det er skam ikke nok. De starter derefter en længere varende sag med kommunen, som til sidst må inspicere og godkende vores hønsehus etc.
Hvordan faen kan de høre og endda føle sig generet af vores gokkere gennem det skrigeri?
7
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6977

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Ladysparrow » 15. jun 2018, 18:55

AstaPasta skrev:
Ladysparrow skrev:Tak- har ikke sagt noget endnu, jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal sige og vil ikke give dem fornøjelsen ved at se mig tude, det ved jeg at jeg kommer til hvis jeg skal tage det op med dem.

På mandag kommer deres chef, min chef er sygemeldt så ham kan jeg ikke vende mig til. Føler mig som en stor fiasko - håber jeg kan få det lidt på afstand i weekenden og skrive det ned som jeg har brug for at tage op...


Kan du arbejde hjemme? Eller er der ledige kontorpladser andre steder i virksomheden? Det der skal man jo ikke møde ind til hver morgen.


Er helt enig og når jeg er kommet ind i jobbet
Så er det en mulighed. Men er nødt at være der da det er en ny division jeg skal være en del af og egentlig er de ikke en del af dette. Så jeg vil bede om at få lov til at sidde sammen med min divison - da vi skal flytte om 3 måneder. Dog var tanken at de skal være back up til mig - Men det har jeg ikke interesse i som det er nu. Heldigvis ved jeg at han der har headhuntet mig tror på mig og ved hvad jeg går for - tror bare ikke at han havde forventes sådan en opførsel...

Det skal måske nævnes at jeg bor og arbejder i Sverige.
0
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6977

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Ladysparrow » 15. jun 2018, 18:57

Zinde skrev:
Ladysparrow skrev:
cola skrev:
Ladysparrow skrev:Jeg er startet på mit nye arbejde i mandags, som jeg blev headhuntet til af en tidligere chef som nu er VD.
- jeg har glædet mig rigtig meget og startede med at hilse på alle. Dem jeg så skal dele kontor med og som skal hjælpe mig med at komme ind i min rolle - er dem som jeg er så WTF over. De ignorerer mig fra første dag og bare det at de skulle spise frokost endte med at de bare gik med kommentaren: "Du ved vel hvor det er!" Jeg har forsøgt att ignorere det og bare spørge ind til dem og arbejdsopgaver. Det er bare blevet værrer og værrer. De siger ikke godmorgen eller farvel, der er dødstille med mindre de taler med hinanden eller jeg går ud af rummet. På min anden dag havde de smidt 30 dokumenter på mit bord med kommentaren om at det kunne jeg vel løse med en eller anden.

Jeg har talt med projekt lederen og andre der alle er klar over det og som vil hjælpe mig. Men kan ikke rigtig se hvordan.

De er begge i 50'erne.

I går græd jeg mere eller mindre hele aftenen. Jeg forstår ikke at man behandler nogen på den måde. I går stillede jeg et spørgsmål og fik til svar at hun ikke kunne hjælpe mig pga min parfume?¿! WTF :whine:

Har du spurgt dem direkte hvad du har gjort galt siden de sådan mobber dig, altså direkte konfrontere dem med hvad de gør, og se hvad de siger, det kunne jeg personligt godt tænke mig at vide.

Hold hovedet højt, og lad dem ikke knække dig, du er det værd.

Tak- har ikke sagt noget endnu, jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal sige og vil ikke give dem fornøjelsen ved at se mig tude, det ved jeg at jeg kommer til hvis jeg skal tage det op med dem.

På mandag kommer deres chef, min chef er sygemeldt så ham kan jeg ikke vende mig til. Føler mig som en stor fiasko - håber jeg kan få det lidt på afstand i weekenden og skrive det ned som jeg har brug for at tage op...


Du skal have fat i din fagforening og have en repræsentant med derfra til at hjælpe dig med at tage snakken.

Sygt at voksne mennesker opfører sig sådan!


Tak for tippet- dog er det ikke det optimale har kun været der en uge og vil helst gerne at det ikke er nødvendigt. Tvivler på at arbejdsmiljøet bliver tåleligt.

Men vi er helt enige. Har aldrig oplevet noget lignende...
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf DetSorteCirkus » 16. jun 2018, 07:51

Hvis jeg ikke var blevet adopteret, ville jeg med stor sandsynlighed have været bedstemor nu.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf dgd2007 » 16. jun 2018, 08:41

DetSorteCirkus skrev:Hvis jeg ikke var blevet adopteret, ville jeg med stor sandsynlighed have været bedstemor nu.

Hvordan regner du det ud?
Pga. kulturforskelle? :gruble:
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf DetSorteCirkus » 16. jun 2018, 08:47

dgd2007 skrev:
DetSorteCirkus skrev:Hvis jeg ikke var blevet adopteret, ville jeg med stor sandsynlighed have været bedstemor nu.

Hvordan regner du det ud?
Pga. kulturforskelle? :gruble:


Fordi jeg ved, hvilket sted i samfundet, min biologiske mor kom fra (bunden), og hvor svært det er at bryde ud af dette lag.
Det var og er helt normalt at få sit første barn som 15-årig, hvilket børnehjemmets statistik også viser.
For unge piger mange andre steder i hierarkiet er forholdene nogle helt andre.
4
Brugeravatar
Lisva
Indlæg: 1198
Tilmeldt: 11. apr 2016, 15:01
Kort karma: 135
Likede indlæg: 4408

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Lisva » 16. jun 2018, 14:43

Min kæreste og jeg bor med vores to små børn i en lejlighed på 91 m2, og det er tydeligt for enhver, at vi mangler plads. Derfor blev jeg også ret ubehageligt overrasket, da min kusine og hendes mand i går kom anstigende med et stort legetelt og flere hundrede små bolde. Min dreng var selvfølgelig ovenud henrykt, og det er altså ret svært at forklare en 2-årig det uhensigtsmæssige i at lade et skide telt æde to af vores kvadratmeter. Hvad fanden tænker de på altså?! :nerve:
5
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20420
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf paint » 16. jun 2018, 15:02

Set i genbrugsbutik - lettere brugt ben? Eller skal man bare sige R.I.P?

Billede
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Juki » 18. jun 2018, 01:25

Jeg har fået en ny og opdateret telefonbog smidt i min postkasse :forvirret:

Den et afleveret indenfor de sidste par dage.
Tænk, jeg troede de var udgået fordi det var spild af papir og ressourcer, men den er åbenbart kommet i produktion igen. Den duftede da også som jeg husker en ny telefonbog nu gjorde.

Gad vide hvem der har taget beslutningen om at det skal genindføres og fået det trumfet igennem :gruble:
7
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:

Tilbage til "Generelt"