WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21832

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Purple Haze » 14. jan 2018, 01:50

BlueBunny skrev:
HerErJeg skrev:Udsnit af en undervisningsbog fra De Danske Slagterier til folkeskolen. Beregnet fra 4. klasse.
Jeg tænker at man var blevet slagtet på Facebook, hvis det havde været i dag bogen var blevet udgivet. I dag hvor alle har en mening om alt, men hvor utroligt få vil forholde sig til nøgterne fakta, eller blot synes det er ubehageligt at blive mindet om, og derfor lukker øjnene.
I øvrigt bruges konsekvent betegnelsen "svin" og ikke gris eller dyr.

Jeg glemte at tage et billede af opskriften på medisterpølse, hvor der skal bruges ca. 3 m. svinetarm...
Bogen er fra 2003, så det er kun 14 år siden. Lidt tankevækkende.


WTF! Jeg er 42 år og vidste ikke at husblas var grisehud :wacko:
Det lyder også rimelig klamt.
Tror også salget af flæsesvær ville falde hvis det hed "Friturestegt hud fra gris"


Så skal du også genoverveje at spise vingummier, hvis det er klamt ;)
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf hotlips » 14. jan 2018, 03:15

kidkomb skrev:
BlueBunny skrev:
HerErJeg skrev:Udsnit af en undervisningsbog fra De Danske Slagterier til folkeskolen. Beregnet fra 4. klasse.
Jeg tænker at man var blevet slagtet på Facebook, hvis det havde været i dag bogen var blevet udgivet. I dag hvor alle har en mening om alt, men hvor utroligt få vil forholde sig til nøgterne fakta, eller blot synes det er ubehageligt at blive mindet om, og derfor lukker øjnene.
I øvrigt bruges konsekvent betegnelsen "svin" og ikke gris eller dyr.

Jeg glemte at tage et billede af opskriften på medisterpølse, hvor der skal bruges ca. 3 m. svinetarm...
Bogen er fra 2003, så det er kun 14 år siden. Lidt tankevækkende.


WTF! Jeg er 42 år og vidste ikke at husblas var grisehud :wacko:
Det lyder også rimelig klamt.
Tror også salget af flæsesvær ville falde hvis det hed "Friturestegt hud fra gris"

Det er kogt på sener, hud og knogler fra grise. Så jeg ved ikke lige om jeg synes at grisehud er retvisende.
Men lækkert lyder det da ikke :lol:


Hud indeholder ikke nær så meget gelatine som knogler og der er meget mere i kalves end i grises og da grisehud og kohud kan sælges så kan jeg dårligt tro det er en særligt stor andel der består af hud af nogen art.

Gelatine er jo det vi koger af knogler når man bruger dem til suppe, hvis man sier det rene afkog og stiller det i køleskabet så er det øverste også fuldstændig magen til stivnet husblas og når man har gjort det så længe at man har brugt alt muligt forskelligt så får man også set hvor stor forskel der er på mængden de giver.

Jeg bruger kopper, så får man sådan en fin rund skive der er til at fryse og smide i en pose,det er virkelig praktisk og det tør op på ingen tid.
Efter hvad min rygkirurg fortalte så skulle sådan en lille rund gelatine skive i princippet være det samme som en disk i rygsøjlen.
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf sigge » 14. jan 2018, 15:45

Jeg sidder og ser et program på TV2 om børn med Formel 1-drømme og deres pacende forældre: En far har valgt at bo i en autocamper ved sin arbejdsplads for at have råd til at bruge £100.-130.000 om året på sin 8-årige søns gocartkarriere. :nerve: Og han vælger så at citere Ayrton Senna for samme 8-årige: "Nr. 2 er den første taber".
2
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Juki » 14. jan 2018, 16:00

Emma The Mermaid skrev::gisp:

Er det Rihanna?
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf sigge » 14. jan 2018, 16:03

sigge skrev:Jeg sidder og ser et program på TV2 om børn med Formel 1-drømme og deres pacende forældre: En far har valgt at bo i en autocamper ved sin arbejdsplads for at have råd til at bruge £100.-130.000 om året på sin 8-årige søns gocartkarriere. :nerve: Og han vælger så at citere Ayrton Senna for samme 8-årige: "Nr. 2 er den første taber".


Og så sidder drengen og siger, at han gerne vil vinde, "for så bliver far glad og snakker mere med mig, ellers siger han ikke så meget." :(
8
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Juki » 14. jan 2018, 16:07

vibbsen skrev:https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/emma-gifter-sig-med-livstidsdoemt-morder-jeg-synes-ikke-at-straffen-afspejler-forbrydelsen/6992077?plista=nyheder

Emma fra England er simpelthen blevet skrupsmaskforelsket i Justin fra Delaware. Som afsoner en livstidsdom for mord uden mulighed for at blive løsladt før tid.

Så nu skal de simpelthen giftes. Så Emma fra England flytter sig selv og sine 3 børn til Delaware så de allesammen kan være tæt på fængslet og hendes elskede Justin.

WTF sker der for for sådan en dum lille dåse :cuss: :cuss: :cuss: :cuss:

Jeg forstår ikke formålet med sådan noget.

Hvordan kan hun bare bagatellisere hans handlinger? Og hvad regner hun med at få ud af at være gift med en der aldrig bliver løsladt? Og hvad får hun ud af det? Der findes jo ikke engang nogen garanti for at han ikke har kontakt eller et forhold til andre kvinder/mænd.

Folk der bliver udsendt pga. arbejde gør det jo trods alt med et formål og selvom man måske skal undvære hinanden i flere måneder eller lange perioder af gangen, så kan man jo trods alt se en ende på det og tælle ned til at vedkommende kommer hjem.

Jeg håber virkelig der er nogen der er opmærksomme på de børn der. Det er squ egoistisk at fjerne så store børn fra alt og alle de kender og er tryg ved. Det er da altid noget at sproget er det samme i begge lande.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Skralde » 14. jan 2018, 16:38

Dirtylittledevil skrev:WTF tænkte jeg, da jeg så Linses overlæbe.

linse.jpg


Hele billedet: http://www.dagens.dk/files/styles/og_im ... 237440.jpg


Hele billedet er generelt en WTF oplevelse :genert:
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Lucia
Indlæg: 1545
Tilmeldt: 20. dec 2015, 14:42
Kort karma: 66
Likede indlæg: 2154

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Lucia » 14. jan 2018, 17:34

Den her pude bliver omtalt som "minimalistisk" :forvirret:
Billede
23
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf dgd2007 » 14. jan 2018, 17:48

Lucia skrev:Den her pude bliver omtalt som "minimalistisk" :forvirret:

Ha ha, ja så tør man jo ikke tænke på, når pudeejeren rigtig slår sig løs :lol:
4
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf vibbsen » 14. jan 2018, 17:55

dgd2007 skrev:
Dirtylittledevil skrev:WTF tænkte jeg, da jeg så Linses overlæbe.

:panik:
Måske en linse, der har stået lidt for længe i bagervinduet ... :gruble:


Jeg tænker nærmere en Linse som kysset på en telefonpæl i frostvejr :-D :-D
5
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf vibbsen » 14. jan 2018, 18:03

Juki skrev:
vibbsen skrev:https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/emma-gifter-sig-med-livstidsdoemt-morder-jeg-synes-ikke-at-straffen-afspejler-forbrydelsen/6992077?plista=nyheder

Emma fra England er simpelthen blevet skrupsmaskforelsket i Justin fra Delaware. Som afsoner en livstidsdom for mord uden mulighed for at blive løsladt før tid.

Så nu skal de simpelthen giftes. Så Emma fra England flytter sig selv og sine 3 børn til Delaware så de allesammen kan være tæt på fængslet og hendes elskede Justin.

WTF sker der for for sådan en dum lille dåse :cuss: :cuss: :cuss: :cuss:

Jeg forstår ikke formålet med sådan noget.

Hvordan kan hun bare bagatellisere hans handlinger? Og hvad regner hun med at få ud af at være gift med en der aldrig bliver løsladt? Og hvad får hun ud af det? Der findes jo ikke engang nogen garanti for at han ikke har kontakt eller et forhold til andre kvinder/mænd.

Folk der bliver udsendt pga. arbejde gør det jo trods alt med et formål og selvom man måske skal undvære hinanden i flere måneder eller lange perioder af gangen, så kan man jo trods alt se en ende på det og tælle ned til at vedkommende kommer hjem.

Jeg håber virkelig der er nogen der er opmærksomme på de børn der. Det er squ egoistisk at fjerne så store børn fra alt og alle de kender og er tryg ved. Det er da altid noget at sproget er det samme i begge lande.


Det dummeste må alligevel være der hvor hun taler om brevene med den intime del af deres forhold....

DU HAR IKKE NOGET INTIMT FORHOLD TIL MANDEN...HAN SIDDER I FÆNGSEL...I MÅ IKKE ENGANG KRAMME...!!!!

Dum, dummere, dummest...Der findes ikke noget der hedder brevsex....Hvorfor mon ??? Fordi det bare ikke er særlig sexet at modtage et brev som man ved er fyldt med sekreter fra folks kønsorganer....
2
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Ficus » 14. jan 2018, 18:21

Det her på første side af google når man søger på babybio :stoned:

189E80F4-B53C-46D3-9141-AC7493087162.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
7
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf dgd2007 » 14. jan 2018, 18:38

Ficus skrev:Det her på første side af google når man søger på babybio :stoned:

Good day, man axe shaft :lol:
5
Dragen
Indlæg: 97
Tilmeldt: 17. aug 2015, 10:38
Kort karma: 19
Likede indlæg: 254

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Dragen » 14. jan 2018, 20:55

vibbsen skrev:
Juki skrev:
vibbsen skrev:https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/emma-gifter-sig-med-livstidsdoemt-morder-jeg-synes-ikke-at-straffen-afspejler-forbrydelsen/6992077?plista=nyheder

Emma fra England er simpelthen blevet skrupsmaskforelsket i Justin fra Delaware. Som afsoner en livstidsdom for mord uden mulighed for at blive løsladt før tid.

Så nu skal de simpelthen giftes. Så Emma fra England flytter sig selv og sine 3 børn til Delaware så de allesammen kan være tæt på fængslet og hendes elskede Justin.

WTF sker der for for sådan en dum lille dåse :cuss: :cuss: :cuss: :cuss:

Jeg forstår ikke formålet med sådan noget.

Hvordan kan hun bare bagatellisere hans handlinger? Og hvad regner hun med at få ud af at være gift med en der aldrig bliver løsladt? Og hvad får hun ud af det? Der findes jo ikke engang nogen garanti for at han ikke har kontakt eller et forhold til andre kvinder/mænd.

Folk der bliver udsendt pga. arbejde gør det jo trods alt med et formål og selvom man måske skal undvære hinanden i flere måneder eller lange perioder af gangen, så kan man jo trods alt se en ende på det og tælle ned til at vedkommende kommer hjem.

Jeg håber virkelig der er nogen der er opmærksomme på de børn der. Det er squ egoistisk at fjerne så store børn fra alt og alle de kender og er tryg ved. Det er da altid noget at sproget er det samme i begge lande.


Det dummeste må alligevel være der hvor hun taler om brevene med den intime del af deres forhold....

DU HAR IKKE NOGET INTIMT FORHOLD TIL MANDEN...HAN SIDDER I FÆNGSEL...I MÅ IKKE ENGANG KRAMME...!!!!

Dum, dummere, dummest...Der findes ikke noget der hedder brevsex....Hvorfor mon ??? Fordi det bare ikke er særlig sexet at modtage et brev som man ved er fyldt med sekreter fra folks kønsorganer....


Du er sgu da også så sart! :-D
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Juki » 15. jan 2018, 11:50

Emma The Mermaid skrev:
Juki skrev:
Emma The Mermaid skrev::gisp:

Er det Rihanna?

Det stod der.

Hun har da fået lidt mere sul på kroppen med alderen :D
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:

Tilbage til "Generelt"