WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16978
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1077
Likede indlæg: 21148

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Misantropen » 17. mar 2024, 18:51

fisken80 skrev:
Misantropen skrev:
fisken80 skrev:Jeg oplever til gengæld tit, at jeg får lov at gå foran, hvis jeg står med 2-3 ting og den foran har en vogn fuld. Heldigvis er de fleste folk jo søde og rare.

Uden først at spørge eller få tilbuddet? Hvis dit indlæg er ment som en kommentar til Pjeps' indlæg.


Hvis det havde været en kommentar til et indlæg havde jeg citeret det.

Ok, det er jo forskelligt om folk citerer eller ej. Det virkede bare som en kommentar til det indlæg.
0
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10134
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1212
Likede indlæg: 18214

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf .Magic. » 17. mar 2024, 21:00

Nogle dage er min hest altså for kvik.

Først ser hun mig gå helt ude i siden for at undgå mudder på deres vandrespor og så følger hun sgu med mig derud og går lige bag mig. Staldmutter ser det og siger at hun er sgu klog. Jeg kan se at der ikke er mange spor af hove der hvor jeg træder så det er ikke noget de plejer at gøre.

Ikke lang tid efter går jeg ud fra marken af en havelåge og går ind i staldmutters have. Det er første gang jeg bruger den låge, men det ser min hest og så stiller hun sig ved lågen og jeg kan se hun står og overvejer om hun bare skal skubbe til lågen for at komme ind i haven/ind til græsset og de små grantræer på den anden side.

Jeg ved godt at hun er lærenem og kvik, men lige de to ting i dag havde jeg ikke forventet. Hun er i forvejen er hun svær at holde inde fordi der skal være virkelig smæk på strømmen før hun ikke bare vader gennem det :gisp:
0
Brugeravatar
Galoldriel
Indlæg: 1224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:52
Kort karma: 238
Likede indlæg: 3983

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Galoldriel » 18. mar 2024, 06:19

Hvis jeg opdager, der står nogen bag mig med få varer, tilbyder jeg dem at komme foran. Men ikke i de butikker, hvor der er selvbetjeningskasser, for så kan de gå derhen.

Og den typisk nødvendige debatdisclaimer: Måske kan personen bag mig ikke finde ud af at bruge selvbetjeningen, fordi hun engang faldt af cyklen, og fik hjernerystelse, eller fordi han har et usynligt handicap, eller fordi (indsæt selv alle tænkelige scenarier, som jeg måske liiige skulle tage at overveje).

For mig er det noget, jeg vælger at gøre, hvis jeg ikke har travlt, ikke noget, jeg bør. Og jeg er ligeglad med, hvad folk så mener om mig.
9
“I’m a man who discovered the wheel and built the Eiffel Tower out of metal and brawn. That’s what kind of man I am. You’re just a woman with a small brain. With a brain a third the size of us. It’s science.”

- Ron Burgundy
Brugeravatar
PerXX
Indlæg: 1378
Tilmeldt: 25. maj 2016, 13:53
Kort karma: 153
Likede indlæg: 4562

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf PerXX » 25. mar 2024, 14:12

Russernes behandling af de 4 angivelige terrorister fra Moskva.
3 ud af 4 af skulle have "indrømmet" efter ekstrem tortur. De klassiske russiske metoder med voldsomme tæsk, bilbatterier til testiklerne, voldtægt osv. Én har fået øret skået af og blevet tvunget til at spise det. Den sidste som ikke har "indrømmet" er fordi han har været udsat for så kraftig vold at hans øje er smadret ud af hovedet, og han ikke kan holde sig ved bevidsthed.
2
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9579
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26795

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Santa » 25. mar 2024, 14:32

Galoldriel skrev:Hvis jeg opdager, der står nogen bag mig med få varer, tilbyder jeg dem at komme foran. Men ikke i de butikker, hvor der er selvbetjeningskasser, for så kan de gå derhen.

Og den typisk nødvendige debatdisclaimer: Måske kan personen bag mig ikke finde ud af at bruge selvbetjeningen, fordi hun engang faldt af cyklen, og fik hjernerystelse, eller fordi han har et usynligt handicap, eller fordi (indsæt selv alle tænkelige scenarier, som jeg måske liiige skulle tage at overveje).

For mig er det noget, jeg vælger at gøre, hvis jeg ikke har travlt, ikke noget, jeg bør. Og jeg er ligeglad med, hvad folk så mener om mig.


Jeg har aldrig nogensinde oplevet nogen tilbyde mig at jeg kunne komme foran dem i køen.
Aldrig.
Og jeg har boet både i storbyer og på landet, handlet i kæmpe supermarkeder, små bitte købmænd og med/uden selvbetjeningskasser.

Jeg har da enkelte gange selv lukket andre foran mig, men kun fordi de så har spurgt meget høfligt og haft 1-2 varer. Jeg har aldrig gjort det af egen kraft, så vidt jeg husker. Jeg står i mine egne tanker, når jeg venter i kø, og holder ikke øje med andre.
Åbner der en kasse mere, flytter jeg mig, hvis det falder naturligt - jeg løber ikke, maser ikke, men jeg også helt ligeglad med andres selvopfundne regler for hvem der må stå hvor.

Jeg har dog ret mange gange i mit liv oplevet folk forsøge at snyde sig foran i en kø (altså ikke i ny-kasse-åbner-situationen), og det er 100% sikkert at jeg så siger noget til dem. Det gider jeg sgu ikke finde mig i. Aldrig er sådan en situation endt med et oprigtigt undskyld.
Senest rettet af Santa 25. mar 2024, 14:45, rettet i alt 1 gang.
1
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11341
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1796
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23475

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Mani » 25. mar 2024, 14:37

Jeg skulle handle i dag. Holder tilbage på p-pladsen for en bil der skal ud. Ældre dame drøner inden om og snupper pladsen - jeg finder en anden.
Oppe ved kassen skal jeg have 3 poser chips fra den anden side. Stiller min kurv og henter dem. Kommer hen til kurven og vil løfte den op og lægge på båndet. Damen fra før kommer om hjørnet med sin vogn og siger mens jeg løftede kurven -ærgerligt jeg kom først. Samtidig kommer ung mand med 1 vare. Jeg lader ham komme foran. Køber mine vare gør ud i bilen med dem og vil kører hjem - dame står og fylder i sin bil. Jeg kører ud og i det jeg drejer råber hun efter mig at jeg da godt nok har helt vildt travlt. WTF dame!
12
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
fisken80
Indlæg: 22414
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1135
Likede indlæg: 52726

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf fisken80 » 25. mar 2024, 14:58

Santa skrev:
Galoldriel skrev:Hvis jeg opdager, der står nogen bag mig med få varer, tilbyder jeg dem at komme foran. Men ikke i de butikker, hvor der er selvbetjeningskasser, for så kan de gå derhen.

Og den typisk nødvendige debatdisclaimer: Måske kan personen bag mig ikke finde ud af at bruge selvbetjeningen, fordi hun engang faldt af cyklen, og fik hjernerystelse, eller fordi han har et usynligt handicap, eller fordi (indsæt selv alle tænkelige scenarier, som jeg måske liiige skulle tage at overveje).

For mig er det noget, jeg vælger at gøre, hvis jeg ikke har travlt, ikke noget, jeg bør. Og jeg er ligeglad med, hvad folk så mener om mig.


Jeg har aldrig nogensinde oplevet nogen tilbyde mig at jeg kunne komme foran dem i køen.
Aldrig.
Og jeg har boet både i storbyer og på landet, handlet i kæmpe supermarkeder, små bitte købmænd og med/uden selvbetjeningskasser.

Jeg har da enkelte gange selv lukket andre foran mig, men kun fordi de så har spurgt meget høfligt og haft 1-2 varer. Jeg har aldrig gjort det af egen kraft, så vidt jeg husker. Jeg står i mine egne tanker, når jeg venter i kø, og holder ikke øje med andre.
Åbner der en kasse mere, flytter jeg mig, hvis det falder naturligt - jeg løber ikke, maser ikke, men jeg også helt ligeglad med andres selvopfundne regler for hvem der må stå hvor.

Jeg har dog ret mange gange i mit liv oplevet folk forsøge at snyde sig foran i en kø (altså ikke i ny-kasse-åbner-situationen), og det er 100% sikkert at jeg så siger noget til dem. Det gider jeg sgu ikke finde mig i. Aldrig er sådan en situation endt med et oprigtigt undskyld.


Vildt nok, at du aldrig har oplevet det. Jeg tror som minimum jeg oplever det en gang om måneden. Og i dag overværede jeg to damer med en fyldt kurv, der lod personen bag dem komme foran. Jeg synes heldigvis virkelig, at jeg ser det tit, at folk er flinke.

Men okay, jeg oplever også idioterne… forleden var der en mand, der tydeligvis mente, at hans kurv godt kunne stå i kø for ham. Jeg var ikke enig så jeg gik bare foran den da køen flyttede sig. Det samme gjorde to udenlandske damer. Da han kom tilbage forsøgte han ihærdigt at myre ind foran mig, hvilket jeg ikke gav ham mulighed for. De to udenlandske damer var dog ikke lige så standhaftige, så dem fik han møvet sig foran.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4383
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10741

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf BlueBunny » 25. mar 2024, 19:09

PerXX skrev:Russernes behandling af de 4 angivelige terrorister fra Moskva.
3 ud af 4 af skulle have "indrømmet" efter ekstrem tortur. De klassiske russiske metoder med voldsomme tæsk, bilbatterier til testiklerne, voldtægt osv. Én har fået øret skået af og blevet tvunget til at spise det. Den sidste som ikke har "indrømmet" er fordi han har været udsat for så kraftig vold at hans øje er smadret ud af hovedet, og han ikke kan holde sig ved bevidsthed.

Det lyder helt horribelt, hvor har du dog læst det
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12766
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 923
Likede indlæg: 12540

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Guilded_Lily » 25. mar 2024, 19:14

BlueBunny skrev:
PerXX skrev:Russernes behandling af de 4 angivelige terrorister fra Moskva.
3 ud af 4 af skulle have "indrømmet" efter ekstrem tortur. De klassiske russiske metoder med voldsomme tæsk, bilbatterier til testiklerne, voldtægt osv. Én har fået øret skået af og blevet tvunget til at spise det. Den sidste som ikke har "indrømmet" er fordi han har været udsat for så kraftig vold at hans øje er smadret ud af hovedet, og han ikke kan holde sig ved bevidsthed.

Det lyder helt horribelt, hvor har du dog læst det


https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-03-2 ... er-hvorfor
0
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6516
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14487

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Mangoness » 25. mar 2024, 19:15

BlueBunny skrev:
PerXX skrev:Russernes behandling af de 4 angivelige terrorister fra Moskva.
3 ud af 4 af skulle have "indrømmet" efter ekstrem tortur. De klassiske russiske metoder med voldsomme tæsk, bilbatterier til testiklerne, voldtægt osv. Én har fået øret skået af og blevet tvunget til at spise det. Den sidste som ikke har "indrømmet" er fordi han har været udsat for så kraftig vold at hans øje er smadret ud af hovedet, og han ikke kan holde sig ved bevidsthed.

Det lyder helt horribelt, hvor har du dog læst det


Antager at det f.eks. kunne være herfra:

https://www.dr.dk/nyheder/udland/formod ... jul-paa-de
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4383
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10741

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf BlueBunny » 25. mar 2024, 19:28

^^ det er så uhyggeligt at den slags sker. At nogen er i stand til at gøre den slags. Jeg bliver virkelig rystet. Jeg ville ønske hele verden kunne være en lykkelig harmonisk bobbel. Hvorfor! Har nogen så meget had i sig.
6
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10134
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1212
Likede indlæg: 18214

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf .Magic. » 25. mar 2024, 20:50

PerXX skrev:Russernes behandling af de 4 angivelige terrorister fra Moskva.
3 ud af 4 af skulle have "indrømmet" efter ekstrem tortur. De klassiske russiske metoder med voldsomme tæsk, bilbatterier til testiklerne, voldtægt osv. Én har fået øret skået af og blevet tvunget til at spise det. Den sidste som ikke har "indrømmet" er fordi han har været udsat for så kraftig vold at hans øje er smadret ud af hovedet, og han ikke kan holde sig ved bevidsthed.

Jeg troede faktisk ikke terrorister indrømmede noget som helst ligemeget hvad der sker dem. Uanset kan man jo ( i en ikke-Putinverden) ikke bruge sådan en tilståelse til noget som helst.
0
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2563
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 129
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8592

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Raenil » 25. mar 2024, 21:52

.Magic. skrev:
PerXX skrev:Russernes behandling af de 4 angivelige terrorister fra Moskva.
3 ud af 4 af skulle have "indrømmet" efter ekstrem tortur. De klassiske russiske metoder med voldsomme tæsk, bilbatterier til testiklerne, voldtægt osv. Én har fået øret skået af og blevet tvunget til at spise det. Den sidste som ikke har "indrømmet" er fordi han har været udsat for så kraftig vold at hans øje er smadret ud af hovedet, og han ikke kan holde sig ved bevidsthed.

Jeg troede faktisk ikke terrorister indrømmede noget som helst ligemeget hvad der sker dem. Uanset kan man jo ( i en ikke-Putinverden) ikke bruge sådan en tilståelse til noget som helst.


Folk indrømmer hvadsomhelst under tortur - det er det der er problemet.

Den sædvanlige "ville du måske ikke torturere end mand, hvis du kunne redde en skole og en børnehave på et nonnekloster" giver ingen mening, for hvis man ikke har fat i den rigtige mand, siger han alligevel gerne hvad forhørslederen gerne vil høre. Og selv hvis man har den rigtige mand, er der ret høj sandsynlighed for at han forsøger at sige det han tror forhørslederen vil høre. Og falske indrømmelser hjælper ikke til at finde bomben hurtigere.

Men i en diktaturstat, hvor sandfærdigheden af tilståelser ikke er så vigtig - bare man får en tilståelse - der er tortur jo et fortrinligt redskab.
4
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10134
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1212
Likede indlæg: 18214

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf .Magic. » 25. mar 2024, 22:21

Raenil skrev:
.Magic. skrev:
PerXX skrev:Russernes behandling af de 4 angivelige terrorister fra Moskva.
3 ud af 4 af skulle have "indrømmet" efter ekstrem tortur. De klassiske russiske metoder med voldsomme tæsk, bilbatterier til testiklerne, voldtægt osv. Én har fået øret skået af og blevet tvunget til at spise det. Den sidste som ikke har "indrømmet" er fordi han har været udsat for så kraftig vold at hans øje er smadret ud af hovedet, og han ikke kan holde sig ved bevidsthed.

Jeg troede faktisk ikke terrorister indrømmede noget som helst ligemeget hvad der sker dem. Uanset kan man jo ( i en ikke-Putinverden) ikke bruge sådan en tilståelse til noget som helst.


Folk indrømmer hvadsomhelst under tortur - det er det der er problemet.

Den sædvanlige "ville du måske ikke torturere end mand, hvis du kunne redde en skole og en børnehave på et nonnekloster" giver ingen mening, for hvis man ikke har fat i den rigtige mand, siger han alligevel gerne hvad forhørslederen gerne vil høre. Og selv hvis man har den rigtige mand, er der ret høj sandsynlighed for at han forsøger at sige det han tror forhørslederen vil høre. Og falske indrømmelser hjælper ikke til at finde bomben hurtigere.

Men i en diktaturstat, hvor sandfærdigheden af tilståelser ikke er så vigtig - bare man får en tilståelse - der er tortur jo et fortrinligt redskab.

Jeg er temmelig sikker på at russerne trænes i den type “afhøringer” og at bla terrorister trænes i ikke at indrømme noget som helst ligemeget hvad de udsættes for.

Det er jo i øvrigt det jeg mener med at man ikke kan bruge den slags tilståelser til noget. Folk der tilstår under ekstreme forhold er jo ikke pålidelige.
0
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4383
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10741

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf BlueBunny » 25. mar 2024, 22:32

.Magic. skrev:
Raenil skrev:
.Magic. skrev:
PerXX skrev:Russernes behandling af de 4 angivelige terrorister fra Moskva.
3 ud af 4 af skulle have "indrømmet" efter ekstrem tortur. De klassiske russiske metoder med voldsomme tæsk, bilbatterier til testiklerne, voldtægt osv. Én har fået øret skået af og blevet tvunget til at spise det. Den sidste som ikke har "indrømmet" er fordi han har været udsat for så kraftig vold at hans øje er smadret ud af hovedet, og han ikke kan holde sig ved bevidsthed.

Jeg troede faktisk ikke terrorister indrømmede noget som helst ligemeget hvad der sker dem. Uanset kan man jo ( i en ikke-Putinverden) ikke bruge sådan en tilståelse til noget som helst.


Folk indrømmer hvadsomhelst under tortur - det er det der er problemet.

Den sædvanlige "ville du måske ikke torturere end mand, hvis du kunne redde en skole og en børnehave på et nonnekloster" giver ingen mening, for hvis man ikke har fat i den rigtige mand, siger han alligevel gerne hvad forhørslederen gerne vil høre. Og selv hvis man har den rigtige mand, er der ret høj sandsynlighed for at han forsøger at sige det han tror forhørslederen vil høre. Og falske indrømmelser hjælper ikke til at finde bomben hurtigere.

Men i en diktaturstat, hvor sandfærdigheden af tilståelser ikke er så vigtig - bare man får en tilståelse - der er tortur jo et fortrinligt redskab.

Jeg er temmelig sikker på at russerne trænes i den type “afhøringer” og at bla terrorister trænes i ikke at indrømme noget som helst ligemeget hvad de udsættes for.

Det er jo i øvrigt det jeg mener med at man ikke kan bruge den slags tilståelser til noget. Folk der tilstår under ekstreme forhold er jo ikke pålidelige.

I det her tilfælde har de gerningsmændene på film, så der er vist ikke tvivl? Men hvorfor så den tortur?
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne

Tilbage til "Generelt"