WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
abcd
Indlæg: 6223
Tilmeldt: 3. nov 2021, 09:56
Kort karma: 292
Likede indlæg: 10184

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf abcd » 27. mar 2024, 20:33

fisken80 skrev:
abcd skrev:
fisken80 skrev:
abcd skrev:
fisken80 skrev:
abcd skrev:
Fru Himmelblå skrev:Som jeg ser verden, når kvinder ofte til tops til trods for deres køn og mænd i kraft af deres køn. Det synes jeg er ærgerligt.


Men så må den logiske konsekvens vel også være at når Mette Frederiksen er den hurtigste nogensinde til tops, selv om hun har skullet kæmpe med det åg det åbenbart er at være kvinde, så er hun længder bedre end nogen mand der nogensinde har været. Hun kunne så måske være en enlig super-kvinde, men man skal ikke længere end ned til andenpladsen for at finde en anden kvinde - Helle Thorning-Schmidt. Så på trods af patriarkatet, har vi de seneste 13 år haft en kvindelig statsminister i de 9 af de år, og disse kvinder er nået til tops hurtigere end mænd. Det må da hænge temmelig dårligt sammen med at kvinder kun kan nå til tops på trods. Altså medmindre man mener at kvinder simpelthen er bedre. Og det er måske også det næste logiske skridt i kvindekampen.


Og alligevel har de begge skullet lægge ører til sexistiske kommentarer. Og lur mig om ikke de også er blevet belært af mænd på vej mod toppen, fordi mange mænd stadig mener, at de ved bedre end alle kvinder uanset kvindernes kvalifikationer.


Det er en gang udenomssnak. Nu har vi hørt så meget om at når mænd oftest er topledere er det glasloft og strukturer og så videre. Og nu har vi de sidste 20 år set at kvinder hurtigere kommer til tops i dansk politik end mænd. Hvis feminister stoler på deres egen logik, må det betyde at der nu er glasloft for mænd, og strukturer der er imod mænd, og et politisk matriarkat.


Det kan vi snakke om når der er lige så mange kvindelige topledere som mænd.
Indtil da kan vi snakke om det, der startede den her debat: En del mænds tendens til at belære kvinder udelukkende fordi de er kvinder og derfor ikke kan være så kloge som de selv er, fordi de er jo mænd.
Det oplever kvinder konstant. Har du en holdning til det? En løsning?


Det oprindelige indlæg var en kvinde der var blevet belært af en mand i et tog. Jeg satte mig engang ved siden af en mand i et tog som begyndte at tale til mig om alt muligt. I begyndelsen prøvede jeg at være høflig, men det blev mere og mere sort, og jeg prøvede at glide af på det. Det endte med at han råbte ud i togvognen om jeg ville have tæsk. Det takkede jeg nej til, og gik min vej. Jeg tænker ikke kvinder bliver truet med tæsk på den måde. Har jeg det så værre? Vinder min toghistorie?


Hvorfor vil du ikke forholde dig til det jeg spørger dig om?


Hvad skal jeg forholde mig til? At en kvinde har mødt en tosse i et tog og prøver at ekstrapolere det til et eller andet med hele samfundet? I think not. I givet fald er mit liv også en konstant trussel om tæsk, og er det ikke værre?
0
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2965
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 281
Likede indlæg: 8361

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Fru Himmelblå » 27. mar 2024, 20:41

abcd skrev:
fisken80 skrev:
abcd skrev:
fisken80 skrev:
abcd skrev:
fisken80 skrev:
abcd skrev:
Fru Himmelblå skrev:Som jeg ser verden, når kvinder ofte til tops til trods for deres køn og mænd i kraft af deres køn. Det synes jeg er ærgerligt.


Men så må den logiske konsekvens vel også være at når Mette Frederiksen er den hurtigste nogensinde til tops, selv om hun har skullet kæmpe med det åg det åbenbart er at være kvinde, så er hun længder bedre end nogen mand der nogensinde har været. Hun kunne så måske være en enlig super-kvinde, men man skal ikke længere end ned til andenpladsen for at finde en anden kvinde - Helle Thorning-Schmidt. Så på trods af patriarkatet, har vi de seneste 13 år haft en kvindelig statsminister i de 9 af de år, og disse kvinder er nået til tops hurtigere end mænd. Det må da hænge temmelig dårligt sammen med at kvinder kun kan nå til tops på trods. Altså medmindre man mener at kvinder simpelthen er bedre. Og det er måske også det næste logiske skridt i kvindekampen.


Og alligevel har de begge skullet lægge ører til sexistiske kommentarer. Og lur mig om ikke de også er blevet belært af mænd på vej mod toppen, fordi mange mænd stadig mener, at de ved bedre end alle kvinder uanset kvindernes kvalifikationer.


Det er en gang udenomssnak. Nu har vi hørt så meget om at når mænd oftest er topledere er det glasloft og strukturer og så videre. Og nu har vi de sidste 20 år set at kvinder hurtigere kommer til tops i dansk politik end mænd. Hvis feminister stoler på deres egen logik, må det betyde at der nu er glasloft for mænd, og strukturer der er imod mænd, og et politisk matriarkat.


Det kan vi snakke om når der er lige så mange kvindelige topledere som mænd.
Indtil da kan vi snakke om det, der startede den her debat: En del mænds tendens til at belære kvinder udelukkende fordi de er kvinder og derfor ikke kan være så kloge som de selv er, fordi de er jo mænd.
Det oplever kvinder konstant. Har du en holdning til det? En løsning?


Det oprindelige indlæg var en kvinde der var blevet belært af en mand i et tog. Jeg satte mig engang ved siden af en mand i et tog som begyndte at tale til mig om alt muligt. I begyndelsen prøvede jeg at være høflig, men det blev mere og mere sort, og jeg prøvede at glide af på det. Det endte med at han råbte ud i togvognen om jeg ville have tæsk. Det takkede jeg nej til, og gik min vej. Jeg tænker ikke kvinder bliver truet med tæsk på den måde. Har jeg det så værre? Vinder min toghistorie?


Hvorfor vil du ikke forholde dig til det jeg spørger dig om?


Hvad skal jeg forholde mig til? At en kvinde har mødt en tosse i et tog og prøver at ekstrapolere det til et eller andet med hele samfundet? I think not. I givet fald er mit liv også en konstant trussel om tæsk, og er det ikke værre?


Jeg kan godt anerkende at mænd i højere grad er udsat for tæsk bare fordi. Det bør vi da også forholde os til.

Hvorfor er det så svært at anerkende, at der faktisk findes en del af befolkningen som ser ned på kvinder bare fordi de er kvinder?
0
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7488
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24483

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Moxy-lady » 27. mar 2024, 20:42

fisken80 skrev:
Moxy-lady skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:En af de andre holds fysioterapeuter tog sol ved poolen i dag. I ført en g-streng og intet andet. Min kvindelige kollega og jeg var fuldkommen forfærdede. Hun er en køn kvinde, absolut ingen tvivl om det men what the actual fuck?!
Hvad hvis en af spillerne kommer til skade, så skal de liiige vente på at hun kan få overkroppen dækket? Eller har hun tænkt sig at lave CPR med patterne ude?

Snakkede om det med nogle af vores mandlige kollegaer og jeg gav udtryk for at jeg synes det er ærgerlig opførsel, for det spiller lidt ind i stereotypen om at kvinder er i fodbold for seksuelle årsager. Han sagde at han absolut ikke genkendte den stereotyp, når han hyrede kvinder. Når man er den bedste til sit job, så bliver man hyret.
Okay, men i min sidste ansættelse var jeg den bedste kandidat og head of medical for hele klubben ville ikke hyre mig FORDI JEG VAR KVINDE OG HAN VAR BANGE FOR AT JEG VILLE KNALDE SPILLERNE. De andre på panelet skulle argumentere dobbelt så godt for mig, pga mit køn! Jeg var den bedste til jobbet - jeg FIK jobbet, men stereotypen var i mod mig.

Så fedt at en mand lige skal fortælle mig hvilke stereotyper, der påvirker mig og mine oplevelser baseret på mit køn.


Altså, det er vel ikke dit problem hvordan hun går eller ikke går klædt? Hun er ikke din medarbejder, du har ikke personaleansvar for hende og der er vel (?) Ikke nogen regler for dette. Hvis du synes det er et problem for udførelsen af hendes job må du gå til hendes leder. Derudover har hun vel fri, når hun ikke er på vagt (?) Og så har I vel endnu mindre grund til at have en holdning om hendes påklædning.

Ærligt, så synes jeg at din adfærd er super toxic. Og ærligt, så synes jeg at du, din erfaring med nederen kollega taget i betragtning, burde være hyper opmærksom på hvor nederen det er at dine kollegaer sladrer om dig, og derfor ikke gøre det mod andre. At du går og sladrer med ikke bare én men flere kollegaer gør dig til lige præcis en af de ting som du afskyr din inkompetente kollega for. Derudover synes jeg du skal overveje at skabe venner i stedet for fjender på din arbejdsplads. Du siger selv at dine kollegaer lader til at være mere interesserede i at have en relation til nederen kollega fremfor dig, du føler dig ensom og fravalgt. I stedet for så at bruge krudt på at bagtale en helt 3. Kollega så burde du bruge energi på at danne positive relationer som du kan bruge som modvægt til inkompetent kollegas smædekampagne. Derudover har jeg forstået det som at du har en lederstilling. Jeg kan ikke beskrive hvor ufattelig dårlig stil jeg synes det er at du som leder (omend for et andet team) står og bagtaler en ansat i et andet team for hendes påklædning. Du har om nogen en pligt til at holde din sti fri for fnidder og ballade, og så længe ingen er til fare for spillerne eller på anden vis ikke passer sit arbejde, så holder du din fucking kæft, og tænker dit. Derudover sætter du dine medarbejdere i en super nederen situation ved at søge bekræftelse i dette hos dem.

Ej, men jeg synes det er vildt at du tillader dig at blive forarget over hans reaktion. Så vidt jeg har forstået havde han ikke engang en rolle i din ansættelse - hvorfor skal han stå til ansvar for hvad du har oplevet? Og lige som et aber dabai - at man bader topløs betyder ikke at man vil knalde med nogen som helst.


Så vidt jeg har forstået det er de på vagt hele tiden, det er derfor de er med på turen.
Og så synes jeg ærlig talt også det er en temmelig upassende opførsel. Jeg ville godt nok tænke mit, hvis jeg var på en arbejdsrelateret tur og en kollega så valgte at lægge sig næsten nægen ved poolen foran sine kolleger.
Det er da en dybt uprofessionel opførsel.


Det kan sagtens være upassende, og naturligvis især hvis de hele tiden skal være til rådighed/er på job (men så får de vel overtidsbetaling/afspadsering når de er på ture?) Men i så fald må der jo være en employee handbook eller anden officielle retningslinjer at forholde sig til ift påklædning og adfærd, og som jeg skriver i starten af mit indlæg, så bør hun jo så tage den med den anden fys' leder, ikke stå og sladre med op til flere kollegaer. Det er mega upassende opførsel, og jeg mener at hun som leder bør vide bedre og at hun som menneske netop har følt på egen krop hvordan det føles når ondsindet sladder rettes mod en selv, og at hun derfor også personligt burde vide bedre.
Jeg synes derudover det stinker af bitterfisse adfærd at have ondt i røven og forsøge at skabe issues for en smuk, ung kollega, når de eneste reelle udfordringer der er ved dette er så søgt (skal hun så have tøj på overkroppen inden hun kan give CPR til fodboldspiller med hjertestop eller skal han have patterne i hovedet imens - mens I hvert fald 2 andre fysioer også er til stede. Hvor tit får fodboldspillere hjertestop i poolen, hvad skal de andre fysioer lave imens, er spørgsmål der melder sig). Jeg vil gerne medgive at det virker uprofessionelt ikke at have overdel på, det er egentlig ikke den bakke jeg vil dø på, men jeg synes indlægget stinker af sour grapes og en uprofessionel tilgang som jeg ærligt mener at man som leder burde være hævet over - oh ellers skal finde en måde at hæve sig over i en fart. Tanker er toldfri, og jeg havde heller ikke syntes at det var dårlig stil med et hævet øjenbryn og måske et wtf blik, udvekslet mellem kollegaer, fordi man bliver overrasket. Men ondt i røven, sladder og herefter en slet skjult slutshaming fordi topløs solbadning åbenbart betyder at man har lyst til at have sex med hele fodboldholdet og så forsøge at dække det ind under "jamen det er jo vildt upraktisk at give CPR med bare madpakker". No, I'm not buying it.
6
My world 12-10-18 :lun:
fisken80
Indlæg: 22414
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1135
Likede indlæg: 52725

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf fisken80 » 27. mar 2024, 20:44

abcd skrev:
fisken80 skrev:
abcd skrev:
fisken80 skrev:
abcd skrev:
fisken80 skrev:
abcd skrev:
Fru Himmelblå skrev:Som jeg ser verden, når kvinder ofte til tops til trods for deres køn og mænd i kraft af deres køn. Det synes jeg er ærgerligt.


Men så må den logiske konsekvens vel også være at når Mette Frederiksen er den hurtigste nogensinde til tops, selv om hun har skullet kæmpe med det åg det åbenbart er at være kvinde, så er hun længder bedre end nogen mand der nogensinde har været. Hun kunne så måske være en enlig super-kvinde, men man skal ikke længere end ned til andenpladsen for at finde en anden kvinde - Helle Thorning-Schmidt. Så på trods af patriarkatet, har vi de seneste 13 år haft en kvindelig statsminister i de 9 af de år, og disse kvinder er nået til tops hurtigere end mænd. Det må da hænge temmelig dårligt sammen med at kvinder kun kan nå til tops på trods. Altså medmindre man mener at kvinder simpelthen er bedre. Og det er måske også det næste logiske skridt i kvindekampen.


Og alligevel har de begge skullet lægge ører til sexistiske kommentarer. Og lur mig om ikke de også er blevet belært af mænd på vej mod toppen, fordi mange mænd stadig mener, at de ved bedre end alle kvinder uanset kvindernes kvalifikationer.


Det er en gang udenomssnak. Nu har vi hørt så meget om at når mænd oftest er topledere er det glasloft og strukturer og så videre. Og nu har vi de sidste 20 år set at kvinder hurtigere kommer til tops i dansk politik end mænd. Hvis feminister stoler på deres egen logik, må det betyde at der nu er glasloft for mænd, og strukturer der er imod mænd, og et politisk matriarkat.


Det kan vi snakke om når der er lige så mange kvindelige topledere som mænd.
Indtil da kan vi snakke om det, der startede den her debat: En del mænds tendens til at belære kvinder udelukkende fordi de er kvinder og derfor ikke kan være så kloge som de selv er, fordi de er jo mænd.
Det oplever kvinder konstant. Har du en holdning til det? En løsning?


Det oprindelige indlæg var en kvinde der var blevet belært af en mand i et tog. Jeg satte mig engang ved siden af en mand i et tog som begyndte at tale til mig om alt muligt. I begyndelsen prøvede jeg at være høflig, men det blev mere og mere sort, og jeg prøvede at glide af på det. Det endte med at han råbte ud i togvognen om jeg ville have tæsk. Det takkede jeg nej til, og gik min vej. Jeg tænker ikke kvinder bliver truet med tæsk på den måde. Har jeg det så værre? Vinder min toghistorie?


Hvorfor vil du ikke forholde dig til det jeg spørger dig om?


Hvad skal jeg forholde mig til? At en kvinde har mødt en tosse i et tog og prøver at ekstrapolere det til et eller andet med hele samfundet? I think not. I givet fald er mit liv også en konstant trussel om tæsk, og er det ikke værre?


At kvinder ofte møder mænd, der vil belære dem om dette eller hint og som mener sig klogere end dem, fordi de er mænd. Selv når det gælder emner, hvor kvinden er eksperten.
At kvinder også ofte mødes med sexistiske kommentarer.

Det er bare det jeg beder dig om at forholde dig til.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
abcd
Indlæg: 6223
Tilmeldt: 3. nov 2021, 09:56
Kort karma: 292
Likede indlæg: 10184

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf abcd » 27. mar 2024, 20:46

Fru Himmelblå skrev:
abcd skrev:
fisken80 skrev:
abcd skrev:
fisken80 skrev:
abcd skrev:
fisken80 skrev:
abcd skrev:
Fru Himmelblå skrev:Som jeg ser verden, når kvinder ofte til tops til trods for deres køn og mænd i kraft af deres køn. Det synes jeg er ærgerligt.


Men så må den logiske konsekvens vel også være at når Mette Frederiksen er den hurtigste nogensinde til tops, selv om hun har skullet kæmpe med det åg det åbenbart er at være kvinde, så er hun længder bedre end nogen mand der nogensinde har været. Hun kunne så måske være en enlig super-kvinde, men man skal ikke længere end ned til andenpladsen for at finde en anden kvinde - Helle Thorning-Schmidt. Så på trods af patriarkatet, har vi de seneste 13 år haft en kvindelig statsminister i de 9 af de år, og disse kvinder er nået til tops hurtigere end mænd. Det må da hænge temmelig dårligt sammen med at kvinder kun kan nå til tops på trods. Altså medmindre man mener at kvinder simpelthen er bedre. Og det er måske også det næste logiske skridt i kvindekampen.


Og alligevel har de begge skullet lægge ører til sexistiske kommentarer. Og lur mig om ikke de også er blevet belært af mænd på vej mod toppen, fordi mange mænd stadig mener, at de ved bedre end alle kvinder uanset kvindernes kvalifikationer.


Det er en gang udenomssnak. Nu har vi hørt så meget om at når mænd oftest er topledere er det glasloft og strukturer og så videre. Og nu har vi de sidste 20 år set at kvinder hurtigere kommer til tops i dansk politik end mænd. Hvis feminister stoler på deres egen logik, må det betyde at der nu er glasloft for mænd, og strukturer der er imod mænd, og et politisk matriarkat.


Det kan vi snakke om når der er lige så mange kvindelige topledere som mænd.
Indtil da kan vi snakke om det, der startede den her debat: En del mænds tendens til at belære kvinder udelukkende fordi de er kvinder og derfor ikke kan være så kloge som de selv er, fordi de er jo mænd.
Det oplever kvinder konstant. Har du en holdning til det? En løsning?


Det oprindelige indlæg var en kvinde der var blevet belært af en mand i et tog. Jeg satte mig engang ved siden af en mand i et tog som begyndte at tale til mig om alt muligt. I begyndelsen prøvede jeg at være høflig, men det blev mere og mere sort, og jeg prøvede at glide af på det. Det endte med at han råbte ud i togvognen om jeg ville have tæsk. Det takkede jeg nej til, og gik min vej. Jeg tænker ikke kvinder bliver truet med tæsk på den måde. Har jeg det så værre? Vinder min toghistorie?


Hvorfor vil du ikke forholde dig til det jeg spørger dig om?


Hvad skal jeg forholde mig til? At en kvinde har mødt en tosse i et tog og prøver at ekstrapolere det til et eller andet med hele samfundet? I think not. I givet fald er mit liv også en konstant trussel om tæsk, og er det ikke værre?


Jeg kan godt anerkende at mænd i højere grad er udsat for tæsk bare fordi. Det bør vi da også forholde os til.

Hvorfor er det så svært at anerkende, at der faktisk findes en del af befolkningen som ser ned på kvinder bare fordi de er kvinder?


Det findes der da helt sikkert. Der findes også en del af befolkningen som ser ned på mænd bare fordi de er mænd. Og tilsvarende for alle andre grupper.

Det interessante er summen af det hele. Og når statsministeren er en kvinde som er den yngste nogensinde, så er det for mig at se svært at fastholde at summen er imod kvinder. Derudover ser jeg på arbejdsmarkedet og på universiteterne kvinder blive båret frem på hænder og fødder. Jeg anerkender at i 1950 havde mænd flere muligheder end kvinder. I 2024 mener jeg at det er bedre at være kvinde end at være mand. I har vundet. Og tillykke med det. Men det er tid til at stoppe, kampen er slut.
0
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2965
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 281
Likede indlæg: 8361

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Fru Himmelblå » 27. mar 2024, 21:05

abcd skrev:
Fru Himmelblå skrev:
abcd skrev:
fisken80 skrev:
abcd skrev:
fisken80 skrev:
abcd skrev:
fisken80 skrev:
abcd skrev:
Fru Himmelblå skrev:Som jeg ser verden, når kvinder ofte til tops til trods for deres køn og mænd i kraft af deres køn. Det synes jeg er ærgerligt.


Men så må den logiske konsekvens vel også være at når Mette Frederiksen er den hurtigste nogensinde til tops, selv om hun har skullet kæmpe med det åg det åbenbart er at være kvinde, så er hun længder bedre end nogen mand der nogensinde har været. Hun kunne så måske være en enlig super-kvinde, men man skal ikke længere end ned til andenpladsen for at finde en anden kvinde - Helle Thorning-Schmidt. Så på trods af patriarkatet, har vi de seneste 13 år haft en kvindelig statsminister i de 9 af de år, og disse kvinder er nået til tops hurtigere end mænd. Det må da hænge temmelig dårligt sammen med at kvinder kun kan nå til tops på trods. Altså medmindre man mener at kvinder simpelthen er bedre. Og det er måske også det næste logiske skridt i kvindekampen.


Og alligevel har de begge skullet lægge ører til sexistiske kommentarer. Og lur mig om ikke de også er blevet belært af mænd på vej mod toppen, fordi mange mænd stadig mener, at de ved bedre end alle kvinder uanset kvindernes kvalifikationer.


Det er en gang udenomssnak. Nu har vi hørt så meget om at når mænd oftest er topledere er det glasloft og strukturer og så videre. Og nu har vi de sidste 20 år set at kvinder hurtigere kommer til tops i dansk politik end mænd. Hvis feminister stoler på deres egen logik, må det betyde at der nu er glasloft for mænd, og strukturer der er imod mænd, og et politisk matriarkat.


Det kan vi snakke om når der er lige så mange kvindelige topledere som mænd.
Indtil da kan vi snakke om det, der startede den her debat: En del mænds tendens til at belære kvinder udelukkende fordi de er kvinder og derfor ikke kan være så kloge som de selv er, fordi de er jo mænd.
Det oplever kvinder konstant. Har du en holdning til det? En løsning?


Det oprindelige indlæg var en kvinde der var blevet belært af en mand i et tog. Jeg satte mig engang ved siden af en mand i et tog som begyndte at tale til mig om alt muligt. I begyndelsen prøvede jeg at være høflig, men det blev mere og mere sort, og jeg prøvede at glide af på det. Det endte med at han råbte ud i togvognen om jeg ville have tæsk. Det takkede jeg nej til, og gik min vej. Jeg tænker ikke kvinder bliver truet med tæsk på den måde. Har jeg det så værre? Vinder min toghistorie?


Hvorfor vil du ikke forholde dig til det jeg spørger dig om?


Hvad skal jeg forholde mig til? At en kvinde har mødt en tosse i et tog og prøver at ekstrapolere det til et eller andet med hele samfundet? I think not. I givet fald er mit liv også en konstant trussel om tæsk, og er det ikke værre?


Jeg kan godt anerkende at mænd i højere grad er udsat for tæsk bare fordi. Det bør vi da også forholde os til.

Hvorfor er det så svært at anerkende, at der faktisk findes en del af befolkningen som ser ned på kvinder bare fordi de er kvinder?


Det findes der da helt sikkert. Der findes også en del af befolkningen som ser ned på mænd bare fordi de er mænd. Og tilsvarende for alle andre grupper.

Det interessante er summen af det hele. Og når statsministeren er en kvinde som er den yngste nogensinde, så er det for mig at se svært at fastholde at summen er imod kvinder. Derudover ser jeg på arbejdsmarkedet og på universiteterne kvinder blive båret frem på hænder og fødder. Jeg anerkender at i 1950 havde mænd flere muligheder end kvinder. I 2024 mener jeg at det er bedre at være kvinde end at være mand. I har vundet. Og tillykke med det. Men det er tid til at stoppe, kampen er slut.


Det er ok du har den holdning. Jeg mener du tager fejl og jeg fortsat en kvindekamp vi skal tage. Jeg køber den ikke, at vi har ligestilling fordi vi nu har haft hele to kvindelige statsministre. Størstedelen af ministrene er fortsat mænd. De tunge ministerposter er altid mænd. Kvindelige politikere skal stadig høre på alt muligt lort om deres udseende og privatliv som mandlige kollegaer aldrig skal forholde sig til. Beklager, men der er stadig lang vej endnu.

Men jeg er ked af, at nogle mænd set det som et mærkeligt nulsumsspil de er ved at tabe.
5
Vir prudens non contra ventum mingit
abcd
Indlæg: 6223
Tilmeldt: 3. nov 2021, 09:56
Kort karma: 292
Likede indlæg: 10184

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf abcd » 27. mar 2024, 21:09

Fru Himmelblå skrev:Det er ok du har den holdning. Jeg mener du tager fejl og jeg fortsat en kvindekamp vi skal tage. Jeg køber den ikke, at vi har ligestilling fordi vi nu har haft hele to kvindelige statsministre. Størstedelen af ministrene er fortsat mænd. De tunge ministerposter er altid mænd. Kvindelige politikere skal stadig høre på alt muligt lort om deres udseende og privatliv som mandlige kollegaer aldrig skal forholde sig til. Beklager, men der er stadig lang vej endnu.

Men jeg er ked af, at nogle mænd set det som et mærkeligt nulsumsspil de er ved at tabe.


Hvis det er et nulsumsspil, er mænd ikke ved at tabe, så har de for længst tabt.
0
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6179
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16148

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Urtekussen » 27. mar 2024, 21:50

Ad topløs kollega; må hun ikke gå i bad på sin vagt?
2
2011
2015
2018
2020
2023
Akehurst2
Indlæg: 14206
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1268
Likede indlæg: 40876

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Akehurst2 » 27. mar 2024, 22:43

TakeAChanceOnMe skrev:En af de andre holds fysioterapeuter tog sol ved poolen i dag. I ført en g-streng og intet andet. Min kvindelige kollega og jeg var fuldkommen forfærdede. Hun er en køn kvinde, absolut ingen tvivl om det men what the actual fuck?!
Hvad hvis en af spillerne kommer til skade, så skal de liiige vente på at hun kan få overkroppen dækket? Eller har hun tænkt sig at lave CPR med patterne ude?

Snakkede om det med nogle af vores mandlige kollegaer og jeg gav udtryk for at jeg synes det er ærgerlig opførsel, for det spiller lidt ind i stereotypen om at kvinder er i fodbold for seksuelle årsager. Han sagde at han absolut ikke genkendte den stereotyp, når han hyrede kvinder. Når man er den bedste til sit job, så bliver man hyret.
Okay, men i min sidste ansættelse var jeg den bedste kandidat og head of medical for hele klubben ville ikke hyre mig FORDI JEG VAR KVINDE OG HAN VAR BANGE FOR AT JEG VILLE KNALDE SPILLERNE. De andre på panelet skulle argumentere dobbelt så godt for mig, pga mit køn! Jeg var den bedste til jobbet - jeg FIK jobbet, men stereotypen var i mod mig.

Så fedt at en mand lige skal fortælle mig hvilke stereotyper, der påvirker mig og mine oplevelser baseret på mit køn.


Undskyld, men sørgede du ikke for at få en bikinivoks inden turen? Hvorfor er det værre at sole sig topløs end at være nødt til at få bikinivoks - for du må da også være rimelig afklædt, hvis det er nødvendigt?
1
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5927
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14751

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..a

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 28. mar 2024, 00:56

Moxy-lady skrev:
fisken80 skrev:
Moxy-lady skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:En af de andre holds fysioterapeuter tog sol ved poolen i dag. I ført en g-streng og intet andet. Min kvindelige kollega og jeg var fuldkommen forfærdede. Hun er en køn kvinde, absolut ingen tvivl om det men what the actual fuck?!
Hvad hvis en af spillerne kommer til skade, så skal de liiige vente på at hun kan få overkroppen dækket? Eller har hun tænkt sig at lave CPR med patterne ude?

Snakkede om det med nogle af vores mandlige kollegaer og jeg gav udtryk for at jeg synes det er ærgerlig opførsel, for det spiller lidt ind i stereotypen om at kvinder er i fodbold for seksuelle årsager. Han sagde at han absolut ikke genkendte den stereotyp, når han hyrede kvinder. Når man er den bedste til sit job, så bliver man hyret.
Okay, men i min sidste ansættelse var jeg den bedste kandidat og head of medical for hele klubben ville ikke hyre mig FORDI JEG VAR KVINDE OG HAN VAR BANGE FOR AT JEG VILLE KNALDE SPILLERNE. De andre på panelet skulle argumentere dobbelt så godt for mig, pga mit køn! Jeg var den bedste til jobbet - jeg FIK jobbet, men stereotypen var i mod mig.

Så fedt at en mand lige skal fortælle mig hvilke stereotyper, der påvirker mig og mine oplevelser baseret på mit køn.


Altså, det er vel ikke dit problem hvordan hun går eller ikke går klædt? Hun er ikke din medarbejder, du har ikke personaleansvar for hende og der er vel (?) Ikke nogen regler for dette. Hvis du synes det er et problem for udførelsen af hendes job må du gå til hendes leder. Derudover har hun vel fri, når hun ikke er på vagt (?) Og så har I vel endnu mindre grund til at have en holdning om hendes påklædning.

Ærligt, så synes jeg at din adfærd er super toxic. Og ærligt, så synes jeg at du, din erfaring med nederen kollega taget i betragtning, burde være hyper opmærksom på hvor nederen det er at dine kollegaer sladrer om dig, og derfor ikke gøre det mod andre. At du går og sladrer med ikke bare én men flere kollegaer gør dig til lige præcis en af de ting som du afskyr din inkompetente kollega for. Derudover synes jeg du skal overveje at skabe venner i stedet for fjender på din arbejdsplads. Du siger selv at dine kollegaer lader til at være mere interesserede i at have en relation til nederen kollega fremfor dig, du føler dig ensom og fravalgt. I stedet for så at bruge krudt på at bagtale en helt 3. Kollega så burde du bruge energi på at danne positive relationer som du kan bruge som modvægt til inkompetent kollegas smædekampagne. Derudover har jeg forstået det som at du har en lederstilling. Jeg kan ikke beskrive hvor ufattelig dårlig stil jeg synes det er at du som leder (omend for et andet team) står og bagtaler en ansat i et andet team for hendes påklædning. Du har om nogen en pligt til at holde din sti fri for fnidder og ballade, og så længe ingen er til fare for spillerne eller på anden vis ikke passer sit arbejde, så holder du din fucking kæft, og tænker dit. Derudover sætter du dine medarbejdere i en super nederen situation ved at søge bekræftelse i dette hos dem.

Ej, men jeg synes det er vildt at du tillader dig at blive forarget over hans reaktion. Så vidt jeg har forstået havde han ikke engang en rolle i din ansættelse - hvorfor skal han stå til ansvar for hvad du har oplevet? Og lige som et aber dabai - at man bader topløs betyder ikke at man vil knalde med nogen som helst.


Så vidt jeg har forstået det er de på vagt hele tiden, det er derfor de er med på turen.
Og så synes jeg ærlig talt også det er en temmelig upassende opførsel. Jeg ville godt nok tænke mit, hvis jeg var på en arbejdsrelateret tur og en kollega så valgte at lægge sig næsten nægen ved poolen foran sine kolleger.
Det er da en dybt uprofessionel opførsel.


Det kan sagtens være upassende, og naturligvis især hvis de hele tiden skal være til rådighed/er på job (men så får de vel overtidsbetaling/afspadsering når de er på ture?) Men i så fald må der jo være en employee handbook eller anden officielle retningslinjer at forholde sig til ift påklædning og adfærd, og som jeg skriver i starten af mit indlæg, så bør hun jo så tage den med den anden fys' leder, ikke stå og sladre med op til flere kollegaer. Det er mega upassende opførsel, og jeg mener at hun som leder bør vide bedre og at hun som menneske netop har følt på egen krop hvordan det føles når ondsindet sladder rettes mod en selv, og at hun derfor også personligt burde vide bedre.
Jeg synes derudover det stinker af bitterfisse adfærd at have ondt i røven og forsøge at skabe issues for en smuk, ung kollega, når de eneste reelle udfordringer der er ved dette er så søgt (skal hun så have tøj på overkroppen inden hun kan give CPR til fodboldspiller med hjertestop eller skal han have patterne i hovedet imens - mens I hvert fald 2 andre fysioer også er til stede. Hvor tit får fodboldspillere hjertestop i poolen, hvad skal de andre fysioer lave imens, er spørgsmål der melder sig). Jeg vil gerne medgive at det virker uprofessionelt ikke at have overdel på, det er egentlig ikke den bakke jeg vil dø på, men jeg synes indlægget stinker af sour grapes og en uprofessionel tilgang som jeg ærligt mener at man som leder burde være hævet over - oh ellers skal finde en måde at hæve sig over i en fart. Tanker er toldfri, og jeg havde heller ikke syntes at det var dårlig stil med et hævet øjenbryn og måske et wtf blik, udvekslet mellem kollegaer, fordi man bliver overrasket. Men ondt i røven, sladder og herefter en slet skjult slutshaming fordi topløs solbadning åbenbart betyder at man har lyst til at have sex med hele fodboldholdet og så forsøge at dække det ind under "jamen det er jo vildt upraktisk at give CPR med bare madpakker". No, I'm not buying it.


Fucking hell, prøv lige at trække vejret… det er ikke MIN kollega, som har ligget topløs i en g-streng om poolen og jeg har ikke bagtalt nogen. Det er en kvinde, som er tilknyttet et andet hold - hun har ligget i solen, iført en G-streng og ikke andet, mens hendes spillere var i og omkring poolen. Vi arbejder ikke med voksne - det er 15-17 årige knægte, de er teknisk set stadigvæk børn og der er regler omkring professionel adfærd omkring dem. Det er fucking uprofessionelt ad helvedes til at ligge næsten helt nøgen når man er på arbejde - derudover også hvis man “holder fri” omgivet af spillerne. Det bør aldrig ske. Hun er sikkert pisse flink, men netop fordi vi arbejder med BØRN OG UNGE, er eer regler for hvordan man bør/ikke bør opføre sig og det her er simpelthen så langt over grænsen for hvad man ikke bør gøre.

Min kvindelige kollega som jeg snakkede med det om var mere forarget end jeg var, da hun er ansat indenfor safeguarding og det vitterligt er et kæmpe no-no. Som hun sagde, havde det været en af vores - så var der startet en disciplinær sag på det. I England ville det også være grund til at miste ens autorisation som fysioterapeut fordi det er så upassende, det ændrer forholdet mellem patient og behandler og det går i mod alle safeguarding regler samt professionelle standarder.

Det er absolut ikke slutshaming og jeg er på ingen måde bitter, der syntes jeg faktisk du skyder mig noget i skoene som jeg absolut ikke har hensigt om. Den må ligge på din egen regning. Jeg er chokeret over at man kan syntes det at solbade i en g-streng mens man er på arbejde omkring 15-17 årige knægte på nogen som helst måde er okay.
Hun må solbade nøgen alt det hun gider, men der er fanme a time and a place for det. Det her, var absolut ikke it.
Hvis du synes det er absolut fjong, så fair være med det, det er nok meget godt du ikke arbejder med børn så - men HCPCs regler, CSPs regler og ALLE safeguarding kurser jeg nogensinde har været på siger at det er dig der er galt på den. Når det kommer til moral, så tror jeg alligevel at de har lidt mere at ha’ det i end at du mener jeg er en bitterfisse fordi jeg er chokeret over hendes opførsel og mener at det er pisse upassende. Tror også samtlige forældre ville have et problem, hvis mig eller en anden af mine kvindelige kollegaer valgte at ligge på den møde foran deres sønner. Så jeg føler mig ret godt tilpas i at min ligeså forargede kollega og jeg selv har vores på det rene.

Derudover, så har jeg ikke stilt min mandlige kollega til ansvar for mine oplevelser. Jeg stiller mig undrende overfor hvordan en mand kan diktere og bestemme hvad min oplevelse SOM KVINDE af at arbejde SOM KVINDE i fodbold er og hvilke stereotyper jeg møder. Jeg tvivler på at han har nogen som helst førstehåndserfaring med hvordan det føltes at være kvinde og hvad man får smidt i hovedet i den forbindelse. Det er fint hvis han IKKE har de overbevisninger - det er helt fantastisk. Men han kan sgu ikke diktere hvor vidt jeg (som faktisk er kvinde) får skudt ting i skoene eller bliver mødt med stereotyper om hvad mine intentioner i prof fodbold er. Hans “lived experience” har absolut ingen relevans da han ikke har en fucking lived experience som kvinde på noget som helst tidspunkt. Derfor har jeg nævnt HERINDE at jeg synes det var en wtf ting at sige. Jeg snakkede med min anden (kvindelige) kollega om at være en kvinde i fodbold - og sjovt nok var vi på samme linje. Underligt hvordan de to kvinder har en anderledes, men ens oplevelse af at være kvinde i sport end en mand, eller det synes du måske ikke???

Derudover, ja - jeg er på arbejde 24/7 mens vi er her. Jeg har 3 timers “down time” om dagen og nej, jeg må ikke ligge nøgen ved poolen i de 3 timer, for der er risiko for at nogle af vores spillere kunne se mig eller har brug for min hjælp. Derudover kender spillerne mit værelsesnummer, så har de brug for noget i de 3 timer, så ringer de på døren. Det er so far sket 2 ud af 3 dage. Så jeg sørger selvfølgelig for at jeg er anstændigt påklædt på mit værelse, så hvis der er behov for mig, så kan jeg være der med det samme uden at bryde professionelle retningslinjer eller komme på tværs af safeguarding (som jo er der for at passe på de unge!!!!). Nej, jeg ser dem ikke alene og nej, jeg ser dem ikke på mit værelse. Jeg aftaler en tid med dem og så ser jeg dem, enten med en anden spiller tilstede eller en kollega, i et neutralt rum. Fordi det er hvad retningslinjerne siger er det rigtige at gøre. Også selvom det er besværligt og i føltes som et overkill - men reglerne er der af en årsag, så derfor bliver de fulgt.
Ja, jeg fik også en bikiniwax inden jeg tog afsted - men når jeg er i poolen er min bikinitop større end min standard sportsbh - jeg er dækket henover begge skuldre, lynet helt op i halsen og er dækket til de nederste 2 ribben. Så har jeg bikini trusser på og shorts udenover. Netop fordi at jeg er der i et professionelt øjemed og jeg har et ansvar qua min rolle og de aldersgrupper jeg arbejder med. Så ja, jeg har det absolut helt fint med at sige at hendes (mangel på) påklædning simpelthen er uprofessionel, upassende, problematisk og skadende overfor kvinder i fodbold, for jeg VED hvad standard vi bliver holdt til og hvad vi bliver skudt i skoene. Så kan du sidde og dømme mig nok så groft, men når man er i en hypermaskulin verden (som fodbold er!!) hvor kvinder ER seksualiseret og du derudover arbejder med teenagedrenge hvor hormonerne kører rundt, så skal du fanme holde en vis standard. Det håber jeg sgu du kan se.
9
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5927
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14751

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 28. mar 2024, 01:09

Akehurst2 skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:En af de andre holds fysioterapeuter tog sol ved poolen i dag. I ført en g-streng og intet andet. Min kvindelige kollega og jeg var fuldkommen forfærdede. Hun er en køn kvinde, absolut ingen tvivl om det men what the actual fuck?!
Hvad hvis en af spillerne kommer til skade, så skal de liiige vente på at hun kan få overkroppen dækket? Eller har hun tænkt sig at lave CPR med patterne ude?

Snakkede om det med nogle af vores mandlige kollegaer og jeg gav udtryk for at jeg synes det er ærgerlig opførsel, for det spiller lidt ind i stereotypen om at kvinder er i fodbold for seksuelle årsager. Han sagde at han absolut ikke genkendte den stereotyp, når han hyrede kvinder. Når man er den bedste til sit job, så bliver man hyret.
Okay, men i min sidste ansættelse var jeg den bedste kandidat og head of medical for hele klubben ville ikke hyre mig FORDI JEG VAR KVINDE OG HAN VAR BANGE FOR AT JEG VILLE KNALDE SPILLERNE. De andre på panelet skulle argumentere dobbelt så godt for mig, pga mit køn! Jeg var den bedste til jobbet - jeg FIK jobbet, men stereotypen var i mod mig.

Så fedt at en mand lige skal fortælle mig hvilke stereotyper, der påvirker mig og mine oplevelser baseret på mit køn.


Undskyld, men sørgede du ikke for at få en bikinivoks inden turen? Hvorfor er det værre at sole sig topløs end at være nødt til at få bikinivoks - for du må da også være rimelig afklædt, hvis det er nødvendigt?


Jeg fik en bikinivoks lige så meget for denne tur, som den tur jeg skal på med min forlovede når jeg kommer tilbage til UK. Jeg fik en bikinivoks fordi JEG har det bedre med mig selv, når jeg har fået en. Derudover også fordi jeg har virkelig sensitiv hud, så når jeg barberer mig har jeg let til at få en infektion selvom jeg overholder alle gode råd i forhold til det.

Når jeg er i poolen her, så har jeg en bikinitop på der dækker hele min overkrop minus arme og til sådan ca. mit 2. Nederste ribben. Udskæringen dækker op til toppen af mit sternum og er ikke langt fra at dække det nederste af min hals heller.
Derudover har jeg bikini underbukser OG shorts på. Så nej, jeg er ikke specielt afklædt.
0
Brugeravatar
AFK
Indlæg: 3078
Tilmeldt: 6. maj 2022, 10:54
Kort karma: 42
Likede indlæg: 5309

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf AFK » 28. mar 2024, 01:39

.Magic. skrev:
Raenil skrev:
.Magic. skrev:
PerXX skrev:Russernes behandling af de 4 angivelige terrorister fra Moskva.
3 ud af 4 af skulle have "indrømmet" efter ekstrem tortur. De klassiske russiske metoder med voldsomme tæsk, bilbatterier til testiklerne, voldtægt osv. Én har fået øret skået af og blevet tvunget til at spise det. Den sidste som ikke har "indrømmet" er fordi han har været udsat for så kraftig vold at hans øje er smadret ud af hovedet, og han ikke kan holde sig ved bevidsthed.

Jeg troede faktisk ikke terrorister indrømmede noget som helst ligemeget hvad der sker dem. Uanset kan man jo ( i en ikke-Putinverden) ikke bruge sådan en tilståelse til noget som helst.


Folk indrømmer hvadsomhelst under tortur - det er det der er problemet.

Den sædvanlige "ville du måske ikke torturere end mand, hvis du kunne redde en skole og en børnehave på et nonnekloster" giver ingen mening, for hvis man ikke har fat i den rigtige mand, siger han alligevel gerne hvad forhørslederen gerne vil høre. Og selv hvis man har den rigtige mand, er der ret høj sandsynlighed for at han forsøger at sige det han tror forhørslederen vil høre. Og falske indrømmelser hjælper ikke til at finde bomben hurtigere.

Men i en diktaturstat, hvor sandfærdigheden af tilståelser ikke er så vigtig - bare man får en tilståelse - der er tortur jo et fortrinligt redskab.

Jeg er temmelig sikker på at russerne trænes i den type “afhøringer” og at bla terrorister trænes i ikke at indrømme noget som helst ligemeget hvad de udsættes for.

Det er jo i øvrigt det jeg mener med at man ikke kan bruge den slags tilståelser til noget. Folk der tilstår under ekstreme forhold er jo ikke pålidelige.


Deres behandling har jo intet med tilståelser at gøre. Det var noget de fik af politiet - som straf - i forbindelse med deres anholdelse. Ikke senere i forhørslokalet for at få en tilståelse.
0
You can't truly call yourself "peaceful" unless you're capable of great violence. If you're not capable of violence, you're not peaceful. You're harmless.

Important distinction.
Brugeravatar
AFK
Indlæg: 3078
Tilmeldt: 6. maj 2022, 10:54
Kort karma: 42
Likede indlæg: 5309

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf AFK » 28. mar 2024, 01:53

Kvinde er eddermame kvinde værst. Tænk at det er danskeren, der er den sippede, i en sag om kulturelle værdier i udlandet.
0
You can't truly call yourself "peaceful" unless you're capable of great violence. If you're not capable of violence, you're not peaceful. You're harmless.

Important distinction.
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7488
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24483

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Moxy-lady » 28. mar 2024, 10:26

For mig var det afgørende at jeg misforstod og troede at det var et af de andre hold fra samme klub - derudover står der absolut intet i indlægget om hvilken aldersgruppe der er tale om. Jeg tager gerne min del af ansvaret for misforståelsen (omkring at det ikke var et hold fra egen klub) men jeg mener derudover at det er en ret væsentlig del af pointen, hvilken aldersgruppe der er tale om - og hvis dette havde været skrevet som en del af årsagerne til Tacoms reaktion havde jeg slet ikke haft samme problem med hendes indlæg. Men det gør hun ikke, hun går ud af en eller anden søgt tangent om at give CPR til spilere med bar overkrop, som jeg fastholder er mega latterlig. Men selvfølgelig er det da noget andet når der er tale om børn, det siger jo sig selv! Men som en "det burde du have vidst, at min rekation skyldes deres alder når der absolut intet er nævnt om dette i det oprindelige indlæg. Tværtimod insinueres det i mine øjne at hun er der for at have sex med spillere, hvilket giver en forståelse af at der naturligvis er tale om voksne mennesker.

80% af mit indlæg tig udgangspunkt i at det var voksne mennesker og at der er tale om folk fra egen klub. Jeg fastholder den kritik der er udover denne, men medgiver klart at når der er tale om børn, så er det en no brainer, at reglerne er anderledes, som det skal være. Men igen, flere informationer (og en begrundelse af at forsrgelsen primært skyldes spillernes alder i stedet for andre tænkte scenarier) havde givet et noget andet indlæg fra min hånd.

Men beklager at jeg ikke opfangede at det var en helt anden klub, og at jeg derfor fik reageret uden at spørge ind.
4
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15420
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1252
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25797

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Delfin » 28. mar 2024, 12:02

Jeg har ikke ondt i røven, det bestemmer han jo selv når han har råd til det, men jeg er alligevel en lille smule wtf over, at han spiser ude for mere end jeg får udbetalt efter skat. Han må have en ganske pæn løn https://nyheder.tv2.dk/samfund/2024-03- ... l8fP6gAq48
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23

Tilbage til "Generelt"