WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Sangius » 22. mar 2019, 16:05

Jeg synes faktisk det er en dårlig ide at lave kønsopdelte ture. Jeg hader spa og varmt vand, men ville elske en herretur med øl, paintball og cigarer eller whatever.
Ville virkelig finde det træls, hvis jeg grundet mit køn ikke kunne deltage i alt det sjove.
21
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Mi55y » 22. mar 2019, 16:17

Sangius skrev:Jeg synes faktisk det er en dårlig ide at lave kønsopdelte ture. Jeg hader spa og varmt vand, men ville elske en herretur med øl, paintball og cigarer eller whatever.
Ville virkelig finde det træls, hvis jeg grundet mit køn ikke kunne deltage i alt det sjove.


Lige præcis! Et spaophold med mine kolleger er da det sidste, jeg har lyst til. Så måtte jeg bare sidde over og undvære - alene fordi jeg er kvinde!?
3
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Daine » 22. mar 2019, 16:29

Mi55y skrev:
Sangius skrev:Jeg synes faktisk det er en dårlig ide at lave kønsopdelte ture. Jeg hader spa og varmt vand, men ville elske en herretur med øl, paintball og cigarer eller whatever.
Ville virkelig finde det træls, hvis jeg grundet mit køn ikke kunne deltage i alt det sjove.


Lige præcis! Et spaophold med mine kolleger er da det sidste, jeg har lyst til. Så måtte jeg bare sidde over og undvære - alene fordi jeg er kvinde!?

Så kunne man jo lave tre ture: En spa-tur for kvinder, en spa-tur for mænd (så de ikke føler sig holdt uden for spa-segmentet) og en tur for dem der ikke gider nogen af spaturene, men som hellere ville bowle/køre gokart/whatever og drikke en øl ...

Det er ikke så svært, det der er problematisk er når det hemligholdes for resten af arbejdspladsen, for så er det en gruppe der ikke får et tilbud om noget som helst.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf milisa » 22. mar 2019, 16:56

Jeg er eddermame WTF over, at der seriøst er nogen, der er helt ok med kønsopdelte arrangementer på en arbejdsplads???! Seriøst? Jeg ville blive rasende, hvis jeg skulle udelukkes fra et arrangement i arbejdssammenhæng udelukkende pga mit køn. Fair nok, man ikke har lyst til at bade med sine kollegaer. Så må man jo bare holde sig væk, eller blive siddende i baren. Men det er sgu da oldnordisk og en utrolig trist tankegang at acceptere kønsopdeling på en arbejdsplads.
12
Tally-ho
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Mi55y » 22. mar 2019, 16:57

Daine skrev:
Mi55y skrev:
Sangius skrev:Jeg synes faktisk det er en dårlig ide at lave kønsopdelte ture. Jeg hader spa og varmt vand, men ville elske en herretur med øl, paintball og cigarer eller whatever.
Ville virkelig finde det træls, hvis jeg grundet mit køn ikke kunne deltage i alt det sjove.


Lige præcis! Et spaophold med mine kolleger er da det sidste, jeg har lyst til. Så måtte jeg bare sidde over og undvære - alene fordi jeg er kvinde!?

Så kunne man jo lave tre ture: En spa-tur for kvinder, en spa-tur for mænd (så de ikke føler sig holdt uden for spa-segmentet) og en tur for dem der ikke gider nogen af spaturene, men som hellere ville bowle/køre gokart/whatever og drikke en øl ...

Det er ikke så svært, det der er problematisk er når det hemligholdes for resten af arbejdspladsen, for så er det en gruppe der ikke får et tilbud om noget som helst.


Jamen selvfølgelig, med tre ture så er der jo også ligebehandling og lige muligheder for alle. Og så ville jeg heller ikke have været WTF - men nu er det jo ikke lige det, der er tilfældet her.
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Pølsemix » 22. mar 2019, 16:58

Der skal ikke kvinder med på en herretur! :boo: :naughty:
2
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Daine » 22. mar 2019, 18:34

milisa skrev:Jeg er eddermame WTF over, at der seriøst er nogen, der er helt ok med kønsopdelte arrangementer på en arbejdsplads???! Seriøst? Jeg ville blive rasende, hvis jeg skulle udelukkes fra et arrangement i arbejdssammenhæng udelukkende pga mit køn. Fair nok, man ikke har lyst til at bade med sine kollegaer. Så må man jo bare holde sig væk, eller blive siddende i baren. Men det er sgu da oldnordisk og en utrolig trist tankegang at acceptere kønsopdeling på en arbejdsplads.

Jeg synes det er utrolig trist, at man i ligestillingens hellige navn ikke tør foreslå et arrangement kun for kvinder (eller mænd), af angst for at blive kaldt oldnordisk.
“Ja Gurli, når du ikke er komfortabel med at vise dig i badedragt overfor direktøren eller ligge halvnøgen ved siden af Regnskabskurt, så må du sku blive hjemme eller sidde i baren. For her i firmaet må vi ikke være kønsopdelt til arrangementer, vi er til gengæld ret ligeglade med om du føler dig inkluderet i fællesskabet.”


(Nu bliver jeg lige i spa-universet, uden det dog skal kædes sammen med Mizzys indlæg. Det er bare for eksemplets skyld)
8
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf kidkomb » 22. mar 2019, 19:01

Jeg synes det er wtf at nogle ikke har problemer med at vise sig i badetøj overfor kvindelige kollega, mens mandlige er udelukket.
Hvad er det dog for noget sexistisk fis?
Vil I så også udelukke lesbiske fra jeres kvinde-tur?
Eller er det ok hvis de kigger på jer?
10
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Sangius » 22. mar 2019, 19:15

kidkomb skrev:Jeg synes det er wtf at nogle ikke har problemer med at vise sig i badetøj overfor kvindelige kollega, mens mandlige er udelukket.
Hvad er det dog for noget sexistisk fis?
Vil I så også udelukke lesbiske fra jeres kvinde-tur?
Eller er det ok hvis de kigger på jer?


For mig har det ikke noget at gøre med, hvem der er tiltrukket af hvem. Jeg kan sagtens stå med mine strækmærker og deller i omklædningsrummet blandt kvinder, men jeg er ikke tryg ved det blandt mænd.

Personligt ville jeg heller ikke synes om, at ses med mine mandlige kolleger i badetøj. Har ikke samme forbehold mod kvinderne.

Så må jeg vel være sexistisk.

Og selvom jeg er en af dem, som ikke ville syntes om spa-dag inkluderet mænd, så synes jeg stadig det er skørt at lave kønsopdelte ture på en arbejdsplads. Jeg ville virkelig være ked af at blive udelukket fra en fed oplevelse, udelukkende fordi jeg er kvinde.
Senest rettet af Sangius 23. mar 2019, 07:05, rettet i alt 2 gange.
5
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Seraphina
Indlæg: 223
Tilmeldt: 6. jan 2016, 19:50
Kort karma: 44
Likede indlæg: 568

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Seraphina » 22. mar 2019, 19:15

Jeg tror, at det er ulovligt og ville udløse en erstatning, hvis en af mændene sagsøgte arbejdspladsen. Det er forskelsbehandling på baggrund af køn, og det er ikke lovligt.
1
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Daine » 22. mar 2019, 21:44

kidkomb skrev:Jeg synes det er wtf at nogle ikke har problemer med at vise sig i badetøj overfor kvindelige kollega, mens mandlige er udelukket.
Hvad er det dog for noget sexistisk fis?
Vil I så også udelukke lesbiske fra jeres kvinde-tur?
Eller er det ok hvis de kigger på jer?

Hvorfor skal det partout være sexistisk hvis man ikke bryder sig om det :forvirret: Jeg har deller her og der og vejer 25-30 kg for meget. Jeg er ikke begejstret for min krop og jeg vil helt ærligt ikke bryder mig vildt meget om at vise mig for nogen i en badedragt. Men personer af eget køn (lesbiske eller ej) kan jeg til nød acceptere. Men jeg ville finde det akavet hvis det var en mandlig kollega og det ville overtræde en blufærdighedsgrænse for mig. Og for mig hænger blufærdighed ikke sammen med sex(isme). Mere og andet er der ikke i det - for mig ihf.
17
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf kidkomb » 22. mar 2019, 21:49

Daine skrev:
kidkomb skrev:Jeg synes det er wtf at nogle ikke har problemer med at vise sig i badetøj overfor kvindelige kollega, mens mandlige er udelukket.
Hvad er det dog for noget sexistisk fis?
Vil I så også udelukke lesbiske fra jeres kvinde-tur?
Eller er det ok hvis de kigger på jer?

Hvorfor skal det partout være sexistisk hvis man ikke bryder sig om det :forvirret: Jeg har deller her og der og vejer 25-30 kg for meget. Jeg er ikke begejstret for min krop og jeg vil helt ærligt ikke bryder mig vildt meget om at vise mig for nogen i en badedragt. Men personer af eget køn (lesbiske eller ej) kan jeg til nød acceptere. Men jeg ville finde det akavet hvis det var en mandlig kollega og det ville overtræde en blufærdighedsgrænse for mig. Og for mig hænger blufærdighed ikke sammen med sex(isme). Mere og andet er der ikke i det - for mig ihf.

Det er jo sexistisk fordi du gør klar forskel på kønnene. Jeg siger ikke at du ikke må føle sådan eller at det er en forkert følelse. Jeg siger at det er sexistisk. Ikke at der nødvendigvis er noget galt med det. Der er jo grader af sexisme.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Daine » 22. mar 2019, 21:55

AstaPasta skrev:
Daine skrev:
milisa skrev:Jeg er eddermame WTF over, at der seriøst er nogen, der er helt ok med kønsopdelte arrangementer på en arbejdsplads???! Seriøst? Jeg ville blive rasende, hvis jeg skulle udelukkes fra et arrangement i arbejdssammenhæng udelukkende pga mit køn. Fair nok, man ikke har lyst til at bade med sine kollegaer. Så må man jo bare holde sig væk, eller blive siddende i baren. Men det er sgu da oldnordisk og en utrolig trist tankegang at acceptere kønsopdeling på en arbejdsplads.

Jeg synes det er utrolig trist, at man i ligestillingens hellige navn ikke tør foreslå et arrangement kun for kvinder (eller mænd), af angst for at blive kaldt oldnordisk.
“Ja Gurli, når du ikke er komfortabel med at vise dig i badedragt overfor direktøren eller ligge halvnøgen ved siden af Regnskabskurt, så må du sku blive hjemme eller sidde i baren. For her i firmaet må vi ikke være kønsopdelt til arrangementer, vi er til gengæld ret ligeglade med om du føler dig inkluderet i fællesskabet.”


(Nu bliver jeg lige i spa-universet, uden det dog skal kædes sammen med Mizzys indlæg. Det er bare for eksemplets skyld)


Men så hører den type arrangementer måske ikke til på arbejdspladsen? Så svært kan det ikke være at finde på andre ting.

Jeg ville ikke være på en arbejdsplads, der delte arrangementer op efter køn. Og jeg ville råbe det ud over det hele, hvis jeg fik en mail, hvor der stod, at jeg ikke måtte nævne et arrangement for bestemte grupper.
Hvis jeg opdagede at der var en hemmelig herreklub på mit arbejde, ville jeg føle mig sat tilbage i tid og antage, at det var på grund af rygklapperi og kammerateri, hvis en hvilken som helst mand modtog lønforhøjelse eller forfremmelse. Jeg har kun foragt og mistro tilovers for hemmelige selskaber.

Jamen jeg er i og for sig enig med dig, men nu fandt det jo sted på en arbejdsplads. Og jeg har det sværest med at det skulle hemmeligholdes for så virker det netop fordækt. Selve det at arrangere noget “kun for kvinder” det kan ikke sætte mit pis nok i kog til at jeg gider råbe “kvindekamp” og føle mig krænket på både mænds og kvinders vegne.
Jo hvis det var hver gang der skulle afholdes et arrangement, at det blev kønsopdelt, ville jeg nok føle det var lidt mærkeligt. Men en enkelt gang hvis det var et stort ønske blandt det kvindelige personale? Nej.
Men jeg ville være åben omkring det, og mændene skulle have akkurat samme mulighed for enten at gøre det samme som kvinderne (bare ikke sammen med dem) eller de kunne finde på et andet fedt arrangement. Evt med en fælles afslutning. Og vise versa hvis det var mændene der havde arrangeret noget først.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Sangius » 22. mar 2019, 21:58

kidkomb skrev:
Daine skrev:
kidkomb skrev:Jeg synes det er wtf at nogle ikke har problemer med at vise sig i badetøj overfor kvindelige kollega, mens mandlige er udelukket.
Hvad er det dog for noget sexistisk fis?
Vil I så også udelukke lesbiske fra jeres kvinde-tur?
Eller er det ok hvis de kigger på jer?

Hvorfor skal det partout være sexistisk hvis man ikke bryder sig om det :forvirret: Jeg har deller her og der og vejer 25-30 kg for meget. Jeg er ikke begejstret for min krop og jeg vil helt ærligt ikke bryder mig vildt meget om at vise mig for nogen i en badedragt. Men personer af eget køn (lesbiske eller ej) kan jeg til nød acceptere. Men jeg ville finde det akavet hvis det var en mandlig kollega og det ville overtræde en blufærdighedsgrænse for mig. Og for mig hænger blufærdighed ikke sammen med sex(isme). Mere og andet er der ikke i det - for mig ihf.

Det er jo sexistisk fordi du gør klar forskel på kønnene. Jeg siger ikke at du ikke må føle sådan eller at det er en forkert følelse. Jeg siger at det er sexistisk. Ikke at der nødvendigvis er noget galt med det. Der er jo grader af sexisme.


Er det så også sexistisk at være hetero- eller homoseksuel? :gruble:
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Daine » 22. mar 2019, 22:02

kidkomb skrev:
Daine skrev:
kidkomb skrev:Jeg synes det er wtf at nogle ikke har problemer med at vise sig i badetøj overfor kvindelige kollega, mens mandlige er udelukket.
Hvad er det dog for noget sexistisk fis?
Vil I så også udelukke lesbiske fra jeres kvinde-tur?
Eller er det ok hvis de kigger på jer?

Hvorfor skal det partout være sexistisk hvis man ikke bryder sig om det :forvirret: Jeg har deller her og der og vejer 25-30 kg for meget. Jeg er ikke begejstret for min krop og jeg vil helt ærligt ikke bryder mig vildt meget om at vise mig for nogen i en badedragt. Men personer af eget køn (lesbiske eller ej) kan jeg til nød acceptere. Men jeg ville finde det akavet hvis det var en mandlig kollega og det ville overtræde en blufærdighedsgrænse for mig. Og for mig hænger blufærdighed ikke sammen med sex(isme). Mere og andet er der ikke i det - for mig ihf.

Det er jo sexistisk fordi du gør klar forskel på kønnene. Jeg siger ikke at du ikke må føle sådan eller at det er en forkert følelse. Jeg siger at det er sexistisk. Ikke at der nødvendigvis er noget galt med det. Der er jo grader af sexisme.

Beklager Kid, jeg kan simpelthen ikke se, at blufærdighed er sexistisk. Jeg er blufærdig. Meget. Og har altid været det, også da jeg var normalvægtig. Men jeg er altså sexistisk fordi jeg ikke bryder mig om at vise mig i badedragt overfor mænd - eller bryder mig om at kigge på mandlige kollegaer i meget lidt tøj? Jeg ville bare synes det er akavet og det har intet med fordomme, nedgørelse eller andet at gøre. Det er bare ren akavethed.
16
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.

Tilbage til "Generelt"