WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf kidkomb » 25. sep 2017, 00:03

Fritidsrocker :lol:
Det er simpelthen et pragtfuldt begreb :lol:
7
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf ManicNinja » 25. sep 2017, 00:04

kidkomb skrev:Fritidsrocker :lol:
Det er simpelthen et pragtfuldt begreb :lol:


Han har nok gået til det på AOF ...
9
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
hthy
Indlæg: 575
Tilmeldt: 17. aug 2015, 22:48
Kort karma: 32
Likede indlæg: 699

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf hthy » 25. sep 2017, 00:11

Flora skrev:
Badesandalen skrev:https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/par-har-ikke-raad-til-droemmebrylluppet-kraever-at-gaesterne-betaler-for-festen/6838034

Jeg troede kun man holdte et stort bryllup hvis man havde råd til det. Jeg tror jeg ville sige nej tak hvis jeg blev inviteret til at betale for (at se) at nogen blev gift.


Jeg ville også sige nej. Hvis man ikke har råd til et stort bryllup, må man holde et mindre bryllup eller vente med at blive gift til man har råd.



Op til midt i 70 'erne var det helt almindeligt at holde "alsisk bryllup" her på Als især på landet. Man inviterede hele landsbyen og familie og venner og gæsterne forhørte sig så på feststedet (ofte det stedlige forsamlingshus) om kuvertprisen og gav så lidt mere end det i gave i kontanter i stedet for ting. Det var så også mere enkelt end i dag. Ingen reception eller kæmpe bryllupskage,ikke store prinsessekjoler brudens veninder pyntede kirke.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46096

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf LadyFox » 25. sep 2017, 05:41

ManicNinja skrev:
Dirtylittledevil skrev:Det kvindemenneske Malene Staal. http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/ ... nd/6839455


Jamen, altså! Det er jo kun i sin FRITID, manden er rocker. Og HUN er jo ikke rocker og ser da i øvrigt ikke noget til mandens rockerliv, så det er da komplet uforståeligt, hun ikke kan stille op for et politisk parti ...

Hvordan fanden er man fritidsrocker?
Hvordan gør dét, at hun åbenbart lukker øjnene for hans åbenlyst kriminelle tilhørsforhold noget som helst bedre?
Hvordan kan hun på nogen måde sidde og udlevere folk, der ikke er dømt i retten endnu (folk sigtet for pædofili) og insistere meget stærkt på et samfund med strenge straffe og så blive både fornærmet og overrasket over, at det politiske system i selvsamme samfund ikke godtager folk, der åbenlyst accepterer kriminelle netværk, til at repræsentere sig?

:stoned:

Svarene blæser i den kvalmende dobbeltmoralske vind ... Shit, der er en dér, som godt kunne bruge nogle kilos proportionsfornemmelse.

Så de Nye Borgerlige er altså diskriminerende og fordomsfulde, siger hun? Det kommer da helt bag på mig :rulle:
6
...
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Stitch » 25. sep 2017, 08:14

Alkaia skrev:At man ikke må skylle toiletpapir ned i mange koreanske toiletter, så de derfor har spande stående ved siden af til brugt toiletpapir.

Det er bare så herreklamt. :wacko: :ad!: :tie: :badr: :puke:

Jeg har en ide, Korea. Har I hørt om VVS'ere? Ansæt dem!!

Edit: Glemte :tie:


Det er også standard i Sydamerika :tie:
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Mi55y » 25. sep 2017, 08:47

Stitch skrev:
Alkaia skrev:At man ikke må skylle toiletpapir ned i mange koreanske toiletter, så de derfor har spande stående ved siden af til brugt toiletpapir.

Det er bare så herreklamt. :wacko: :ad!: :tie: :badr: :puke:

Jeg har en ide, Korea. Har I hørt om VVS'ere? Ansæt dem!!

Edit: Glemte :tie:


Det er også standard i Sydamerika :tie:


Er også set i Athen :puke:
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf dgd2007 » 25. sep 2017, 09:15

Mi55y skrev:Er også set i Athen :puke:

Jeg ved ikke, om det stadig er sådan, men da jeg rejste i Asien i mine unge dawe, var det en kande vand, så man kunne vaske sig.
Dette skulle være med venstre hånd, så når man spiste med fingrene, skulle det helt nøjagtigt kun være højre ... :fløjt:
0
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Badesandalen » 25. sep 2017, 10:23

LadyFox skrev:Så gæsterne skal betale 1200 kroner, og derudover ogaå drikkevare det meste af opholdet... Det er virkelig langt ude.
Gad vide hvad parret gør hvis ikke alle gæster kan deltage, det virker som om de er rimelig afhængige af antallet af gæster.

Flora skrev:Jeg ville også sige nej. Hvis man ikke har råd til et stort bryllup, må man holde et mindre bryllup eller vente med at blive gift til man har råd.

Lige præcis.

hotlips skrev:Jeg tror egentlig det er ret almindeligt at låne til dem. Min farbror og tante lånte 100,.000 og var gift i tre år, de blev skilt før lånet var betalt færdig.

100.000 kroner?! :ad!:

hthy skrev:Op til midt i 70 'erne var det helt almindeligt at holde "alsisk bryllup" her på Als især på landet. Man inviterede hele landsbyen og familie og venner og gæsterne forhørte sig så på feststedet (ofte det stedlige forsamlingshus) om kuvertprisen og gav så lidt mere end det i gave i kontanter i stedet for ting. Det var så også mere enkelt end i dag. Ingen reception eller kæmpe bryllupskage,ikke store prinsessekjoler brudens veninder pyntede kirke.

Se, det kan jeg lidt bedre forstå, og der virker det faktisk mere betænksomt. Det der med at kræve minimum 1260,- af en gæst fordi det absolut skal være på en bestemt måde er bare grådigt og egoistisk.
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf kidkomb » 25. sep 2017, 10:51

Kloakledningerne i blandt andet Grækenland er ikke i en dimension, hvor de kan håndtere toiletpapir.
Hvis man skulle måtte smide toiletpapir i toilettet, så ville det kræve at hele kloaknettet blev revet op og fornyet og gjort større i diameter.
Det kan jeg godt nok godt forstå de ikke sådan lige prioriterer, bare fordi vesterlændinge ikke kan overskue at putte deres papir i en spand.
6
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
HerErJeg
Indlæg: 4192
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf HerErJeg » 25. sep 2017, 11:16

http://www.dailymail.co.uk/news/article ... kseat.html

Danske medier har denne som en låst artikel, så er det godt man kan finde originalen.
Det er simpelthen et uhyggeligt billede. Meget stærkt i udtrykket, men nok desværre også nødvendigt for at skabe opråb omkring en håbløs situation.
Begge forældre 100% væk i en kæmpe overdosis, siddende bag rattet i en bil som man selv har kørt indtil heroinen forvandler dem til halvdøde. Og så sidder der lige en 4 årig på bagsædet.
I USA er det nok meget sikkert, at de har set deres søn for sidste gang + at der nok venter en god omgang bag tremmerne.
Jeg håber virkelig et sådanne tilfælde i Danmark er næsten ikke-eksisterende, men man kan jo blive ubehageligt overrasket.
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7329
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23143

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Aragorn » 25. sep 2017, 13:24

kidkomb skrev:Kloakledningerne i blandt andet Grækenland er ikke i en dimension, hvor de kan håndtere toiletpapir.
Hvis man skulle måtte smide toiletpapir i toilettet, så ville det kræve at hele kloaknettet blev revet op og fornyet og gjort større i diameter.
Det kan jeg godt nok godt forstå de ikke sådan lige prioriterer, bare fordi vesterlændinge ikke kan overskue at putte deres papir i en spand.


Det er naturligvis alting med måde. Så længe det fungerer er det fint, og jeg ved intet om kloakeringen i Grækenland, eller følgerne af et eventuelt dårligt kloaknet, men generelt er et veludbygget og vedligeholdt kloaksystem et af de vigtigste midler til at undgå spredning af sygdomme, og man kan på én måde godt påstå at blikkenslagere redder flere liv end læger gør.
1

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Lurende Peber » 25. sep 2017, 14:34

HerErJeg skrev:......
Jeg håber virkelig et sådanne tilfælde i Danmark er næsten ikke-eksisterende, men man kan jo blive ubehageligt overrasket.
https://www.bt.dk/danmark/vanvittige-scener-moedte-to-unge-drenge-i-roedovre-lille-pige-laa-og-sov-udenfor
:(
0
Registreret Gammel Gris :gris:
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf avdotja » 25. sep 2017, 15:26

Far misbruger 13-årig datter da han tror hun sover. Men hun er vågen og burde da altså virkelig selv have sagt fra, så det er jo overhovedet ikke voldtægt :rulle:

Det er trods alt Danmark det her; landet hvor udgangspunktet er at mænd altid har ret til en kvindes/piges krop (mindreårig datter eller ej) når de ikke aktivt siger fra selv.

http://ekstrabladet.dk/112/far-tiltalt- ... id/6840680
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf kidkomb » 25. sep 2017, 18:18

Alkaia skrev:
kidkomb skrev:Kloakledningerne i blandt andet Grækenland er ikke i en dimension, hvor de kan håndtere toiletpapir.
Hvis man skulle måtte smide toiletpapir i toilettet, så ville det kræve at hele kloaknettet blev revet op og fornyet og gjort større i diameter.
Det kan jeg godt nok godt forstå de ikke sådan lige prioriterer, bare fordi vesterlændinge ikke kan overskue at putte deres papir i en spand.


Nu snakkede jeg om Sydkorea, hvor jeg befinder mig. Ikke Grækenland.
Det er jo bare lidt sjovt at i nogle områder må man gerne smide toiletpapir i kummen og i andre ikke. Vi snakker endda samme by.

Det har ikke noget at gøre med "at overskue". Det hedder basal hygiejne.
Spandene er ofte åbne, overfyldte og stinker selvklart, for her i efteråret kan det stadig nemt blive 30 grader.

http://m.koreaherald.com/view.php?ud=20160315000760

Kloaknet behøver ikke at have samme rørdimension i en by, der kan sagtens ligge både store og små rør i samme net.
Jeg synes heller ikke selv at det er super lækkert, men sådan er det nu engang flere steder. Jeg forklarede bare hvorfor det er sådan.
Det må man tage med jo.
3
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf kidkomb » 26. sep 2017, 06:24

Alkaia skrev:
kidkomb skrev:Kloaknet behøver ikke at have samme rørdimension i en by, der kan sagtens ligge både store og små rør i samme net.
Jeg synes heller ikke selv at det er super lækkert, men sådan er det nu engang flere steder. Jeg forklarede bare hvorfor det er sådan.
Det må man tage med jo.


No shit, Sherlock. Selvfølgelig "tager jeg det med", har selvsagt ikke noget valg.

Du behøver ikke belære mig om rør- og kloaksystemer. Du ved formodentligt ikke at jeg var i gang med at læse til maskinmester inden jeg tog ud at rejse, så har rimelig styr på det. :)
Jeg finder det bare komisk at der godt kan være forskel, selv i samme by.

Nej, hvor jeg synes du svarer mig ubehageligt.
Det kunne jo være du ikke vidste det.
10
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Generelt"