WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11231
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23207

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Mani » 6. jan 2019, 19:56

cola skrev:
Mani skrev:Nå ja, for det har været en usandsynlig kold og iset søndag: https://stiften.dk/aarhus/Ingen-letbane ... kel/552348 :rulle:

Jeg ved ikke om du er seriøs eller ej. men kan sige at det var så koldt så min hund skøjtede rundt (uden skøjter på) og jeg selv blev nødt til at trippe afsted og gå på græsset fordi fortorv og vej var for glatte til at gå på.

Jeg mener virkelig ikke der var så meget is at det burde stoppe letbanen. Det projekt er i forvejen så forsinket og til grin - og dette er yderligere en ting i farsen.
Det kører stadig ikke til Grenå. Handicappede kan ikke komme af og på ved adskillige stationer. Det har været afsindigt dyrt og jeg har endnu til gode at se fordelen på Odder-Grenå strækningen ifht de udemærkede tog, der kørte før.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf dgd2007 » 6. jan 2019, 20:11

Jeg mener der står skrevet (i GT) at åndemanere og folk der tager varsler er Herren en gru ... :engel:
1
Aesel82
Indlæg: 2635
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:17
Kort karma: 176
Likede indlæg: 4244

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Aesel82 » 6. jan 2019, 21:51

Trappestige skrev:http://nyheder.tv2.dk/2018-09-27-den-falske-rugemor

Denne sag er virkelig lige til denne tråd. :shock: Det er som en drejebog til en eller anden amerikansk film. Hvor er det synd for de to par, og hendes kæreste som troede at han var far. Og hvor er det sygt, at det er SF der skal behandle sagen, hun er jo ikke engang biologisk mor til børnene, hun bare stjålet dem og en masse penge oveni. Syge kælling.



Jeg var også totalt wtf, da jeg læste artiklen. Tænk, at man kan få sig til det.
2
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Daine » 6. jan 2019, 21:53

Trappestige skrev:http://nyheder.tv2.dk/2018-09-27-den-falske-rugemor

Denne sag er virkelig lige til denne tråd. :shock: Det er som en drejebog til en eller anden amerikansk film. Hvor er det synd for de to par, og hendes kæreste som troede at han var far. Og hvor er det sygt, at det er SF der skal behandle sagen, hun er jo ikke engang biologisk mor til børnene, hun bare stjålet dem og en masse penge oveni. Syge kælling.

Enig, hun har vel i bund og grund bortførte de børn (omend på æggestadiet), men alligevel. Jeg gad godt se den bortførelsessag der endte med at bortføreren fik lov til at beholde barnet fordi der nu var større tilknytning til vedkommende ... :tie:
6
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Aesel82
Indlæg: 2635
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:17
Kort karma: 176
Likede indlæg: 4244

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Aesel82 » 6. jan 2019, 22:09

Trappestige skrev:Jeg håber at der efter dokumentaren på tirsdag kommer mere fokus på sagen, så den evt. kommer for retten eller noget. Jeg synes virkelig ikke at en sag som denne burde blive behandlet i SF som en eller anden “normal” bopælssag. Omvendt ER det frygteligt synd for pigerne, hvis de skal rives op med rode og omplaceres til deres rigtige forældre så sent. Og det er jo børnenes tarv, som SF varetager ved at lade dem blive. Der er bare ikke vindere i den sag.


Hun er kun sigtet for bedrageri, idet hun i henhold til loven er at betragte som mor til børnene.

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-01-0 ... vgivningen

Og nej, der er absolut ingen vindere i sagen, der vil jo gå helt ekseptionelt lang tid, førend et samvær kan trappes så meget op, at farens kone (altså hende, der burde have været mor) kan få et reelt forhold til pigerne - og da især, så længe han har stillet samværet i bero.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf kidkomb » 7. jan 2019, 00:30

Jeg forstår ikke Danmark.
De børn burde være blevet taget fra Rikke sekundet det kom frem. Og DNA prøver hastebehandlet.
Det er jo komplet sygt.
12
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Misantropen » 7. jan 2019, 01:54

kidkomb skrev:Jeg forstår ikke Danmark.
De børn burde være blevet taget fra Rikke sekundet det kom frem. Og DNA prøver hastebehandlet.
Det er jo komplet sygt.

Det er i hvert fald sygt at man ikke tænker på konsekvenserne for børnene, når man risikerer at miste sin forælder-titel. Uanset børnenes skæbne vil rygterne og sandheden ikke gå i glemmebogen sådan uden videre. Det vil for altid være tilgængeligt at finde for børnene, også alle kommentarerne.

Men hvor kynisk er man ikke også lige når man som "rugemor" ikke går mere stille med dørene :gisp: Altså hvad havde hun regnet med? :tie:
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf hotlips » 7. jan 2019, 03:59

kidkomb skrev:Jeg forstår ikke Danmark.
De børn burde være blevet taget fra Rikke sekundet det kom frem. Og DNA prøver hastebehandlet.
Det er jo komplet sygt.


Der er ikke noget der ville være mere sygt end at fjerne de børn fra den mor de har kendt altid. Det vil formentlig skade dem for livet og uanset de voksne tosserier så kan vi ikke tillade at man lader det gå ud over dem.

Det er jo ikke en eller anden kommode, det er små mennesker hvis hele eksistens er centreret omkring hende.
.
2
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf kidkomb » 7. jan 2019, 04:03

hotlips skrev:
kidkomb skrev:Jeg forstår ikke Danmark.
De børn burde være blevet taget fra Rikke sekundet det kom frem. Og DNA prøver hastebehandlet.
Det er jo komplet sygt.


Der er ikke noget der ville være mere sygt end at fjerne de børn fra den mor de har kendt altid. Det vil formentlig skade dem for livet og uanset de voksne tosserier så kan vi ikke tillade at man lader det gå ud over dem.

Det er jo ikke en eller anden kommode, det er små mennesker hvis hele eksistens er centreret omkring hende.
.


Man tvangsfjerner andre børn også.
Det er tempoet jeg ikke begriber. Netop pga børnenes tarv skulle det være sket så tidligt som muligt og ikke først nu
Situation er, uanset hvordan man vender og drejer det, at det kommer til at gøre ondt på disse børn.
Derfor er så tidligt som muligt eneste rigtige option i mine øjne.
.
3
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Buffy » 7. jan 2019, 06:51

Men det er da ikke lovligt at bruge rugemødre i Danmark.
0
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Bergen » 7. jan 2019, 06:54

Buffy skrev:Men det er da ikke lovligt at bruge rugemødre i Danmark.


Jo men der må ikke være penge indblandet.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf FormerlyKnownAs » 7. jan 2019, 06:56

Bergen skrev:
Buffy skrev:Men det er da ikke lovligt at bruge rugemødre i Danmark.


Jo men der må ikke være penge indblandet.


Jo rugemor må gerne kompenseres økonomisk

Er det ikke ulovligt at betale en rugemor?
Det er ikke ulovligt at yde økonomisk kompensation til en kvinde for at bære et barn. Men med de regler, vi har herhjemme, vil man få afslag på såkaldt stedbarnsadoption, hvis rugemoderen er blevet betalt for at bære barnet. Det betyder, at den ene af de tiltænkte forældre - den sociale moder eller en ”medfar”, ikke kan adoptere barnet. Hvis man alene har dækket udgifterne til at lave barnet, så kan der godt ske en stedbarnsadoption. Reglerne er indført for at forhindre, at folk betaler penge.


Men en klinik må ikke assistere.
Er det ulovligt at være rugemor i Danmark?
Det er ikke ulovligt at være rugemor. Men det er ulovligt for læger og andre sundhedspersoner at udføre behandlingen herhjemme. Derfor må par, der ønsker at bruge en rugemor, få foretaget behandlingen i udlandet. Kun hjemme-insemination kan ske i Danmark.


Og den fødende mor vil altid anses for moderen.
Hvordan kan rugemoderen bare beholde børnene, uden at de bliver taget fra hende?
Sådan er loven i Danmark. Den fødende kvinde betragtes som mor. Uanset om hun har en biologisk tilknytning til børnene.

Hvad hvis det havde været kvindens eget æg og ikke et donoræg, var det så kvinden der havde fået børnene?
Nej. Loven om, at den fødende kvinde er mor, gælder uanset hvilket æg der er brugt. Havde det været kvindens eget æg havde udfaldet altså været det samme juridisk.

Hvordan rent juridisk står parrene, der bliver snydt?
Man er ikke beskyttet, hvis man bliver snydt af en rugemor. En aftale om rugemoderskab, som de her par har indgået med Rikke, betragtes som ugyldig i Danmark. Derfor er det kun den biologiske far, der har mulighed for at søge om samvær og forældremyndighed. Den tiltænkte mor har ingen rettigheder.

Hvem betragtes som de retlige forældre til børn i Danmark?
Den kvinde, der føder barnet er mor. Hvis der er brugt en rugemor er det den biologiske far, der anerkendes som far.



Det er lavet så kompliceret som muligt for at man ikke benytter sig af muligheden
0
Aesel82
Indlæg: 2635
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:17
Kort karma: 176
Likede indlæg: 4244

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Aesel82 » 7. jan 2019, 07:21

Jeg synes den er virkelig svær, for hvis børnene trives, og det lader det jo til, at de gør, så kan man jo ikke bare tvangsfjerne dem. De kender jo ikke til andet.

Hvis kvinden ender med en fængselsstraf for bedrageri, så skal de jo nok i pleje, mens hun er inde, og i det tidsrum kan faren så opstarte samvær igen.

Jeg tror desværre ikke, at der et så meget andet at gøre, end at faren må genoptage samværet og så få det gradvist forlænget, således at moren (altså hende, der skulle have været moren) kan få et forhold til dem.

Selvom deres mor har handlet uetisk, er det stadig børnenes tarv, der kommer før alt andet.
0
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf ExCoastal » 7. jan 2019, 07:39

Sidder og ser en video fra "A star is born'.

Først og fremmest, I fucking hate you Bradley Cooper. You can seriously sing, every fucking woman in this world loves you (give one or two), you're a great actor and now you're friends with Lady Gaga?

Fed, fed video. Filmet lige efter en Willie Nelson koncert, så det er live! Ingen Hollywood effects, this is the real deal! Tro det eller ej, det er en rigtig live koncert.

Der er Hollywood kunstnere....og så er der er dem der kan! Stor respekt.

4
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Sangius » 7. jan 2019, 08:10

Aesel82 skrev:Jeg synes den er virkelig svær, for hvis børnene trives, og det lader det jo til, at de gør, så kan man jo ikke bare tvangsfjerne dem. De kender jo ikke til andet.

Hvis kvinden ender med en fængselsstraf for bedrageri, så skal de jo nok i pleje, mens hun er inde, og i det tidsrum kan faren så opstarte samvær igen.

Jeg tror desværre ikke, at der et så meget andet at gøre, end at faren må genoptage samværet og så få det gradvist forlænget, således at moren (altså hende, der skulle have været moren) kan få et forhold til dem.

Selvom deres mor har handlet uetisk, er det stadig børnenes tarv, der kommer før alt andet.


Det er helt sikkert børnene der kommer først. Men synes det er svært at vurdere, hvad der er bedst for dem.
Lige her og nu er de jo ligeglade med deres ophav, og deres mors bedrageri. Men i længden er det godt nok en voldsom ting at få at vide. Så gadvide om det egentlig er til deres eget bedste, at blive hos hende, og med tiden finde ud af, at de er opdraget af en svindler som har "stjålet" dem fra en anden familie? Og bevidst holdt dem fra faderen.

Det er en rigtig lortesag, og totalt utilgivelig adfærd fra rugemoderens side. :/
5
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018

Tilbage til "Generelt"