WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Misantropen » 22. apr 2019, 17:57

dgd2007 skrev:
Misantropen skrev:
dgd2007 skrev:For øvrigt forlyder det nu at det skulle være islamister der står bag.
Hvis det er rigtigt, er det også rimeligt WTF.
Borgerkrigen var, så vidt jeg ved, mellem hinduer og buddhister, og der er kun en ret lille kristen minoritet og en endnu mindre muslimsk ditto. Så det giver da slet ingen mening - med mindre de bare har søgt efter et sted hvor ingen regnede med at muslimer ville angribe kristne? :gruble:

Ofte er det vel ligeså meget for at skabe frygt og ramme så mange (folkeslag) som mulig? Jeg synes ikke det er decideret og udelukkende kristne der plejer at være målet for islamister, de nyere angreb i hvert fald.

Det er selvfølgelig såfremt det er et terrorangreb, ikke borgerkrig eller andet nationalt i Sri Lanka.

Dette angreb lader jo til at have været rettet mod kristne og/eller rige versterlændinge, i og med at målene var kirker og dyre hoteller. Og hvis det så endda er islamister der står bag, virker det jo underligt når der er så få af begge religioner i Sri Lanka, og man ellers aldrig har hørt om at der skulle være noget særligt udestående mellem de få der er. Under borgerkrigen fik man at vide at det store flertal var buddhister, og De tamilske Tigere i nord var hinduer.

Jeg har ikke hørt det skulle være decideret rettet nod kristne :)

Er det officielt skal du bare se bort fra mit indlæg.
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7329
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23144

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Aragorn » 22. apr 2019, 18:07

Misantropen skrev:
abcd skrev:
Misantropen skrev:
HappyPaww skrev:Ja man undres jo egentlig ikke, men hvad fanden sker der for EBs helt ekstremt upassende overskrift?! :sur:

De tænker jo kun på at få læsere, koste hvad det vil, men jeg er enig med dig. Det er klamt og usmageligt at sælge nyheder om tragedien pga. faderens job og status :badr:


Jeg kan ikke se problemet, overskriften er helt faktuel. Jeg synes det er fjollet at lade som om historien ikke bliver mere interessant af at det er sket for en så markant person.

Jamen selvfølgelig gør den da det, det er jo derfor den sælger og det ved EB så hvorfor skulle de ikke gøre det? De lever jo af at sælge nyheder, ikke andres mening om dem.

EB er da ligeglad med at tragedien ikke bliver større eller mindre af at deres historie sælges på at han er Danmarks rigeste. De skal bare vække interessen hos læserne ved at appellere til så mange som mulig. Havde de skrevet hans navn i stedet ville de fleste sikkert ikke ane hvem han var og lade være med at læse artiklen.


b.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Akehurst2 » 22. apr 2019, 18:08

Misantropen skrev:
dgd2007 skrev:
Misantropen skrev:
dgd2007 skrev:For øvrigt forlyder det nu at det skulle være islamister der står bag.
Hvis det er rigtigt, er det også rimeligt WTF.
Borgerkrigen var, så vidt jeg ved, mellem hinduer og buddhister, og der er kun en ret lille kristen minoritet og en endnu mindre muslimsk ditto. Så det giver da slet ingen mening - med mindre de bare har søgt efter et sted hvor ingen regnede med at muslimer ville angribe kristne? :gruble:

Ofte er det vel ligeså meget for at skabe frygt og ramme så mange (folkeslag) som mulig? Jeg synes ikke det er decideret og udelukkende kristne der plejer at være målet for islamister, de nyere angreb i hvert fald.

Det er selvfølgelig såfremt det er et terrorangreb, ikke borgerkrig eller andet nationalt i Sri Lanka.

Dette angreb lader jo til at have været rettet mod kristne og/eller rige versterlændinge, i og med at målene var kirker og dyre hoteller. Og hvis det så endda er islamister der står bag, virker det jo underligt når der er så få af begge religioner i Sri Lanka, og man ellers aldrig har hørt om at der skulle være noget særligt udestående mellem de få der er. Under borgerkrigen fik man at vide at det store flertal var buddhister, og De tamilske Tigere i nord var hinduer.

Jeg har ikke hørt det skulle være decideret rettet nod kristne :)

Er det officielt skal du bare se bort fra mit indlæg.


Mon ikke angreb på katolske kirker under gudstjenesten kan antages at være rettet mod kristne?
3
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Stitch » 22. apr 2019, 18:13

Akehurst2 skrev:Mon ikke angreb på katolske kirker under gudstjenesten kan antages at være rettet mod kristne?


Men hvad med hotellerne?
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Akehurst2 » 22. apr 2019, 18:18

Stitch skrev:
Akehurst2 skrev:Mon ikke angreb på katolske kirker under gudstjenesten kan antages at være rettet mod kristne?


Men hvad med hotellerne?


Det kan være alt muligt, men en hel stribe angreb på kristne kirker gør jo at en del af angrebet absolut må siges at være rettet mod kristne.
0
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Stitch » 22. apr 2019, 18:23

Akehurst2 skrev:
Stitch skrev:
Akehurst2 skrev:Mon ikke angreb på katolske kirker under gudstjenesten kan antages at være rettet mod kristne?


Men hvad med hotellerne?


Det kan være alt muligt, men en hel stribe angreb på kristne kirker gør jo at en del af angrebet absolut må siges at være rettet mod kristne.


Blandt andet kristne.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4349
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 485
Likede indlæg: 10662

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf BlueBunny » 22. apr 2019, 18:58

Stitch skrev:
Akehurst2 skrev:
Stitch skrev:
Akehurst2 skrev:Mon ikke angreb på katolske kirker under gudstjenesten kan antages at være rettet mod kristne?


Men hvad med hotellerne?


Det kan være alt muligt, men en hel stribe angreb på kristne kirker gør jo at en del af angrebet absolut må siges at være rettet mod kristne.


Blandt andet kristne.

Hvorfor? Hvorfor er det en vigtig nuance? At understrege “blandt andet”. Der skrives jo “en del af”.
At bombe kirker under gudstjeneste er da temmelig målrettet? Ligesom at skyde løs i moskeer er for at ramme muslimer.
4
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Stitch » 22. apr 2019, 19:02

BlueBunny skrev:
Stitch skrev:
Akehurst2 skrev:
Stitch skrev:
Akehurst2 skrev:Mon ikke angreb på katolske kirker under gudstjenesten kan antages at være rettet mod kristne?


Men hvad med hotellerne?


Det kan være alt muligt, men en hel stribe angreb på kristne kirker gør jo at en del af angrebet absolut må siges at være rettet mod kristne.


Blandt andet kristne.

Hvorfor? Hvorfor er det en vigtig nuance? At understrege “blandt andet”. Der skrives jo “en del af”.
At bombe kirker under gudstjeneste er da temmelig målrettet? Ligesom at skyde løs i moskeer er for at ramme muslimer.


Fordi lige nu ved vi ikke hvem der står bag. Som der står i A's indlæg, så antages det.
IMO er det angreb rettet mod det civiliserede samfund. Ikke bare kristne. Og dette siger jeg som katolik, som er opdraget med at de katolske kirker er Guds Hus, hvor alle er velkome, så at angreb rettet mod dem, synes at være ret frygtelige.

Så kunne jeg jo vende dit spørgsmål om og spørge om, hvorfor er det så vigtigt for dig at sige, at det er rettet mod kristne, når de flere angreb er rettet mod ikke kun kirker og dermed kristne?
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4349
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 485
Likede indlæg: 10662

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf BlueBunny » 22. apr 2019, 19:17

Stitch skrev:
BlueBunny skrev:
Stitch skrev:
Akehurst2 skrev:
Stitch skrev:
Akehurst2 skrev:Mon ikke angreb på katolske kirker under gudstjenesten kan antages at være rettet mod kristne?


Men hvad med hotellerne?


Det kan være alt muligt, men en hel stribe angreb på kristne kirker gør jo at en del af angrebet absolut må siges at være rettet mod kristne.


Blandt andet kristne.

Hvorfor? Hvorfor er det en vigtig nuance? At understrege “blandt andet”. Der skrives jo “en del af”.
At bombe kirker under gudstjeneste er da temmelig målrettet? Ligesom at skyde løs i moskeer er for at ramme muslimer.


Fordi lige nu ved vi ikke hvem der står bag. Som der står i A's indlæg, så antages det.
IMO er det angreb rettet mod det civiliserede samfund. Ikke bare kristne. Og dette siger jeg som katolik, som er opdraget med at de katolske kirker er Guds Hus, hvor alle er velkome, så at angreb rettet mod dem, synes at være ret frygtelige.

Så kunne jeg jo vende dit spørgsmål om og spørge om, hvorfor er det så vigtigt for dig at sige, at det er rettet mod kristne, når de flere angreb er rettet mod ikke kun kirker og dermed kristne?

Det er sådan set ikke vigtigt for mig. Jeg betragter en lille tråd hvor en debattør kommer med en betragtning, og du ikke ønsker at det italesættes at en del af angrebet er rettet mod kristne. På trods af det faktum at det er foregået i kirker i en kristen højtid. Det undrer mig hvorfor det ikke må siges. Angreb er også på hoteller “for at ramme rige vesterlændinge” (citat medierne). Her kan man jo så også skrive “blandt andet” rige vesterlændinge.

Altså det kan vel ikke diskuteres at kristne er primær tagget i kirker under højtider? Så hvorfor( ?)
2
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7329
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23144

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Aragorn » 22. apr 2019, 19:18

Stitch skrev:
BlueBunny skrev:
Stitch skrev:
Akehurst2 skrev:
Stitch skrev:
Akehurst2 skrev:Mon ikke angreb på katolske kirker under gudstjenesten kan antages at være rettet mod kristne?


Men hvad med hotellerne?


Det kan være alt muligt, men en hel stribe angreb på kristne kirker gør jo at en del af angrebet absolut må siges at være rettet mod kristne.


Blandt andet kristne.

Hvorfor? Hvorfor er det en vigtig nuance? At understrege “blandt andet”. Der skrives jo “en del af”.
At bombe kirker under gudstjeneste er da temmelig målrettet? Ligesom at skyde løs i moskeer er for at ramme muslimer.


Fordi lige nu ved vi ikke hvem der står bag. Som der står i A's indlæg, så antages det.
IMO er det angreb rettet mod det civiliserede samfund. Ikke bare kristne. Og dette siger jeg som katolik, som er opdraget med at de katolske kirker er Guds Hus, hvor alle er velkome, så at angreb rettet mod dem, synes at være ret frygtelige.

Så kunne jeg jo vende dit spørgsmål om og spørge om, hvorfor er det så vigtigt for dig at sige, at det er rettet mod kristne, når de flere angreb er rettet mod ikke kun kirker og dermed kristne?


Hvis du angriber en kirke i påsken, så angriber du kristne. Alle ved det er den største kristne højtid.

Hvis du er klog nok til at udrette sådan et angreb er du også klog nok til at identificere hoteller med vestlige turister. Turister der fortrinsvis er kristne fordi de netop er vestlige.

Det er vigtigt at sige, fordi vi laver en ekstrapolation når vi analyserer angrebet: Hvem blev ramt, hvorfor blev de ramt, hvem er fjenden og hvem må antages at være i fare endnu, og hvilken gerningsmand leder vi efter?

Det må du da kunne forstå.
4

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Stitch » 22. apr 2019, 19:19

Aragorn skrev:Hvis du angriber en kirke i påsken, så angriber du kristne. Alle ved det er den største kristne højtid.

Hvis du er klog nok til at udrette sådan et angreb er du også klog nok til at identificere hoteller med vestlige turister. Turister der fortrinsvis er kristne fordi de netop er vestlige.

Det er vigtigt at sige, fordi vi laver en ekstrapolation når vi analyserer angrebet: Hvem blev ramt, hvorfor blev de ramt, hvem er fjenden og hvem må antages at være i fare endnu, og hvilken gerningsmand leder vi efter?

Det må du da kunne forstå.


Gider du lige tale ordentligt?

Jeg forstår ikke behovet for sekularisering. Og det er det der IMO sker, når man gør det I har gang i.
2
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Stitch » 22. apr 2019, 19:20

Jeg får sådan et wtf øjeblik, når man herinde har behovet for at være nedladende.
2
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4349
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 485
Likede indlæg: 10662

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf BlueBunny » 22. apr 2019, 19:22

Stitch skrev:Jeg får sådan et wtf øjeblik, når man herinde har behovet for at være nedladende.

Nogle “blandt andet” har behov for...

:afro: :ninja:
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Stitch » 22. apr 2019, 19:22

BlueBunny skrev:
Stitch skrev:Jeg får sådan et wtf øjeblik, når man herinde har behovet for at være nedladende.

Nogle “blandt andet” har behov for...

:afro: :ninja:


ja.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Stitch » 22. apr 2019, 19:24

Stitch skrev:
BlueBunny skrev:
Stitch skrev:Jeg får sådan et wtf øjeblik, når man herinde har behovet for at være nedladende.

Nogle “blandt andet” har behov for...

:afro: :ninja:


ja.


Sjovt nok dækker ordet "man" ikke en specifik gruppe - som andre ord kan gøre det.

Screen Shot 2019-04-22 at 21.24.16.png
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine

Tilbage til "Generelt"