WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf hotlips » 3. apr 2018, 01:26

Dikus skrev:
hotlips skrev:Der er et forældrepar fra min drengs klasse der skal skilles, og det har de så altså valgt at rundsende en mail til alle forældrene for at fortælle.

Amen hvad har de gang i..jeg ved ikke engang hvad det er for en dreng, jeg kender navnet men det er ikke en min nogensinde omgås og jeg føler mig egentlig lidt påduttet noget der er lidt for privat til at det er okay.


Hvordan kan det dog være for privat? Det er da helt normalt at orientere klasselæreren, der så sørger for resten af klassen ved det, så barnet kan få den rigtige støtte og ikke skal føle det er privat og tabubelagt. Måske han endda skal være med i en gruppe og tale om det?

Ja... så er en fællesmail mere direkte. Men herregud, så ved folk det. Prut slået.


Jeg kender overhovedet ikke de her mennesker og begynde at sende mig mails om deres parforhold synes jeg er decideret ubehøvlet, hvis jeg nogensinde selv skulle blive skilt ville jeg nok give læreren besked men jeg ville få et føl på tværs hvis hun mente det var helt okay at betragte det som noget der hører til i den ugentlige mail.

At være privat og at være tabu er overhovedet ikke det samme, det er derfor der er to forskellige ord for det, og det er ikke at tabuisere noget at lade være med at sende folk man ikke kender mails med oplysninger om ens privatliv.

De har ikke engang sagt det til knægten endnu, jeg ved ikke hvordan man kommer frem til at sende sådan en mail rundt i forvejen og da slet ikke hvorfor vi skal vide det som nogen af de første.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf dgd2007 » 3. apr 2018, 02:09

hotlips skrev:Jeg kender overhovedet ikke de her mennesker og begynde at sende mig mails om deres parforhold synes jeg er decideret ubehøvlet [...]

Det er længe siden jeg har haft børn i folkeskole, så jeg ved ikke hvordan det foregår nu.
Men jeg tror nu også jeg som minimum vil hæve brynene lidt ved at få sådan orientering på skrift :)
1
Yetie
Indlæg: 1431
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:18
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5031

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Yetie » 3. apr 2018, 04:00

hotlips skrev:
Dikus skrev:
hotlips skrev:Der er et forældrepar fra min drengs klasse der skal skilles, og det har de så altså valgt at rundsende en mail til alle forældrene for at fortælle.

Amen hvad har de gang i..jeg ved ikke engang hvad det er for en dreng, jeg kender navnet men det er ikke en min nogensinde omgås og jeg føler mig egentlig lidt påduttet noget der er lidt for privat til at det er okay.


Hvordan kan det dog være for privat? Det er da helt normalt at orientere klasselæreren, der så sørger for resten af klassen ved det, så barnet kan få den rigtige støtte og ikke skal føle det er privat og tabubelagt. Måske han endda skal være med i en gruppe og tale om det?

Ja... så er en fællesmail mere direkte. Men herregud, så ved folk det. Prut slået.


Jeg kender overhovedet ikke de her mennesker og begynde at sende mig mails om deres parforhold synes jeg er decideret ubehøvlet, hvis jeg nogensinde selv skulle blive skilt ville jeg nok give læreren besked men jeg ville få et føl på tværs hvis hun mente det var helt okay at betragte det som noget der hører til i den ugentlige mail.

At være privat og at være tabu er overhovedet ikke det samme, det er derfor der er to forskellige ord for det, og det er ikke at tabuisere noget at lade være med at sende folk man ikke kender mails med oplysninger om ens privatliv.

De har ikke engang sagt det til knægten endnu, jeg ved ikke hvordan man kommer frem til at sende sådan en mail rundt i forvejen og da slet ikke hvorfor vi skal vide det som nogen af de første.


Det med at de ikke har sagt det til knægten, men til alle andre... DET er sgu da WTF!
6
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4834

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf milisa » 3. apr 2018, 04:20

hotlips skrev:Der er et forældrepar fra min drengs klasse der skal skilles, og det har de så altså valgt at rundsende en mail til alle forældrene for at fortælle.

Amen hvad har de gang i..jeg ved ikke engang hvad det er for en dreng, jeg kender navnet men det er ikke en min nogensinde omgås og jeg føler mig egentlig lidt påduttet noget der er lidt for privat til at det er okay.


Jeg er med dig her. Jeg kan slet, slet ikke se behovet for, at dele noget så privat med de øvrige forældre - heller ikke selvom de havde fortalt drengen det først.
1
Tally-ho
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21921

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Purple Haze » 3. apr 2018, 05:33

Er det privat at man skal skilles?
Det er jeg lidt mere WTF over end at orientere folk hvor det kunne være relevant.

Kan forstå at det kan være privat hvorfor man skal skilles.
13
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Juki » 3. apr 2018, 07:08

Det er jo slet ikke sikkert det er et problem for forældrene eller noget man behøver at være ked af på deres vegne.

Hvis det bare er til orientering så er det vel fint nok og ikke noget man behøver tage stilling til eller decideret forholde sig til.

Men er det derimod en bitter forælder der vil hævne sig eller handler i frustration så er det noget andet.

Uanset hvad virker det dog ret mærkeligt at de fortæller om skilsmissen til klassekammeraternes forældre før barnet får besked :gruble: Det kan jeg ikke lige se fidusen i, men havde man noget med barnet at gøre kan det da være ret vigtigt at vide hvis barnet ændrer opførsel osv.
3
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf hotlips » 3. apr 2018, 13:51

Juki skrev:Det er jo slet ikke sikkert det er et problem for forældrene eller noget man behøver at være ked af på deres vegne.

Hvis det bare er til orientering så er det vel fint nok og ikke noget man behøver tage stilling til eller decideret forholde sig til.

Men er det derimod en bitter forælder der vil hævne sig eller handler i frustration så er det noget andet.

Uanset hvad virker det dog ret mærkeligt at de fortæller om skilsmissen til klassekammeraternes forældre før barnet får besked :gruble: Det kan jeg ikke lige se fidusen i, men havde man noget med barnet at gøre kan det da være ret vigtigt at vide hvis barnet ændrer opførsel osv.


Jeg er helt ærligt ligeglad med om det er et problem for dem eller ej, det er som sagt ikke folk jeg kender overhovedet, og jeg vil sådan set bare gerne være fri for at blive påduttet deres privatliv.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Juki » 3. apr 2018, 13:57

hotlips skrev:
Juki skrev:Det er jo slet ikke sikkert det er et problem for forældrene eller noget man behøver at være ked af på deres vegne.

Hvis det bare er til orientering så er det vel fint nok og ikke noget man behøver tage stilling til eller decideret forholde sig til.

Men er det derimod en bitter forælder der vil hævne sig eller handler i frustration så er det noget andet.

Uanset hvad virker det dog ret mærkeligt at de fortæller om skilsmissen til klassekammeraternes forældre før barnet får besked :gruble: Det kan jeg ikke lige se fidusen i, men havde man noget med barnet at gøre kan det da være ret vigtigt at vide hvis barnet ændrer opførsel osv.


Jeg er helt ærligt ligeglad med om det er et problem for dem eller ej, det er som sagt ikke folk jeg kender overhovedet, og jeg vil sådan set bare gerne være fri for at blive påduttet deres privatliv.

De er også ligeglad med hvad du synes, ellers havde de nok ikke sendt den.
4
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf dgd2007 » 3. apr 2018, 23:50

Juki skrev:De er også ligeglad med hvad du synes, ellers havde de nok ikke sendt den.

Det giver da ingen mening at sende mails til nogen om et eller andet, hvis man er ligeglad med hvad de synes. :)
0
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2353
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Myresluger » 4. apr 2018, 04:36

Jeg synes faktisk det giver ret god mening at sende en mail til de andre forældre. Mine egne børn var i de små klasser ret påvirket når en kammerats forældre skulle skilles.
5
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Sangius » 4. apr 2018, 05:59

Dittemus skrev:Jeg havde sat en sort træfugl til salg på FB. De fjernede opslaget med besked om at man ikke måtte sælge dyr på FB. Jeg skrev at det altså var en træfugl. Den hoppede de ikke på, for de skrev at de havde set på det igen og holdt fast i deres beslutning. :lol: :lol:


Træfugl? Er den flot? Billede? :D :fløjt:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6506
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14439

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Mangoness » 4. apr 2018, 06:41

Dittemus skrev:
Sangius skrev:
Dittemus skrev:Jeg havde sat en sort træfugl til salg på FB. De fjernede opslaget med besked om at man ikke måtte sælge dyr på FB. Jeg skrev at det altså var en træfugl. Den hoppede de ikke på, for de skrev at de havde set på det igen og holdt fast i deres beslutning. :lol: :lol:


Træfugl? Er den flot? Billede? :D :fløjt:

Det er en Eames housebird, mit yndlings item herhjemme. :lun: Nu bliver den bare herhjemme sammen med dens tvilling.


#virkelighedstro

Billede

Billede
10
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Juki » 4. apr 2018, 07:48

dgd2007 skrev:
Juki skrev:De er også ligeglad med hvad du synes, ellers havde de nok ikke sendt den.

Det giver da ingen mening at sende mails til nogen om et eller andet, hvis man er ligeglad med hvad de synes. :)

Det gør det da hvis det bare er til orientering og ikke noget man decideret behøver tage stilling til eller forholde sig til.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Juki » 4. apr 2018, 07:49

Dittemus skrev:Endnu en forælder har taget livet af sine børn og sig selv. Det hører til wtf tråden fordi det åbenbart er blevet en trend. Det er skræmmende og sørgeligt.

Hvordan trend?
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf FormerlyKnownAs » 4. apr 2018, 08:00

:8:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1

Tilbage til "Generelt"